تحصیل در رشته پرطرفدار موسیقی در انگلیس

خانه » مهاجرت تحصیلی » تحصیل در رشته پرطرفدار موسیقی در انگلیس
رشته موسیقی در انگلیس

رشته موسیقی در انگلیس

Study Music In England

رشته موسیقی دارای طرفداران و علاقمندان بسیاری است و امروزه اکثریت جوانان علاقمند به رشته موسیقی هستند و دوره هایی را بصورت حرفه ای در آموزشگاه ها و یا دانشگاه ها سپری می کنند. افرادی که به درجات بالاتری در رشته موسیقی می نگرند، تمایل مهاجرت کردن به دیگر کشورها برای ادامه تحصیل را دارند و البته قابل ذکر است که کشور انگلیس با دارا بودن دانشگاه های متعدد و فعال در زمینه ی رشته موسیقی توانسته متقاضیان بسیاری را جذب خود کند.

در مقاله فوق ابتدا با رشته موسیقی آشنایی پیدا می کنیم و سپس رشته موسیقی در انگلیس را مورد بررسی قرار می دهیم.

تعریف مختصری از موسیقی و ریشه لغوی آن

موسیقی یکی از اثرات خلق بشر می باشد که اجزاء تشکیل دهنده ی آن ملودی و ریتم است موسیقی دارای تاریخچه بسیار کهنی می باشد و هر یک ازبزرگان و سرشناسان تاریخ بیانیاتی درباره این هنر زیبا داده اند. البته قابل ذکر است که رشته ی موسیقی از همان دوران قدیم در کشور ایران نیز دارای طرفدارانی بوده و در آن دوران به خُنیا در بین علاقمندان معروف بوده است.

رشته موسیقی در انگلیس

خُنیا واژه ای است به زبان پارسی میانه که دارای معنی نوای خوش می باشد، و خود واژه موسیقی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، برگرفته از زبان یونانی است.

دسته های مختلف موسیقی

پس از گذراندن سالها موسیقی به دسته های متعددی تقسیم بندی شد و در گروه های زیر قالب آمدند.

  •  موسیقی گریگورین
  •  موسیقی دوره ی باروک
  •  موسیقی کلاسیک
  •  موسیقی معدن

پس از تحقیقات بسیار در گذشته دریافتند که موسیقی پدیده ایست در فطرت آدمی، که برگرفته از پدیده های طبیعی چون صدای آبشار و صدای وزش باد از میان برگ های درختان است که باعث ایجاد نوای طبیعی موسیقی می شود.

البته از نظر تقسیم بندی، موسیقی را می توان در بُعدهای متفاوت تقسیم بندی کرد و تنها دارای یک دسته مشخصی نیستند. برای مثال می توان از نظر تعداد نت ها در گام مورد بررسی قرار داد که به ۳ دسته ی کلی تقسیم بندی می شود و عبارتند از:

  •  پنتاتونیک
  •  مونوتونیک
  •  هگزاتونیک

 

دسته بندی موسیقی از لحاظ ناحیه ای

و یا از لحاظ ناحیه ای می توان موسیقی را در رتبه بندی های متفاوت قرار داد که به ترتیب زیر هستند:

  • موسیقی بومی
  •  موسیقی نواحی
  •  موسیقی شرقی
  •  موسیقی غربی
  • موسیقی ایرانی
  •  موسیقی عربی
  • موسیقی فلامنکو
  •  موسیقی کانتری

برای نواختن موسیقی آلات بسیار متعددی وجود دارد که هر یک دارای تاریخچه ای متفاوت بوده و از اجزایی متفاوت تشکیل شده اند، اما دارای اشتراکاتی در نوع کاربرد هستند.

بازار کاری رشته موسیقی

از لحاظ بازار کاری نیز می توان ذکر کرد افرادی موفق خواهند بود که رشته موسیقی را بصورت حرفه ای پیگیری کنند، البته در نظر داشته باشید که همواره موسیقی از طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان برخوردار است و امروزه به پیشرفت های چشمگیری از حجات مختلف رسیده.

متقاضیان می توانند در زمینه های مختلفی فعالیت داشته باشند که چند نمونه از این فعالیت ها عبارتند از:

  •  مربی آموزشی ساز ها
  •  فعالیت در استودیوهای ضبط موسیقی
  • فعالیت در کارگاه های ساز سازی
  •  برنامه ریز و اجرا کننده ی موسیقی فیلم
  •  خلق کننده ی موسیقی و سرودهای جدید
  •  آهنگ سازی
  •  برنامه ریز و اجرا کننده ی صحنه های موسیقی در تئاتر و نمایش
  •  سرپرست بودن در ارکستر موسیقی
    رشته موسیقی در انگلیس

تا به این قسمت اطلاعاتی درباره ی موسیقی و بازار کار یش در اختیارتان قرار گرفت، در ادامه مقاله با برترین دانشگاه ها در کشور انگلیس آشنا خواهیم شد.

برترین دانشگاه های کشور انگلیس در رشته موسیقی

همانطور که می دانید کشور انگلیس از کشورهای مدرن و پیشرفته محسوب می شود و دارای دانشگاه های مدرن با امکانات بسیار عالی می باشد که فعالیت عالی در زمینه ی رشته موسیقی دارند و هر ساله پذیرای دانشجویان بین المللی بسیاری هستند. از برترین دانشگاه ها می توان به موارد زیر اشاره داشت.

Durham University

اولین و پرطرفدار ترین دانشگاه در کشور انگلیس می باشد که توانسته است طرفداران بسیاری را جذب خود کند بهترین امکانات را به طرفداران خود ارائه داده اما برای بهره مندی از امکانات باید هزینه ای خارج از هزینه ی تحصیلی پرداخت شود. البته هزینه ی تحصیل برای دانشجویان بومی و غیر بومی متفاوت می باشد و دروس به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

Oxford University

از دیگر دانشگاه های مطرح و برتر در انگلیس می باشد که توانسته است رتبه ی دوم را به خود اختصاص دهد. دانشگاه Oxford هرساله پذیرای بسیاری از دانشجویان بومی و غیر بومی بوده و همواره به مانند گذشته پذیرای بسیاری از علاقمندان به تحصیل می باشد.

دانشگاه های برتر انگلیس در رشته موسیقی

دروس به زبان انگلیسی تدریس می شوند و امکاناتی از قبیل خوابگاه، مراکز خرید، مراکز درمانی، کتابخانه و مجموعه های ورزشی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد. اما برای بهره مندی از امکانات ذکر شده، افراد متقاضی باید هزینه ی بیشتری را بپردازند و هزینه ی تحصیل برای دانشجویان بومی و غیر بومی متفاوت می باشد.

Birming ham University

سومین دانشگاه مطرح در کشور انگلیس می باشد که توانسته است طرفدارانی بسیار را جذب خود کند. دروس تدریسی به زبان انگلیسی می باشد، بنابراین دانشجویان خارجی و غیر بومی باید دارای مدارکی برای اثبات میزان مهارت هایشان در زبان انگلیسی باشند و همراه با دیگر مدارک برای دانشگاه ارسال کنند.

دانشگاه Birmingham امکانات فراوانی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد اما برای بهره مندی از امکانات ارائه شده باید هزینه ی بیشتری توسط فرد متقاضی پرداخت شود. و البته مانند دیگر دانشگاه ها میزان هزینه ی تحصیلی برای دانشجویان بومی و غیر بومی متفاوت می باشد و افراد بومی هزینه ی تحصیلی کمتری را می پردازند.

Cambridge University

از دیگر دانشگاه های مطرح می باشد که آزمون های متعددی را در سراسر جهان گسترش داده است و توانسته است نظر بسیاری از افراد متقاضی را جلب خود کند. دروس تدریسی به زبان انگلیسی هستند و افراد متقاضی باید دارای مدارک بین المللی زبان انگلیسی باشند که اکثریت مدارک صادر شده از همین دانشگاه هستند.

از دیگر مواردی که می توان به آن اشاره داشت، امکانات ارائه شده توسط دانشگاه است که برای بهره مندی از امکانات ارائه شده باید هزینه ی بیشتری پرداخت شود و قابل ذکر می باشد که هزینه های تحصیلی برای دانشجویان بومی و بین المللی متفاوت خواهد بود و دانشجویان بومی هزینه ی کمتری را پرداخت خواهند کرد. .
تمام دانشگاه های کشور انگلیس به اینجا ختم نمی شود بلکه دانشگاه های متعددی هستند که در زمینه موسیقی دارای فعالیت چشمگیری هستند و دانشگاه های نام برده شده از مطرح ترین ها بوده اند.

افرادی که نیازمند به اطلاعات بیشتری هستند می توانند از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در سایت با مشاورین ارشد موسسه آریانااپلای در ارتباط باشند و راهنمایی هایی در زمینه های متعدد از جانب مشاورین در جهت انتخابی بهتر و کسب اطلاعات دریافت کنند. موسسه آریانااپلای همواره در تلاش است تا بهترین ها را به متقاضیان خود ارائه دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا