معرفی کشور گرجستان

خانه » بورسیه تحصیلی » معرفی کشور گرجستان
گرجستان

گرجستان

Georgia

کشور گرجستان در هر دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است و از شمال با کشور روسیه، از جنوب با ترکیه و ارمنستان، از غرب با دریای سیاه و از جنوب شرقی با جمهوری آذربایجان هم مرز است.

کشور گرجستان به ۸ استان تقسیم بندی می شود که تفلیس به عنوان پایتخت این کشور شناخته می شود، از دیگر شهرهای مهم گرجستان می توان به باتومی، انجازیا، گوری کوتائیسی، پوتی و تلاوی اشاره کرد.
مردم در کشور گرجستان به سه زبان گرجی، روسی و انگلیسی صحبت می کنند ولی زبان رسمی این کشور، گرجی می باشد که دارای قدمتی ۲۵۰۰ ساله است.

آب و هوای کشور گرجستان

به واسطه قرارگیری کشور گرجستان در منطقه اروپا سرسبز است، از سمت غرب تحت تاثیر آب و هوای نیمه گرمسیری و از سمت شرق تحت تاثیر آب و هوای قاره ای است، بصورت معمول میانگین دمای هوا در تابستان ۲۰ الی ۲۴ درجه سانتی گراد و در زمستان ۲ الی ۴ درجه سانتی گراد است.

غذاهای کشور گرجستان

کشور گرجستان الماس های درخشنده زیادی دارد که توریست ها را به بازدید از آنها کنجکاو میکند مثل: ساحل ها، کوهستان ها، شهرهای تاریخی و… ولی با این حال شاید یکی از بهترین علت های معروف شدن کشور گرجستان غذاهای مجلل و خوشمزه اش باشد. غذاهای گرجستان را میتوانید در اغلب کشورهای جهان پیدا کنید، اما هر شخصی که به تور گرجستان میرود دوست دارد که غذاهای لذیذ کشور گجستان  را در زادگاه اصلی اش نوش جان کند.

غذاهای کشور گرجستان

از جمله ی این غذاها می توان به ماتسونی، ماهی غزل آلا با سس انار، خارچو، جاکاپولی، چاشوشلی و لوبیو رو نام برد.

تقسیمات جمعیتی کشور گرجستان

در حال حاظر در حدود ۳ میلیون و هفتصد هزار نفر در کشور گرجستان زندگی می کنند، از همین رو کشور مهاجر پذیر است و علاقه مندان به دنبال کسب اقامت می باشند.
در کشور گرجستان اقلیت های متفاوتی در حال زندگی می باشند که ۸۳ درصد گرجی، ۶٫۵ درصد آذری، ۵٫۷ درصد ارمنی، ۱٫۵ روس و ۲٫۵ درصد از مابقی اقلیت ها تشکیل داده اند.

عقاید و فرهنگ مردم گرجستان

براساس آمار منتشر شده ۷۰ درصد مردم مسیحی و پیرو ارتدکس بوده و پس از آن اسلام به عنوان بزرگترین اقلیت دینی گرجستان شناخته می شود.
فرهنگ غالب گرجستان از فرهنگ اصیل قفقازی نشات گرفته است و جزء غنی ترین فرهنگ های دنیا ست. ادبیات گرجستان قدمتی ۲۵۰۰ ساله دارد و از قدیمی ترین آثار ادبی گرجستان می توان به شهادت شوشانیک از یاکوب تسورتاولی اشاره کرد که اثری فوق العاده هنری و مشهون از ایده وفاداری به میهن است. خط گرجی یکی از سیستم های نوشتاری موجود در جهان است که نخستین الفبای گرجی مربوط به سده یکم پیش از میلاد مسیح است.

اماکن دیدنی کشور گرجستان

از مکان های دیدنی گرجستان می توان به شهر تفلیس پایتخت گرجستان، شهر ساحلی باتومی، شهر کوهستانی کازبگی، شهر متسختا، سیقناقی، بوتانیکال گاردن باتومی، شهر سنگی اوپلیستسیخه، شهر برجومی، شهر مستیا شهر محبوب اسکی بازان، قلعه رباتی، دهکده اوشگولی، ساحل آناکلیا و شهر غاری واردزیا نام برد.

اماکن دیدنی کشور گرجستان

شهر تفلیس یا به زبان گرجی تبلیسی یکی از مکان های دیدنی گرجستان است که در دو طرف رود کورا (متکواری) شکل گرفته است و از سه طرف توسط کوه ها احاطه شده است. براساس داستان های تاریخی حدود ۱۶۰۰ سال پیش در قرن پنجم میلادی، شاه واختانگ یکم تفلیس را پیدا کرد و آن را پایتخت خود اعلام کرد.

قلعه رباتی از مکان های دیدنی گرجستان یک قلعه به سبک قرون وسطایی است که در قرن سیزدهم میلادی ساخته شده، اگرچه تصویری که اکنون از این قلعه می بینید مربوط به بازسازی های اساسی است که در سال ۲۰۱۱ به مدت ۱۵ ماه با کمک های کشورهای خارجی در این مکان انجام شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر کشور ها و خدمات مهاجرتی و یا مهاجرت تحصیلی با مشاوران موسسه اریانااپلای در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا