سرمایه گذاری در کانادا

خانه » سرمایه گذاری » سرمایه گذاری در کانادا
سرمایه گذاری در کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در کانادا

Immigrate to Canada

کانادا، این کشور ثروتمند و سردسیر که در شمال قاره ی آمریکا قرار گرفته و از لحاظ وسعت بعد از روسیه مقام دوم جهان را به خود اختصاص داده است. کانادا با اقتصادی پویا جزء ده کشور برتر دنیا براساس شاخص تولید ناخالص داخلی و صادرات می باشد؛ بیشترین زمینه های تولیدات کانادا در صنایع خودروسازی، صنایع معدنی و فلزی، محصولات کشاورزی، مواد غذایی، شیلات، چوب و کاغذ است.

این شرایط اقتصادی مطلوب سالانه بسیاری از افراد را جهت مهاجرت به این کشور پهناور ترغیب می نماید؛ برای مهاجرت به کانادا روش های متفاوتی وجود دارد اما سرمایه گذاری در کانادا یکی از مطمئن ترین راه ها برای مهاجرت به این کشور است؛ لازم است قبل از اقدام به مهاجرت روش های مطلوب را بررسی و بهترین روش متناسب با شرایط فردی و مالی متقاضی برگزیده گردد.

برای آشنایی بیشتر با کشور کانادا این مقاله را مطالعه نمایید: آشنایی با کشور کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در کانادا با توجه به روش مورد نظر هر فرد متفاوت است و هر کدام جداگانه بیان می شود ولی مدارک و شرایطی که در اکثر روشها عمومیت دارد به شرح زیر است:

  • ارائه مدرک تحصیلی(در برخی روش ها)
  • دانش یا مدرک زبان
  • ارائه گواهی پزشکی مبنی بر سلامت کامل جسمی و روحی
  • ارائه عدم سوء پیشینه
  • ارائه مدارک شناسایی فردی
  • ارائه برنامه مهاجرتی
  • داشتن سابقه ی مدیریت

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

روش های سرمایه گذاری در کانادا

از جمله سیاست های دولت کانادا برای دستیابی به وضعیت اقتصادی بهتر و ارتقاء کسب و کار در کشور، جذب سرمایه گذاران خارجی همچون کارآفرینان، سرمایه داران و غیره می باشد. افرادی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری را دارند با خواندن مطلب پیش رو با روش های رایج سرمایه گذاری در کانادا به طور کامل آشنا خواهند شد.

سرمایه گذاری در ایالت کبک کانادا

سرمایه گذاری در ایالت کبک مزایای منحصر به فردی دارد از جمله این مزایا ریسک پایین و مقدارکم سرمایه موردنیاز می باشد و دیگر مزیت این روش عدم الزام به ارائه مدرک تحصیلی و مدرک زبان  است. به همین دلیل سالانه افراد زیادی را جذب می نماید تا از این روش اقدام نمایند. فرد سرمایه گذار به محض ورود به کانادا، اقامت دائم (PR) را دریافت نموده و خود به همراه تمامی اعضای خانواده اش از مزایای همچون بیمه درمانی و تحصیلات رایگان فرزندان برخوردار می شوند.

برای سرمایه گذاری در ایالت کبک کانادا، فرد متقاضی بایستی سابقه مدیریتی به مدت حداقل دو سال از پنج سال اخیر در زمینه های مختلف داشته باشد. به عنوان مثال پزشکان دارای مطب، وکلای دادگستری دارای دفتر وکالت، صاحبان کسب و کاری که از اتحادیه و اصناف مربوطه پروانه دارند و … مشمول این روش می گردند.

میزان سرمایه مورد نیاز برای این طرح، مبلغ ۲ میلیون دلار کانادا می باشد که این سرمایه علاوه بر پول نقد دارائی های همچون اسناد ملکی، اتومبیل و حتی دارایی های همسر فرد متقاضی را شامل می شود. در روش اول سرمایه گذاری در ایالت کبک  فرد متقاضی مبلغ یک میلیون و دویست هزار دلار کانادا به حساب دولت کانادا واریز می نماید و سرمایه خود را بعد از ۵ سال بدون سود دریافت می نماید.

سرمایه گذاری در استان کبک کانادا

در روش دوم برای سرمایه گذاری در ایالت کبک، پرداخت سود سرمایه به صورت یکجا و به مبلغ ۳۵۰ هزار دلار کانادا می باشد که متقاضی این مبلغ را در اختیار دولت کانادا قرار می دهد و به ازای آن اقامت دائم را دریافت می نماید. لازم به ذکر است که این مبلغ برگردانده نمی شود. روش دوم سرمایه گذاری در ایالت کبک بیشتر مورد توجه افرادی است که برای دستیابی به اهداف تجاری تمایل به حفظ دارایی های خود دارند.

سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی

برنامه‌های کارآفرینی این فرصت را به شما می‌دهند که با ایجاد یک کسب و کار و مدیریت آن در یکی از استان های کانادا به مدت دو سال اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. در حال حاضر برنامه های کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا، منیتوبا، نواسکوشیا و ساسکاچوان کانادا باز است. مقدار سرمایه گذاری در هریک از استان های کانادا متفاوت است.

حداقل مقدار برای کارآفرینی در کانادا ۱۰۰ هزار دلار کانادا است. همچنین فرد دریافت کننده اقامت از طریق کارآفرینی چون هیچ حمایت مالی از دولت کانادا نخواهد داشت، بایستی اثبات نماید که توان مالی در حد ۶۰۰ هزار دلار کانادا را دارد، این مبلغ دارایی های غیر منقول همچون املاک و مستقلات را شامل می گردد که در واقع به عنوان پشتوانه مالی فرد متقاضی است. سرمایه گذاری در کانادا

متقاضی با تکمیل فرم آنلاین EOI برای ایجاد کسب و کار در یکی از استان های مستعد سرمایه گذاری، اعلام آمادگی نموده  و وارد رقابت سختی همچون کنکور می شود. هر فردی که امتیاز بیشتری از بین انبوه متقاضیان بدست بیاورد جهت مصاحبه و توضیح پیرامون بیزنس پلان  دعوت میگردد تا از طرح خود دفاع نماید. در صورت تأیید بیزینس پلن، اقامت ۲ ساله صادر می گردد. مقدار سود و زیان طرح مهم نیست و تأثیری در اقامت شما ندارد ولی میبایست به تعهد مالی عمل شود.

ویزای استارت آپ کانادا

افراد مستعدی که ایده و برنامه جدید به همراه توانایی متقاعد نمودن سرمایه گذار برای سرمایه گذاری روی طرحشان را دارند، می توانند از روش استارت آپ کانادا بهره جویند. در این روش برنامه فرد متقاضی برای سازمان هایی که از طرف اداره مهاجرت کانادا مسئول بررسی این طرحها هستند، فرستاده می شود و در صورت تأیید، ویزای استارت آپ متقاضی صادر شده و به همراه خانواده اقامت می گیرند.
بعد از گذشت ۲ الی ۳ سال اقامت دائم کانادا (PR) را خواهند گرفت.

مهاجرت به کانادا از طریق راه اندازی استارت اپ و سرمایه گذاری

روش استارت آپ با بقیه روشهای سرمایه گذاری کانادا متفاوت است و امکان سرمایه گذاری برای شما وجود ندارد و فقط زمانی می توانید مشارکت داشته باشید که سازمان حمایت کننده از طرح تان، درخواست  سرمایه گذاری داشته باشد. مراحل اخذ ویزای استارت آپ کانادا عبارتند از:

  1. ارائه ایده و برنامه جدید کسب و کار به صورت مکتوب به یکی از سازمان های تعیین شده از طرف اداره مهاجرت کانادا (شرکت های مثل صندوق های سرمایه گذاری کارآفرینی، فرشتگان سرمایه گذاری و مرکز رشد استارتاپی) بیشتر این سازمانها برای بررسی طرح نیاز به بیزنس پلن دارند که بایستی کاملا مطابق با اصول بین المللی نوشته شود تا ضمن حفظ اعتبار و ارزش طرح، درصد پذیرش را بالا ببرد.
  2. گرفتن تایید ایده از یکی از شرکت های ذکر شده
  3. ارائه مدرک زبان انگلیسی
  4. ارائه گواهی توانایی مالی خود و همراهان جهت پرداخت هزینه های لازم برای اقامت در کانادا
  5. اقدام متقاضی جهت اخذ اقامت دائم در کانادا (اخذ اقامت در مدت ۱۲ تا ۱۶ انجام می پذیرد)

تفاوت روش های رایج سرمایه گذاری در کانادا

روش های سرمایه گذاری در کانادا با توجه به سرمایه و مدارک مورد نیاز برای هر روش و همچنین قوانین و مدت زمان صدور ویزا تفاوت هایی دارد. در ادامه مطلب تفاوت روش ها بر اساس هر کدام از موارد اختلاف، توضیح داده خواهد شد.

قوانین سرمایه گذاری در کانادا

قوانین خاصی در هر کدام از روشهای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد. در روش سرمایه گذاری در کبک متقاضی مهاجرت به کانادا می بایست مدارکی که قانون مشخص کرده را برای اداره مهاجرت کانادا بفرستد و بعد اینکه مدارک فرد، مورد ارزیابی قرار گرفت و تأیید شد از متقاضی خواسته می شود باقی مراحل را انجام دهد.

ولی در روش سرمایه گذاری از طریق استارت آپ، فرد متقاضی ابتدا بایستی ایده خود را به صورت مکتوب برای یکی از سازمانهای تأیید شده از طرف اداره مهاجرت کانادا بفرستد. همچنین در روش کارآفرینی متقاضی علاوه بر داشتن سابقه مدیریتی بایستی، قادر به سرمایه گذاری حداقل صد میلیون دلاری باشد.

هزینه های سرمایه گذاری در کانادا

هزینه های سرمایه گذاری در کانادا با توجه به روش های سرمایه گذاری متفاوت است. میزان سرمایه مورد نیاز در روش سرمایه گذاری در ایالت کبک، ۲ میلیون دلار در روش کارآفرینی، حداقل ۱۰۰ هزار دلار و در روش استارت آپ حداقل ۳۰ هزار دلار می باشد.

هزینه های اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

در روش سرمایه گذاری در ایالت کبک کانادا، ارائه مدرک تحصیلی الزامی نیست ولی در روش های کارآفرینی و استارت آپ به مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی نیاز می باشد. همچنین سیستم امتیازبندی برای روش سرمایه گذاری در ایالت کبک وجود ندارد ولی در دو روش دیگر کاربرد دارد.

برای محاسبه امتیازات خود براساس سیستم امتیاز بندی کانادا، سیستم محاسبه امتیاز اکسپرس انتری آریانا پارس را کلیک کنید.

مدت زمان دریافت اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

مدت زمان دریافت اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری با توجه به روش انتخابی متفاوت است. در روش سرمایه گذاری در کبک حداقل یک سال زمان لازم بوده ولی در روش های کارآفرینی و استارت آپ حدود ۱۶ تا ۱۸ ماه زمان می برد.

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

کانادا از جمله کشورهای با ثبات سیاسی و اقتصادی است و تجربه ثابت کرده است که حتی در شرایط بحران جهانی، کانادا کمترین تنزل را در بین کشورها داشته است. کانادا جزء ۱۰ کشور ثروتمند جهان و دارای اقتصادی فعال است. کشور کانادا همواره به دلایلی همچون چند ملیتی و دو زبانه بودن مورد توجه مهاجرین بوده است و افراد به راحتی خود را با این محیط به دلیل وجود فرهنگ ها و ملیت های متنوع وفق داده و احساس غربت نخواهند کرد.

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

همچنین این کشور همواره از تعصبات نژادپرستانه به دور بوده و باعث تمایز کانادا از کشورهای دیگر شده است؛ تا جایی که افراد ترغیب می شوند با روش های مختلفی همچون سرمایه گذاری خود را به مقصد مهاجرتشان برسانند و در کمال آرامش و اطمینان به زندگی خود ادامه دهند.

سهولت در اخذ اقامت دائم کانادا

از جمله آسان ترین راههای اخذ اقامت دائم کانادا ، سرمایه گذاری در کاناداست افرادی که اقدام به سرمایه گذاری در کانادا می نمایند خود و اعضای خانواده می توانند اقامت دائم این کشور را کسب نمایند و از مزایای فراوان شهروندی در این کشور بهرمند گردند.

به منظور اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا روش های مختلفی وجود دارد و برخی از این روش های سرمایه گذاری، امکان دریافت اقامت دائم کانادا را مهیا می سازد که  علاوه بر اقامت دائم از مزایایی همچون تحصیل رایگان فرزندان و خدمات درمانی رایگان از بدو ورود به کانادا بهره مند می شوند.

برای آشنایی با روش های اقامت در کانادا این مقاله را مطالعه نمایید: اقامت در کانادا

عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه

دغدغه بسیای از افرادی که قصد مهاجرت دارند اخذ مدرک زبان است که برای برخی آسان نیست. کسانی که از روش سرمایه گذاری برای مهاجرت به کانادا استفاده می نمایند نیازی به ارائه مدرک زبان نداشته و فقط دانستن زبان در حد مهارت های زبانی کافی است. البته بایستی در نظر داشت که دانستن و تسلط به زبان رسمی کشوری که برای مهاجرت انتخاب می شود در مراودات اجتماعی و کاری تأثیر بسزایی داشته و بسیار سودمند خواهد بود.

سهولت در سرمایه گذاری

کانادا کشوری مهاجر پذیر است و از افرادی که از طریق سرمایه گذاری به توسعه اقتصادی این کشور کمک نمایند، استقبال می نماید و در بررسی پرونده های سرمایه گذاری نسبت به بقیه کشورها سرعت بیشتری به خرج می دهند. یکی از مهمترین مزایای سرمایه گذاری در کانادا روش های متنوع در بخش سرمایه گذاری است.

همچنین میزان سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در کانادا به نسبت کشورهای دیگر بسیار کمتر بوده و حتی با مبلغ ۱۰۰ هزار دلار امکان سرمایه گذاری وجود دارد ولی در کشورهایی همچون آمریکا با ابن مبلغ امکان سرمایه گذاری وجود نداشته و حداقل ۱ میلیون دلار بایستی برای مبلغ سرمایه گذاری در نظر گرفته شود و یا در کشور استرالیا، حداقل مبلغ مورد نیاز ۲۰۰ هزار دلار است. بنابراین در کشور کانادا، افراد با مبالغ معقول قادر به سرمایه گذاری و کسب درآمد قابل توجهی خواهند بود.

حمایت از سرمایه گذاران

از آنجائیکه رشد اقتصادی و افزایش سطح کیفی زندگی و رفاه اجتماعی از بزرگترین دغدغه های سیاستگذاران کشور کانادا است، این کشور از همه کسانی که قصد فعالیت مثبت و سرمایه گذاری در کانادا را دارند حمایت نموده و با ارائه تسهیلات بانکی دراز مدت، حمایت های قضایی در چارچوب قانون و تسهیل در اجرای امور اداری برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال از سرمایه گذاران خارجی پشتیبانی می نماید.

معایب سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در کانادا مزایای فراوانی دارد ولی مطمئنا بدون عیب نیست و در کنار فوایدی که ذکر شد عیبهای هم داشته که در اینجا توضیح خواهیم داد ولی معایب این روش نسبت به فوایدش اندک بوده و مطمئناً در تصمیم گیری سرمایه گذاران خللی ایجاد نمی نماید.

آب و هوای سردسیری

آب و هوای کانادا به دلیل وسعت این کشور در مناطق مختلف متفاوت است. مناطق شمالی کانادا که همجوار با قطب بوده در تمام طول سال به صورت یخ زده می باشد و عموماً خالی از سکنه است ولی  قسمت های جنوبی آب و هوای معتدل داشته و هر چه به قسمت جنوبی کانادا نزدیک تر شویم، شاهد افزایش جمعیت شهرها خواهیم بود. لازم به ذکر است که این مناطق هم زمستان های سختی داشته و برف و سرمای شدید در فصل زمستان مسأله عادی در این مناطق است.

سیستم مالیاتی سختگیرانه

بر اساس سیستم مالیاتی کانادا، از افراد به نسبت میزان درآمد مالیات اخذ می شود و در هر ایالت هم این رقم دریافتی توسط دولت متفاوت است. هم اکنون حداقل مالیات دریافتی با توجه به درآمد و شغل افراد از ۱۵ تا ۳۳ درصد درآمد کل متغییر است و می توان گفت کشور کانادا مالیات های سنگینی نسبت به درآمد افراد اخذ می نماید.

 کانادا و دوری مسافت تا وطن

یکی از معایب این کشور مسأله مسافت و دور بودن است. برای مسافرت به کانادا از ایران بایستی بدلیل موقعیت جغرافیایی این کشور حدود ۱۰ ساعت در پرواز بگذرانید و مطمئناً برای برخی افراد این مدت زمان خسته کننده خواهد بود.

سرمایه گذاری در کانادا تا چه حد امکان پذیر است؟

سرمایه گذاری در کانادا از آسان ترین روش های مهاجرت به کانادا بوده و از آنجائیکه روش های مختلفی دارد افراد با شرایط و سرمایه های مختلف می توانند جهت سرمایه گذاری در کانادا اقدام نمایند و از منافع این روش مهاجرتی برخوردار گردند.

روش های سرمایه گذاری در کانادا

کشور کانادا به منظور استفاده از سرمایه های خارجی برای رشد بیشتر در عرصه اقتصادی، امکانات و بسترهای مناسبی را جهت سرمایه گذاری در اکانادا مهیا نموده است و نتیجه این سیاست ها اعتماد سرمایه گذاران خارجی از سراسر جهان و رشد سرمایه گذاری در این کشور بوده است.

مشاوران و متخصصان موسسه آریانا پارس قادر هستند، راهنمایی های لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری به شما بدهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا