Search
Close this search box.

شهرهای کانادا

خانه » ویزای توریستی » شهرهای کانادا
شهرهای کانادا

بهترین شهرهای کانادا

The best cities in Canada

کانادا در شمال قاره آمریکای شمالی واقع شده و به عنوان دومین سرزمین پهناور دنیا شناخته می شود. بسیاری از شهرهای کانادا نیز دارای شهرت فراوان می باشند. در ادامه این مقاله به بیان بهترین شهرهای کانادا برای زندگی، کار، مهاجرت و مواردی از دست می پردازیم. اگر تا کنون به مهاجرت به کانادا فکر کرده باشید لازم است با شهر های این کشور از جنبه های مختلف آشنا شوید.

هنگامی که صحبت از بهترین شهر های کانادا به میان می آید، طیف گسترده ای از شهر ها خود نمایی می کنند. در هر کدام از شهر های کانادا، از ونکوور گرفته تا کبک و ساسکاچوان، مزیت هایی نهفته است که با توجه به توقعات شما از محیط زندگی و سلایق تان می توانند به عنوان بهترین شهر کانادا برای شما مطرح شوند.

برای آشنایی با کشور کانادا این مقاله را مطالعه نمایید: آشنایی با کشور کانادا

در ادامه به معرفی برخی از بهترین شهر های کانادا می پردازیم.

۱٫ شهر تورنتو

شهر تورنتو که در استان اونتاریو کانادا واقع شده، به عنوان پایتخت مالی این کشور شناخته می شود. انواع مختلفی از مردم با نژاد های مختلف در کانادا زندگی می کنند.
محله های مختلفی نیز از قبیل محله یونانی ها، ایتالیایی ها، کره ای ها و همچنین دومین محله بزرگ چینی ها در آمریکای شمالی در شهر تورنتو واقع شده است.

تورنتو

مواردی مانند جشنواره های فیلم های بین المللی، برج مشهور CN Tower و برند های معتبر ورزشی به شهرت شهر تورنتو افزوده است. جمعیت بیش از ۲ و نیم میلیونی که بیشتر آن را افراد مهاجر تشکیل داده اند نیز گواهی بر محبوبیت شهر تورنتو دارد.

۲٫ ونکوور

از شهر ونکوور که در ایالت بریتیش کلمبیا واقع شده است به عنوان مکانی یاد می شود که اقیانوس ها به کوه ها می پیوندند. به عبارت دیگر، مناظرطبیعی و خاص ونکوور این شهر را در زمره بهترین شهر های کانادا قرار داده است. فاصله ۳ ساعته با سیاتل در ایالات متحده و همچنین سیستم حمل و نقل عمومی منحصر به فرد نیز از جمله ویژگی های ونکوور، به عنوان یکی از شهر های مورد علاقه ایرانیان مقیم کانادا، به شمار می روند.

ونکوور

۳٫ مونترال

بسیاری از افراد شهرهای استان کبک، از جمله مونترال، را با زبان فرانسوی می شناسند. عده بسیار زیادی از افراد در مونترال به زبان فرانسوی صحبت می کنند. ولی، برای زندگی و استفاده از خدماتی مانند فروشگاه ها و خدمات درمانی تمامی نیاز ها با زبان انگلیسی برطرف خواهند شد. روش های مهاجرتی مختلف به استان کبک نیز مونترال را به یکی از شهرهای مهم کانادا بدل نموده است.

مونترال

خدمات رفاهی و اجتماعی بسیار خوب نیز برای جمعیت بیش از ۱ و نیم میلیونی مونترال این شهر را به یکی از برترین شهرهای کانادا تبدیل کرده است.

بهترین شهرهای کانادا برای کار و زندگی

شرایط مناسب برای کار و زندگی یکی از فاکتور هایی است که بسیاری از شهر های دنیا از جمله شهر های کانادا با آن سنجیده می شوند. برای افردای که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، یکی از مهم ترین تصمیمات انتخاب شهری مناسب برای زندگی از لحاظ موقعیت های کاری و رفاه اجتماعی می باشد.

بر حسب آخرین گزارش های منتشر شده توسط دولت کانادا شهر هایی از جمله کلگری، اوتاوا، ریچموند هیل، ونکوور و واترلو در صدر بهترین شهر های کانادا برای کار و زندگی معرفی شده اند. علت معرفی این اسامی در میان شهر های دیگری که شاید نام آنها را بیشتر شنیده باشید، وجود جاذبه کاری قوی یا موقعیت های شغلی فراوان برای مهاجرین می باشد.

شهر تورنتو

به عنوان مثال، شهر واترلو به علت شرایط و شهرت مناسب در زمینه نوآوری، تکنولوژی و آموزش در میان بهترین شهرهای کانادا برای زندگی و کار می درخشد. از سوی دیگر، ونکوور نیز یکی از شهر های کلیدی در زمینه زندگی و کار در کانادا به حساب می آید. تورنتو و ریچموند هیل نیز بهشتی برای افرادی اند که به زندگی در محیط های چند ملیتی علاقه دارند.

طی گزارش اخیر EIU شهر های ونکوور، تورنتو و کلگری به عنوان شهرهای most livable یا شهر هایی با قابلیت زندگی بالا در میان ۱۰ شهر برتر با این خصوصیت معرفی شده اند. همین امر سبب شده تا این اسامی در شمار بهترین شهرهای کانادا برای کار به چشم بخورند.

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

علاوه بر مواردی نظیر طبیعت عالی و موقعیت های کاری و اجتماعی مناسب، شهرهای کانادا شهرت و محبوبیت خود را با توجه به کیفیت بالای آموزش به دانشجویان بین المللی کسب کرده اند. همه ساله عده زیادی از دانشجویان بین المللی در مقاطع مختلف تحصیلی در طیف بسیار وسیعی از رشته های دانشگاهی برای تحصیل در کانادا اقدام می نمایند.

اما در این میان، انتخاب بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل آسان نیست. چرا که بسیاری از شهر های کانادا اهمیت زیادی برای کیفیت آموزش های آکادمیک قائل شده اند. علاوه بر کیفیت تحصیل دانشگاهی در شهر های کانادا، موارد مختلفی مانند هزینه های زندگی دانشجویی و نرخ پذیرش دانشجویان خارجی در جامعه نیز از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

۱٫ مونترال

شهر مونترال در صدر شهرهای کانادایی مورد علاقه دانشجویان می درخشد. بیش از ۳۵۰ هزار دانشجوی بین المللی همه ساله مونترال را به عنوان شهر مقصد خود برای تحصیل در مقاطع و رشته های مختلف انتخاب می نمایند. از برترین دانشگاه های مونترال می توان به دانشگاه مک گیل با رتبه ۲۴ جهانی اشاره کرد. زبان غالب در این شهر نیز فرانسوی بوده و زبان انگلیسی در جایگاه دوم قرار دارد.

مواردی مانند حمل و نقل عمومی با هزینه های منطقی، بیش از ۲۰۰ مسیر اتوبوس و ۵۰ ایستگاه مترو با هزینه متوسط سفر ۳٫۲۵ دلار و وجود سیستم هایی نظیز دوچرخه های اشتراکی مونترال را به مقصدی مطلوب برای دانشجویان بین المللی بدل کرده است.

شهر مونترال

همچنین، مونترال در میان ۱۷ شهر برتر دنیا از لحاظ امنیت قرار دارد. اگرچه زبان فرانسوی رواج زیادی در بین شهروندان مونترال دارد، ولی موقعیت شغلی زیادی برای دانشجویان به شکل نیمه وقت در حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی به شکل تمام وقت وجود دارند.

۲٫ ونکوور

اگر قصد تحصیل در کانادا را داشته باشید، حتما نام شهر ونکوور را شنیده اید. اگر چه ونکوور به عنوان یکی از شهر های گران قیمت کانادا شناخته می شود، ولی رتبه ۱۷ در میان شهرهای دوستانه با دانشجویان بین المللی ، این شهر را به یکی از اصلی ترین مقاصد برای انشجویان بین المللی تبدیل نموده است. تعداد زیاد دانشجویان اروپایی، چینی، ایرانی و ایرلندی، از ونکوور شهری چند ملیتی ساخته است.

شهر ونکوور

خطوط قطار و اتوبوس تند رو نیز در سرتاسر شهر از وست ونکوور تا سیتی سنتر گسترده شده است. مشاغل دانشجویی با حقوق های مناسب و امنیت جامعه نیز دلیل دیگری برای منتاسب بودن ونکوور از دیدگاه دانشجویان می باشد. نکته قابل توجه دیگر وجود ایرانیان زیادی در این شهر است. سوپرمارکت ها و سفره خانه های عربی و ایرانی در کنار رستوران هایی مانند هایدا رنگ و بوی جالبی به این شهر از دیدگاه دانشجویان ایرانی بخشیده است.

۳٫ تورنتو

شهر تورنتو نیز در رتبه بعدی بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل خودنمایی می کند. البته بسیاری از مهاجرین این شهر بزرگ کانادا را با نام “تهرانتو” می شناسند که خبر از وجود تعداد کثیری از مهاجرین ایرانی در این شهر می دهد.

شهر تورنتو برای تحصیل

بیش از ۱۷ درصد دانشجویان دانشگاه های تورنتو را دانشجویان بین المللی تشکیل میدهند. شهر تورنتو در میان سایر شهر های کانادا با توجه به نکاتی مانند فستیوال های غذا بسیار مورد توجه دانشجویان هندی می باشد. فاکتورهای متعددی نظیر وجود جامعه ای فرا فرهنگی، میانگین هزینه سفر با اتوبوس و مترو ۳ دلاری و میزان امنیت بالا و موقعیت های شغلی این شهر را به ۳۴ امین شهر مورد علاق دانشحویان بین المللی بدل نموده است.

برای آشنایی با شرایط تحصیل در کانادا این مقاله را مطالعه نمایید: تحصیل در کانادا

بهترین شهرهای کانادا از لحاظ آب و هوایی

هنگامی که صحبت از بهترین شهر های کانادا از لحاظ آب و هوایی به میان می آید، سلیقه افراد مختلف در درجه نخست برجسته می نماید. عده زیادی از افراد کانادا را با زمستان های سخت و حجم عظیمی از بارندگی در قالب برف و باران می شناسند. اما این قضاوت برای برخی از شهر های کانادایی در فصول مختلف سال صحیح به نظر نمی رسد.

بهترین شهرهای کانادا از لحاظ آب و هوایی

هنگام انتخاب بهترین شهر های کانادا برای مهاجرت، اکثر افراد تمایل به انتخاب شهری را دارند که کمترین میزان پارو کردن برف را به آنها تحمیل نماید!
می توان گفت که از لحاظ آب و هوای مطلوب، ایالت بریتیش کلمبیا با اختلاف در صدر خودنمایی می کند. اگرچه بریتیش کلمبیا دارای هوایی نسبتا بارانی است ولی میانگین ۱۱۵ روز با دمای هوای بالای ۲۰ درجه در این ایالت وجود دارد. در ادامه به برخی از گرمترین و خوش آب و هوا ترین شهرهای کانادا می پردازیم.

۱٫ ونکوور – بریتیش کلمبیا

شهر ونکووردر میان سایر شهر های کانادایی برای دارا بودن آب و هوای مناسب و طبیعت جذاب معروف است. می توان گفت که ونکوور در طول روزهای زمستانی دارای آب و هوایی با میانگین بیشترین دما ۷ درجه و کمترین دما ۱٫۳ درجه سانتیگراد برای افرادی مناسب است که علاقه چندانی به برف ندارند.

۲٫ کلونا – بریتیش کلمبیا

شهر کلونا یکی از زیبا ترین مقاصد توریستی کانادا بوده و همه ساله افراد زیادی را برای بازدید به خود جذب می کند. یکی از دلایلی که این شهر را برای بازدید مطلوب ساخته، آب و هوای مناسب کلونا است. در طول زمستان می توان بیشترین و کمترین دمای کلونا را ۲٫۶ درجه و -۳٫۵ درجه سانتی گراد بیان کرد.

۳٫ سنت کاتارینز – اونتاریو

شهر سنت کاتارینز دارای یکی از گرم ترین الگوهای آب و هوایی در شرق کانادا می باشد. به همین علت، در میان شهرهای کانادا گزینه ای مناسب برای زندگی و یا مهاجرت به شمار می رود. میانگین آب و هوای این شهر کانادایی بین ۱٫۱ و منفی ۶٫۱ میباشد.

علاوه بر مواردی مانند تحصیل، نیروی کار متخصص و برنامه های مهاجرتی دیگر، کانادا همه ساله طیف وسیعی از پرونده های ویزای توریستی و گردشگری را بررسی می کند. گردشگران زیادی برای بازدید از مناظر طبیعی بی نظیر کانادا همه ساله به این کشورسفر می کنند.

بهترین شهرهای کانادا جهت گردشگری و توریستی در ادامه به بیان شهر های مهم کانادا برای توریست ها می پردازیم.

۱٫ تورنتو

از تورنتو می توان به عنوان بزرگترین و بهترین شهر کانادا نام برد. تورنتو پایتخت کانادا نیست اما می توان از آن به عنوان پایتخت اونتاریو نام برد. به مانند شهر نیویورک مدرن و بزرگ، تورنتو نیز دارای آسمان خراش ها، مراکز خرید و مراکز تفریحی فراوان و مدرنی می باشد. البته همنگامی که صحبت از تورنتو به میان بیاید، نباید از برج معروف CN Tower غافل شویم.

۲٫ آبشار های نیاگارا – اونتاریو

این منطقه که تقریبا در مرز کانادا و امریکا واقع شده گردشگران زیادی را از مسیر تورنتو به خود جذب می کند. آبشار های سه گانه Horseshoe ، American و Bridal Veil در این منطقه در میان بلند ترین آبشار های دنیا به چشم می خورند.

۳٫ مونترال

مونترال به عنوان دومین شهر بزرگ کانادا به شمار می رود. زبان رسمی این شهر فرانسوی بوده و توسط نیمی از جمعیت مونترال صحبت می شود. فستیوال های بی شمار در این شهر که اکثرا دارای کلاس هنری فرانسوی هستند از جمله مهمترین فاکتورهایی است که مونترال را به یکی از مقاصد اصلی گردشکران در کانادا بدل نموده است.

پرجمعیت ترین شهرهای کانادا

مواردی نظیر میزان جمعیت که با توجه به سطح رفاه اجتماعی و یا زیر ساخت های یک شهر تعیین می شود، بیان کننده میزان اهمیت شهرهای مختلف کانادا می باشد. میزان جمعیت شهرهای مهم کانادا و یا فاکتورهایی مانند تعداد افراد ایرانی در یک شهر کانادا هنگام انتخاب شهر مطلوب برای مهاجرت و یا بازدید تاثیر گذار هستند.

در ادامه چند مورد از پرجمعیت ترین شهر های کانادا را معرفی می کنیم. با توجه به شرایط مختلف به احتمال زیادی اسامی شهر هایی را خواهید دید که در حوزه های دیگر نیز در صدر قرار دارند.

۱٫ تورنتو

باز هم تورنتو در ایالت اونتاریو مقام نخست را کسب نمود! تورنتو با جمعیت بیش از ۴٫۵ میلیون نفری به عنوان هفتمین شهر پرجمعیت آمریکای شمالی شناخته می شود. در موارد مختلف کاری و تحصیلی نیز تورنتو همیشه به عنوان شهری پیشتاز مطرح بوده است.

وجود دانشگاه های متعدد با رتبه های بالا و مراکز تحقیقاتی و همچنین مراکز مالی معتبر مانند بازار سهام تورنتو یا Toronto Stock Exchange در کنار وجود شرکت های مختلف باعث شده تا افراد زیادی همه ساله برای کار و تحصیل در انواع مهاجرتی مختلف به این شهر سفر نمایند.

۲٫ مونترال

مونترال در استان کبک با جمعیت بیش از ۳٫۵ میلیون نفری به عنوان دومین شهر پرجمعیت و مهم کانادا به شمار می رود. وجود دفاتر اصلی نهاد هایی مانند Montreal Exchange و همچنین وجود بندر مونترال به عنوان یکی از بنادر مهم دنیا موجب ایجاد زیر ساخت های فراوانی برای کار، زندگی و تحصیل شده است. به همین علت مونترال به عنوان دومین شهر پرجمعیت در کشور کانادا همه ساله میزبان عده کثیری از مهاجران با مقاصد مختلف می باشد.

۳٫ ونکوور

شهر ونکوور در ایالت بریتیش کلمبیا واقع شده است. تقریبا در تمامی حوزه های مختلفی که در کشور کانادا مورد بررسی قرار گرفت، از تحصیل و کار گرفته تا جمعیت و آب هوا، شهر ونکوور خوش می درخشد.

ونکوور با جمعیت حدود ۲ میلیون نفر به عنوان ترکیبی از زیر ساخت های شهری، موقعیت های کاری و تحصیلی، آب و هوای مطلوب و مناظر بی نظیر طبیعی شناخته می شود. بازی های مختلف زمستانی نیز یکی دیگر از مواردی جذابیت شهر ونکوور به حساب می آید. بندر ونکوور نیز به عنوان محل تلاقی صادرات و واردات میان آسیا، کانادا و اروپا به شما می رود.

ارزان ترین شهرهای کانادا برای زندگی

هنگامی که صحبت از شهر های ارزان قیمت کانادا به میان می آید، قطعا انتظار شنیدن نام هایی مانند ونکوور و تورنتو را نخواهید داشت! چرا که زندگی در کلان شهر ها همیشه با هزینه های متعددی همراه می باشد. یکی از بزرگترین هزینه های موجود در کلان شهر های کانادا، هزینه اجاره مسکن می باشد.

ارزان ترین شهرهای کانادا برای زندگی

البته با وجود وب سایت هایی مانند airbnb و یا craigslist می توان به طیف وسیعی از املاک با شرایط و قیمت های مختلفی دست پیدا کرد. اما با جستجو در هماین وب سایت ها نیز به راحتی به تفاوت هزینه مسکن در شهرهایی مانند ونکوور و تورنتو با سایر شهر های نسبتا کوچکتر کانادا پی خواهید برد.

برای آشنایی با شرایط زندگی در کانادا این مقاله را مطالعه نمایید: زندگی در کانادا

در ادامه به معرفی برخی از ارزان ترین شهر های کانادا برای زندگی بر اساس همین فاکتور می پردازیم.

۱٫ شربروک – استان کبک

در ابتدا، هزینه اجاره خانه ای یک خوابه در منطقه خوب شهر حدود ۴۷۵ دلار ماهیانه و در اطراف آن تا ۴۰۰ دلار ماهیانه می باشد. در استان کبک شهر شربروک به عنوان ششمین شهر پرجمعیت شناخته شده و از آن با شرایط مناسب اقتصادی و فرهنگی یاد می شود. وجود مناظر طبعی مختلف نیز مزیتی برای این شهر به شمار می آید.

هزینه های زندگی و مسکن برای افراد مجرد و متاهل، دانشجویان، افراد جویای کار و یا کارفرمایان بسیار مناسب است. نزدیکی شهر شربروک به مرز ایالات متحده نیز برای افرادی که علاقه به سفر به نیوهمشایر، نیویورک و یا ورمونت در ایالات متحده را دارند از جمله مزایا می باشد.

۲٫ شهر مونکتون

شهر مونکتون در استان نیوبرنزویک کانادا واقع شده است. برای اجاره ماهیانه خانه ای یک خوابه در منطقه خوب شهر حدود ۷۳۴ دلار و در اطراف آن تا ۶۴۰ دلار خواهید پرداخت. مونکتون تنها شهر کانادا است که هردو زبان فرانسوی و انگلیسی را به عنوان زبان رسمی خود معرفی نموده است.

وجود افراد مختلف با فرهنگ های متنوع نیز رنگ و بوی خاصی از لحاظ فرهنگی به این شهر بخشیده است. حمل و نقل عمومی بسیار مناسبی نیز برای این شهر در نظر گرفته شده که با توجه به آن پیش بینی افزایش جمعیت برای سالهای آینده مونکتون می شود.

۳٫ شهر ساندربی

ساندربی در استان اونتاریو کانادا واقع شده است. هزینه اجاره یک واحد ۱خوابه در این شهر بین ۹۲۵ تا ۸۱۸ دلار کانادا متغیر می باشد. وجود مناظر طبیعی و پارکهای ملی نیز از مزایای ساندربی می باشند. بخش خصوصی در این شهر برای فعالیت های صنعتی، تجاری، آکادمیک ، معادن و جنگلداری شناخته می شود.

هزینه های زندگی در ساندربی بسیار پایین تر از کلان شهر هایی مانند ونکوور و تورنتو می باشد. این امر سبب شده تا این شهر نه تنها برای مهاجرین بلکه برای ساکنین فعلی کانادا نیز مقصدی مناسب تلقی شود.

نتیجه گیری

اگر قصد مهاجرت و یا بازدید از کانادا را دارید، در مرحله نخست بایستی راجع به نکات مختلف برجسته هر کدام از شهر های کانادا در حوزه های مختلف آگاهی داشته باشید. طبیعتا نحوه مهاجرت شما به کانادا نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. مثلا شهر های مطلوب برای توریست ها با شهر های تحصیلی مناسب برای دانشجویان بین المللی و یا شهر های مناسب برای افراد خود اشتغال یا جویای کار متفاوت خواهد بود.

بهترین شهرهای کانادا

بنابراین، قبل از هر اقدامی از هدف خود برای ورود به خاک کانادا اطمینان حاصل نمایید. موارد متعددی مانند آب و هوای شهر های کانادا، وجود ایرانیان مقیم کانادا در شهر های مختلف و حتی نرخ حمل و نقل عمومی نیز در چنین تصمیماتی بی تاثیر نیستند. در هر مرحله ای می توانید مشاورین مجرب موسسه آریاناپارس به مشورت و بادل نظر بپردازید.

آریاناپارس به عنوان تنها مرکز مشاوره ایران که به صورت همزمان دارای مجوز اعزام نیروی کار به خارج از کشور از وزارت کار و رفاه اجتماعی و مجوز اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد به شما عزیزان توصیه می کند برای هرگونه اقدام جهت مهاجرت به خارج از کشور اطلاعات دقیق در ارتباط با شرایط زندگی، کار یا تحصیل در کشور مقصد کسب نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا