Search
Close this search box.

استارت آپ کانادا

خانه » سرمایه گذاری » استارت آپ کانادا
استارت آپ کانادا

شرایط اخذ ویزای استارت آپ کانادا

Conditions for obtaining a Canadian start-up visa

ایجاد شغل از طریق شرکت ها و ایده های نوآورانه مد نظر دولت کانادا می باشد. به همین علت، دولت کانادا به دنبال کارآفرین هایی است که از طریق استارت آپ کانادا شرکت هایی را راه اندازی نمایند.

با در اختیار داشتن ایده ای نو و مناسب که منجر به متقاعد کردن اداره مهاجرت و یا سازمان های مرتبط برای سرمایه گذاری گردد، می توان ویزای استارت آپ کانادا را دریافت نمود. این ویزا منجر به اقامت دائم کانادا نیز خواهد شد.

شرایط دریافت ویزای استارت آپ کانادا

نکته قابل اهمیت این است که در برنامه ویزای استارت آپ کانادا ، سرمایه شخصی مد نظر نمی باشد. بلکه سازمان هایی که از طرف اداره مهاجرت کانادا معرفی می شوند بایستی روی طرح شما سرمایه گذاری نمایند. در این مسیر شما می بایست سازمان مورد نظر را به منظور سرمایه گذاری متقاعد نمایید. ممکن است این سازمان از شما درخواست مشارکت در سرمایه گذاری را مطرح نماید که در این صورت این تنها توافقی بین شما و سازمان مد نظر خواهد بود.

برای آشنایی با روش های مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری این مقاله را مطالعه نمایید: سرمایه گذاری در کانادا

اقامت دائم یکی از مزایایی است که به کارآفرینان در قالب ویزای استارت آپ کانادا اعطا می شود. هدف این برنامه تشویق و ترغیب کارآفرینان به گسترش فعالیت های خود در کانادا می باشد. نکته جالب توجه این است که هنگام اخذ این ویزا به فرد متقاضی و خانواده قانونی وی اقامت دائم کانادا اعطا خواهد شد که اعطای این ویزا منوط به موفق بودن کسب و کار پیشنهادی تان نخواهد داشت.

اگر پس از ورود به خاک کانادا طرح کسب و کارتان با موفقیت همراه نباشد، اقامت دائم شما و یا خانواده تان با مشکل مواجه نخواهد شد. بیش از ۲۰۰۰ پرونده نیز هر سال بابت ویزای استارت آپ کانادا بررسی خواهد شد. از جمله مهم ترین شرایط اقدام برای ویزای استارت آپ کانادا وجود ایده و نوآوری، توانایی اشتغال زایی، و رقابت در عرصه جهانی می باشند.

مراحل و مدارک لازم برای اخذ ویزای استارت آپ کانادا

در مرحله نخست مهاجرت استارت آپ به کانادا ، بایستی طرح شما توسط یکی سازمان های مورد تایید اداره مهاجرت کانادا تایید شود. بدین منظور در درجه اول بایستی یک طرح کسب و کار یا بیزینس پلن مناسب با تمامی جزئیات تهیه نمایید. این بیزینس پلن بایستی شامل مواردی مانند برنامه کاری تان و نحوه موفقیت آمیز نمودن طرحتان باشد. سپس این طرح را برای یکی از ۵۰ شرکت مورد تایید اداره مهاجرت کانادا ارسال خواهید نمود.

مراحل و مدارک لازم برای اخذ ویزای استارت آپ کانادا

پس از اینکه نظر یکی از شرکت های برگزیده کانادایی مبنی بر دریافت پشتیبانی را اخذ نمودید، شرکت مد نظر بایستی نامه ای برای پشتیبانی از شما صادر کرده و پشتیبانی رسمی از شما را در اداره مهاجرت کانادا ثبت نماید. متقاضیان مهاجرت استارت آپ کانادا نیز بایستی نامه پشتیبانی شرکت برگزیده کانادایی را در سامانه IRCC ثبت نمایند. IRCC اداره مهاجرین، امور پناهندگی و شهروندی کانادا می باشد.

در مرحله نهایی، IRCC درخواست شما را ارزیابی می نماید. وجود الزامات هزینه و سرمایه از طرف شرکت های برگزیده و همچنین توانایی پشتیبانی خود و خانواده فرد متقاضی در طول زمان راه اندازی استارت آپ نیز توسط IRCC بررسی می شود.

علاوه بر موارد فوق، متقاضیان برنامه استارت آپ کانادا بایستی شرایط زیر را نیز مد نظر داشته باشند.

  • الزامات زبان انگلیسی یا فرانسوی بر مبنای CLB 5 برای همه مهارت های چهارگانه.
  • برنامه برای اقامت در یکی از استان های کانادا به جز کبک
  • گذراندن Canadian security و گواهی های سلامت پزشکی
  • اثبات پشتیبانی طرح استارت آپ توسط شرکت های برگزیده

ممکن است کسب امتیاز زبان انگلیسی برای متقاضیان برنامه استارت آپ کانادا قدری ارعاب آور به نظر برسد. ولی، با توجه به معدل CLB 5 و معادل سازی آن با آزمون زبان انگلیسی آیلتس جنرال، امتیازات معادل چندان نگران کننده به نظر نمی رسند.

Speaking Reading Listening Writing
۵ ۵  ۴ ۵

 

موسسه آریاناپارس با سابقه درخشان خود می تواند شما را در کمترین زمان ممکن به حد زبان انگلیسی مطلوب برای کسب امتیاز فوق در آزمون آیلتس جنرال برساند. بدین منظور تنها کافی است با مشاوران مجرب آریاناپارس تماس حاصل نمایید.

پس از گذراندن مراحل فوق، بایستی پکیج فرم های درخواست مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ را با دقت تکمیل نموده و پس از پرداخت هزینه بررسی مدارک به سفارت کانادا نسبت به ثبت درخواست خود اقدام خواهید نمود.

برای آشنایی با روش های مهاجرت به کانادا این مقاله را مطالعه نمایید: مهاجرت به کانادا

هزینه های لازم برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا

هزینه های مورد نیاز برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا شامل سرمایه است که توسط یکی از شرکت های برگزیده کانادایی تامین شده و نیز هزینه هایی که فرد متاضی برای پشتیبانی خود و افراد خانواده در مدت راه اندازی استارات آپ کانادا نمایش می دهد.

مراحل و مدارک لازم برای اخذ ویزای استارت آپ کانادا

میزان هزینه مورد نیاز برای پشتیبانی فرد متقاضی و خانواده که بایستی توسط فرد متقاضی تامین شود، با توجه به تعداد افراد خانواده به شکل زیر می باشد.

هزینه مورد نیاز برحسب دلار کانادا برای تعداد مختلف افراد خانواده:

۱ نفره ۱۲,۴۷۵
۲ نفره ۱۵,۵۳۱
۳ نفره ۱۹,۰۹۳
۴ نفره ۲۳,۱۸۱
۵ نفره ۲۶,۲۹۲
۶ نفره ۲۹,۶۵۲
۷ نفره ۳۳,۰۱۴

جهت کسب سرمایه مورد نیاز برای برنامه استارت آپ کانادا بایستی توافق های لازم از یکی از سه گروه شرکت های برگزیده کانادایی را جلب نمایید. این سه گروه موارد زیر می باشند.

  • اول گروه های سرمایه گذاری برگزیده دولت کانادا یا angel investor groups
  • دوم صندوق های سرمایه گذاری مورد تایید کانادا یا venture capital funds
  • سوم مراکز رشد و پرورش کسب کار یا business incubators

به منظور اینکه واجد شرایط مهاجرت استارت آپ کانادا بوده و اقامت دائم کانادا را دریافت نمایید، بایستی حداقل ۷۵ هزار دلار از سوی گروه های سرمایه گذاران برگزیده یا ۲۰۰ هزار دلار از سوی صندوق های سرمایه گذاری کانادا را تضمین نمایید. اگر طرح استارت آپ شما توسط مراکز رشد کسب و کار برگزیده در کانادا پشتیبانی شوند، دیگر الزامی برای تضمین حداقل سرمایه نخواهد بود.

مدت زمان گرفتن ویزای استارت آپ کانادا

مدت زمان بررسی و درخواست ویزای برنامه استارت آپ کانادا در درجه اول بستگی زیادی به تعداد پرونده های دریافت شده برای مهاجرت و شهروندی کانادا بستگی دارد.
اما، با توجه به پرونده های گذشته و اعلام وب سایت های معتبر برای ویزای استارت آپ کانادا، پروسه برنامه استارت آپ کانادا به شکل متوسط بین ۱۲ الی ۱۶ ماه به طول می انجامد. نکته ای که در این قسمت حائز اهمیت می باشد وجود همراه تا میزان معمولا ۵ نفر است.

مدت زمان گرفتن ویزای استارت آپ کانادا

دریافت اقامت دائم کانادا نیز مشروط به موفقیت در فعالیت شرکت مد نظر نمی باشد. حتی در صورت شکست خوردن طرح کسب و کار نیز اقامت دائم متقاضیان لغو نخواهد شد. اما، اگر در هنگام بررسی و درخواست ویزا، یکی از افراد خانواده مردود شود، تمامی درخواست مردود شده و به هیچ یک از اعضای خانواده ویزا تعلق نخواهد گرفت.

چه افرادی می توانند برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا اقدام نمایند؟

قبل از اینکه نسبت به اقدام برای برنامه استارت آپ کانادا اقدام نمایید، بهتر است شرایط کلی آن را بدانید. بدین ترتیب تصمیمی منطقی اتخاذ کرده و با آگاهی لازم در این راه قدم بر خواهید داشت.

پیش از اقدام برای ویزای استارت آپ کانادا بایستی از حمایت یکی از سازمان های برگزیده کانادا را داشته باشید. سه نوع سازمان در این دسته بندی قرار می گیرند که در بالا به عناوین آنها اشاره شد. هنگام اقدام برای ویزای استارت آپ کانادا بایستی نامه حمایت این سازمان ها را داشته باشید. در غیر این صورت، حتی با در اختیار داشتن تمامی شرایط لازم موفق به اخذ ویزا و اقامت دائم کانادا نخواهید شد.

چه افرادی می توانند برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا اقدام نمایند؟

در درجه اول بایستی کسب و کاری که پیشنهاد می کنید دارای ایده ای نو بوده و الزامات لازم برای شروع در کشور کانادا را دارا می باشد. وجود دانش مشخصی از زبان انگلیسی در کنار سرمایه لازم برای زندگی نیز در درجه بعدی شرایط مطرح می شوند.

سرمایه بالاتر در این قسمت به منزله شانس پذیرش بالاتر در ویزای استارت آپ کانادا می باشد. این بدان معنی است که شرایط مناسب تری برای زندگی طی ۶ ماه نخست ورود به خاک کانادا از جمله یافتن آسانتر مسکن خواهید داشت.

همچنین طرح کسب و کاری که ارائه می کنید علاوه بر خلاقیت، نوآوری و اشتغال زائی بایستی در دسته بندی مشاغل با پتانسیل رشد بالا نیز باشد.

معرفی سازمان های حمایت کننده و سرمایه گذار برای راه اندازی استارت آپ در کانادا

سازمان های حمایت کننده و سرمایه گذار برای برنامه استارت آپ کانادا در سه دسته بندی قرار می گیرند. هر کدام از این سازمان ها با توجه به دسته بندی شان بایستی طرح مورد نظر برای استارت آپ را به میزانی مشخص پشتیبانی نمایند.

معرفی سازمان های حمایت کننده و سرمایه گذار برای راه اندازی استارت آپ در کانادا

سه گروه اصلی برای شرکت های معتبر و مورد تایید کانادا وجود دارند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت. این سازمان ها به خودی خود تصمیم بر حمایت یا عدم حمایت طرح ارسالی خواهند گرفت و تنها اهرم های موجود کیفیت، نوآوری و رشد کسب پیشنهادی می باشند.

گروه های سرمایه گذاری برگزیده دولت کانادا یا angel investor groups

بیزینس هایی با نرخ ریسک پایین و بازدهی بالا مورد توجه این گروه می باشند. اگر یکی از شرکت ها شما را حمایت نمایند بایستی پشتیبانی ۷۵ هزار دلاری از کسب و کار پیشنهادی تان ارائه کنند.

برخی از سازمان ها و شرکت های موجود در این دسته بندی عبارتند از:

  • Canadian International Angel Investors
  • Golden Triangle Angel Network
  • Oak Mason Investments Inc
  • Southeastern Ontario Angel Network
  • Southwestern Ontario Angel Group
  • TenX Angel Investors Inc
  • VANTEC Angel Network Inc

صندوق های سرمایه گذاری مورد تایید کانادا یا venture capital funds

کسب و کارهایی که دارای ریسک بالا ولی بازدهی بسیار عالی می باشند مورد علاقه این گروه هستند. در صورت جلب نظر یکی از این سازمان ها بایستی پشتیبانی ۲۰۰ هزار دلاری از طرح تان انجام گیرد.

صندوق های سرمایه گذاری مورد تایید کانادا یا venture capital funds

برخی از سازمان های این دسته بندی موارد زیر هستند:

  • BDC Venture Capital
  • Celtic House Venture Partners
  • Extreme Venture Partners LLP
  • Golden Venture Partners Fund, LIP
  • mpression Ventures
  • Information Venture Partners Management Inc
  • Innovation Platform Capital International LP
  • iNovia Capital Inc.
  • Lumira Capital
  • Nova Scotia Innovation Corporation) o/a Innovacorp)
  • OMERS Ventures Management Inc
  • Pangaea Ventures Ltd
  • PRIVEQ Capital Funds
  • Real Ventures
  • Relay Ventures
  • ScaleUp Venture Partners, Inc
  • Top Renergy Inc
  • Vanedge Capital Limited Partnership
  • Version One Ventures
  • Westcap Management Ltd

مراکز رشد و پرورش کسب کار یا business incubators

سازمان های موجود در این دسته بندی طرح ها و ایده های نو را بررسی می نمایند. در صورت پذیرش ایده، حمایت های اطلاعاتی، آموزشی و غیره از طرف این سازمان ها برقرار خواهد شد. شرکت های موجود در این دسته بندی در سرمایه گذاری برای استارت آپ ها نقشی ندارند. در برخی از موارد برای حمایت شان نیازمند دریافت هزینه های زیادی هستند.

برخی از شرکت های موجود در این دسته بندی عبارتند از:

• TSRV Canada Inc. (operating as Techstars Canada)
• Innovacorp
• Agrivalue Processing Business Incubator
• Food Processing Development Centre
• Biomedical Commercialization Canada Inc. (operating as Manitoba Technology Accelerator)
• Communitech
• Creative Destruction Lab
• Empowered Startups Ltd.
• Extreme Innovations
• Ryerson Futures Inc.
• Launch Academy
• Genesis Centre
• Interactive Niagara Media Cluster o/a Innovate Niagara
• Knowledge Park o/a Planet Hatch
• Calgary Technologies Inc.
• Alacrity Foundation
• NEXT Canada
• Real Investment Fund III L.P. o/a FounderFuel
• Spark Commercialization and Innovation Centre
• Spring Activator
• The DMZ at Ryerson University
• Alberta Agriculture and Forestry
• Waterloo Accelerator Centre

آریاناپارس به عنوان تنها مرکز مشاوره ایران که به صورت همزمان دارای مجوز اعزام نیروی کار به خارج از کشور از وزارت کار و رفاه اجتماعی و مجوز اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد به شما توصیه می کند برای هرگونه اعزام به خارج، با کشور مقصد و شرایط زندگی در آن به طور کامل آشنایی یابید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا