Search
Close this search box.

تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

خانه » مهاجرت تحصیلی » تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا
کارشناسی ارشد در استرالیا

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

Masters Degree in Australia

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا به عنوان کشوری انگلیسی زبان و دارای کیفیت آموزش مناسب و شرایط عالی کاری و اقامتی برای فارغ التحصیلان مد نظر بسیاری از دانشجویان بین المللی می باشد. شرایط رفاهی استرالیا که بین ۱۰ کشور برتر دنیا قرار دارد نیز این کشور را به مقصد نهایی متقاضیان تحصیل کارشناسی ارشد بدل کرده است.

بسیاری از دانشگاه های استرالیا نیز در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. به عبارت دیگر سیستم آموزشی استرالیا، که برگرفته شده از سیستم آموزشی انگلستان است، در سطح بالایی از لحاظ کیفی قرار دارد. میزان تحقیقات انجام شده و مقالات بین المللی چاپ شده توسط دانشگاه های استرالیایی خود گواهی بر این مدعا است.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

رشته های متنوعی نیز در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا ارائه می شوند. بدین ترتیب دانشجویان کارشناسی ارشد گزینه های بسیار متنوعی پیش روی خود دارند. اکثر دوره های فوق لیسانس استرالیا به شکل دو ساله برگزار شده و دوره های ارشد بسیار محدودی به شکل یک ساله می باشند.

یکی از مهم ترین شرایط تحصیل در استرالیا در مقطع ارشد به پایان رساندن موفقیت آمیز مقطع کارشناسی با معدل حداقل ۱۴ می باشد. اکثر دانشگاه های استرالیا برای پذیرش فوق لیسانس نیازمند معدل ۱۴ و بالاتر می باشند. نکته حائز اهمیت دیگر وجود دوره های آموزش محور و پژوهش محور برای تحصیل در مقطع ارشد در استرالیا می باشد.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا دارای موارد مشترکی بین دانشگاه ها می باشد ولی ممکن است هر کدام از دانشگاه ها نیز شرایط بخصوص خود را طلب نمایند.

برای آشنایی با شرایط تحصیل در استرالیا این مقاله را حتما مطالعه نمایید: تحصیل در استرالیا

مدارک مورد نیاز جهت دریافت پذیرش تحصیلی استرالیا

اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در استرالیا را دارید، اولین گام اخذ پذیرش تحصیلی است. بدین منظور بایستی مدارک مختلفی را تهیه و به قسمت ادمیشن دانشگاه مد نظر ارائه دهید.

پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در استرالیا نیازمند ارائه مدارکی است که تا حد زیادی بین دانشگاه های این کشور مشترک است. اما هرکدام از دانشگاه های استرالیا نیز مجاز هستند تا در صورت نیاز مدارک و شرایط بخصوصی را نیز از متقاضیان فوق لیسانس دریافت نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت پذیرش تحصیلی استرالیا

از آنجایی که زبان تحصیل در مقطع فوق لیسانس استرالیا انگلیسی بوده، متقاضیان تحصیل بایستی مدرکی جهت اثبات توانایی های خود در مهارت های زبان انگلیسی در سطحی مشخص ارائه کنند.

خوشبختانه، دانشگاه های استرالیا روش های مختلفی را پیش روی زبان آموزان قرار داده اند. این روش ها عبارتند از:

  • TOEFL
  • IELTS
  • C1 Advanced
  • (Victorian Certificate of Education (VCE
  • (Pearson Test of English (PTE

کشور هایی نیز، مانند کشور های مشترک المنافع، وجود دارند که دانشجویان آنها نیازمند ارائه مدرک زبان انگلیسی نیستند. ولی قطعا ایران جزء آنها نمی باشد. بنابراین، اگر قصد ادامه تحصیل در استرالیا در مقطع فوق لیسانس را دارید بایستی در یکی از آزمون های فوق الذکر شرکت نمایید.

نکته بعدی ارائه مدارک تحصیلی پیشین و دیگر مدارک آکادمیک می باشد. علاوه بر مدرک زبان انگلیسی سطح B2 و یا C1، موارد زیر میان اکثر دانشگاه های استرالیایی جهت اعطای پذیرش فوق لیسانس مشترک هستند.

  1. مدارک شناسایی در قالب پاسپورت و یا مدارک شناسایی ترجمه شده
  2. مدارک تحصیلی و ریز نمرات به شکل ترجمه شده و تایید شده توسط
  3. وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری
  4. رزومه و یا هرگونه سابقه کاری یا پژوهشی مرتبط
  5. پر کردن فرم پذیرش دانشگاه به همراه هزینه مربوط به قسمت ادمیشن که غیر قابل بازگشت می باشد.
  6. توصیه نامه کاری یا تحصیلی
  7. انگیزه نامه یا SOP

هزینه های زندگی و تحصیل در استرالیا

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا وابستگی زیادی به رشته و دانشگاه مد نظر شما خواهد داشت. طبیعتا اطلاع از هزینه های زندگی و تحصیل در استرالیا آگاهی شما را در اتخاذ تصمیم مناسب افزایش خواهد داد.

برای دوره های فوق لیسانس در استرالیا می توان به شکل سالیانه هزینه ای بین ۲۰ الی ۳۷ هزار دلار را متصور شد. البته برای اطلاع دقیق از هزینه های رشته ها و دانشگاه های مختلف استرالیا بایستی به وب سایت آن ها مراجعه نمایید.

به طور کلی هزینه تحصیل در استرالیا به متغیر های مختلفی مانند کشور مبدا و انتخاب دانشگاهی دولتی یا خصوصی بستگی دارد. معمولا شهریه دانشگاه های خصوصی بالاتر می باشد. به عنوان دانشجوی بین المللی متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد استرالیا بایستی هزینه بین ۲۰ الی ۳۷ هزار دلار سالیانه را بپردازید. البته ممکن است رشته های محدودی دارای شهریه بالاتر نیز باشند.

هزینه بعدی که برای دانشجویان بین المللی به میان می آید، هزینه بیمه درمانی است. به منظور اخذ ویزای تحصیلی بایستی پوشش بیمه درمانی برای مدت تحصیل خود در استرالیا داشته باشید. این بیمه درمانی در استرالیا با نام OHSC شناخته می شود.

OHSC: Overseas Student Health Cover

برای اطلاع از شرایط و قیمت های این بیمه درمانی می توانید به وب سایت زیر مراجعه نمایید: بیمه درمانی استرالیا 

البته می توانید از بیمه های درمانی خصوصی نیز استفاده کنید زیرا این بیمه ها موارد بیشتری از OHSC را پوشش می دهند. ولی، با توجه به هزینه بالاتر آنها اجباری در استفاده از بیمه های خصوصی وجود ندارد.

هزینه های زندگی و تحصیل در استرالیا

حق کار دانشجویی پاره وقت نیز یکی از نکاتی است که هنگام برنامه ریزی برای هزینه های تحصیلی استرالیا به چشم می خورد. دانشجویان مقطع فوق لیسانس در استرالیا حق کار ۴۰ ساعت در هر دو هفته یا fortnight را دارا می باشند.

از لحاظ هزینه های زندگی ، یک دانشجوی کارشناسی ارشد مجرد در استرالیا بایستی هزینه سالیانه ۱۹۸۳۰ دلار استرالیا را در حساب بانکی خود نمایش دهد. در صورت تاهل و وجود فرزند نیز مبلغ ۶۹۴۰ دلار برای همسر و ۲۹۷۰ دلار استرالیا به ازای هر فرزند به این هزینه ها اضافه می شود. این مبالغ شامل هزینه هایی مانند مسکن، غذا، رفت و آمد، پوشاک و هزینه هایی از این دست می باشد. در ادامه برخی از هزینه های زندگی استرالیا را با جزئیات بیان می کنیم.

۸۰ الی ۲۸۰ دلار استرالیا در هفته خوار و بار و غذا
۳۵ الی ۱۴۰ دلار استرالیا در هفته حامل های انرژِی
۲۵ الی ۵۵ دلار استرالیا در هفته تلفن و اینترنت
۱۵ الی ۵۵ دلار استرالیا در هفته حمل و نقل عمومی
۱۵۰ الی ۲۶۰ دلار استرالیا در هفته نگهداری اتومبیل (سوخت، تعمیرات و غیره)
۸۰ الی ۱۵۰ دلار استرالیا در هفته تفریحات

 

اگر درباره شرایط زندگی در استرالیا بیشتر می خواهید بدانید این مقاله را از دست ندهید: زندگی در استرالیا

امکان دریافت بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد در استرالیا

بورسیه تحصیلی در استرالیا به معنای کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان بین المللی می باشد. این کمک هزینه می تواند تمامی یا بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل را پوشش دهد.

بورسیه تحصیلی معمولا توسط دولت استرالیا، دانشگاه های مختلف و موسسات و نهاد های خصوصی و یا دولتی پس از بررسی شرایط به متقاضیان اعطا می شود.

امکان دریافت بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد در استرالیا

اساسا، اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان فوق لیسانس استرالیا منوط به وجود شرایط خاص رشته انتخابی و مهم تر از آن، شرایط فرد متقاضی از لحاظ سابقه تحصیلی درخشان و پیش زمینه پژوهشی می باشد. به همین دلیل امکان دریافت بورسیه اکثرا برای دانشجویان مقطع دکتری بیشتر از مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا می باشد.

برترین دانشگاه های استرالیا

دانشگاه های استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد از اعتبار بالایی برخوردار هستند. این اعتبار توسط وب سایت های رتبه بندی جهانی مانند QS بررسی می شود. مواردی نظیر کیفیت آموزشی، نرخ پذیرش داشنجویان داخلی و بین المللی، میزان موفقیت فارغ التحصیلان و مواردی از این دست در رتبه بندی دانشگاه های استرالیا در مقطع فوق لیسانس تاثیر گذار هستند.

در ادامه برخی از برترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را معرفی می نماییم.

رتبه در وب سایت QS در سال ۲۰۲۰ نام دانشگاه
۳۸   University of Melbourne
۲۹ Australian National University
۴۲ University of Sydney
۴۷        University of Queensland
۴۳ UNSW Sydney
۵۸  Monash University
۸۶ University of Western Australia

مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

مزایای بسیار زیادی برای تحصیل در استرالیا به چشم می خورند، از کیفیت بالای آموزشی گرفته تا سطح رفاه اجتماعی و سواحل و مناظر بی نظیری که در اقصی نقاط استرالیا وجود دارند.

تنوع دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا نیز یکی دیگر مزایای تحصیل در این کشور است. بدین ترتیب علاوه بر آشنایی با فرهنگ های مختلف، تجربه های زیادی را نیز با یکدیگر به اشتراک خواهید گذاشت.

مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

اعتبار دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی استرالیا نیز از دیگر نکاتی است بر خلاف وجود جمعیت نه چندان زیاد این کشور، برجسته می نماید. بسیاری از بهترین مراکز تحقیقاتی دنیا در استرالیا واقع شده اند. این بدان معنی است که دانشجویان محدودیتی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در استرالیا یا سایر کشور ها نخواهند داشت.

تنوع رشته های مختلف نیز از جمله مواردی است که به عنوان مزیت تحصیل در مقطع فوق لیسانس در استرالیا به چشم می خورد. رشته های گوناگونی در حوزه های مهندسی و تکنولوژی، علوم انسانی و پزشکی در استرالیا وجود دارند و متقاضیان می توانند با توجه به سلیقه و سابقه تحصیلی خود از میان آنها انتخاب نمایند.

پروسه دریافت ویزای تحصیلی استرالیا در سال ۲۰۲۰

پس از اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع فوق لیسانس در استرالیا، نوبت به اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا می رسد. دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در مقطع ارشد در استرالیا می توانند از طریق ساب کلاس ۵۰۰ ویزا برای تحصیل اقدام نمایند.

البته تحصیلات پاره وقت یا Part Time Studies در استرالیا شانس چندانی برای دریافت ویزا نخواهند داشت. بنا براین اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در استرالیا را دارید، بهتر است برای دوره های تمام وقت ۲ ساله اقدام نمایید. ارائه مدارکی از قبیل نامه پذیرش معتبر از دانشگاه، تمکن مالی، مدرک زبان انگلیسی، بیمه درمانی، عدم سوء پیشینه و فرم درخواست ویزا در این پروسه الزامی می باشد.

پروسه دریافت ویزای تحصیلی استرالیا در سال 2020

بایستی دقت داشته باشید که هنگام درخواست ویزا تمامی مدارک شما در کامل ترین حالت خود باشد. چرا که در صورت عدم اعطای ویزای استرالیا به شما، امکان اقدام مجدد برای ویزای تحصیلی در این کشور را نخواهید داشت. هزینه در خواست ویزای دانشجویی نیز ۶۰۶ دلار استرالیا می باشد.

مجموعه آریاناپارس دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم تحقیقات و فن آوری در کشور است. دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا برای بررسی شرایط موجود می توانند با مشاورین موسسه مهاجرتی آریاناپارس در ارتباط بوده و از تجارب این عزیزان بهره مند شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا