رشته حقوق در انگلستان

خانه » مهاجرت تحصیلی » رشته حقوق در انگلستان
رشته حقوق در انگلستان

رشته حقوق از گذشته تا کنون از رشته های پرطرفدار علوم انسانی بوده و هرساله افراد زیادی به شوق وکالت شروع به تحصیل در رشته حقوق می نمایند, دانشکده های حقوق انگلستان از شهرت جهانی و نیروهای برجسته دانشگاهی برخوردار بوده و تحصیل رشته حقوق در انگلستان چشم انداز روشنی را به سوی آینده برای دانشجویان خود ایجاد می نماید.

تحصیل رشته حقوق در انگلستان

Study law in the UK

نظام آموزشی انگلستان به عنوان سیستم پیشرفته در جهان شناخته شده و تقریبا نیمی از کشورهای جهان از این برنامه آموزشی پیروی می نمایند. کشور انگلستان بعد از آمریکا، بیشترین تقاضا برای تحصیل را به خود اختصاص داده و این کشور نهایت تلاش خود را برای جوابگویی به این میزان تقاضا به کار برده است.

متقاضیان تحصیل رشته حقوق در انگلستان در پی تحقیق پیرامون رشته مورد علاقه خود سوالات زیادی مطرح می نمایند. سوالاتی مثل، آیا تحصیل حقوق در انگلستان امکان پذیر است؟ آیا امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر برای دارندگان لیسانس حقوق وجود دارد؟ شرایط تحصیل حقوق در انگلستان چگونه است؟ مشاغل موجود برای فارغ التحصیلان حقوق کدام اند؟ و صدها سوال دیگر در مورد رشته حقوق در انگلستان وجود داشته که در این مطلب تلاش شده به همه این سوال ها پاسخ صحیحی داده شود.

رشته حقوق در انگلستان-تحصیل رشته حقوق در انگلستان

در مورد رشته حقوق در انگلستان چه می دانید؟

تحصیل رشته حقوق در انگلستان از رویاهای علاقه مندان به تحصیل این رشته بوده و دانشجویان زیادی این کشور را به عنوان هدف اصلی خود تعیین می نمایند. حقوق رشته ی دشوار و در عین حال جذابی بوده و هوش سرشاری برای رویارویی با مسائل پیچیده را می طلبد. فردی که وارد این حرفه شده بایستی یک سری مهارت های فردی را نیز به عنوان فرد قانون در حرفه خود به کار گیرد.
دانشگاه های انگلستان دارای رتبه های بالای جهانی بوده و همیشه به عنوان دانشگاه های برتر دنیا شناخته می شوند. شاید تحصیل حقوق در انگلستان سختی هایی داشته ولی آینده شغلی این رشته بسیار روشن است. فارغ التحصیلان حقوق در انگلستان از نیروهای کاری با تقاضای بسیار بوده و از موقعیت اجتماعی و درآمد قابل توجه ای برخوردار خواهند شد. البته میزان موفقیت در دستیابی به مشاغل مهم با توجه به درجه تحصیلی افراد در رشته حقوق متفاوت است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در انگلستان لطفا کلیک نمایید.

شرایط تحصیل رشته حقوق در انگلستان

رشته حقوق از رشته های دانشگاهی پرطرفدار در بین دانشجویان بین المللی بوده و فرد پس از فارغ التحصیلی فقط درس وکالت را نیاموخته بلکه مدرکی برای تغییر مسیر زندگی حرفه ای خود کسب نموده است. تحصیلات آکادمیک در رشته حقوق در انگلستان به افراد بینشی در ارتباط با مسائل حقوقی داده که مبنای بسیاری از مشکلات روزمره زندگی و یافتن راه حل مناسب برای آن ها می باشد.
دانشگاه های انگلستان طی برنامه های آموزشی، اصول قانونی و مهارت عملی حل مسائل را به دانشجویان می آموزند. از این رو دانش آموختگان رشته ی حقوق در انگلستان ضمن آشنایی با مسائل حقوقی، نحوه تجزیه و تحلیل قانونی، مذاکره و استدلال را به خوبی آموزش دیده اند.
دروس اصلی حقوق در انگلستان شامل حقوق مالکیت، قوانین قرارداد، حقوق جنایی بوده و دروسی همچون قانون کار، حقوق محیط زیست، حقوق بشر، حقوق کودکان نیز به عنوان دروس اختیاری ارائه می گردند. معمولا در سال اول تحصیل حقوق در انگلستان دروس اجباری ارائه شده و فرد بایستی نمره قبولی را بدست آورد. درسال دوم تحصیلی، ادامه دروس سال اول ارائه گریده و حتی بقیه سال های تحصیلی دانشجوی حقوق در انگلستان تحت تاثیر اهمیت درس های دو سال اول خواهد بود. تحصیل در رشته حقوق در انگلستان در مقاطع مختلف امکان پذیر بوده که در ادامه به بررسی هر کدام از این دوره ها به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ویزای تحصیلی انگلستان لطفا کلیک نمایید.

تحصیل رشته حقوق در انگلستان در مقطع لیسانس (LLB )

تحصیل رشته حقوق در انگلستان در مقطع لیسانس برای تمامی دارندگان مدرک دیپلم دیپلم دوازده ۱۲ساله با معدل بالا و داشتن نمرات عالی در درس های مرتبط، امکان پذیر می باشد. دانشجویان بین المللی برای اخذ پذیرش از دانشگاه مربوطه بایستی مدرک زبان انگلیسی IELTS با نمره ۶ را ارائه نمایند. طول دوره ی لیسانس حقوق در انگلستان ۳ سال بوده که به نسبت سایر کشورها ۱ سال زمان کمتری صرف خواهد شد.

تحصیل رشته حقوق در انگلستان در مقطع لیسانس (LLB )

در دوره های این مقطع با شرکت دادن دانشجویان در جلسات دادگاه های فرضی، قوه استدلال، مذاکره و دادخواهی را در دانشجویان تقویت می نمایند. از این رو دانشجویان درک درستی از دنیای واقعی پیدا کرده و در یادگیری آن ها تاثیر بسزایی خواهد داشت. در دانشگاه های انگلستان تمام برنامه های LLB (لیسانس حقوق) به طور رسمی توسط انجمن حقوق انگلستان و ولز و کانون وکلای انگلستان و ولز، مورد تایید قرار می گیرند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ویزای توریستی انگلستان لطفا کلیک نمایید.

تحصیل رشته حقوق در انگلستان در مقطع فوق لیسانس ( LLM )

تحصیل رشته حقوق در انگلستان در مقطع فوق لیسانس در واقع یک دوره تحصیلات تکمیلی بوده که برای فارغ التحصیلان حقوق در انگلستان برای کسب مهارت در یک حوزه ی خاص همچون قانون مالیات، اشتغال یا محیط زیست در نظر گرفته شده است. تحصیل حقوق در انگلستان در این مقطع به صورت یک سال تمام وقت یا دو سال پاره وقت امکان پذیر می باشد. دانشجویان حقوق در انگلستان در طی این دوره فرصت داشته تا حوزه مطالعاتی خود برای ارائه پایان نامه را انتخاب نمایند. لازم به ذکر است که پایان نامه برای اتمام دوره فوق لیسانس و ورود به مقطع دکتری می بایست ارئه گردد.

دانشکده های حقوق معمولا ظرفیت محدودی برای جذب دانشجو دارند. از این رو برخورداری از ایده روشن برای موضوعی که متقاضی روی آن تمرکز داشته، در موفقیت او در اخذ پذیرش تحصیلی تاثیرگذار خواهد بود. برای ورود به حقوق در انگلستان در مقطع فوق لیسانس، علاوه بر مدرک لیسانس حقوق، ارائه مدرک زبان انگلیسی IELTSبا نمره ۶٫۵، الزامی می باشد. همچنین متقاضیان تحصیل حقوق در انگلستان در مقطع فوق لیسانس بایستی از اصول قوانین دولتی و قوانین خصوصی، درک درست و قابل قبولی داشته باشند. مدرک LLM برای کسانی که با مدرک LLB مشغول به کار بوده مسیری جدید جهت ارتقا در بازار کار رقابتی مهیا می سازد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به انگلستان لطفا کلیک نمایید.

تحصیل رشته حقوق در مقطع دکتری

بعد از پایان دوره فوق لیسانس رشته حقوق در انگلستان (LLM) فارغ التحصیلان قادر بوده برای تحصیل در مقطع دکتری اقدام نمایند. متقاضیان برای ورود به مقطع دکتری بایستی مدرک زبان انگلیسی IELTS با نمره ۷ را ارائه نمایند. مقطع دکتری بالاترین مقطع تحصیلی در انگلستان بوده و اساس تحصیل در این مقطع بر پایه پژوهش درباره یک موضوع تحقیقاتی می باشد. دانشجویان در پایان دوره مقطع دکتری حقوق در انگلستان بایستی رساله ای با ۱۰۰۰۰۰ کلمه در رابطه با موضوع تحقیقی خود ارائه نموده و از آن دفاع نمایند.
برای مقطع دکتری حقوق در انگلستان معمولا کلاس جهت آموزش در نظر گرفته نشده و خود دانشجو بایستی برای انجام پروژه تحقیقی خود برنامه ریزی نماید. دوره دکتری در انگلستان به طور معمول ۳ سال به طول انجامیده ولی تا ۶ سال هم به صورت پاره وقت قابل گذراندن است. دانشجویان در تمام مدت تحصیل مقطع دکتری رشته حقوق در انگلستان، دارای یک سوپروایزر یا استاد راهنما بوده که آن ها را در طول دوره یاری خواهد نمود.

برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته حقوق در انگلستان

کشور انگلستان از بهترین نظام آموزشی در جهان برخوردار بوده و دانشگاه های معتبر این کشور هرساله پذیرای تعداد زیادی از دانشجویان از سراسر دنیا می باشند. رشته حقوق هم در دانشگاه های انگلستان به مانند سایر رشته ها ارائه گردیده و هرساله دانشجویان را پذیرش می نمایند. به طور کلی تحصیلات در زمینه حقوق، مهارت فرد را در حوزه های حقوقی و قوانین بین المللی و همین طور قوانین و حقوق فردی گسترش می دهد. هم اکنون به دلیل بازار کار خوب ودرآمد نسبتا بالای این رشته متقاضیان زیادی برای تحصیل حقوق در انگلستان اقدام می نمایند. متقاضیان پذیرش تحصیلی در دانشگاه های حقوق انگلستان می توانند به طور سالانه در دو نوبت برای دوره های ژانویه یا سپتامبر، درخواست دهند. اطلاعات دقیق تاریخ Deadline دانشگاه ها جهت اخذ پذیرش در سایت های مربوط به هر دانشگاه اعلام می گردد.

رشته حقوق در انگلستان-برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته حقوق در انگلستان

برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته حقوق در انگلستان عبارتند از :

هزینه تحصیل رشته حقوق در انگلستان

تحصیل در کشور انگلستان رایگان نبوده و مستلزم پرداخت شهریه تحصیلی است. هزینه تحصیل حقوق در انگلستان با توجه به مقطع تحصیلی، دانشگاه محل تحصیل و امکانات موجود برای دانشجویان متفاوت می باشد. به طور کلی هزینه تحصیل لیسانس رشته حقوق در انگلستان ( LLB ) 9000 پوند در سال برای دانشجویان بریتانیایی یا از اتحادیه اروپا و برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در حدود ۲۰۰۰۰ پوند در سال تعیین شده است.

هزینه تحصیل رشته حقوق در انگلستان

همچنین هزینه تحصیل سالیانه مقطع فوق لیسانس رشته حقوق در انگلستان،مبلغ ۱۶۰۰۰ پوند برای دانشجویان بریتانیایی یا اتحادیه اروپا و مبلغ ۲۳۰۰۰پوند برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا اعلام گردیده است.واما هزینه تحصیل رشته حقوق در انگلستان در مقطع دکتری به طور میانگین بین ۲۰ تا ۳۰ هزار پوند در سال اعلام شده است. البته برای مقطع دکتری و یا حتی در برخی از دانشگاه ها برا ی مقطع فوق لیسانس، بورسیه هایی در نظر گرفته شده که دانشجویان با استفاده از این کمک هزینه های تحصیلی فشار مالی کمتری را متحمل خواهند شد. با توجه به تفاوت های موجود در میزان شهریه دریافتی از طرف دانشگاه های انگلیس توصیه می گردد که برای اطلاع از میزان دقیق شهریه های تحصیلی هر دانشگاه، به وب سایت دانشگاه مد نظر مراجعه شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره پزشکی در انگلستان لطفا کلیک نمایید.

بازار کار فارغ التحصیلان رشته حقوق

آیا بازار کار فارغ التحصیلان رشته حقوق در انگلستان پر رونق محسوب می گردد؟ آیا صرف این مقدار هزینه برای تحصیل رشته حقوق در انگلستان، سودآور خواهد بود؟ در جواب این سوال ها بایستی گفت که تحصیل رشته حقوق در انگلستان با در نظر گرفتن سطح علمی و اعتبار این دانشگاه ها در جهان، مطمئنا سودمند خواهد بود. تحصیل در کشوری انگلیسی زبان و یادگیری قوانین بین المللی، مسیر جذب فارغ التحصیلان رشته حقوق در انگلستان در بازار کار را هموار می سازد.
دانشجویان رشته حقوق در انگلستان پس از پایان تحصیلات در صورت احراز شرایط لازم می توانند به عنوان وکیل دادگستری یا قاضی فعالیت نمایند. همچنین اخذ مدرک رشته حقوق در انگلستان فرصت های شغلی متفاوتی را پیش روی فارغ التحصیلان گشوده که مختص مشاغل حقوقی نیستند. از این رو می توانند در مشاغلی همچون جرم شناسی، روزنامه نگاری، مددکاری، بانک داری، آموزش، کارشناس حقوقی، پژوهش و کسب و کار مشغول به کار گردند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره اقامت انگلستان لطفا کلیک نمایید.

نتیجه گیری

رشته حقوق درانگلستان از رشته های پرطرفدار بوده و شهریه بالای تحصیل در این کشور مانع استقبال دانشجویان بین المللی از تحصیل این رشته در انگلستان نیست. دلیل این امر هم نظام آموزشی سرآمد و وجود دانشگاه های قدیمی و معتبری همچون دانشگاه کمبریج ، آکسفورد در انگلستان است. تحصیل رشته حقوق، مهارت فرد را در حوزه های حقوقی و قوانین بین المللی و همین طور قوانین و حقوق فردی گسترش می دهد. دانشگاه های انگلستان طی برنامه های آموزشی مفهوم کاملی از اصول قانونی و مهارت عملی را به دانشجویان آموزش می دهند.

دانش آموختگان رشته حقوق در انگلستان ضمن آشنایی با مسائل حقوقی، نحوه تجزیه و تحلیل قانونی، مذاکره و استدلال را به خوبی آموزش می بینند. تحصیل رشته حقوق در انگلستان در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری امکان پذیر بوده و برای هرکدام از مقاطع پیش نیازها و هزینه تحصیلی متفاوتی در نظر گرفته شده است. فارغ التحصیلان حقوق در انگلستان از بازار کار خوبی برخوردار بوده و علاوه بر مشاغلی همچون قضاوت و وکالت در حرفه هایی مانند روزنامه نگاری، جرم شناسی و غیره قادر به فعالیت خواهند بود.
موسسه ” آریانا اپلای” با چندین سال سابقه درخشان در زمینه اخذ ویزای تحصیلی با داشتن مجوز از وزارت علوم، آماده ارائه مشاوره و انجام کلیه خدمات برای متقاضیان تحصیل رشته حقوق در انگلستان می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا