شهرهای چک

خانه » ویزای توریستی » شهرهای چک
شهرهای چک

شهرهای جمهوری چک

Cities of the Czech Republic

جمهوری چک کشوری با تاریخ پر فراز و نشیب در مرکز اروپا می باشد. از برترین شهرهای چک می توان به پراگ، برنو، بوهم، استراوا و غیره اشاره نمود. در گوشه کنار این کشور، قلعه ها و بناهای تاریخی، کوه های زیبا و هزاران جاذبه گردشگری دیگر خود نمایی می کند. براساس آمارهای ارائه شده جمهوری چک ششمین کشور صلح طلب جهان به شمار می رود. این کشور از جمعیتی بالغ بر ۱۰٫۵۵۳٫۹۴۸ نفر تشکیل شده است.

آشنایی با شهرهای چک

پایتخت جمهوری چک ، شهر پراگ می باشد که بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور و ۱۴ امین کشور بزرگ اتحادیه اروپا محسوب می گردد. جمعیت پراگ در حدود ۱٫۲۸۰٫۰۰۰ نفر، برآورد شده است. از نظر شرایط آب و هوایی این کشور دارای اقلیم قاره ای می باشد از این رو اختلاف دما در تابستان و زمستان تفاوت چشمگیری دارد. گروه تحریریه آریانا پارس سعی کرده است در این مقاله بهترین و توریستی ترین شهرهای چک را به شما عزیزان معرفی نماید.

شهرهای دیدنی جمهوری چک

در اطراف کشور چک ده ها شهر و روستا وجود دارد که بدون شک پایتخت این کشور، شهر پراگ، به عنوان مشهورترین شهر جمهوری چک می باشد. هر یک از شهرهای چک دارای جاذبه های تاریخی مربوط به قرون وسطا و مناظر طبیعی مختص به خود را دارد. در ادامه به شرح برخی از شهرهای دیدنی چک خواهیم پرداخت.

الوموتس Olomuc

الوموتس که ابتدا توسط رومیان در اواخر قرن ۱۶ میلادی بنا گشت، تا الان از تاریخ غنی ای بهره برده است و در دوره ی کوتاهی پایتخت منطقه ی موراویا به شمار می رفت. در حال حاضر، الوموتس یک شهر دانشجویی آرام اما سرزنده است که تعدادی از بناهای تاریخی زیبا و عجیب تاریخی در اطراف آن وجود دارد.

ستون تثلیث مقدس در میدان اصلی این شهر که یکی دیگر از مکان های ثبت شده در یونسکو می باشد در جمهوری چک در شهر الوموتس واقع شده است، این میدان همچنین، یک ساعت نجومی را به رخ می کشد تا با ساعت مشهور نجومی پراگ رقابت نماید.

کوتناهرا Kutná Hora

کوتناهرا ابتدا در قرن ۱۲ میلادی به عنوان صومعه بوجود آمد. این شهر به سبب وجود معادن نقره متعدد، یکی از ثروتمندترین شهرهای اروپا در قرن های سیزدهم تا شانزدهم هجری گشت. در این شهر تعدادی مکان منحصربه فرد برای بازدید وجود دارد که سبب شده است این شهر در لیست یونسکو ثبت گردد.

شهر کوتناهرا

کلیسای سنت باربارا یک مثال خیره کننده از معماری های آخر گوت هاست و استودان سدلک، که بصورت دوست داشتنی و در عین حال عجیب و غریب با نام “کلیسای استخوانی” شناخته می شود، یقینا ارزش سفر ۴۵ دقیقه ای از پراگ تا کوتناهرا را دارد.

تلچ Telč

در مرکز شهر تلچ ساختمان های دوره ی رنسانس که در یونسکو ثبت شده است چشم ها را به خود خیره می کند از این رو تلچ یکی از زیباترین شهرهای جمهوری چک به شمار می رود. چنانچه به مرکز شهر بروید، با ساختمان هایی از دوره ی رنسانس در اطراف خود محاصره خواهید گشت که فوق العاده زیبا رنگ شده اند. قلعه ی رنسانسی باعث می گردد شما حس کنید که در ایتالیا هستید. با وجود زیبایی فوق العاده ی تلچ، این شهر هنوز توسط گردشگران زیادی مورد بازدید قرار نگرفته است.

پراگ Prague

شهر پراگ یکی از شهرهای مهم کشور جمهوری چک و پایتخت این کشور می باشد. شهر پراگ در مرکز قاره اروپا واقع گشته و زمانی با کشور اسلواکی متحد بوده‌ است. همچنین شهر پراگ بزرگ ‌ترین شهر جمهوری چک به شمار می رود. در این شهر رودخانه ولتاوا جاری است و در مرکز بوهم قرار دارد.

پراگ

این شهر دارای آب و هوای معتدل اقیانوسی می باشد. از این رو این شهر شامل تابستان‌ های گرم و زمستان‌ های سرد می گردد. متروی پراگ از اواسط قرن بیستم فعال شده است اما بیشتر حمل و نقل عمومی مردم با استفاده از خطوط تراموا می باشد . شهر پراگ شامل مناطق گردشگری فراوانی است مانند: قلعه پراگ ،پل تاریخی چارلز، ساعت نجومی، موزه ملی، باغ وحش پراگ و غیره.

برترین شهرهای چک جهت زندگی

جمهوری چک در جایگاه اول برای یافتن کار در خارج از کشور از نظر InNations 2017 Expat Insider گرفته شده است و این کشور برای متقاضیانی که به دنبال یک کشور با اقتصاد رو به رشد با سطح کیفیت زندگی بالا می باشند مقصد خوبی است . برترین شهرهای چک جهت زندگی در این کشور به شرح ذیل می باشد:

شهر پراگ Prague

پایتخت چک، ارزان ترین شهر چک برای کار و زندگی نیست اما در مقایسه با اکثر شهرهای بزرگ اروپا نیز ارزان قیمت می باشد و به عنوان بهترین شهر چک برای زندگی و تحصیل به شمار می رود. مهاجرانی که در شهر پراگ زندگی می نمایند از حقوق و هزینه های مقرون به صرفه این شهر بسیار راضی می باشند.

شهر پراگ

علاوه بر این، پراگ از استانداردهای بالای آموزشی و کیفیت زندگی برخوردار است. میزان مالیات بسیار پایین در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی و دارا بودن بهترین سیستم حمل و نقل در اروپای مرکزی سبب شده است که سالیانه افراد بی شماری از سراسر جهان برای زندگی و یا تحصیل به این شهر مهاجرت نمایند.

شهر برنو Brno

دومین شهر بزرگ در جمهوری چک ، شهر برنو یک شهر چند فرهنگی می باشد. این شهر دارای آب و هوای منحصر به فرد اقیانوسی و قاره ای است که باعث بروز زمستان های سرد و تابستان های گرم و مرطوب شده است. شهر برنو به عنوان یکی از کلان شهرهای جمهوری چک به شمار می رود. این شهر دارای سیستم بهداشتی و نظام پزشکی با کیفیت می باشد.

اقتصاد داخلی برنو یکی از قوی ترین اقتصاد ها در داخل کشور چک است. برنو یک شهر صنعتی می باشد که در طول دو دهه گذشته یکی از بزرگترین شهرها از نظر تولید اقتصادی به رسمیت شناخته شده است.

شهر برنو

برنو یکی از مراکز مهم تحقیق و توسعه در جمهوری چک، به ویژه در زمینه فناوری و تحقیقات بالینی می باشد، که توسط دو مرکز عمده تحقیقاتی در این شهر انجام می گردد: موسسه فناوری مرکزی اروپا و مرکز تحقیقات بین المللی بالینی. برنو از نظر ارزان ترین شهر چک برای کار و زندگی در جایگاه سوم قبل از پراگ قرار دارد.

شهر استراوا Ostrava

استراوا یکی از برترین شهرهای چک جهت زندگی می باشد. این شهر از نظر جمعیت سومین شهر پرجمعیت چک به شمار می رود. این شهر موقعیت استراتژیک بسیار سودآوری دارد(در حدود ۱۰ کیلومتری جنوب مرز لهستان و ۵۰ کیلومتری غرب مرز اسلواکی قرار گرفته است). کارفرمایان در شهر استراوا معمولا نسبت به شهرهای بزرگ دیگر مانند پراگ و برنو تمایل به استخدام یک فرد بدون دانش پایه زبان چک ندارند.

برترین شهرهای چک از نظر وسعت

کشور چک تا سال ۱۹۱۸ بخشی از امپراتوری اتریش به شمار می رفت. در این سال، پس از شکست اتریش در جنگ جهانی اول، کشور چکسلواکی به عنوان کشوری مستقل اعلام وجود نمود. در سال ۱۹۹۳ با تفاهم دو طرف، چکسلواکی به دو کشور چک و اسلواکی تقسیم گشت. کشور چک مساحتی بالغ بر ۷۸٫۸۶۶ کیلومتر مربع دارد که شهرهای بسیاری را در خود جای داده است. در ادامه به معرفی برخی از برترین شهرهای چک از نظر وسعت می پردازیم.

شهر مساحت (کیلومترمربع)
پراگ ۴۹۶
برنو ۲۳۰
اوستراوا ۲۱۴
پلزن ۱۳۸
زلین ۱۱۹

برترین شهرهای چک از نظر اقتصادی

کشور چک از سال ۲۰۰۴ عضو اتحادیه ی اروپا شده است. این کشور صنعتی دارای اقتصاد با درآمد و استانداردهای بالای زندگی می باشد. جمهوری چک کم ترین میزان بیکاری را بین کشورهای اعضای اتحادیه اروپا، دارا می باشد. برترین شهرهای چک از نظر اقتصادی به شرح ذیل می باشند.
• پراگ
• برنو
• استراوا

برترین شهرهای چک از نظر آب و هوایی

آب و هوای کشور جمهوری چک مرطوب و قاره ای می باشد. در کشور جمهوری چک زمستان های تقریبا سرد و تابستان های گرم همراه با بارندگی قابل مشاهده است. این کشور در قسمت خشک اروپا قرار دارد و آب و هوای آن بسیار متاثر از ارتفاعات آن می باشد. در مناطق مرتفع کشور چک آب و هوا خنک تر بوده و میزان بارش نیز بیشتر است.

آشنایی با شهر پراگ

به دلیل موقعیت های کوهستانی که در کشور چک وجود دارد ، آب و هوا متغیری در این کشور حکم فرما می باشد. بهترین شهرهای چک از نظر آب و هوایی عبارتند از: پراگ، برنو و بوهم که دارای آب و هوای معتدل و مرطوب می باشند.

نتیجه گیری

جمهوری چک کشوری واقع در اروپای مرکزی و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. این کشور در تاریخ اول ژانویه ۱۹۹۳ و به دنبال تقسیم کشور چکسلواکی سابق پدید آمد. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن شهر پراگ می باشد و با وجود اینکه عضو اتحادیه اروپا است واحد پول آن کرونا می باشد.

مردم چک به ‌طور تاریخی به عنوان «بی‌اعتنا به مذهب» شناخته شده‌اند از این رو این کشور کم‌ مذهبی ‌ترین مردم را در جهان دارد. این کشور هم‌چنین بالاترین شاخص توسعه انسانی را در اروپای مرکزی و اروپای شرقی دارا می باشد. جمهوری چک هم‌چنین چهارمین کشور در اروپا از نظر برقراری صلح و آشتی و دموکرات ‌ترین کشور در منطقه خود است.

کشور چک به سبب وجود نیروی کار فوق‌العاده ماهر، به قدرت صنعتی کشورهای بلوک شرق سابق تبدیل شد. این کشور که در قلب اروپا واقع شده است، دارای تابستان‌های خنک و زمستان‌های سرد و مرطوب می باشد که همین امر سبب گشته که میزان بارندگی در این کشور بسیار زیاد باشد.

کشاورزی در اقتصاد کشور جمهوری چک، نقش مهمی به عهده دارد، و عمده محصولات آن، جو و چغندر قند می‌باشد. دامداری و جنگل‌داری نیز در این کشور متداول است.

از برترین شهرهای جمهوری چک از نظر کیفیت زندگی، شرایط اقتصادی و آب و هوایی می توان به پراگ، برنو و استراوا اشاره نمود که هر ساله شاهد مهاجرت تعداد بی شماری از افراد از کشورهای مختلف جهان به کشور جمهوری چک و به خصوص شهرهای اشاره شده می باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا