کارشناسی در کانادا

خانه » مهاجرت تحصیلی » کارشناسی در کانادا
کارشناسی در کانادا

آخرین شرایط تحصیل کارشناسی در کانادا

Undergraduate study in Canada

کشور کانادا یکی از برترین مقاصد تحصیلی در جهان محسوب می شود. سیستم آموزش و پرورش با کیفیت و طبق استانداردهای روز دنیا به همراه خدمات رفاهی و اجتماعی مطلوب در کشور کانادا، منجر به استقبال افراد از سراسر دنیا جهت تحصیل کارشناسی در کانادا شده است.

تحصیل کارشناسی در کانادا و در موسسات آموزش عالی تراز اول کانادا همواره متقاضیان زیادی داشته است. سیستم تحصیلی کانادا در هر استان و قلمرو بطور مستقل اداره می شود. در کنار این تمام ایالت ها و قلمروها طی یک چارچوب مشترک به اجرای سیستم آموزشی خود خواهند پرداخت.

علاوه بر این تحصیل در کانادا و اخذ ویزای تحصیلی یکی از راه های اخذ اقامت دائم کانادا نیز محسوب میشود. فارغ التحصیلان پس از اتمام دوره تحصیل کارشناسی در کانادا و از طریق تبدیل ویزای تحصیلی به کاری می توانند مقدمات اخذ اقامت دائم و مهاجرت به کانادا را فراهم نمایند.

برای آشنایی با شرایط تحصیل در کشور کانادا این مقاله را مطالعه نمایید: تحصیل در کانادا

در کشور کانادا شرایط تحصیل در مراکز آموزشی و تحصیلی در هر استان و قلمرو متفاوت است. به عبارتی سیستم آموزشی هر ایالت مستقل بوده و شرایط مختص به خود را دارد. با این حال تمام ایالت ها و قلمروها در چارچوب مشترکی که توسط شورای وزیران و آموزش و پرورش در سال ۲۰۰۷ تصویب شده است از یک نظام آموزشی پیروی می کنند.

شرایط تحصیل کارشناسی در کانادا

دوره های کارشناسی در کانادا بسته به نوع هدف از تحصیل متفاوت است. برخی دوره ها و شرایط تحصیل لیسانس در کانادا همانند دوره های آکادمیک عالی بوده که دانشجویان پس از فراغت از تحصیل می توانند برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر اقدام نمایند.

برخی دوره ها همانند دوره های حرفه ای به دانشجویان جهت کسب مهارتهای کاربردی کمک می نمایند. برخی دوره های تحصیل کارشناسی در کانادا کاربردی بوده و برخی دوره ها به عنوان دوره های کسب مهارت در زمینه خاص تلقی می شوند.

انواع دوره های دیپلم در سطح کارشناسی در کانادا نیز به افراد در راهیابی به دوره های کارشناسی ارشد و یا ورود به بازار کار کمک می کنند. بدین ترتیب شرایط تحصیل کارشناسی در کانادا و هزینه های تحصیل بسته به نوع ایالت، موسسه و دانشگاه مورد نظر متفاوت خواهد بود.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت پذیرش تحصیلی کانادا

جهت اخذ پذیرش کارشناسی در کانادا نیاز به مدارک و مستندات دوره دبیرستان و متوسطه خواهد بود. مدارکی مانند مدرک دیپلم، ریز نمرات دوره متوسطه، مدارک مبنی بر توانایی در زبان انگلیسی (آیلتس حداقل نمره ۶) و یا فرانسوی، گذرنامه، توصیه نامه از اساتید و یا معلمان، رزومه تحصیلی، نامه انگیزه تحصیل و علت انتخاب دانشگاه و یا کشور کانادا برای تحصیل جزء مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کانادا با مدرک کارشناسی است.

پس از اخذ پذیرش کارشناسی در کانادا با در دست داشتن مدارک مورد نیاز و مراجعه به سفارت جهت اخذ ویزای تحصیلی اقدام می شود.

هم چنین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی ویزای تحصیلی در مقاطع مختلف می توانید به مقاله ویزای تحصیلی کانادا مراجعه کنید.

هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا

هزینه های تحصیل کارشناسی در کانادا در موسسات و آموزش عالی توسط وزارت آموزش عالی و دولت کانادا تعیین و اجرا می گردد. دانشگاه های کانادا جزو برترین دانشگاه های جهان ارزیابی شده و اخذ پذیرش و تحصیل در کانادا با مدرک کارشناسی منجر به ایجاد فرصتهای شغلی و تحصیلی ایده آل برای دانشجویان می گردد.

شهریه تحصیل کارشناسی در کانادا نسبت به سایر دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان مانند آمریکا، استرالیا، انگلیس و نیوزیلند کمتر و مقرون به صرفه خواهد بود. هزینه زندگی در کشور کانادا نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان کمتر است.

هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا

استان های شرقی مانند کبک نسبت به ایالت های غربی مانند بریتیش کلمبیا از متوسط هزینه کمتری برخوردارند. متوسط هزینه زندگی در کانادا به ازای هر نفر ۱۰۰۰ الی ۱۴۰۰ دلار در ماه خواهد بود. بنابراین شهرهای شرقی به عنوان بهترین شهرهای زندگی محسوب شده و هزینه های تحصیل لیسانس در کانادا در مناطق شرقی کمتر از سایر مناطق است. برخی از هزینه تحصیل کارشناسی در کانادا به شرح ذیل است.

شهریه یکسال تحصیل در دوره کارشناسی رشته های هنر ۱۸,۱۱۰ دلار کانادا
شهریه یکسال تحصیل در دوره کارشناسی رشته های مهندسی ۴۲,۳۹۲ دلار کانادا
شهریه یکسال تحصیل در دوره کارشناسی معماری ۲۰,۲۲۹ دلار کانادا
شهریه یکسال تحصیل در دوره کارشناسی رشته های بازرگانی و مدیریت ۴۸,۷۴۷ دلار کانادا

هزینه های فوق با احتساب دو ترم تحصیلی در نظر گرفته شده است. شرایط و هزینه تحصیل کارشناسی در کانادا در دانشگاه های مختلف بسته به نوع دانشگاه متغیر است.

امکان دریافت بورسیه تحصیلی کانادا

دانشگاه های کانادا همواره انواع کمک هزینه و بورسیه را برای دانشجویان خود در نظر می گیرند. این نوع بورسیه ها به دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی تعلق گرفته و دارای شرایط متفاوتی هستند.

با اخذ پذیرش تحصیل کارشناسی در کانادا علاوه بر امکان تحصیل در دانشگاه های معتبر بین المللی امکان دریافت بورسیه کارشناسی در کانادا را نیز خواهید داشت. برای دریافت بورسیه لیسانس در کانادا به امور دانشجویان دانشگاه مراجعه و شرایط لازم را استعلام نمایید.

دانشجویان برتر، ورزشکاران و هنرمندان می توانند برای انواع بورسیه های تحصیلی اقدام نمایند. با توجه به محدودیت تعداد بورسیه ها، درخواست به موقع و دارا بودن شرایط لازم تاثیر زیادی در اخذ بورسیه کارشناسی در کانادا خواهد داشت.

برترین دانشگاه های کانادا

دانشگاه های کانادا همواره جزو برترین دانشگاه های آمریکای شمالی و جهان محسوب می شوند. سیستم رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان QS همه ساله برترین دانشگاه های جهان را ارزیابی می نماید.

برترین دانشگاه های آمریکا

طبق آخرین رده بندی صورت گرفته در نظام رتبه بندی موسسات آموزش عالی جهان در سال ۲۰۲۰ میلادی، دانشگاه های تورنتو در شهر تورنتو، مک گیل در شهر مونترال، بریتیش کلمبیا در شهر ونکوور، مونترال در شهر مونترال و دانشگاه آلبرتا جزو دانشگاه های برتر جهان برای تحصیل کارشناسی در کانادا بشمار می آیند.

دریافت ویزای تحصیلی کانادا

پس از اخذ پذیرش تحصیل کارشناسی در کانادا برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام می گردد. متقاضیان با در دست داشتن مدارکی مانند نامه پذیرش دانشگاه، مدارک توانایی مالی، پرینت حساب و از طریق دفاتر کارگزاری سفارت کانادا می توانند برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایند.

کانادا در ایران دارای سفارت نبوده لذا متقاضیان برای مصاحبه سفارت می توانند به کشورهای اطراف مانند ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، امارات و دیگر کشورها مراجعه نمایند. برای اینکار باید از طریق دفتر کارگزاری VFS گلوبال اقدام آنلاین صورت پذیرد.

سپس در دفاتر کارگزاری مراحل مربوط به انگشت نگاری و تحویل مدارک صورت می گیرد. تعیین وقت سفارت معمولا بین یک تا هفت روز کاری زمان می برد. لازم بذکر است اخذ پذیرش کارشناسی در کانادا ضمانت لازم برای اخذ ویزای تحصیلی را نداشته و مامور سفارت ممکن است بنا به دلایلی درخواست ویزای متقاضی را رد نماید.

هم چنین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های مهاجرت تحصیلی و کاری می توانید با مشاوران ارشد موسسه آریاناپارس در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا