شرایط مهاجرت به استرالیا

خانه » مهاجرت » شرایط مهاجرت به استرالیا
شرایط مهاجرت به استرالیا

تاریخچه و فلسفه مهاجرت به استرالیا

History of immigration to Australia

از مهاجرت به استرالیا می توان به عنوان یکی از بهترین فرصت ها برای زندگی و تحصیل افراد نام برد. به جرات می توان بیان داشت که همه افراد حتی به شکل گذرا به مهاجرت به این کشور فکر کرده اند. استرالیا طی سالیان زیادی به عنوان کشوری مهاجر پذیر و دارای امکانات عالی در میان سایر کشورها مطرح بوده است. تعداد فزاینده مهاجران از کشورهای مختلف به استرالیا خود بیانگرهمین موضوع می باشد.
در ادامه، گروه تحریریه ” آریانا اپلای “ به بیان اطلاعاتی جذاب و کاربردی در زمینه مهاجرت به استرالیا می پردازد. بدیهی است که با در اختیار داشتن اطلاعات هر چه بیشتر، افق پیش روی شما روشن تر ترسیم شده و تصمیم منطقی تری اتخاذ خواهید نمود.
پیش از قرن هفدهم ساکنان استرالیا را تنها بومی های این سرزمین تشکیل می دادند. کشف طلا در این قاره که پس از تبعید مجرمان و متهمان از بریتانیای کبیر به این کشور صورت پذیرفت منجر به ورود مهاجران زیادی به این کشور شد. اما، سیاست های کنونی این کشور، که تا حد زیادی متاثر از اتفاقات پس از جنگ جهانی دوم می باشد، نیز نقش بسزایی در جذب مهاجرین از اقصی نقاط دنیا ایفا کرده است.
در راس این سیاست ها، ساز و کار افزایش جمعیت مطرح شده، به طوری که جمعیت مهاجرین این کشور از ۶۸ هزار نفر در سال ۱۹۹۹ به حدود ۱۹۰ هزار مهاجر در سال ۲۰۱۲ رسیده است. این آمار در سال ۲۰۱۶ به حدود ۲۳ میلیون مهاجر رسیده که بیش از ۲۵ درصد جمعیت این کشور را پوشش می دهد.

شرایط مهاجرت به استرالیا

اگر قصد آشنایی با  کشور استرالیا را دارید، مقاله نگارش شده در این زمینه را مطالعه فرمایید.

روش های مهاجرت به استرالیا

یقینا عنوان مهاجرت به استرالیا از ذهن اکثر شهروندان ایرانی حتی برای یک بار گذر کرده است. بسیاری از افراد دنیا کشوراسترالیا را به عنوان مناسب ترین مقصد دنیا به منظور کار، زندگی و تحصیل می شناسند. هنگامی که صحبت از مهاجرت به استرالیا به میان بیاید، در نگاه نخست چهار روش اصلی به چشم می خورد. برای بسیاری از ایرانیان در ابتدا روش های غیر قانونی مهاجرت مطرح می شوند. اما، موسسه آریانا اپلای هیچ گونه توصیه ای در رابطه با روش های غیر قانونی مهاجرت به این کشور ارائه نداده و خدماتی را نیز در این رابطه انجام نمی دهد. چرا که روش های قانونی مهاجرت به استرالیا گزینه های متنوعی بوده و هر کدام امکانات و ویژگی های خاصی را در اختیار متقاضیان قرار می دهند. در ادامه به معرفی چهار شاهراه مهاجرتی استرالیا خواهیم پرداخت.

مهاجرت فامیلی

مهاجرت فامیلی به استرالیا به عنوان یکی از آسان ترین روش های مهاجرت به این کشور شناخته می شود. در صورت برخورداری یکی از اقوام درجه یک شما از اقامت دائم یا شهروندی استرالیا، روش مهاجرت فامیلی می تواند نوید بخش آینده مناسبی دراین کشور باشد. هنگامی که صحبت از مهاجرت فامیلی به میان می آید، بایستی بدانید که منظور از اقوام درجه یک همسر، فرزند و والدین فرد متقاضی می باشد. در برخی از مقالات از این روش با عنوان مهاجرت به استرالیا از طریق اسپانسر فامیلی نیز یاد می گردد. از جمله مزایای این روش مهاجرت به این کشور می توان به عدم نیاز به اخذ پذیرش از دانشگاه ها و یا سرمایه گذاری در این کشور و از این دست اشاره نمود.

شرایط مهاجرت به استرالیا - مهاجرت فامیلی

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به استرالیا از طریق اسپانسر فامیلی لطفا کلیک نمایید.

مهاجرت کاری و نیروی متخصص

شمار زیاد متقاضیان کار در استرالیا و همچنین نیاز شبه قاره به نیروی کار جوان و متخصص باعث شده تا اداره مهاجرت این کشور روش های گوناگونی را برای اقامت دائم و موقت افراد واجد شرایط ارائه نماید. این روش ها به دو شاخه کلی نیروی متخصص و دعوت نامه شغلی تقسیم بندی می شوند. شاخه نخست سیستم امتیاز بندی نیروی متخصص می باشد. فاکتور هایی مانند سن، شغل کنونی و سابقه کاری، مدرک تحصیلی، دانش و مدرک زبان انگلیسی و از این دست متقاضیان را در نگاه اداره مهاجرت استرالیا واجد شرایط اخذ اقامت این کشور می نمایند.

هر کدام از این فاکتور ها دارای وزنی مشخص بوده که ممکن است با توجه به شرایط این کشور در برهه های مختلف، تغییر نماید. یکی از مزایای این روش اخذ اقامت دائم یا PR استرالیا بوده که در ادامه بیشتر بدان خواهیم پرداخت.
اقدام جهت مهاجرت به استرالیا از طریق دعوت نامه شغلی به عنوان شاخه دوم این روش مهاجرتی به شمار می رود. طی سالهای اخیر، مهاجرت به کشور استرالیا از این دو طریق بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

جهت کسب اطلاعات کامل درباره اسکیلد ورکر استرالیا مقاله تنظیم شده در این زمینه را مطالعه فرمایید.

مهاجرت تجاری و سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و کار آفرینی نه تنها برای کشور استرالیا، بلکه برای بسیاری از کشورهای جهان در زمره روش های مطلوب مهاجرتی به شمار می رود. دولت های مختلف نیز همیشه بیشترین علاقه خود را به این روش نشان داده اند. چرا که افزایش میزان کارآفرینی، که به مثابه کاهش تعداد بیکاران و رونق اقتصادی تلقی شده، همیشه در کانون توجه دولت های بزرگی مانند دولت استرالیا بوده است. این کشور با توجه به شرایط و مدارک مورد نیاز، و در راس آن ها سرمایه کافی، آغوش خود را به روی مهاجرین از کشورهای مختلف با سرمایه های متعدد گشوده است. روش ها یا کلاس های مختلفی نیز برای سرمایه گذاری در استرالیا تعریف شده که هر کدام شرایط و ویژگی های خاص خود را دارند.

مهاجرت تجاری و سرمایه گذاری

جهت کسب اطلاعات کامل درباره سرمایه گذاری در استرالیا مقاله تنظیم شده در این زمینه را مطالعه فرمایید.

مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

از ازدواج در استرالیا می توان به عنوان یکی سریع ترین روش های مهاجرتی نام برد. به منظور احراز شرایط این نوع مهاجرت، متقاضیان بایستی قوانین استرالیا در خصوص ازدواج را رعایت نمایند. به عنوان مثال، سن بالای ۱۸ سال و انجام پروسه ازدواج همراه با رضایت طرفین از جمله مهمترین فاکتورها به شمار می روند. طی سالهای اخیر، افرادی از این طریق به استرالیا مهاجرت کرده ولی پس از رسیدن به آن کشور و دستیابی به شرایط مناسب ازدواج خود را باطل نموده اند. به همین دلیل و به منظور اطمینان از واقعی بودن این ازدواج، اداره مهاجرت استرالیا پس از انجام بررسی های لازم به فرد متقاضی اقامت موقت۲ساله اعطا می کند. با اتمام زمان این اقامت، فرد متقاضی قادر به درخواست اقامت دائم استرالیا خواهد بود. موارد مالی و وجود اسپانسر توسط یکی از زوجین از مهمترین فاکتورهای دریافت و تمدید این اقامت است.

جهت کسب اطلاعات کامل درباره مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج لطفا کلیک نمایید.

مهاجرت تحصیلی استرالیا

در میان کشورهای دنیا، استرالیا به عنوان یک کشورانگلیسی زبان ارائه دهنده خدمات آموزشی با کیفیت عالی می درخشد. این امر منجر به اقدام سالیانه عده چشم گیری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور شده است. لازم به ذکر است که نام تعداد کثیری از دانشگاه های استرالیا در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا به چشم می خورد. مقاطع تحصیلی مختلفی نیز از آمادگی تا دکتری وجود داشته که هر یک الزامات و شرایط خود را از مهاجران تحصیلی طلب می نمایند. شرایط سنی، سوابق تحصیلی، دانش یا مدرک زبان انگلیسی با توجه به مقطع مورد نظر و یا میزان بودجه در زمره فاکتورهای اصلی مهاجرت تحصیلی قرار می گیرند. برترین دانشگاه های استرالیا از دیدگاه وب سایت معتبر رتبه بندی QS به شرح زیر هستند.

مهاجرت تحصیلی استرالیا

جهت کسب اطلاعات کامل درباره تحصیل در استرالیا مقاله تنظیم شده در این زمینه را مطالعه فرمایید.

مهاجرت پزشکان به استرالیا

تحصیل و یا کار به عنوان پزشک در کشور استرالیا طی سال های اخیر به عنوان یکی از بهترین موقعیت های مهاجرتی این کشور تلقی شده است. اگر به عنوان یک پزشک قصد مهاجرت کاری به استرالیا را داشته باشید، یقینا نیازمند درخواست ویزای کاری خواهید بود. به منظور اخذ ویزای کاری پزشکان استرالیا، این دسته از متقاضیان بایستی با توجه به شرایطی مانند امتیاز و دانش مطلوب در زبان انگلیسی برای فرآیند ارزشیابی و سپری کردن مراحل مربوط به آن اقدام نمایند. اعتبار سنجی مدرک پزشکان در استرالیا نیز برای مهاجرت این دسته از متقاضیان به استرالیا از اهمیت زیادی برخوردار است.
در راستای مهاجرت تحصیلی پزشکان به استرالیا نیز لازم به ذکر است که این دسته از متقاضیان بایستی حد نصاب امتیاز قبولی را در آزمون هایی که توسط کشوراسترالیا برگزار می شود، کسب نمایند.

جهت کسب اطلاعات کامل درباره پزشکی در استرالیا مقاله تنظیم شده در این زمینه را مطالعه فرمایید.

مهاجرت به استرالیا از طریق بازنشستگی

کشور استرالیا برای سپری کردن دوران بازنشستگی افراد بیش از ۵۵ سال و دارای تمکن مالی مناسب، مقصدی بسیار ایده آل می باشد. معمولا طول دوره اعتبار ویزای بازنشستگی استرالیا در وهله نخست چهار ساله می باشد. مواردی مانند سرمایه گذاری در استرالیا و وابستگی به همسر نیز در این نوع ویزا و تمدید اقامت آن دخیل می باشند. به عنوان مثال، مواردی نظیر سن بالای ۵۵ سال برای فرد متقاضی، اثبات درآمد سالیانه بیشتر از ۶۵ هزار دلار استرالیا، وجود دارایی خالص معادل ۷۵۰ هزار دلار استرالیا و مواردی از این دست را می توان نام برد. این ویزا برای افرادی مناسب است که قصد گذراندن مدت بازنشستگی شان را در محیط آرام شهرهای استرالیا و بهره مندی از طبیعت و سواحل بکر، آب و هوای مناسب و امکانات رفاهی مناسب استرالیا به عنوان یکی از ۵ کشور برتر دنیا را دارند.

بهترین روش مهاجرت به استرالیا

هنگامی که صحبت از بهترین روش مهاجرتی کشور استرالیا به میان می آید، یقینا نمیتوان از مهاجرت کاری به شکل نیروی کار متخصص یا Skilled Worker چشم پوشی نمود. این ویزا بر اساس تخصص ها، مهارت ها و توانایی های افراد متقاضی به ایشان اعطا می گردد. با مراجعه به قسمت محاسبه امتیاز می توانید در قالب نیروهای متخصص استرالیا امتیاز خود را به شکل آنلاین و رایگان محاسبه نمایید. یقینا اصلی ترین مزیت این کلاس ویزای استرالیا دریافت اقامت دائم یا PR استرالیا است.
بهترین روش مهاجرت به کشور استرالیا، از سوی دیگر وابستگی زیادی به شرایط افراد مختلف دارد. یقینا اگر یکی از روش های مهاجرت به استرالیا برای دوستان و یا بستگان شما به عنوان بهترین روش مهاجرت تلقی شود، تضمینی برای ترسیم افقی روشن در استرالیا برای شما طی همان روش وجود ندارد. بلکه بایستی بهترین روش مهاجرتی تان را بر حسب شرایط فعلی خود و همچنین سلایق تان بررسی نمایید.

شرایط مهاجرت به استرالیا-بهترین روش مهاجرت به استرالیا

اگر قصد آشنایی با زندگی در استرالیا را دارید مقاله نگارش شده در این زمینه را مطالعه فرمایید.

سایر روش های مهاجرتی استرالیا

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، روش های دیگری نیز برای مهاجرت به این کشور وجود دارند. برنامه هایی نظیر استعداد های ویژه و نخبگان و یا پناهندگی استرالیا مطرح می شوند. لازم به ذکر بوده که تیم مهاجرتی “آریانا اپلای” در رابطه با روش های غیر قانونی مانند پناهندگی استرالیا هیچ گونه خدماتی ارائه نداده و اکیدا به متقاضیان مهاجرت چنین رویکرد هایی را توصیه نمی کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استعداد یابی و بستر مهاجرتی آن در استرالیا می توانید با مشاورین مجرب گروه “آریانا اپلای” تماس حاصل نمایید.

از دیگر روش های مهاجرتی به کشور استرالیا می توان به انتقال سرمایه نیز اشاره نمود که با توجه به شرایط افراد و همجنین نیازمندی های مناطق مختلف استرالیا متفاوت می باشد. به طور کلی، مهاجرت به استرالیا از طریق انتقال پول دارای سه پله کلی بوده و قلمرو مد نظر در استرالیا نیز برای این منظور نقش بسزایی ایفا می نماید. انتقال پول به مبلغ ۱٫۵ میلیون، ۵ میلیون و ۱۵ میلیون دلاری استرالیا یکی از روش های کاملا قانونی برای دریافت ویزای ۴ ساله استرالیا به محض انجام فرآیند انتقال پول و ورود به خاک این کشور است.

قوانین مهاجرتی استرالیا

یکی از قوانینی که کشور استرالیا را از سایر مقاصد مهاجرتی متمایز می سازد، شانس یک باره اقدام برای اخذ ویزا می باشد. این بدان معنی است که در صورت عدم موفقیت در یکی از پروسه های مهاجرت به استرالیا ، دیگر حق اقدام مجدد برای همان کیس یا پرونده ای از این دست را از دیدگاه اداره مهاجرت استرالیا نخواهید داشت. این نکته برای درخواست ویزای بسیاری از کشور های اروپایی و یا کانادا دارای مصداق نمی باشد. مواردی از قبیل عدم اعلام شغلی بخصوص و یا افزایش سن فرد متقاضی در مبحث ریجکتی ویزای استرالیا بسیار برجسته می نمایند. به عنوان مثال، با توجه به افزایش سن شهروندان استرالیایی ، دولت این کشور هنگام بررسی پرونده های گوناگون برای فاکتورهایی نظیر سن اهمیت زیادی قائل شده است.
کشور استرالیا سالانه بیش از ۱۹۰ هزار نفر را از انواع پرونده های مهاجرتی جذب می نماید. البته این میزان بدون احتساب روش های بشر دوستانه مانند پناهدگی استرالیا بیان شده است.

جهت کسب اطلاعات کامل درباره ویزای استرالیا، مقاله تنظیم شده در این زمینه را مطالعه فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا