Search
Close this search box.

مدارس استرالیا

خانه » مهاجرت تحصیلی » مدارس استرالیا
مدارس استرالیا

شرایط تحصیل در مدارس استرالیا

Studying in Australian schools

مدارس استرالیا به دلیل کیفیت بالای آموزشی در میان برترین مدارس دنیا قرار دارند. اما چه چیزی تحصیل در مدارس استرالیا را ارزشمند می سازد؟ در ادامه تیم تحریریه آریاناپارس به ارائه پاسخی به این پرسش مهم می پردازد.

تحصیل در مدارس استرالیا به شکل متوسط از مهد کودک شروع شده و تا پایان متوسطه به مدت ۱۳ سال به طول می انجامد. تحصیل در مدارس برای افراد استرالیایی تا سن ۱۶ سالگی اجباری می باشد. تمامی مدارس استرالیا بایستی طبق نظر دولت فدرال یا منطقه ای استرالیا ثبت شده و قواعد آن را برای زیر ساخت ها و جذب معلمین رعایت نمایند.

اما، مدارس استرالیا به آموزش تنها محدود نمی باشند. هدف اصلی مدارس استرالیا آماده سازی دانش آموزان برای زندگی است. به عبارت دیگر، مهارت هایی از قبیل، مهارت های ارتباطی، نظم شخصی، احترام به خود و دیگران در راس ارزش های مدارس استرالیا مطرح می شوند.

شرایط تحصیل در مدارس استرالیا

دروس متنوعی نیز در مدارس استرالیا مطرح می شوند.این دروس شامل زبان انگلیسی، ریاضیات، مطالعات جامعه شناسی و محیط زیست، علوم، هنر، زبان های خارجی به جز انگلیسی، تکنولوژی و ورزش و فعالیت های جسمانی می باشند. مهارت های کار گروهی در اولویت فعالیت های مدارس استرالیایی قرار دارند.

با توجه به موارد فوق، مدرکی که از یکی از مدارس کشور استرالیا اخذ شده باشد، در تمامی دنیا معتبر و مورد قبول هستند.

برای آشنایی با شرایط زندگی در استرالیا این مقاله را مطالعه نمایید: زندگی در استرالیا

انواع مدارس استرالیا

مدارس استرالیا در دو گروه دولتی و خصوصی طبقه بندی می شوند. مدارس خصوصی یا غیر دولتی در استرالیا شامل مدارس مذهبی کاتولیک و اسلامی و مدارسی بر پایه فلسفه مانند مونتسوری و استینر می باشند. البته تمامی این مدارس تحت قوانین و نظارت دولت استرالیا می باشند.

خصوصی

بیش از ۱۵ درصد دانش آموزان استرالیایی در مدارس خصوصی تحصیل می نمایند. این دسته از دانش آموزان هزینه ای بین ۲۰ الی ۳۰ هزار دلار استرالیا را به شکل سالیانه پرداخت می نمایند. البته میان کیفیت مدارس خصوصی و دولتی استرالیا تفاوت چندانی وجود ندارد. این مدارس در استرالیا به شکل هیئت مدیره ای ارائه می شوند.

دولتی

مدارس دولتی در استرالیا میزبان بیش از دو سوم دانش آموزان می باشند. یکی از مزیت های مدارس دولتی استرالیا رایگان بودنشان است. البته در زمینه برخی از فعالیت هایی که الزاما خارج از مدارس صورت می گیرند، مدارس دولتی هزینه ای دریافت می کنند.

نکته حائز اهمیت این است که تحصیل در مدارس استرالیا، حتی مدارس دولتی، برای دانش آموزان بین المللی مستلزم پرداخت هزینه می باشد. اما این هزینه در مقایسه شهریه مدارس خصوصی بسیار ارزان تر می باشد.

شرایط دریافت ویزای دانش آموزی استرالیا

جهت ثبت درخواست برای ویزای دانش آموزی استرالیا بایستی در ابتدا از یکی از مدارس استرالیا پذیرش داشته باشید. دریافت ویزای دانش آموزی استرالیا به معنی اجازه تحصیل تمام وقت در مدارس این کشور می باشد.

زمان مورد نیاز برای ویزای دانش آموزی استرالیا ۶ الی ۸ هفته بوده و هزینه ۶۲۰ دلاری را برای متقاضیان به همراه دارد.

ویزای تحصیلی استرالیا

مواردی نظیر دانش زبان انگلیسی، سوابق و مدارک تحصیلی قبلی، تمکن مالی برای سال اول زندگی و تحصیل و بیمه درمانی دانش آموزان خارجی یا OSHC برای دریافت ویزای دانش آموزی استرالیا الزامی می باشند.

هنگام درخواست ویزای دانش آموزی استرالیا دقت نمایید که مدارک خود را به شکل مناسبی تهیه کرده باشید. اگر در یکی از پروسه های ویزای استرالیا موفق نباشید دیگر امکان درخواست همان پروسه ویزا در کشور استرالیا را نخواهید داشت.

قوانین مدارس استرالیا

تمامی مدارس استرالیا تحت نظر قوانین دولتی هستند. با توجه به این امر، سیستم و قوانین آموزشی حاکم بر مدارس استرالیا یکپارچه می باشد. البته ممکن است برخی از ارزش های آموزشی که در بالا ذکر شد در برخی از مدارس استرالیا برجسته تر باشند.

ساعات تحصیلی دانش آموزان از ۹ الی ۱۵ بوده و متشکل از کلاس های ۴۰ الی ۶۰ دقیقه ای می باشد. میانگین جمعیت کلاس های مدارس استرالیا ۳۰ نفر می باشد. بدین ترتیب دانش آموزان می توانند کار گروهی و تیمی را تجربه کرده و توجه مناسبی از طرف معلمین خود دریافت نمایند.

تحصیل در مدارس استرالیا

با توجه به فصل های مختلف، مدارس استرالیا دارای لباس های فرم مخصوص به خود هستند. هرکدام از ترم های تحصیلی مدارس استرالیا نیز حدود ۱۰ هفته به طول می انجامند. بنابراین، هر سال شامل ۴ ترم تحصیلی خواهد بود.

مزایای تحصیل در مدارس استرالیا

هنگامی که صحبت از مزایای تحصیل در استرالیا به میان می آید، مزایای مختلفی خود نمایی می کنند. از جمله این مزایا می توان به استاندارد بالای یادگیری و روش های نوین ارزیابی در صدر سایر مزایا اشاره کرد.

استرالیا به عنوان کشوری مهاجر پذیر آغوش خود را به روی دانش آموزان بین المللی گشوده است. طی سالهای اخیر با توجه به نرخ بالای مهاجر پذیر بودن استرالیا، زیر ساخت های لازم از قبیل امنیت و پشتیبانی از دانش آموزان بین المللی در استرالیا فراهم شده است.

تحصیل به زبان انگلیسی نیز یکی دیگر از مزایای مدارس استرالیا می باشد. این نکته در مقابل مدارس کشور های اروپایی مطرح می شود که اکثرا برای تحصیل در مدارس بایستی به زبان بومی آن کشور ها مسلط باشید.

اگر دغدغه یادگیری و یا تقویت زبان انگلیسی تان را دارید، پیشنهاد می کنیم از دوره های فشرده و مشاوره های رایگان زبان انگلیسی موسسه آریاناپارس استفاده نمایید.

معایب تحصیل در مدارس استرالیا

بدون شک در کنار نکات درخشان و مزایای تحصیل در مدارس استرالیا، معایب و چالش هایی نیز وجود دارند. ورود به کشوری جدید با زبانی که تا کنون فقط محدود به کلاس های انگلیسی  بوده برای عده زیادی از دانش آموزان قدری ارعاب آور است.

در کنار این چالش، می توان به هزینه های زندگی و تحصیل با توجه به نرخ تبدیل دلار استرالیا به ریال ایران نیز اشاره کرد. به طور کلی بین ۱۵ تا ۳۰ هزار دلار برای یک سال تحصیل در مدارس استرالیا برای دانش آموزان بین المللی در نظر گرفته می شود که بایستی به این میزان ۱۹ هزار دلار استرالیا را برای هزینه های زندگی طی یک سال اضافه نمود.

آیا تحصیل فرزند در استرالیا گزینه مناسبی برای مهاجرت است؟

با ورود فرزند زیر ۱۸ سال به مدارس استرالیا، یکی از والدین به عنوان قیم به همراه او به خاک استرالیا وارد می شوند. همراه دانش آموز در استرالیا می تواند برای کسب اجازه کار اقدام کرده و در صورت یافتن شغلی مناسب مشغول به کار شوند.

این امر می تواند تا حدی هزینه های مورد نیاز را پوشش دهد. اما قبل از ورود به استرالیا بایستی تمکن مالی مناسب را به سفارت استرالیا نشان دهید که خود مقوله ای مجزا از حق کار دائم یا موقت و درآمد آن در استرالیا می باشد.

مزایا و معایب تحصیل در استرالیا

می توان گفت که ورود به عنوان همراه دانش آموز به کشور استرالیا منجر به اخذ اقامت نخواهد شد. بلکه بایستی برای زمانی مشخص شغلی داشته و یا از طریق سرمایه گذاری اقدام نمایید.

مهم ترین اصل امور مهاجرتی، اعتماد متقابل و اطمینان در پروسه های مختلف می باشد. برند آریاناپارس به عنوان تنها دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم تحقیقات و فن آوری در ایران، شرایط ایجاد بستر اطمینان و آسودگی خیال را برای متقاضیان فراهم آورده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا