Search
Close this search box.

بهترین کشورها برای مهاجرت

خانه » مهاجرت » بهترین کشورها برای مهاجرت
بهترین کشورها برای مهاحرت

بهترین کشورها برای مهاجرت کدامند؟

Immigration conditions to top countries

مهاجرت به مناطق دیگر رویدادی به قدمت تاریخ بشریت می باشد. بهترین کشورها برای مهاجرت در ابتدا با توجه به موقعیت جغرافیایی تعیین شده و سپس فاکتور های دیگر در طول تاریخ به آن افزوده شده است. هدف اغلب مردم از مهاجرت به سایر کشور ها بهبود آینده شان می باشد. به همین علت، دلایل اقتصادی را می توان به عنوان مهمترین فاکتور در تصمیم برای مهاجرت تلقی نمود. اغلب مردم برای دستیابی به شرایط بهتر زندگی، کاری و یا تحصیلی بر خلاف کشور خود دست به مهاجرت می زنند. در این بین ممکن است اهداف افراد مختلف تفاوت هایی داشته باشند. به طور کلی اهداف زندگی، کار و تحصیل بیشترین جامعیت را در میان مهاجران به خود اختصاص داده اند. اما، ممکن است اولویت بندی این موارد سه گانه برای مهاجران مختلف تفاوت داشته باشد. به همین علت، بهترین کشورها برای مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت سرمایه گذاری و غیره در این مقاله معرفی خواهند شد.

بهترین کشورها برای مهاجرت

هنگامی که صحبت از شرایط مهاجرت به کشور های برتر به میان می آید، در درجه اول شناخت علل مهاجرت از اهمیت بالایی برخودار خواهد بود. علاوه بر فاکتورهای اقتصادی، دلایل سیاسی و یا امنیتی نیز موجب مهاجرت افراد مختلف می شوند. اگر در کشور مبدا شرایط به گونه ای شکل گیرد که نیاز های کاری، تحصیلی و یا زندگی افراد مختلف برآورده نشود، این افراد تصمیم به مهاجرت می گیرند. مواردی مانند ارزش های مذهبی و فرهنگی نیز از جمله عوامل مهاجرت به کشور های مختلف می باشند. به این دلیل، کشور های برتر برای مهاجرت بین افراد مختلف متفاوت خواهند بود.

قطعا شرایط انواع مهاجرت دارای تفاوت های متعددی می باشند. مثلا، احراز شرایط مهاجرت تحصیلی با توجه به فاکتور های مختلف، که در ادامه ذکر خواهند شد، با شرایط مهاجرت های سرمایه گذاری ، کاری ، امتیاز بندی و غیره کاملا متفاوت می باشد. شمار مهاجران بین المللی در طی ۱۰ سال اخیر رشد چشمگیری داشته است. به طوری که در سال ۲۰۱۹ تعداد مهاجران بین المللی از روش های مهاجرتی گوناگون بالغ بر ۲۷۲ میلیون نفر گزارش شده است. طبق گزارش سازمان ملل، از میان این تعداد ، ۶۷ درصد مهاجرین تنها در ۲۰ کشور پراکنده شده اند. به عبارت دیگر، برخی از کشور ها دارای نرخ مهاجر پذیری بیشتری نسبت به سایر کشور ها بوده و شرایط مهاجرت هموار تری را برای متقاضیان فراهم می نماید.

انواع روش های مهاجرت

روش های مختلفی برای مهاجرت به کشور ها وجود دارند. طی سالهای اخیر ایرانیان زیادی از هرکدام از شاهراه های مهاجرتی به کشورهای دیگرعزیمت نموده اند. انواع روش های مهاجرتی با توجه به اهداف متقاضیان دسته بندی می شوند. مهاجرت به شکل بین المللی خود به سه روش اصلی زیر دست بندی می شود.

هر کدام از این روش های مهاجرتی دارای اهداف ، شرایط ، مزایا و معایب مخصوص به خود می باشند. به همین علت، افراد مختلف با توجه به اهداف و شرایط موجود خود یکی از این روش های اصلی مهاجرتی را انتخاب می کنند. نکته جالب توجه دیگر این که بسیاری از کشورها نیز شرایط و ضوابط گوناگونی را برای این روش های سه گانه مهاجرتی وضع نموده اند که هنگام تصمیم گیری راجع به بهترین روش مهاجرتی برای ایرانیان بایستی به این شرایط و قوانین نیز توجه شود.

بهترین کشورها برای مهاحرت

مهاجرت کاری
مهاجرت تحصیلی
مهاجرت سرمایه گذاری

به عنوان مثال ، بسیاری از ایرانیان برای تحصیل کشور هایی نظیر ایتالیا، ایالات متحده، کانادا و یا جمهوری چک را انتخاب می کنند. البته مواردی نظیر رشته انتخابی و مقطع تحصیلات آکادمیک نیز نقش بسزایی ایفا می نمایند. این در حالی است که شرایط مهاجرت کاری برای کشور های عضو اتحادیه اروپا و یا کشور هایی نظیر آفریقای جنوبی کاملا متفاوت از کشور هایی نظیر آمریکا و یا سیستم امتیاز بندی نیروی کار متخصص استرالیا یا کانادا می باشد.

هنگامی که صحبت از مهاجرت سرمایه گذاری و انواع دیگر آن نظیر مهاجرت خود حمایتی، تمکن مالی و ثبت شرکت به میان می آید، کشور هایی نظیر اسپانیا یا بلغارستان برای مهاجرت ایرانیان مناسب می باشند.
این بدان معنا نیست که سایر کشورها دارای ورودی مهاجرین از این سه روش نیستند. بلکه، هنگام اتخاذ تصمیم مناسب راجع به مهاجرت بایستی علاوه بر شرایط و قوانین کشورها، روش مهاجرتی مطلوب تان را نیز با توجه به شرایط تعیین نمایید.

علاوه بر سه روش فوق مواردی مانند تولد فرزند، اصل خاک و خون و اجدادی، نامزدی و ازدواج و مواردی ازاین دست نیز به عنوان روش های قانونی مهاجرت معرفی می شوند. همچنین، روش های غیر قانونی مهاجرتی مانند پناهندگی نیز وجود داشته که به دلیل عدم پیروی از قانون، موسسه مهاجرتی آریانا پارس به هیچ عنوان این روش ها را توصیه نکرده و هیچ گونه خدماتی در این رابطه ارائه نمی کند.

بهترین کشورها برای مهاحرت

کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت

کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت با توجه به روش مهاجرتی مورد نظرتان متفاوت خواهد بود. هزینه مهاجرت بستگی به فاکتور هایی مانند ملیت و محل سکونت فعلی تان دارد. فاکتور دیگری که در این مبحث خود نمایی می کند، نرخ تبدیل ارز می باشد. طبیعتا برای یافتن کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت، محاسبه ارز فعلی و نرخ تبدیل ارزها به یکدیگر از اهمیت زیادی برخوردار هستند. در میان روش های مهاجرتی، مهاجرت از طریق اجدادی را می توان به عنوان آسان ترین و کم هزینه ترین روش مهاجرتی نام برد. در این روش تنها چیزی که بایستی اثبات کنید این است پدربزرگ و مادر بزرگ تان شهروند کشورهایی بوده اند که قصد مهاجرت به آنجا را دارید.

ولی، به طور کلی می تون بیان کرد که با در اختیار داشتن سرمایه هنگفت همه کشورها به شما خوش آمد خواهند گفت. اما اگر به دنبال ارزانترین روش مهاجرتی قانونی هستید، کانادا، استرالیا، نیوزلند و دانمارک گزینه های مناسبی هستند. برای این کشور ها می توانید از طریق مهاجرت نیروی کار متخصص، که یکی از روش های مهاجرتی مورد علاقه ایرانیان می باشد، اقدام نمایید. البته به منظور اقدام برای مهاجرت نیروی متخصص به کشورهای فوق بایستی شرایط بعضا سخت گیرانه آنها را احراز نمایید.

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

زندگی و کار در خارج از کشور راهی بسیار عالی برای شناخت جهان ، خود ، و واقعیت شهروندی جهانی است. با نزدیک تر شدن و بهم پیوسته تر شدن دنیا، طبیعی است که افراد مختلف به دنبال کار در کشور های خارجی باشند. اما ، واقعیت این است که انتخاب بهترین کشورها برای مهاجرت کاری به هیچ عنوان امری آسان نیست.

بهترین کشورها برای مهاحرت

شرایط متقاضیان مهاجرت کاری نقشی حیرت آور در تعیین کشور های مناسب ایفا می کنند. از سوی دیگر، مواردی نظیر قوانین کاری اتحادیه اروپا، ساعات کاری ایالات متحده ، شرایط کارفرمایان در کانادا و مواردی از این قبیل ، انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کاری را دشوار ساخته است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شرایط مهاجرت کاری، لطفا این مقاله را مطالعه فرمائید : مهاجرت کاری

بهترین مقاصد کاری دنیا

بسیاری از افرادی که به سمت مهاجرت کاری متمایل می گردند، امکان مهاجرت از طریق روش های دیگر را ندارند. به عنوان مثال می توان به عدم وجود سرمایه کافی برای مهاجرت سرمایه گذاری و یا عدم وجود شرایط ادامه تحصیلات آکادمیک اشاره نمود. از مهاجرت کاری در بسیاری از محافل به عنوان کم هزینه ترین روش مهاجرتی نیز یاد می شود.

به منظور آسان تر شدن انتخاب برای مهاجرت کاری، در ادامه به برخی از بهترین مقاصد کاری دنیا اشاره می کنیم. مواردی نظیر هزینه های زندگی در مقابل درآمد ها ، فرصت های شغلی ،سهولت در یافتن شغل و اخذ ویزای اجازه کار یا work permit از جمله فاکتورهایی اند که در گردآوری این لیست کشور های دخیل بوده اند. ممکن است در لیست زیر با اسامی کشور هایی مواجه شوید که غافلگیرتان کند.

• آلمان
• کره جنوبی
• کمبوجیه
• هلند
• جمهوری چک
• چین
• ویتنام
• نیوزلند
• عمان
• کانادا

همانطور که بیان شد ، انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کاری ، علی الخصوص برای ایرانیان متقاضی مهاجرت ، به مانند نسخه پزشک برای همه افراد یکسان نمی باشد. شرایط متقاضیان به عنوان اولین نکته و شرایط کشورها از سوی دیگر بایستی همزمان با یکدیگر بررسی شوند.

بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

تحصیل خارج از کشور روشی عالی به منظور پیشرفت مهارت های آکادمیک ، اجتماعی ، دانشگاهی و زبان افراد است. این در حالی است که گنجینه ای بی نظیر به دانش متقاضیان افزوده خواهد شد. تحصیل در خارج از کشور می تواند علاوه بر ارتقا رزومه دانشگاهی تان ، هنگام جستجو و یافتن شغل پس از فارغ التحصیلی به منظور تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری مزیت رقابتی برای شما به ارمغان بیاورد. هنگام استخدام افرادی که برای گسترش و افزایش تجربه خود روش های مهاجرتی قانونی را دنبال کرده باشند برای کارآفرینان و صاحبان مشاغل در اولویت می باشند.

بهترین کشورها برای مهاحرت

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شرایط مهاجرت تحصیلی، لطفا این مقاله را مطالعه فرمائید : مهاجرت تحصیلی

فاکتورها و بهترین کشورها برای تحصیل

هنگامی که صحبت از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی به میان می آید، موارد بسیار زیادی خود نمایی می کنند. مقطع مورد نظر، رشته دلخواه در صورت تمایل به ادامه تحصیل در همان رشته و یا انتخاب رشته های بین موضوعی ، شرایط دانشگاه ها از لحاظ رتبه بندی ، سایز دانشگاه ها و مورد تایید بودن وزارت علوم یا وزارت بهداشت ایران در درجه نخست در میان فاکتور های تعیین کننده بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی به چشم می خورند.

شهریه ها و احتمال اعطای بورسیه و کمک هزینه تحصیلی مانند بورسیه DSU کشور ایتالیا ، امکان تبدیل اقامت تحصیلی به کاری یا اقامت دائم ، امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر ، میزان پذیرش یا حل شوندگی در جامعه و وجود همراه دانشجو یا محصل در درجه بعدی از عوامل انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت از طریق تحصیل می باشند. با توجه به همه این فاکتور ها، در ادامه لیستی از بهترین کشور ها برای مهاجرت تحصیلی را بیان نموده ایم.

• انگلستان
• کانادا
• ایالات متحده
• استرالیا
• حوزه اسکاندیناوی (فنلاند و غیره)
• آلمان
• اتریش
• چک
• دانمارک
• کره جنوبی

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شرایط تحصیل در انگلستان، لطفا این مقاله را مطالعه فرمائید : تحصیل در انگلستان

تحصیل رایگان و غیر رایگان

نکته قابل توجه اینکه شرایط تحصیل در مقاطع و رشته های مختلف در کشور ها متفاوت است. به طور کلی ، تحصیل در خارج از کشور را می توان از لحاظ مالی به دو دسته تحصیل رایگان و غیر رایگان تقسیم بندی نمود. در صدر کشورهای ارائه دهنده خدمات تحصیلی رایگان اسامی آلمان و اتریش به چشم می خورند. این در حالی است که یادگیری زبان آلمانی، احراز شرایط سختگیرانه سفارت های این دو کشور و هزینه های زندگی از جمله موانع پیش روی متقاضیان تحصیل در این دو کشور می باشند.

بهترین کشورها برای مهاجرت-تحصیل رایگان و غیر رایگان

در درجه بعدی کشور هایی نظیر چک و لهستان مطرح شده که دارای هزینه های زندگی پایین تری اند. البته ، دانشگاه های آنها مستلزم پرداخت هزینه می باشند. در این صورت نیز شرایط متقاضیان تحصیل نقش بسزایی ایفا می کند. به عنوان مثال، تحصیل در کشور چک به زبان چکی در کلیه مقاطع رایگان می باشد. این خود نکته ای بسیار مهم می باشد چرا که امکان یادگیری زبان چکی برای بسیاری از ایرانیان وجود ندارد.

گزینه های بعدی کشور هایی نظیر انگلستان ، فنلاند ، کانادا ، استرالیا و ایالات متحده هستند که متقاضیان تحصیل علاوه بر هزینه های زندگی در این کشور های پر طرفدار ، بایستی شهریه های دانشگاهی را نیز پرداخت نمایند. این شهریه ها با توجه به رشته ، دانشگاه ، شهر ، مقطع تحصیلی و ارز رایج آن کشور متفاوت می باشند. هزینه های زندگی دانشجویی نیز هنگام انتخاب برترین کشور ها برای مهاجرت تحصیلی برجسته می باشند.

به عنوان مثالی شفاف، شهر هایی نظیر لندن، ونکوور، نیویورک و ملبورن از گران ترین شهر های دنیا برای زندگی از لحاظ اجاره مسکن، حمل و نقل و غیره می باشند. این در حالی است که شهر هایی نظیر هیوستون، تورنتو ( که عده زیادی به دلیل وجود ایرانیان زیاد آن را با نام تهرانتو می شناسند ) و آدلاید شهر های به مراتب ارزان تری به شمار می روند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شرایط تحصیل در ایتالیا، لطفا این مقاله را مطالعه فرمائید : تحصیل در ایتالیا

بهترین کشورها برای مهاجرت سرمایه گذاری

مهاجرت سرمایه گذاری در درجه اول مناسب افرادی است که شرایط یا علاقه مندی های مربوط به کار یا تحصیل در سایر کشورها را ندارند. از طرفی، اگر دارای سرمایه مناسب هستید، بهترین کشورها برای مهاجرت سرمایه گذاری برای شما یعنی تمامی کشور ها !
به عبارت دیگر، هر کدام از کشور ها برای انواع مختلف مهاجرت سرمایه گذاری نظیر خود حمایتی یا تمکن مالی، ثبت یا خرید شرکت و استارت آپ شرایط بخصوصی را دارند.

از ویزای ۲ میلیون پوندی انگلستان گرفته تا تمکن ۲۵ هزار یورویی اسپانیا ، ثبت شرکت ۲۰۰ الی ۸۰۰ هزار دلاری کانادا و یا انتقال پول ۵ میلیون دلاری استرالیا هرکدام شرایط و قوانین مخصوص به خود را از متقاضیان مهاجرت از طریق سرمایه گذاری طلب می کنند.

کدام کشور ها ؟

مهاجرت سرمایه گذاری به عنوان روشی پر دغدغه ولی در عین حال دارای بازدهی بالا به شمار می رود. افرادی که قصد مهاجرت به از طریق سرمایه گذاری به کشور های مختلف را دارند یقینا دارای سرمایه اولیه مناسب بوده و همین امر این دسته از متقاضیان مهاجرت را از پیگیری روش هایی مانند مهاجرت کاری و یا تحصیلی بی نیاز نموده است.

بهترین کشورها برای مهاجرت- سرمایه گذاری

در بسیاری از کشور های دنیا مهاجرت سرمایه گذاری با عنوان سیستم های کارآفرینی نیز یاد می گردد. اما، بهترین کشور ها برای مهاجرت از طریق روش سرمایه گذاری کدام اند؟ به طور کلی، بهترین کشورها برای مهاجرت سرمایه گذاری از دیدگاه سرمایه گذاران کشور های لیست شده ای هستند که در زیر به آن ها اشاره شده است. مواردی از قبیل سهولت در بررسی پرونده ها، نرخ موفقیت موارد مهاجرتی، نرخ بازگشت سرمایه به عنوان چشم انداز مشاغل در توانایی کارآفرینی و اخذ ویزای همراه از جمله مهمترین فاکتورهایی اند که در تعیین بهترین کشور ها برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری پر رنگ هستند.

• نروژ
• هلند
• اسپانیا
• بلغارستان
• کانادا
• سنگاپور
• انگلستان
• سوئیس
• ایالات متحده
• ژاپن
• آلمان

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شرایط سرمایه گذاری در کانادا، لطفا این مقاله را مطالعه فرمائید : سرمایه گذاری در کانادا

هدف از مهاجرت سرمایه گذاری چیست ؟

به گفته برخی از کاربران وب سایت معروف پرسش و پاسخ Quora ، بستر و زمینه تجارت برای اکثر انواع مهاجرت سرمایه گذاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به عنوان مثال ، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یا کارآفرینی در صدد ایجاد چه مشاغلی می باشد؟ علاوه بر جنس مشاغل، برخی از کشور ها قوانینی برای ایجاد تعداد مشخصی مشاغل تمام وقت و پاره وقت برای افراد مقیم یا اهل همان کشور وضع نموده اند.

همچنین، برخی از مشاغل و شرکت ها در شماری از کشور ها بسیار عالی و پر بازده نشان داده و در برخی دیگر کشور ها با شکست قطعی مواجه شده است. به عنوان مثال ، در بخش هایی از آفریقا با سرمایه گذاری هوشمندانه در کسب و کار مناسب ثروتی عظیم به سمت فرد مهاجر روانه خواهد شد. اما ، آیا این هدف متقاضی از مهاجرت سرمایه گذاری است؟ و یا هدف او تنها کسب اقامت دائم یکی از کشور های جهان اولی می باشد؟

مزایا و معایب مهاجرت

مهاجرت به عنوان بزرگترین گام در زندگی افراد یقینا دارای مزایا و معایبی می باشد. مزایا و معایب مهاجرت با توجه به هدف و نحوه مهاجرت افراد مختلف ، متفاوت هستند. برخی افراد به منظور کار به یک کشور جدید مهاجرت می کنند. عده ای دیگر ممکن است روش اقامت دائم و تبدیل شدن به شهروندی معمولی را انتخاب نمایند. تنها کشورهای معدودی سالانه نرخ مثبت مهاجرت را به شکل واقعی خود مشاهده کرده که شامل ۲۰ کشور می باشند.

بهترین کشورها برای مهاجرت-مزایا و معایب مهاجرت

کشور هایی نظیر کانادا ، استرالیا ، ایالات متحده امریکا ، و بیشتر کشور های اروپای مرکزی و غربی در این لیست قرار می گیرند. این در حالی است که بیشتر کشور های آمریکای جنوبی و آفریقا شاهد نرخ مهاجرت خالص به شکل منفی هستند. کشور ایران نیز در میان کشور های آسیایی از این قاعده مستثنی نیست.

به طور کلی برای مهاجرت از طرق مختلف مزایایی وجود داشته که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

• تحول و تنوع اقتصاد های محلی
• افزایش جمعیت پایه
• کمک به ایجاد بازار جهانی
• توزیع عادلانه جمعیت
• از بین رفتن سطوح پایین جرم و جنایت
• تشویق و تقویت کارآفرینی
• وجود منافع برای افراد بومی
• افزایش تولید ناخالص داخلی GDP
• رفع شکاف های موجود در بازار کار
• تقویت فرآیند بهبود اقتصادی
• پایین نگه داشتن قیمت تمام شده کالا ها و خدمات

با توجه به جوانب مثبت و منفی مهاجرت ، می توان اذعان داشت که تنوع فاکتور خوبی به شمار می آید. در صورت مهاجرت به صورت قانونی ، اکثر جوامع محلی در طول زمان شاهد مزایای زیادی خواهند بود. مطمئناً در روش های مختلف مهاجرتی چالش هایی نیز وجود داشته که باید برطرف شوند. این چالش ها هنگامی که مهاجرت به طور غیرقانونی رخ دهد ، چندین برابر می شوند. به همین علت ، موسسه مهاجرتی آریانا پارس هیچ گونه خدماتی برای روش های غیر قانونی مهاجرت ارائه نداده و این روش ها به هیچ عنوان توصیه نمی کند. با این وجود ، چالش ها اکثرا از مزایای مهاجرت پیشی گرفته اند. در کنار هر مزیتی ، معایبی نیز وجود خواهند داشت.

بهترین کشورها برای مهاجرت

در ادامه به برخی از معایب مهاجرت اشاره می کنیم.

• وجود مشکلات جمعیتی
• تسریع در انتقال بیماری ها
• ایجاد عدم توافق در دستمزد ها
• نگرانی راجع به منابع آموزشی و بهداشتی
• کاهش شانس توسعه
• بهره برداری آسان بیش از حد از مهاجران
• مشکلات ادغام در جمعیت
• مختل شدن خدمات اجتماعی
• جدایی خانواده ها
• نقض حقوق بشر

نتیجه گیری

مهاجرت به عنوان یک حرکت عمدی توسط یک متقاضی به کشور دیگری که تابعیت اش را نداشته تعریف می شود. پدیده مهاجرت از دیرباز همراه بشریت بوده است. به همین دلیل بهترین مناطق و بهترین کشور ها برای مهاجرت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. هنگامی که صحبت از مهاجرت به سایر کشور ها به میان می آید، روش های سه گانه مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و مهاجرت سرمایه گذاری خود نمایی می کنند. هر کدام از این سه شاهراه مهاجرتی دارای معایب و مزایای مخصوص به خود می باشند.

تاثیرات مختلفی نیز از امر مهاجرت روی کشور های میزبان و مبدا وجود خواهند داشت. موارد اقتصادی و اجتماعی از جمله تاثیرات مهاجرت به شمار می روند. بدیهی است که متقاضیان مهاجرت با توجه به شرایط خود و تطابق آن با روش های سه گانه اصلی مهاجرتی بایستی کشوری مناسب را برای مهاجرت پیدا نمایند. از طرفی روش های غیر قانونی مهاجرت نظیر پناهندگی با توجه به مشکلات و معایب بی شمار به هیچ عنوان به افراد مختلف توصیه نمی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا