مهاجرت به کانادا

خانه » مهاجرت » مهاجرت به کانادا
مهاجرت به کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا

Immigration to Canada

بدون شک مهاجرت به کانادا گامی بلند برای رسیدن به رویاها و آرزوهای افراد بسیاری می باشد. کانادا دومین کشور پهناور جهان به شمار می آید که از بالاترین شاخص ها و استانداردهای زندگی، تحصیل، رفاه اجتماعی و امنیت برخوردار است. از لحاظ آمار مهاجرتی و جذب مهاجران از اقصی نقاط جهان کانادا در زمره ۳ کشور برتر جهان می باشد.

کانادا به نسبت مساحت جمعیت کمی دارد؛ البته برخی از مناطق شمالی کانادا به علت نزدیکی به قطب و سرمای شدید غیرقابل سکونت است. ولی به هر حال این کشور همواره ظرفیت و پتانسیل جذب مهاجران فراوانی را دارد. از این رو دولت کانادا برای جذب مهاجران برنامه های متنوع و روش های مختلفی را در نظر گرفته است.

با توجه به شرایط ایده آل کانادا در زمینه های مختلف در حال حاضر این کشور پس از آمریکا مهاجرپذیرترین کشور جهان می باشد. در ادامه گروه تحریریه آریانا اپلای شما را با روش ها و شرایط مهاجرت به کانادا بیشتر آشنا خواهد کرد.

روش های مهاجرت به کانادا

با توجه به افزایش روزافزون تعداد مهاجران و متقاضیان ورود به کانادا دولت این کشور برنامه های متنوع و متفاوتی را در راستای جذب هدفمند مهاجران ارائه می نماید. در واقع سیاست دولت کانادا به منظور رشد و پیشرفت هرچه بیشتر شرایط اقتصادی، علمی، فرهنگی و تامین کمبود نیروی کار ماهر در برخی ایالت ها و مشاغل مختلف شرایط ایده الی را برای افراد واجد شرایط فراهم نموده است.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

از لحاظ امکانات آموزشی و اعتبار دانشگاهی کانادا جزء ۳ کشور برتر جهان است، امکان استفاده از به روز ترین تجهیزات آموزشی، رفاهی، تحقیقاتی و همچنین تحصیل در معتبرترین دانشگاه های جهان با اساتید سرشناس در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف کانادا را به دومین کشور جهان در زمینه جذب دانشجویان بین المللی تبدیل نموده است.

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کانادا مستلزم پرداخت هزینه خواهند بود. هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا بسته به دانشگاه، شهر محل زندگی، رشته و مقطع تحصیلی و سبک زندگی افراد متفاوت خواهد بود، ولی به طور میانگین هزینه های دانشجویان سالیانه بین ۳۰ الی ۴۰ هزار دلار کانادا خواهد بود.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا علاوه بر پیشرفت تحصیلی و دریافت مدارک فوق العاده معتبر از دانشگاه های مطرح این کشور مزایای بی شماری در بر خواهد داشت؛ یکی از مهم ترین مزایای این روش مهاجرتی امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت کانادا پس از تحصیل برای دانشجو و خانواده وی می باشد. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کانادا ملزم به ارائه مدارک گوناگونی خواهند بود، که این مدارک شامل موارد ذیل می باشد:

  • رزومه تحصیلی (cv)
  • مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه (بسته به مقطع تحصیلی)
  • نامه تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی
  • انگیزه نامه (SOP)
  • نامه پذیرش معتبر از دانشگاه های کانادا
  • STUDY PLAN

برای آشنایی بیشتر درباره مهاجرت تحصیلی به کانادا این مقاله را مطالعه نمایید: تحصیل در کانادا

مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق کار یکی از روش های مهاجرتی کم هزینه به شمار می آید که متقاضیان فراوانی دارد، این موضوع دلایل فراوانی را در بر می گیرد که از مهم ترین آنها می توان شرایط اقتصادی فوق العاده و استانداردهای بالای زندگی در این کشور را عنوان کرد.

ویزای کار کانادا به روش های مختلفی ارائه می گردد، معمولاً برای به دست آوردن موقعیت های شغلی، شهروندان کانادایی در الویت خواهند بود، مگر اینکه برای موقعیت شغلی مورد نظر متقاضی وجود نداشته باشد که در این حالت موقعیت شغلی مورد نظر در لیست مشاغل مورد نیاز ایالت مربوطه قرار خواهد گرفت.

نوع دیگری از ویزای کار کانادا از طریق سیستم امتیازبندی ارائه می گردد، که متقاضیان با توجه به فاکتورهای فردی نظیر مدرک تحصیلی، سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی، مدرک زبان و شرایط سنی می توانند امتیازات لازم را کسب نمایند. به طور کلی ویزای کار کانادا به روش های ذیل ارائه می گردد:

  1. پیشنهاد کار از کارفرما (Job offer)
  2. اکسپرس اینتری (سیستم امتیاز بندی)
  3. استانی (سیستم امتیاز بندی)

برای آشنایی با سیستم امتیازبندی مهاجرت به کانادا، می توانید از ابزار محاسبه امتیاز آریانا پارس بصورت رایگان استفاده کنید: سیستم امتیازبندی کانادا

مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا

کانادا از نرخ تورم سالیانه بسیار پایین و ثبات اقتصادی قابل توجهی برخوردار است، دولت کانادا در راستای جذب سرمایه های خارجی و حمایت از سرمایه گذاران در کلیه زمینه های اقتصادی قوانین مناسبی را وضع نموده است، که باعث تسریع بخشیدن به امور مهاجرتی سرمایه گذاران و سهولت در امور اجرایی سرمایه گذاری گردیده است.

مهاجرت با سرمایه گذاری در کانادا

این شرایط کانادا را به کشوری امن و در عین حال سودآور تبدیل نموده است. از این رو مهاجرت سرمایه گذاران به کانادا طی سال های اخیر به شکل محسوسی افزایش یافته است. برای سرمایه گذاری در کانادا روش های مختلفی وجود دارد که به شرح ذیل می باشد:

  • خود اشتغالی
  • کارآفرینی
  • استارت آپ
  • سرمایه گذاری ایالت کبک
  • سرمایه گذاری استانی

هر کدام از روش های سرمایه گذاری ذکر شده قوانین و شرایط مختص به خود را خواهند داشت، ولی به طور کلی سرمایه گذاری در کانادا به هر روشی مزایای مختص به خود را خواهد داشت. مزایای اصلی سرمایه گذاری در کانادا به شرح ذیل می باشد:

  • ثبات اقتصادی و امنیت در سرمایه گذاری
  • دسترسی به بازارهای بین المللی خصوصاً آمریکا
  • استفاده از نیروی کار تحصیل کرده و مجرب
  • امکان دریافت تسهیلات بانکی
  • میزان درآمد و سودآوری قابل قبول
  • امکان اخذ اقامت دائم برای فرد متقاضی و خانواده وی
  • بهره مندی از حقوق شهروندی کانادا

برای آشنایی بیشتر درباره مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری این مقاله را مطالعه نمایید: مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

کشور کانادا برای ارزش خانواده و روابط زناشویی اهمیت بسیاری قائل می باشد، مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج از گذشته های دور تا کنون رواج دارد. بدون تردید این روش مهاجرتی بسیار کم هزینه و ایده ال خواهد بود.

طبق قوانین کشور کانادا افرادی که با یک تبعه کانادا یا فردی که اقامت دائم این کشور را دارد ازدواج نمایند، می توانند طبق شرایطی اقامت دائم خود را دریافت کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

فرد تبعه کانادا می بایست دارای درآمد کافی جهت تامین هزینه های همسر خود به مدت ۳ سال باشد، اثبات وجود رابطه بین زوجین قبل از ارائه درخواست ازدواج و همچنین واقعی بودن این موضوع رکن اصلی دریافت ویزا از سوی آفیسر می باشد. به طورکلی مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ازدواج کانادا به شرح ذیل می باشد:

  • میزان درآمد و وضعیت مالی زوجی که تبعه کانادا است برای تامین هزینه های همسر خود
  • اثبات وجود رابطه قبل از درخواست ازدواج
  • شرایط سنی حداقل ۱۸ سال
  • تکمیل نمودن فرم های مربوطه به صورت دقیق
  • عدم بدهی به دولت کانادا
  • عدم استفاده از کمک های مالی کانادا
  • ارائه مدارک مربوط به ثبت ازدواج

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج یکی از کوتاه ترین مسیرها برای دریافت اقامت دائم کانادا می باشد، علاوه بر این، این روش مهاجرتی بسیار کم هزینه خواهد بود. از این رو طی سالهای اخیر افراد بسیاری از طریق ازدواج صوری برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام نموده اند.

در صورتی که این موضوع برای آفیسر و دولت کانادا فاش گردد می تواند عواقب سنگینی برای افراد در پی داشته باشد. عواملی که باعث می گردد آفیسر به صوری بودن ازدواج شک کند شامل موارد ذیل می باشد:

  • اختلاف سن بسیار زیاد زوجین
  • مدت زمان کوتاه رابطه و ازدواج ناگهانی
  • ازدواج از دو فرهنگ کاملا متفاوت
  • ازدواج در کشور سوم و بدون آشنایی قبلی صورت گرفته است
  • ازدواج بدون اذن پدر
  • عدم وجود مدارکی دال بر روابط زناشوئی زوجین
  • عدم ارتباط با یکدیگر پس از ازدواج

برای آشنایی بیشتر درباره مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج این مقاله را مطالعه نمایید: مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

کشور کانادا همواره مقصد محبوبی برای پناهجویان به شمار می آید، تناسب وسعت و جمعیت این کشور باعث گردیده امکانات بسیار مناسبی جهت کار و زندگی برای افراد فراهم گردد. از این رو سالانه بیش از هزاران نفر از سرتاسر جهان برای رسیدن به این کشور و ارائه درخواست پناهندگی کانادا اقدام می نمایند.

برای ارائه درخواست پناهندگی کانادا به اداره مهاجرت این کشور ۲ روش وجود دارد. روش اول مربوط به افرادی است که معمولاً به صورت غیر قانونی وارد خاک کانادا می شوند و خود را به عنوان پناهجو به ماموران مرزبانی کانادا معرفی می نمایند و روش دوم افرادی هستند که معمولاً به صورت قانونی وارد کشور کانادا می شوند و پس از مستقر شدن در این کشور درخواست پناهندگی خود را به دفاتر پلیس مهاجرت کانادا ارائه می دهند.

رسیدگی به پرونده های پناهجویان وظیفه افسران اداره مهاجرت کانادا می باشد و مهم ترین نکته برای دریافت موافقت با درخواست شما در ارتباط با پناهندگی کانادا ارائه دلایل و مدارک معتبر و قابل استناد (کیس پناهندگی) است.

معمولاً بررسی پرونده های مربوط به پناهندگی کانادا بین ۶ ماه تا ۱ سال زمان می برد، هزینه های زندگی در کشور کانادا خصوصاً هزینه های مربوط به مسکن به هیچ وجه ارزان نیست.

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

با توجه به این موضوع که قبل از اعلام رای اداره مهاجرت در ارتباط با درخواست پناهندگی کانادا فرد متقاضی به هیچ عنوان اجازه کار نخواهد داشت و دولت این کشور در این مدت حقوق بسیار کمی به پناهجو پرداخت می نماید که باعث می شود پناهجو از ابتدا با شرایطی سخت، دست و پنجه نرم کند.

برای دریافت پاسخ مثبت و موافقت اداره مهاجرت کانادا در خصوص درخواست پناهندگی از سوی فرد متقاضی مهم ترین موضوع ارائه دلایل و مدارک معتبر و قابل استنادی است که اثبات کند فرد مورد نظر در کشور خود امکان زندگی به صورت معمول را ندارد و در صورت بازگشت به کشور خود امکان دارد بازداشت و شکنجه گردد و یا حتی با خطر مرگ روبرو شود.

در غیر این صورت درخواست افراد مورد موافقت قرار نخواهد گرفت و به عنوان مهاجر غیر قانونی ملزم به ترک خاک کشور کانادا خواهند بود و هیچ وقت اجازه ورود به خاک این کشور را نخواهند داشت.

با توجه به خطرات و شرایط نا مطلوب مهاجرت از طریق پناهندگی توصیه مشاورین آریااپلای به متقاضیان مهاجرت به کانادا جایگزین نمودن روش های قانونی و مطمئن با شرایط بسیار مطلوب نسبت به پناهندگی است. لازم به ذکر است مجموعه آریانا اپلای در این زمینه هیچگونه فعالیت و خدماتی ارائه نمی دهد.

قوانین مهاجرت به کانادا

قوانین مهاجرتی کانادا بسته به روش مهاجرت متقاوت خواهد بود. طی سالهای اخیر همواره قوانین مهاجرتی کانادا دستخوش تغیرات کوچک و بزرگی شده است، این تغیرات در قوانین مهاجرتی کانادا در راستای جذب هدفمند مهاجرانی می باشد که می توانند نقش مثبتی در بهبود هر چه بیشتر وضعیت اقتصادی، اجتماعی و علمی این کشور ایفا نمایند.

در این راستا متقاضیان مهاجرت به کانادا از هر طریقی مورد ارزیابی دقیق قرار خواهند گرفت، در اغلب روش های مهاجرت به کانادا افرادی که از شرایط فردی بهتری نظیر وضعیت مالی، مدرک تحصیلی، مدرک زبان، سابقه کار و شرایط سنی برخوردار می باشند برای دریافت ویزا و مهاجرت به کانادا شانس بیشتری خواهند داشت.

مزایای مهاجرت به کانادا

همانگونه که اشاره گردید کانادا از لحاظ استانداردهای زندگی، اقتصادی، امنیت و رفاه اجتماعی جزء ۵ کشور اول جهان قرار دارد. بدون شک زندگی در یکی از بهترین کشورهای جهان و استفاده از به روز ترین امکانات آموزشی و رفاهی آرزوی افراد بسیاری در جهان است.

مزایای مهاجرت به کانادا

به جرات می توان گفت مزایای مهاجرت و زندگی در کانادا به حدی است که شاید در یک مطلب گنجانده نشود و افرادی که در این کشور مشغول به زندگی می باشند به خوبی به این موضوع را احساس می نمایند. مزایای اصلی مهاجرت به کانادا عبارتند از:

  • زندگی در کشوری انگلیسی زبان با بالاترین استاندارد
  • خدمات درمانی رایگان
  • میزان درآمد بالا نسبت به هزینه های زندگی
  • امکان تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان
  • امنیت و رفاه اجتماعی فوق العاده
  • تضمین موفقیت و آینده ای روشن برای کلیه افراد خانواده
  • رعایت حقوق شهروندی برابر در بالاترین سطح
  • طبیعت بکر و حیرت انگیز

معایب مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا علاوه بر مزایای بی شماری که در پی دارد با چالش های اندکی نیز رو به رو خواهد بود. بدون تردید مزایای مهاجرت به کانادا به اندازه ای خواهد بود که ارزش رویارویی با اندک چالش های پیش رو را خواهد داشت. چالش های مهاجرت به کانادا به شرح ذیل می باشد:

  • هزینه های نسبتاً بالای زندگی و تحصیل در این کشور
  • بارش سنگین برف و شرایط آب و هوایی نسبتاً سرد (به ویژه در مناطق شمالی کانادا)
  • اخذ مالیات های نسبتاً بالا

بهترین روش های مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کانادا روش های مختلفی وجود دارد که پیش تر در این مطلب به آنها اشاره گردید. هر کدام از روش های مهاجرت به کانادا شرایط و قوانین مختص به خود را دارد، از این رو متقاضیان مهاجرت به کانادا با توجه به هدف و شرایط فردی خود می توانند بهترین روش مهاجرت به این کشور را انتخاب نمایند.

طبق آمار موجود بیش از ۴۰ درصد مهاجران کانادا را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. قطعاً یکی از مهم ترین دلایل افزایش روز افزون آمار مهاجرت تحصیلی به کانادا علاوه بر امکانات آموزشی و دانشگاه های معتبر این کشور سهولت در امر صدور ویزای تحصیلی می باشد.

تحصیل در کانادا، بهترین روش مهاجرت

محبوب ترین روش مهاجرت به کانادا که متقاضیان فراوانی دارد ویزای کار این کشور می باشد، مزایای اخذ ویزای کار کانادا با هیچ روش مهاجرتی دیگری قابل مقایسه نیست.

زیرا افرادی که موفق به دریافت ویزای کار کانادا می شوند می توانند به سرعت وارد بازار کار این کشور شوند و درآمد قابل توجهی کسب نمایند، علاوه بر این ویزای کار کانادا کم هزینه ترین روش مهاجرت به این کشور به شمار می آید، ولی دریافت ویزای کار کانادا پروسه های مختص به خود را دارد و متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق کار می بایست رزومه تحصیلی و شغلی قابل توجهی از خود ارائه نمایند.

شانس دریافت اقامت کانادا در سال ۲۰۲۰

در حال حاضر کانادا نسبت به اغلب کشورهای مطرح جهان شرایط و قوانین به مراتب راحت تری را در ارتباط با جذب مهاجران خارجی اتخاذ نموده است. تنوع روش های مهاجرتی به کانادا باعث گردیده افراد بسیاری با شرایط متفاوت از اقصی نقاط جهان امکان اخذ ویزا و مهاجرت به این کشور را داشته باشند.

در واقع متقاضیان مهاجرت به کانادا با توجه به شرایط فردی خود می توانند به راحتی ویزای مورد نظر را دریافت نمایند و شانس بالایی برای مهاجرت به کانادا خواهند داشت.

موسسه آریانا اپلای تنها دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم تحقیقات و فن آوری در ایران می باشد. اخذ نمایندگی از بسیاری مراکز معتبر جهان، ارائه صدها پرونده موفق به چندین سفارت کشورهای مختلف دنیا و ایجاد رابطه مبتنی بر رضایت قلبی و اطمینان خاطر موکلین عزیز همواره بزرگترین افتخار آریانا پارس بوده و سرلوحه عملکرد آتی خود نیز خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا