Search
Close this search box.

رشته خبرنگاری در کانادا

خانه » مهاجرت تحصیلی » رشته خبرنگاری در کانادا
رشته خبرنگاری در آمریکا

شرایط رشته خبرنگاری در کانادا

 Journalism in Canada

در این مقاله اطلاعاتی راجع به تحصیل در رشته خبرنگاری در کانادا در اختیارتان قرار می گیرد که می تواند دید بیشتری را به افراد متقاضی و علاقمند اعطا کند. البته افرادی نیز هستند که هیچگونه اطلاعاتی راجع به رشته خبرنگاری ندارند و همواره دارای سوال هایی در باب شغل و حرفه کاری خبرنگاران دارند، که بی جواب بخشی از ذهنشان را مشغول کرده است.

جهت آشنایی با شرای تحصیل در کانادا این مقاله را مطالعه نمایید: تحصیل در کانادا

موقعیت های شغلی رشته خبرنگاری

قابل ذکر می باشد که افراد خبرنگار دارای وظایف بسیاری در رشته خبرنگاری هستند و همچنین پس از پایان دوره ی تحصیلی و با تسلط پیدا کردن بر دوره های متفاوت مرتبط با رشته خبرنگاری، می توانند دارای آینده ی شغلی موفقی باشند، چند نمونه از شغل های مرتبط با رشته خبرنگاری عبارتند از:

  •  تبلیغات
  •  روابط عمومی
  •  چاپ، تلویزیون، اخبار آنلاین
  •  ارتباطات و همکاری های شرکتی
  •  دانشگاهیان
  •  حامیان
  •  سیاست
  •  دولت
  •  انتشارات
  •  هنر
  •  تحقیقات

افرادی که رشته خبرنگاری تحصیل می کنند، می توانند با توجه به علاقه ی خود در یکی از ۳ گروه رشته ی خبرنگاری شرکت نمایند. گروه ها به ترتیب بر خبرنگاری حرفه ای، ارتباطات استراتژیکی حرفه ای و ارتباطات جمعی تقسیم بندی می شود.

موقعیت های شغلی رشته خبرنگاری دوره های رشته خبرنگاری

افراد متقاضی برای رشته ی خبرنگاری می توانند در زمینه های متفاوت تحصیل کنند، البته شایان ذکر است که دانشگاه ها و موسسات، دوره های متفاوتی را در حوزه ی خبرنگاری برگزار می کنند اما به صورت کلی افراد متقاضی می توانند در یکی از دوره های ذکر شده شروع به کسب مهارت کنند:

  • تبلیغات
  • صدا و سیما
  •  ارتباطات تجاری
  •  ویرایش
  •  برنامه ریزی های رسانه ای
  •  اخبار نویسی
  •  گزارش نویسی

از آنجایی که رشته ی خبرنگاری مبتنی بر یک قالب فرعی اساسی لیبرال است و مهارت های آموخته شده به راحتی می تواند به حرفه های مختلف روزنامه نگاری ختم می شود. حتی حوزه های دیگری مانند بازاریابی و روابط عمومی نیز ارتباطاتی با رشته خبرنگاری و یا روزنامه نگاری دارد و این نمایانگر آن است که رشته روزنامه نگاری و یا خبرنگاری در زمینه های متعددی دارای حوزه ی کاری می باشد.

به صورت کلی باید ذکر شود که متقاضیان رشته خبرنگاری و روزنامه نگاری آموزش های متعددی در برنامه های مختلف رسانه ای از جمله رسانه های مبتنی بر وب و رسانه های چاپی می بینند و می توانند پس از پایان دوره در رسانه هایی چون روزنامه نگاری و … مشغول به کار شوند.

دانشگاه های برتر رشته خبرنگاری کانادا

تا به این قسمت از مقاله اطلاعاتی درباره رشته خبرنگاری و روزنامه نگاری در اختیارتان قرار گرفت، در ادامه ی مطلب درباره ی دانشگاه های فعال در کشور کانادا و رشته خبرنگاری در کانادا اطلاعاتی ذکر می شود که می تواند میزان دید بیشتری را به افراد بدهد.

Trinity Western University

از پرطرفدارترین دانشگاه های کشور کانادا می باشد که توانسته است ۲۴ هزار دانشجو را جذب خود کند دانشجویان، تحصیل در دانشگاه Trinity Western از امکاناتی چون خوابگاه، باشگاه، مجموعه های ورزشی، کتابخانه، مراکز خرید و … را ارائه می دهد.

برترین دانشگاه های رشته خبرنگاری آمریکا

اما دانشجویان برای بهره مند شدن باید هزینه ای خارج از هزینه ی تحصیل بپردازند. میزان هزینه های تحصیلی برای دانشجویان بومی و غیر بومی متفاوت می باشد و دانشجویان بومی هزینه ی کمتری را می پردازند.

دروس تدریسی به زبان انگلیسی هستند و دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه Trinity Western باید دارای مدرک زبان باشند، مدرک قبول IELTS 6.5 می باشد.

Trent university

از دیگر دانشگاه های فعال در زمینه خبرنگاری می باشد که توانسته است ۸ هزار دانشجو را جذب خود کند. دانشگاه Trent امکاناتی از قبیل خوابگاه، کتابخانه، مجموعه های ورزشی، مراکز درمانی، مراکز خرید، سالن های نمایشی و … را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

البته قابل ذکر است، دانشجویان رشته خبرنگاری در کانادا برای بهره مندی از امکانات ارائه شده باید هزینه ای خارج از هزینه ی تحصیل را بپردازند. میزان هزینه ی تحصیل نیز برای دانشجویان بومی کمتر از دانشجویان غیر بومی می باشد دروس تدریسی به زبان انگلیسی هستند و افراد غیر بومی باید دارای مدارکی برای اثبات میزان مهارت های خود در زبان انگلیسی داشته باشند، حداقل مدرک قابل قبول از طرف دانشگاه Trent IELTS  ۶٫۵ می باشد.

Mount Royal University

از پرطرفدارترین دانشگاه کشور کانادا محسوب می شود که تعداد ۶۶ هزار دانشجو را در خود جای داده است. دروس تدریسی به زبان انگلیسی و فرانسوی هستند بنابراین دانشجویان غیربومی باید دارای مدارکی برای اثبات میزان تسلط خود بر زبان انگلیسی باشند، حداقل مدرک مورد نیاز IELTS 6.5 می باشد.

Mount Royal

امکاناتی چون خوابگاه، کتابخانه، مراکز درمانی، مرکز خرید، سالن های نمایش و … را به دانشجویان خود ارائه می دهد. اما قابل ذکر است برای بهره مندی از امکانات ذکر شده، دانشجویان هزینه هایی خارج از هزینه ی تحصیل را پرداخت می کنند. میزان هزینه ی تحصیل برای دانشجویان بومی کمتر از دانشجویان غیر بومی می باشد.

Carleton University

تاریخ فعالیت دانشگاه Carleton از سال ۱۹۴۲ می باشد و توانسته است رتبه ی ۵۰۱ جهانی را بخود اختصاص دهد. دانشگاه توانسته است، امکاناتی از قبیل خوابگاه را در اختیار دانشجویان خود قرار دهد و دروس را به ۲ زبان انگلیسی و فرانسوی فوق برای دانشجویان بومی و غیر بومی متفاوت است.

Dalhousie University

تأسیس دانشگاه Dalhousie در سال ۱۸۱۸ بوده است و با تلاش های فراوان توانسته است رتبه ی ۲۵۱ جهانی را بخود اختصاص دهد تاکنون توانسته است بیش از ۱۸ هزار دانشجو را جذب خود کند. دانشگاه Dalhousie امکاناتی از قبیل خوابگاه، کتابخانه، مراکز خرید، مجموعه های ورزشی، امکانات درمانی را در اختیار دانشجویان خود قرار دهد.

رشته خبرنگاری در کانادا

اما برای بهره مندی از امکانات ذکر شده دانشجویان هزینه ی تحصیلی بیشتری را باید پرداخت کنند. دروس تدریسی به زبان انگلیسی و فرانسوی است و دانشجویان غیر بومی باید دارای مدارکی برای اثبات سطح زبانی خود باشند، حداقل مدرک زبان مدنظر برای دانشگاه Dalhousie IELTS7 می باشد.

University of Ottawa

از دیگر دانشگاه های برتر در کشور کانادا می باشد که توانسته است رتبه ی ۲۵۱ جهانی را کسب کند دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته خبرنگاری در کانادا برای دانشگاه Ottawa را دارند باید دارای مدارک بین المللی برای اثبات سطح زبانی خود باشند. حداقل مدرک مورد نیاز IELTS 7 می باشد. دانشگاه امکاناتی از قبیل خوابگاه، کتابخانه، مراکز خرید، مجموعه های ورزشی و … را به دانشجویان خود ارائه می دهد.

اما برای بهره مندی از امکانات ارائه شده باید هزینه هایی خارج از هزینه ی تحصیل پرداخت شود، دروس تدریسی به زبان انگلیسی می باشد.

تمام دانشگاه های نام برده شده از دانشگاه های پرطرفدار کانادا می باشند و دانشگاه های فعال دیگری نیز در کشور کانادا مشغول به کار و فعالیت در زمینه ی خبرنگاری هستند افرادی که نیازمند به اطلاعات بیشتری درباره رشته خبرنگاری در کانادا هستند می توانند از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در سایت با مشاورین ارشد موسسه آریانااپلای در ارتباط باشند و راهنمایی هایی در جهت کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب بهتر از جانب مشاورین دریافت کنند.

موسسه آریانااپلای همواره در تلاش است تا بهترین ها را به متقاضیان خود ارائه دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا