رشته روانشناسی در کانادا

خانه » مهاجرت تحصیلی » رشته روانشناسی در کانادا
رشته روانشناسی در کانادا

شرایط تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا

Psychology in Canada

رشته روانشناسی به دلیل فراگیر شدن در دنیای امروز و نیاز جامعۀ بشری به این علم در سال های اخیر خصوصاً در کشورهای پیشرفته بسیار مورد توجه قرار دارد. برای بهره مندی از راه کارهای مهاجرت تحصیلی به بررسی شرایط رشته روان شناسی در کانادا می پردازیم.

روان شناسی علم مشاوره در امور روان پزشکی می باشد و بسیاری از مردم به اشتباه این دو رشته را یکی می دانند. رشته روانشناسی به بررسی علل اختلالات روانی فرد با کمک از مشاوره می پردازد. علم روان شناسی به افراد و خانواده ها کمک می کند تا قبل از برخورد با مشکلات روانی و ارجاع فرد به روان پزشک و یا پزشک متخصص از این مشکل و معضل جلوگیری کند.

روانشناسی در کانادا

طبق آمارهای سازمان بهداشت جهانی بین ۱۰ تا ۱۴ میلیون ایرانی حداقل یک بار در عمر خود با مشکلات روانی دست و پنجه نرم کرده اند. براساس آمار جهانی WHO از هر ۴ نفر در یک خانواده یک نفر دچار اختلال روان شناختی می باشد که بر اثر ان نیز دیگر اعضای خانواده نیز تاثیر می پذیرند.

دانشگاه ها در رشته روانشناسی در کانادا

کشور کانادا به عنوان یکی از کشورهای پیش تاز در زمینه بهداشت فردی و بهداشت روانی در دنیا شناخته می شود. این کشور دارای تعداد زیادی دانشگاه های علوم انسانی می باشند.

برای آشنایی با دانشگاه های کشور کانادا این مقاله را مطالعه نمایید: دانشگاه های کانادا

از جمله شهرهای مهم کانادا که دانشگاه های معتبری در زمینه ی رشتۀ روان شناسی دارد می توان به مونترال، فدریکتون، تورنتو، امونتون، ونکوور و … اشاره نمود. در ادامه به چند نمونه از دانشگاه های این شهر ها می پردازیم.

فردریکتون: این دانشگاه یکی از گران ترین دانشگاه ها در رشته روانشناسی در کانادا می باشد و دپارتمان روان شناسی آن بسیار بسیار فعال است و دارای سطح علمی بسیار بالایی می باشد.

دانشگاه های شهر امونتون: این دانشگاه در ایالت آلبوتا که ایالتی دانشجویی محسوب می گردد و بسیاری از دانشجویان ایرانی در این شهر زندگی می کنند.

دانشگاه ونکوور: این دانشگاه شامل دانشکده های روان شناسی می باشد که از رنکینگ جهانی بالایی برخوردار است. لازم به ذکر است تحصیل در این دانشکده ها با هزینه ی بالایی همراه هست که دانشجویان می بایست برای دریافت پذیرش به این نکته توجه داشته باشند.

شرایط پذیرش در دانشگاه های کانادا

تقریباً می توان گفت شرایط پذیرش در همۀ دانشگاه های کانادا یکسان می باشد به طوری که برای ورود به دانشگاه داشتن مدرک آیلتس ۶/۵ تا ۷ برای ورود به این رشته الزامیست. معدل بالای ۱۶ در بسیاری از این دانشگاه ها نیاز می باشد و تمکن یکساله مالی جهت تحصیل و زندگی. رشته روانشناسی به دلیل ارتباط روان شناس با عموم مردم کشور از هر قشر و هر سطح جامعه، نیازمند مدرک زبان بالا و تسلط کامل به زبان همان کشور را دارد.

هزینه های تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا

هزینه های رشته روانشناسی در کانادا بسته به دانشگاه و شهر مورد نظر متفاوت می باشد به طوری که این ارقام از سالی ۹ هزار دلار کانادا تا ۱۵ هزار دلار متفاوت می باشند دورۀ کارشناسی آن ۴ ساله و برای مقطع ارشد ۲ ساله می باشد.

شرایط ادامه تحصیل در مقطع دکتری

چنانچه دانشجویانی بخواهند در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهند می بایست دارای شرایط زیر باشند.
دارای مدرک زبان حداقل ۷، دارای مقاله بین المللی که در ژورنال های معتبر بین المللی به چاپ رسیده باشند و داشتن استاد راهنما یا همان سوپروایز در در دانشگاه مقصد. سوپروایزرجهت تایید مقاله و دادن خانه به دانشجو می باشد تا دانشگاه براساس مقاله و کیفیت آن میزان بورسیه را تعیین نماید.

دانشگاه های برتر کانادا در رشته ی روانشناسی

دانشگاه تورنتو

•دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه مک گیل

•دانشگاه وسترن آنتاریو

دانشگاه های برتر کانادا در رشته ی روانشناسی

دانشگاه هاروارد به عنوان برترین دانشگاه دنیا در رشته روانشناسی می باشد که براساس رنکینگ جهانی و سایت QS هر ساله در بالاترین رتبۀ دانشگاهی جهان قرار دارد.

در کشور کانادا نیز دانشگاه تورنتو رتبۀ ۱۲ جهانی و بریتیش کلمبیا رتبۀ ۱۳ جهان را در رشتۀ روان شناسی دارند. رتبۀ سوم کشور کانادا برای این رشته در کانادا دانشگاه مک گیل است که در رنکینگ بین المللی رتبۀ ۲۱ ام دنیا را دارد.
جهت بررسی بیشتر شرایط خود می توانید با مشاوران ارشد موسسه آریانااپلای در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا