مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی

خانه » مهاجرت » مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی
مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی

Conditions for Immigrating to Canada by Relationship

افرادی که شهروند یا مقیم کانادا هستند می توانند اعضای خانواده اعم از همسر، فرزندان، پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ را به کانادا ببرند. کسانی که از اقامت کانادا را از روش مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی دریافت کنند بصورت قانونی اجازه تحصیل، کار و زندگی در این کشور را کسب می نمایند.

در برنامه مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی ، فرد دعوت کننده تعهدنامه مالی را امضاء می نماید که تمامی هزینه های زندگی شخص دعوت شده همچون هزینه مسکن، خوراک و پوشاک را تا مدت زمان مشخص شده در قرارداد، پرداخت نماید و اگر این تعهد را انجام ندهد و فرد دعوت شده از دولت کانادا درخواست کمک هزینه نماید، فرد دعوت کننده می بایست نسبت به برگرداندن مبالغ مذکور به دولت کانادا اقدام نماید.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی

اگر چنین مسأله ای صورت پذیرد امکان دعوت شخص دیگری در آینده توسط فرد دعوت کننده، بسیار اندک خواهد بود. در صورتیکه فرد دعوت کننده در یکی از ایالت های کانادا ساکن باشد، این تعهد نامه را در اداره مهاجرت کانادا امضاء می نماید و اگر در ایالت کبک ساکن باشند، قرارداد مذکور با اداره مهاجرت ایالت کبک بسته خواهد شد. لازم به ذکر است توافقنامه ای مابین فرد دعوت کننده و دعوت شونده به امضاء می رسد تا اداره مهاجرت اطمینان یابد هر دو طرف در جریان تعهدات مالی بوده و از مسئولیت خود با خبر هستند.

انواع روش های مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی

دولت کانادا برای حفظ و تداوم خانواده ارزش بسیار زیادی قائل بوده و ویزای مختص ویزای خانوادگی در نظر گرفته است که افراد دور مانده از خانواده زودتر در کنار هم جمع شوند از این رو شهروندان یا کسانی که اقامت دائم کانادا را دارند می توانند از این طریق افراد خانواده را به کانادا ببرند ولی برای هر کدام از نسبت های فامیلی شامل این طرح، الزاماتی در نظر گرفته شده است که فرد دعوت کننده بایستی تمامی شرایط مد نظر اداره مهاجرت را داشته و مدارک مربوطه را تحویل نماید.

روش مهاجرت خویشاوندی به کانادا – همسر

از اولین افرادی که مشمول ویزای خویشاوندی می گردد، همسر است. برای اداره مهاجرت کانادا بسیار اهمیت دارد تا مطمئن گردد که فرد متقاضی ویزای خویشاوندی فقط به دلیل پیوستن به همسر خویش، قصد مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی را دارد و ثابت نماید که هدفش از مهاجرت رسیدن به اهداف کاری یا فقط زندگی در کانادا نیست از این رو ارائه مدارک ازدواج ضروری است همچنین ارائه عکس های دو نفره ، مدارک مربوط به تماس های تلفنی یا مکاتبات و مدارکی همچون حساب های بانکی مشترک و اجاره نامه به افراد در اثبات ادعای خود کمک شایانی می نماید.

انواع روش های مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی

روش مهاجرت خویشاوندی به کانادا – فرزندان

در مهاجرت خویشاوندی به کانادا، فرزندان مجرد زیر ۲۲ سال هم امکان دعوت شدن را دارند حتی اگر از ازدواج قبلی دعوت کننده باشند. دعوت کننده بایستی مدارکی دال بر تأیید نسبت خود با فرزند تحت تکفل ارائه نماید و برای این مرحله شناسنامه و انجام معاینات پزشکی کفایت می کند البته فرزندان زیر ۲۲ سالی که ازدواج کرده اند یا سابقه کیفری دارند مشمول این طرح نمی شوند.

جهت آشنایی با انواع روش های مهاجرت به کانادا مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم: مهاجرت به کانادا

روش مهاجرت خویشاوندی به کانادا – پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ

پدر و مادر، پدر بزرگ و مادربزرگ افراد دارای اقامت کانادا و یا شهروندان این کشور اجازه دارند که دعوت کننده افراد مذکور جهت مهاجرت خویشاوندی به کانادا گردند ولی متقاضیان این ویزا به دلیل تقاضای زیاد با صف های انتظار طولانی مواجه بوده و بایستی مدت زمان طولانی در انتظار ویزای خویشاوندی بمانند.

گفتنی است که دولت کانادا تا حدودی اقدام به کاهش این مدت زمان نموده و نوع ویزای دیگری به نام سوپر ویزا برای پدر و مادر و پدربزرگ، مادربزرگ ها صادر می نماید که مدت اعتبار ۱۰ ساله دارد و این امکان را برای متقاضی فراهم می نماید که به مدت ۲۴ ماه بدون اینکه درخواست ویزای مجددی داشته باشد در کانادا بماند.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی

در هر کدام از موارد ارائه مدارک شناسائی برای اثبات نسب الزامی است از این رو برای دعوت کردن پدر و مادر ارائه شناسنامه کافی است ولی برای دعوت کردن پدر بزرگ و مادربزرگ ، شناسنامه پدر و مادر شخص دعوت کننده علاوه بر شناسنامه خودشان ضرورت دارد.

روش مهاجرت خویشاوندی به کانادا – سایر بستگان

برای بستگانی همچون خواهر، برادر، نوه، خواهر زاده یا برادر زاده در صورتی که یتیم باشند و دارای شرایط سنی زیر ۲۲ سال و مجرد باشند می توان از طریق ویزای مهاجرت خویشاوندان اقدام نمود تا به حمایت کننده خود در کانادا بپیوندند البته قبل از مهاجرت افرد زیر ۱۸ سال، داشتن رضایتنامه از کفیل کودک الزامی است در ضمن فرد اسپانسر کننده بایستی اثبات نماید که هزینه های زندگی و امکانات رفاهی را برای این فرد مهیا می نماید.

دعوتنامه خویشاوندی کانادا باید چگونه باشد؟

در دعوت نامه خویشاوندی کانادا بایستی تمامی جزئیات مربوط به دعوت شونده و دعوت کننده ذکر شود و اگر در ارائه اطلاعات مربوط به این افراد اشتباهی عمدی یا سهوی رخ دهد، امکان ریجکتی پرونده بسیار بالا خواهد رفت.

مشخصات درخواستی فرد دعوت کننده به کانادا

• نام و نام خانوادگی
• شماره تماس یا پست الکترونیکی
• آدرس محل سکونت در کانادا
• ارائه کپی کارت شهروندی یا اقامت دائم کانادا
• ارائه اطلاعات شغلی از جمله شغل و محل کار
• نام و اطلاعات فردی اعضای خانواده که توسط دعوت کننده حمایت مالی می شوند.
• علاوه بر این موارد ، فرد دعوت کننده تعهدنامه مالی مبنی بر حمایت کامل مالی از فرد دعوت شده ارائه می نماید.

مشخصات درخواستی فرد دعوت شونده به کانادا

• نام و نام خانوادگی
• شماره تماس یا پست الکترونیکی
• آدرس محل سکونت
• تعیین رابطه خویشاوندی با فرد دعوت کننده
• تعیین ایالت مدنظر برای اقامت

مدارک لازم برای مهاجرت خویشاوندی کانادا

برای مهاجرت خویشاوندی کانادا دانستن مدارک مورد نیاز این برنامه ضروری است در ادامه این موارد را به اختصار بیان می نمائیم .

دعوتنامه خویشاوندی کانادا باید چگونه باشد؟

  1. دعوتنامه از طرف فرد دعوت کننده
  2. دعوت شونده برای مهاجرت از طریق خویشاوندی به کانادا اگر همسر فرد دعوت کننده باشد بایستی مدارک مربوط به ازدواج مانند سند ازدواج و شناسنامه را ارائه نماید و در صورتی که فرزند یا پدر و مادر دعوت کننده باشند ارائه مدارک شناسایی و شناسنامه کافی است و اگر دعوت شوندگان پدر بزرگ یا مادر بزرگ فرد دعوت کننده باشند علاوه بر شناسنامه این افراد، شناسنامه والدین هم ضروری است .
  3. تعهد نامه مبنی بر تأمین مالی از طرف دعوت کننده بین ۳ تا ۲۰ سال بنا بر شرایط سنی دعوت شونده
  4. توافق نامه مابین دعوت کننده و دعوت شونده برای اطلاع از تعهد مالی دعوت کننده در قبال فرد دعوت شونده
  5. رضایت نامه از کفیل فرزند یتیم بستگان یا فرزند خوانده در صورتی که کودک زیر ۱۸ سال باشد.

شرایط شخص دعوت کننده برای مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی

فردی که اقامت کانادا را داشته یا شهروند این کشور است می تواند تعدادی از افراد خانواده را با استفاده از ویزای مهاجرت خویشاوندی به کانادا برده و اقامت این افراد در کانادا را اخذ نماید البته تمامی این افراد تحت حمایت مالی دعوت کننده به کانادا می روند. شرایط فرد دعوت کننده عبارت است از:

  • فرد دعوت کننده بایستی ۱۸ سال به بالا باشد.
  • فرد دعوت کننده بایستی اقامت کانادا یا شهروندی کانادا را داشته باشد.
  • دعوت کننده باید در زمان دعوت در کانادا زندگی نماید و اگر فرد اسپانسر در کانادا زندگی نمی کند می بایست در زمان صدور اقامت دائم برای خویشاوندان ، در کانادا حضور داشته و در آنجا زندگی نماید.
  • دعوت کننده بایستی فرم های درخواست مهاجرت برای بستگان از روش خویشاوندی را تکمیل نموده و برای اداره مهاجرت کانادا ارسال نماید.
  • دعوت کننده نباید در مدت زمان پنج سال گذشته از برنامه مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی بهره مند شده باشد.
  • فرد دعوت کننده بایستی از وضعیت مالی و درآمدی قابل قبول و کافی برخوردار باشد.
  • فرد دعوت کننده بایستی متعهد گردد که به مدت ۳ سال هزینه های زندگی همسر را که اسپانسر نموده است پرداخت نماید .

شرایط شخص دعوت کننده برای مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی

  1. این تعهد برای اسپانسر نمودن پدر و مادر ، پدربزرگ و مادربزرگ به مدت ۲۰ سال خواهد بود و بدون هیچ قید و شرطی است و اگر افراد مذکور برای پرداخت هزینه های زندگی از دولت کمک هزینه درخواست نمایند، شخص دعوت کننده مسئول خواهد بود . درصورتی که زن و شوهر با هم تعهد نامه را امضاء نموده باشند، هر دو مسئول هستند حتی اگر از هم جدا شده باشند و اگر هر کدام از ذوجین منصرف شده و قصد باز پس گیری پرونده را دارد بایستی قبل از صادر شدن اقامت دائم، اقدامات لازم را انجام دهد.
  2. تعهد مالی اسپانسر کننده در رابطه با فرزندان به مدت ۱۰ سال پس از صدور اقامت دائم دعوت شونده یا ۲۵ ساله شدن فرزند می باشد و اگر هر کدام از این دو مورد زودتر اتفاق بیفتد ، تعهد مالی دعوت کننده به اتمام خواهد رسید.
  • دعوت کننده از همسردر زمان ازدواج با همسر دعوت شده، نباید شریک زندگی یا همسر دیگری داشته باشد.
  • دعوت کننده به هیچ وجه نبایستی در زندان باشد همچنین سابقه جرایم سنگین هم نباید داشته باشد.
  • دعوت کننده حکم اخراج از کانادا نداشته باشد.

شرایط شخص دعوت شونده برای مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی

فرد دعوت شونده برای مهاجرت خویشاوندی به کانادا یعنی فردی که امکان مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی را دارد و این شرایط باتوجه به نوع خویشاوندی متفاوت است.

شرایط همسر برای مهاجرت خویشاوندی به کانادا

شرایط سنی فرد دعوت شونده در صورتی که همسر فرد دعوت کننده باشد حتماً بالای ۱۸ سال بوده و در صورت داشتن سن کمتر ، بایستی تا رسیدن به سن ۱۸ سالگی تمام صبر نمایند. همچنین افرادی که به عنوان همسر از برنامه مهاجرت خویشاوندی به کانادا استفاده می نمایند باید بدانند که ازدواجشان نبایستی جنبه سوری داشته و جهت اسپانسر شدن صورت گرفته باشد بلکه واقعی بوده و از طریق مدارک ذکر شده این مورد را اثبات نمایند.

ازدواج نبایستی از راه دور انجام شده باشد بلکه در یکی از کشورهای کانادا یا کشور مبدأ صورت پذیرفته و به صورت قانونی به ثبت رسیده باشد . لازم به ذکر است که پس از اخذ ویزای خویشاوندی و مهاجرت به کانادا از طریق بستگان در صورتی که همسر از اسپانسر جدا شود تا ۵ سال حق اسپانسری برای شخص جدید را ندارند و شخص دعوت کننده هم تا سه سال این اجازه را نخواهد داشت.

شرایط شخص دعوت شونده برای مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی

همچنین فرد اسپانسر کننده بایستی کلیه هزینه های مالی همسر را با اینکه جدا شده اند تا ۳ سال طبق تعهد اولیه بپردازد. فرد دعوت شده بایستی این را مد نظر قرار دهد که در صورتی که به مدت ۲ سال یا کمتر با اسپانسر زندگی نمایند و فرزندی نداشته باشند حتی اگر اقامت دائم را هم اخذ نموده باشند به مدت دو سال دیگر هم بایستی با هم زندگی نمایند در غیر این صورت اقامت دائم اسپانسر شده لغو خواهد شد البته این قانون شامل کسانی که مورد اذیت و آزار قرار گرفته اند، نمی گردد.

فرد دعوت شده تا زمانی که اقامت دائم از طریق برنامه خویشاوندی صادر نشده باشد، اجازه کار یا تحصیل در کانادا را ندارد و در صورت نیاز بایستی درخواست ویزا دهد ولی اگر قبل از اقدام برای مهاجرت بر اساس خویشاوندی، ویزای تحصیلی یا کاری را داشته باشد، هیچ مشکلی از لحاظ قانونی نخواهد داشت.

شرایط فرزند برای مهاجرت خویشاوندی به کانادا

فرد دعوت کننده برای فرزندان بیولوژیکی یا بستگان یتیم می تواند از این برنامه استفاده نماید و باید دارای شرایط سنی زیر ۲۲ سال و مجرد باشند. و بایستی اثبات گردد که به دلیل شرایط سنی زیر ۱۹ سال یا دانشجو بودن یا عدم استقلال مالی با توجه به شرایط روحی و جسمی نامناسب، وابستگی مالی به اسپانسر دارند.

شرایط فرزند برای مهاجرت خویشاوندی به کانادا

شرایط پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ برای مهاجرت خویشاوندی به کانادا

افرادی می توانند از این روش استفاده نمایند که از طریق مدارک اثبات نمایند پدر و مادر یا پدر بزرگ و مادربزرگ فرد دعوت کننده به کانادا هستند. اشخاص مذکور نبایستی ممانعتی جهت ورود به کانادا را داشته باشند و تستهای پزشکی مربوط به سلامت افراد دعوت شده را انجام دهند.

برای مهاجرت به کانادا باید درباره شرایط زندگی در این کشور نیز اطلاع پیدا کنید. ما اطلاعات جامعی را در مقاله ای با عنوان زندگی در کانادا برای شما آماده کرده ایم: زندگی در کانادا

نتیجه گیری

شهروندان کانادا و افرادی که اقامت کانادا را دارند در صورت تمایل به پیوستن اعضاء خانواده و بستگان اعم از همسر، فرزندان، پدر و مادر ، پدربزرگ و مادربزرگ می توانند از طریق ویزای خویشاوندی و بستگان کانادا اقدام نموده تا عزیزان خود را در کمترین زمان ممکن به کانادا ببرند و حتی برای اقامت دائم آنها نیز درخواست بدهند که در صورت کسب اقامت دائم، برای تحصیل و کار هیچ منع قانونی نخواهند داشت.

شرایط پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ برای مهاجرت خویشاوندی به کانادا

البته فرد دعوت کننده و دعوت شونده بایستی از تمامی شرایط مورد نیاز که اداره مهاجرت کانادا مشخص نموده است، برخوردار باشند. شرایط مذکور و تمامی روش های این برنامه مهاجرتی به طور کامل در مطلب مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی و بستگان، توسط مؤسسه آریاناپارس توضیح داده شده است تا مورد استفاده متقاضیان این روش از مهاجرت قرار گیرد.

مشاوران آریاناپارس آماده ارائه هرگونه خدمات برای متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت آریاناپارس مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا