مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

خانه » مهاجرت » مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج
مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

Immigrating to Australia by marriage

آیا مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج امکان پذیر است؟ چه مخاطراتی در این زمینه وجود خواهد داشت؟ آیا ازدواج منجر به دریافت اقامت دائم استرالیا خواهد شد؟ مزایای انتخاب این روش مهاجرتی چیست؟در این مقاله، گروه تحریریه آریانااپلای به تفصیل به این موضوع خواهد پرداخت.

شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

ازدواج در استرالیا، در مقایسه با سایر شاه راه های مهاجرتی به این کشور، در نگاه اول به عنوان یکی از ایده آل ترین روش های مهاجرتی به چشم می خورد. در صورت داشتن شرایط مربوط، شانس اقامت دائم و تابعیت این کشور برای متقاضی وجود دارد. البته هنگام اقدام برای این نوع مهاجرت بایستی شرایط مد نظر دولت استرالیا را احراز نموده و از قوانین موجود پیروی نمایید.

اصلی ترین ترین نکته در روش مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج با یک شهروند استرالیا یا فردی دارای اقامت دائم این کشور می باشد. نکته قابل توجه بعدی انجام ازدواجی رسمی و ثبت شده با توانایی اثبات زندگی مشترک می باشد. البته این پروسه برای افراد داخل یا خارج از استرالیا با تفاوت های جزئی در زمینه های روند پروسه و مدت زمان آن همراه است.

شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج هنگامی که صحبت از اقامت استرالیا از طرق ازدواج به میان بیاید، به طور کلی چند کلاس ویزا خودنمایی می کنند.

  • S100
  • ۳۰۹/SC 300
  • SC 820/801

در زیر مجموعه ویزاهای نامزدی و ازدواج استرالیا هستند. در ادامه به معرفی هر کدام از این دسته بندی های ویزا خواهیم پرداخت.

در صورت تایید مدارک ارائه شده از طرف اداره مهاجرت ویزای اقامت موقت یا ۸۰۱ توسط متقاضی اخذ خواهد شد. اگر زوجین برای ۲ سال به زندگی مشترک خود ادامه دهند، امکان اعطای اقامت دائم یا ویزای ۸۲۰ وجود خواهد داشت.

قوانین مهاجرت به کشور استرالیا از طریق ازدواج

بر اساس قوانین موجود در سیستم مهاجرتی این کشور، متقاضیان ویزای ازدواج استرالیا بایستی مدارکی برای اثبات ارتباط نزدیک با شهروند استرالیایی de facto را برای مدت ۱۲ ماه یا بیشتر پیش از ازدواج ارائه نمایند. این افراد بایستی ۶ ماه قبل از درخواست ازدواج با هم زندگی مشترک داشته باشند.

اگر درخواست ویزای ازدواج خارج از استرالیا مطرح شود، ویزا را از کشوری که درخواست در آن ارائه داده شده اخذ خواهد شد. اگر درخواست ویزا را داخل خاک استرالیا مطرح کرده اید، در همین کشور ویزا را دریافت خواهید نمود.
اگر شهرند استرالیا هستید، برای ویزای همسرتان باید توان مالی و درآمد مناسب برای پوشش زندگی مشترک و هزینه های همسرتان را داشته باشید.

این حمایت مالی بایستی برای ۲ سال اثبات شود. این یک موضوع ضروری برای اخذ ویزای استرالیا است. در صورتی که در استرالیا هستید و برای ویزای ازدواج درخواست نموده اید، تا زمان بررسی مدارک و پیشرفت روندتان اجازه کار و تحصیل در استرالیا را خواهید داشت.

مراحل مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

به طور کلی، مراحل مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج مشابه سایر روش های مهاجرتی به این کشور است. به دلیل فعال نبودن صدور ویزا استرالیا از ایران متقاضیان بایستی فرم های درخواست ویزا را به شکل آنلاین تکمیل نموده و پس از پرداخت هزینه وقت سفارت را اخذ نمایند.

مراحل مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

در مرحله بعد، مدارک لازم برای مراجعه به سفارت به شکل حضوری را تکمیل نموده و برای حضور در سفارت استرالیا در زمان مقرر اقدام نمایند. رابطه نزدیک بین طرفین قبل از ازدواج ضروری می باشد، تعلق ویزای ازدواج پس انجام بررسی های مورد نیاز و تایید مدارک صورت می پذیرد.

مدارک و هزینه های مورد نیاز برای اخذ ویزای ازدواج استرالیا

از ابتدای ماه ژوئیه سال ۲۰۱۹ هزینه های مربوط به صدور و بررسی ویزای ازدواج یا spouse visa استرالیا بر حسب دستور وزارت داخلی این کشور افزایش یافته است. با توجه به افزایش درخواست این نوع ویزا، سختگیری استرالیا در ارائه مدارک نیز بیش از گذشته می باشد.

هزینه های ویزای ازدواج استرالیا

متقاضیان اخذ کلیه ویزاهای ازدواج استرالیا با توجه به دستور وزارت داخلی این کشور بایستی هزینه ۷۷۱۵ دلار را تقبل نمایند. اگر متقاضیان دارای فرزند زیر ۱۸ سال باشند، هزینه ۱۹۳۵ و برای فرزند بالای ۱۸ سال ۳۸۰۰ دلار در انتظار ایشان خواهد بود.

مدارک ویزای ازدواج استرالیا

ویزای ازدواج استرالیا نیز به مانند سایر ویزاهای این کشور ملزم به ارائه مدارکی خواهد بود. همانطور که در بند های بالا اشاره شد، رابطه نزدیک بین زوجین و تصمیم آنان برای ازدواج مهم ترین فاکتورها جهت اخذ این ویزا می باشند. این مدارک به شکل کلی به شرح زیر هستند.

  • مدارک شناسایی زوجین
  • مدارک اثبات کننده شهروندی استرالیا مانند پاسپورت این کشور و یا اقامت دائم
  • ثابت نمودن رابطه نزدیک قبل از درخواست این ویزا
  • سند ازدواج
  • تمکن مالی برای اثبات پوشش هزینه های همسر
  • سن ۱۸ سال به بالا
  • گواهی سلامت جسمانی

مدت زمان صدور ویزای ازدواج استرالیا

مدت زمان مورد نیاز برای اخذ ویزای ازدواج با توجه به وجود انواع مختلف ویزاها در این حوزه متفاوت می باشد. در صورت آماده و تکمیل بودن مدارک فرد متقاضی، بررسی و اعطای ویزای ازدواج استرالیا بین ۶ الی ۹ ماه به طول خواهد انجامید. نکته قابل توجه این است که هنگام درخواست این ویزا بایستی مدارک و شرایط احراز آن را داشته باشید. توصیه گروه مشاورین آریانااپلای، اقدام برای این نوع ویزا در زمانی مناسب و با در اختیار داشتن مدارک کافی و واقعی است.

مدت زمان صدور ویزای ازدواج استرالیا
مدت زمان اعتبار انواع ویزاهای مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج نیز متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال طول اعتبار ویزای نامزدی با ویزای ازدواج متفاوت می باشد. مدت ویزای نامزدیSC300، نه ماه و ویزای ازدواج SC801، دو سال می باشد.

مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج صوری

مهاجرت به کشور های مختلف از طریق ازدواج صوری در گذشته روشی بسیار مرسوم بود. این امر باعث شد تا قوانین مربوط به ویزای ازدواج کشور های مختلف تا حد زیادی سخت گیرانه شوند. امروزه برای در خواست و اخذ ویزای ازدواج متقاضیان بایستی پرداخت هزینه های سنگین و ارائه مدارک مختلف را مد نظر داشته باشند. فراهم نمودن این شرایط نیز دشوار می باشد.

افراد کلاهبرداری نیز در این زمینه وجود داشته که با توجه به در اختیار داشتن اقامت کشورهای تراز اول دنیا با وسوسه متقاضیان برای اخذ اقامت این روش اقدام نموده و هزینه های بسیار بالایی را از متقاضیان دریافت می نمایند. در بسیاری از این موارد هیچ اقدام مهاجرتی برای متقاضیان روی نخواهد داد.

با توجه به شرایط و قوانین سختگیرانه مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج، در صورتی که طی بررسی های اداره مهاجرت، ازدواج صوری اثبات شود، هیچ ویزایی برای متقاضی صادر نشده و او حق حق اقامت در کشور را نخواهد داشت. در صورت عدم اختصاص ویزا به شما، دیگر قادر به درخواست مجدد همان ویزا یا ویزاهایی از این دست نخواهید بود. به عبارت دیگر، تنها یک بار فرصت انجام این ریسک را خواهید داشت.

ازدواج از طریق اخذ اقامت استرالیا

یکی از نکاتی که هنگام اقدام برای اخذ یکی از انواع ویزا ازدواج استرالیا به میان می آید، وجود دیدگاهی واقع بینانه در قبال این کشور می باشد. بدین منظور می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به استرالیا دیدگاهی واقع بینانه نسبت به این کشور و شرایط موجود در آن کسب نمایید.

مهمترین اصل در امور مهاجرتی، مقوله اطمینان و اعتماد در همه پروسه ها می باشد. گروه آریانااپلای با به کارگیری چندین وکیل پایه یک دادگستری ایران و با بهره مندی از سوابق بسیار درخشان، شرایط ایجاد بستر اطمینان و آسودگی خیال را برای متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور را فراهم آورده است.علاقه مندان مهاجرت به استرالیا از طرق مختلف مهاجرتی برای بررسی شرایط موجود و اتخاذ تصمیمی واقع بینانه به عنوان یکی از مهمترین گام های زندگی، می توانند با مشاورین موسسه مهاجرتی آریانااپلای در ارتباط بوده و از تجارب ایشان بهره مند شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا