Search
Close this search box.

ثبت شرکت در استرالیا

خانه » سرمایه گذاری » ثبت شرکت در استرالیا
ثبت شرکت در استرالیا

شرایط ثبت شرکت در استرالیا

Company registration conditions in Australia

ثبت شرکت در استرالیا دارای تفاوت هایی با دیگر کشور هاست. به طور کلی دو روش اصلی برای ثبت شرکت در استرالیا وجود دارد. اول اینکه شعبه شرکت خارجی را در استرالیا به ثبت برسانید. به عبارت دیگر، در این روش امکان ثبت شرکتی جدید در استرالیا وجود ندارد. بنابراین اگر قصد مهاجرت به استرالیا از طریق ثبت شرکت را داشته و دارای کسب و کاری مناسب و موفق در ایران را دارید، این روش برای شما مناسب است. این بدان معنی است که می توانید نمایندگی شرکت خود را در استرالیا به ثبت برسانید.

یکی از شرایط اصلی این فرآیند، وجود کسب و کاری موفق داخل ایران می باشد. برای اثبات این موضوع، مواردی مانند پروانه و جواز شرکت، صورتحساب شرکت، و طرح توجیهی بایستی به اداره مهاجرت استرالیا ارائه شوند. پس از کسب موافقت اداره مهاجرت استرالیا، به متقاضیان ویزای ۲ یا ۴ ساله با توجه به شغل و فعالیت شرکت اعطا می شود.

شرایط ثبت شرکت در استرالیا

روش دوم ثبت شرکتی استرالیایی است که به شکل سهامی عام و یا خاص قابل ثبت می باشند. درخواست برای ثبت شرکتی از این نوع بایستی به کمیسیون مربوطه به نام ASIC ارسال شود. برای شرکت های سهامی عام در استرالیا نیازمند وجود سه مدیر و یک بارزش بوده که دو نفر از مدیران به همراه بازرس بایستی استرالیایی باشند.
از لحاظ نوع فعالیت شرکت ها نیز در کشور استرالیا مانند بسیاری از کشورها دسته بندی های متنوعی وجود دارند.

شرکت با ثبت حقیقی یا Sole Trader ، شرکت با ثبت مشارکتی یا Partnership ، شرکت هایی دارای افراد ذی نفع یا Trust و شرکت هایی به شکل company از انواع شرکت ها با توجه به نوع فعالیتشان در استرالیا هستند.

برای آشنایی درباره شرایط کار در استرالیا پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید: کار در استرالیا

هزینه های ثبت شرکت در استرالیا

هزینه های ثبت شرکت در استرالیا شامل هزینه مورد نیاز برای ثبت درخواست ویزا و هزینه های مورد نیاز برای شرکت می باشد. حداقل سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی شرکت در استرالیا ۲۰۰ هزار دلار می باشد. البته نوع و دامنه فعالیت شرکت و محل آن نیز روی هزینه مورد نیاز تاثیر گذار می باشد.

برای درخواست ویزا نیز وجود همراه با سن کمتر یا بیشتر از ۱۸ سال روی هزینه ویزا تاثیر دارد. به طور کلی مبلغ حدود ۵ هزار دلاری برای درخواست این نوع ویزا در استرالیا وجود دارد. به ازای همراه بالای ۱۸ سال هزینه ای حدود ۲۶۰۰ دلار و برای همراه کمتر از ۱۸ سال هزینه ای حدود ۱۳۰۰ دلار را بایستی علاوه بر هزینه اصلی متصور شویم.

هزینه های ثبت شرکت در استرالیا

علاوه بر موارد فوق، هزینه هایی بابت ترجمه و تهیه برخی از مدارک نیز وجود دارند که با توجه به نوع، تعداد و حجم مدارک متغیر می باشد.

مراحل اجرای ثبت شرکت در استرالیا

قبل از اینکه صحبت از مراحل ثبت شرکت در استرالیا به میان بیاید، بایستی طرح توجیهی کسب و کار یا بیزینس پلن منطقی و مناسب را آماده کرده و جهت بررسی ارائه دهید. بدین ترتیب شما به عنوان مدیر و متولی کسب و کار از لحاظ توانایی و تمکن مالی ارزیابی می شوید.

سپس نوبت به تعیین ساختار و چارچوب کسب و کارتان خواهد رسید. بدین ترتیب، اهرم های منترل شما روی بیزینس، میزان مالیات، مسئولیت شما در قبال کارکنان و تعداد آنها، نکات قانونی و مواردی از این دست پس از تعیین ساختار شرکت تان فهمیده خواهند شد. البته ساختار کسب و کارتان با توجه به انواع ۴ گانه شرکت در استرالیا تعریف شده و بایستی به انواع شرکت ها توجه داشته باشید. طبیعتا ساختار شرکتی به شکل مشارکتی در استرالیا با ساختار شرکت تراست یا دارای ذینفع متفاوت است.

مراحل اجرای ثبت شرکت در استرالیا

فعالیت های اقتصادی در استرالیا منوط به دریافت کد اقتصادی ۱۱ رقمی بوده که به شکل انحصاری برای شما صادر می شود. مدارکی از قبیل اطلاعات شخصی و هویتی، اطلاعات و شرح جزئیات کسب و کار، اطلاعات شرکا و ذی نفعان در صورت وجود، اظهار درخواست کد اقتصادی همراه با دلایل درخواست و گواهی صحت اطلاعات برای درخواست کد اقتصادی یا ABN مد نظر می باشند.

از مزایای در اختیار داشتن کد اقتصادی یا ABN استرالیا می توان به توانایی ثبت نام تجاری تان، سفارش و ارسال محصول، خدمات و یا صورتحساب به شرکت های دیگر جهت معرفی شرکت خود و گسترش دامنه همکاری. از طرف دیگر هنگام بررسی موارد مالیاتی نیز وجود کد اقتصادی ABN ضروری است.

یکی از نکاتی دز این میان برجسته به نظر می رسد، تعیین نام شرکت تان می باشد. قبل اینکه به سراغ گام های دیگر بروید بایستی نام شرکت خود را تعیین نمایید. بدین ترتیب مواردی مانند لوگو، وب سایت و سایر موارد نیز بر اساس نام انتخابی تان خواهد بود. البته کد اقتصادی ارتباط چندانی از لحاظ پروسه با ثبت نام شرکت ندارد و می توانید با توجه به قوانین ثبت شرکت استرالیا برای هر دو مورد به شکل همزمان اقدام نمایید.

مراحل اجرای ثبت شرکت در استرالیا

بدانید و آگاه باشید که تمامی فعالیت ها و خدمات شرکت شما تحت نام تجاری که ثبت نموده اید انجام خواهد شد. بنابراین بایستی از در دسترس بودن نام تجاری تان اطمینان حاصل نمایید.بدین منظور در کمیسیون ASIC استرالیا می توانید نام شرکت خود را استعلام نمایید. در مرحله بعد این نام تجاری را ثبت خواهید کرد. البته می توانید این نام را در کنار لوگو خود ثبت کنید تا برای افراد و شرکت های دیگر قابل استفاده نباشند.

پس انجام موارد فوق، نوبت به ایجاد دامنه وب سایت به عنوان شخصیت آنلاین شرکت تان می رسد. در این مرحله نیز انتخاب نام وب سایت از اهمیت زیادی برخوردار است. نام وب سایت شرکت تان باایستی نمایش دهنده فعالیت تان باشد. اگر می خواهید پسوند وب سایت شما مختص استرالیا بوده و فعالیت تجاری تان را نمایش دهد، بایستی کد اقتصادی ABN را دریافت کرده باشید.

اگر قصد سرمایه گذاری در استرالیا را دارید با مطالعه ای مقاله می توانید درباره شرایط و روش های سرمایه گذاری در استرالیا نیز مطلع بشید: سرمایه گذاری در استرالیا

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در استرالیا

مدارک متعددی هنگام ثبت شرکت در استرالیا به چشم می خورند. برخی از برجسته ترین این مدارک می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • مدارک شناسایی و هویتی شامل شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج در صورت تاهل
  • مدارک مالی به شکل تمکن
  • مدارک شغلی نمایش دهنده اینکه ارزش بیش از ۴۰۰ هزار دلار استرالیا برای شرکت در ایران طی ۴ سال اخیر وجود دارد.
  • تکمیل فرم ها و زمینه های لازم به شکل آنلاین

مراحل اجرای ثبت شرکت در استرالیا

هنگام جمع آوری مدارک به صحت و تکمیل بودن آنها اهمیت دهید. اگر بنا به دلایلی مانند کمبود یا مبهم بودن مدارک واجد شرایط اخذ ویزای استرالیا نشوید، دیگر امکان درخواست مجدد همان پروسه در کشور استرالیا را نخواهید داشت. بنابر این بایستی تمامی دقت و تمرکز خود را با توجه به اینکه تنها یک بار فرصت بازی با تاس را دارید، خرج کنید!

قوانین و مالیات های ثبت شرکت در استرالیا

پرداخت به موقع و مناسب مالیات یکی از الزامات روند ثبت شرکت در استرالیا می باشد. پرداخت مالیات به دولت استرالیا ۴ بار در سال انجام می گیرد. میزان و نحوه پرداخت مالیات نیز با توجه به گستره فعالیت شرکت و نحوه فعالیت آن با توجه دسته بندی ۴ گانه شرکت ها در استرالیا تعیین می شود.

قوانین و مالیات های ثبت شرکت در استرالیا

یکی از نکاتی که باید مد نظر متقاضیان مهاجرت به استرالیا از طریق ثبت شرکت باشد، نظارت دقیق اداره مالیات استرالیا بر درآمدها، هزینه ها و مالیات شرکت های مختلف است. به شکل عمومی میزان ۲۷٫۵ درصد از سود سالیانه شرکت ها بایستی به عنوان مالیات به دولت پرداخت شود.

مزایا و معایب ثبت شرکت در استرالیا

به طور کلی، ثبت شرکت در استرالیا دارای مزایای متعددی است. دریافت اقامت موقت و یا دائم استرالیا از طرق ثبت شرکت، در اختیار داشتن حساب بانکی بین المللی و مواجهه با گزینه هایی برای دور زدن تحریم های موجود از جمله این مزایا هستند. یکی دیگر مزایای برجسته ثبت شرکت در استرالیا دستیابی به بازار های بین المللی برای کالاها یا خدمات ارائه شده توسط شرکت تان در کنار بازار موجود در خود استرالیا است. هم افزایی و کسب تجربه در محیطی بین المللی با توجه به انواع ۴ گانه شرکت ها در استرالیا نیز یکی دیگر از مزایایی ای است که نمی توان از آن غفلت کرد.

در راستای معایب ثبت شرکت در استرالیا نیز می توان در درجه نخست به نرخ بالای مالیات ۲۷٫۵ الی ۳۰ درصدی در استرالیا اشاره نمود. هزینه های بالای ثبت شرکت در استرالیا نیز یکی دیگر از نکاتی است که ممکن است به به عنوان عاملی بازدارنده تلقی شود. مراحل اداری و بوروکراسی موجود در ادارات استرالیا نیز یکی دیگر از نکاتی است که باعث به طول انجامیدن روند ثبت شرکت شرکت استرالیا خواهد بود.

مزایا و معایب ثبت شرکت در استرالیا

برای کسب اطلاعات کاملتر در رابطه با استرالیا می توانید با مشاورین موسسه مهاجرتی آریاناپارس تماس حاصل کرده و با بهره گیری از اطلاعات جامع تر مسیر مهاجرتی و کشور مورد نظر خود را به درستی انتخاب نمایید. هم چنین می توانید با مراجعه به سایت اداره ی مهاجرت استرالیا به جدیدترین اطلاعات مهاجرتی در رابطه با این کشور دست پیدا کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا