سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

خانه » ویزای توریستی » سفر به توریستی ترین کشورهای جهان
سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

شرایط سفر به بهترین کشورهای توریستی

Travel conditions to the best tourist countries

در طول تاریخ، سفر هیچگاه به آسانی کنونی نبوده است. امروزه سفر به توریستی ترین کشورهای جهان در راحت ترین حالت خود در کانون توجه افراد مختلف قرار دارد. اما، به لطف پیشرفت تکنولوژی امروزه می توان تصمیمات منطقی تری نسبت به سفر های توریستی بر اساس شرایط کشور های مختلف اتخاذ نمود.

اگر قصد سفر به توریستی ترین کشورهای جهان را دارید، بایستی اطلاعاتی راجع به این که بیشترین بازدید از کدام مناطق صورت می گیرد، داشته باشید. بدین منظور، وضعیت سالانه گردشگری همه ساله توسط سازمان های مربوطه اعلام شده و در اختیار علاقه مندان به سفر های گردشگری قرار می گیرد. نرخ توریست بین المللی طی سالهای اخیر در وضعیت بسیار مناسبی قرار داشته است. به طوری که ورود گردشگران به کشور های توریستی در سال ۲۰۱۹ به ۱٫۴ میلیارد نفر رسیده است.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

همه ساله گزارشی مبنی بر اعلام لیست توریست پذیر ترین کشور های دنیا توسط سازمان UNWTO اعلام می شود. ولی، شرایط سفر به بهترین کشور های توریستی جهان در درجه اول با توجه به شرایط متقاضیان مختلف تعیین می شود. در درجه اول، میزان بودجه ای که برای سفر توریستی اختصاص یافته از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. بودجه مد نظر شما با توجه به نرخ تبدیل ارز تعیین کننده گزینه های روی میزتان برای سفر توریستی خواهد بود. به همین علت ، مشخص نمودن توریست پذیر ترین کشور های دنیا برای ایرانیان و سایر ملل دشوار است چرا که فاکتور های زیادی در این محاسبه دخیل می باشند.

سوابق سفرهای توریستی

نکته حائز اهمیت بعدی سوابق سفرها می باشد. این نکته هنگام در خواست برای ویزای توریستی خود نمایی می کند. اگر شما در حال حاضر قصد ورود به کشوری مانند انگلستان یا آلمان را به عنوان توریست داشته ولی هنوز از کشور هایی نظیر ایتالیا، فرانسه یا چک دیدن نکرده اید، ممکن است شانس دریافت بالایی در دریافت ویزای توریستی در انتظارتان نباشد.

البته کشور های توریست پذیر دنیا محدود به همین چند کشور یاد شده نبوده و می توان گفت که هر قاره ای مقاصد توریستی خاص خود را با توجه به مواردی از قبیل پیشینه تاریخی، اماکن تفریحی، مناظر طبیعی و دیگر جاذبه های گردشگری و تفریحی دارد.

انواع سفر توریستی و هزینه آن

بدانید و آگاه باشید که سفر به توریستی ترین کشورهای جهان از دیدگاه کشور های میزبان همیشه به منظور تفریح انجام نمی شوند. انواع مختلفی از سفر های توریستی به شکل بین المللی وجود دارند. اما اکثر افراد تنها سفر توریستی تفریحی را به رسمیت می شناسد. سفر های توریستی برای مقاصد دیداری ، نمایشگاه ها و قرار داد های کاری و موارد درمانی نیز در قالب سفر های گردشگری و یا اقامت موقت کشور ها قرار می گیرند.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

همانطور که مطرح شد ، بودجه اختصاص یافته به سفر توریستی را می توان به عنوان فاکتوری تعیین کننده در انتخاب بهترین کشور برای بازدید دانست. علت اهمیت بودجه این است که کشور های مختلف هزینه های مختلفی را به توریست ها و افرادی که به خاک آن کشور ها وارد می شوند ، تحمیل می نمایند. از این رو اطلاع از کم هزینه ترین و پر هزینه ترین کشور های توریستی از اهمیت زیادی برخوردار است.

سفر به کم هزینه ترین کشورهای توریستی

هزینه نقشی کلیدی در تعیین مقصد سفر به توریستی ترین کشورهای جهان ایفا می کند. قطعا هیچ فردی علاقه ندارد که تمامی پس انداز خود را در یک وعده غذایی هزینه کند. به همین علت بایستی با توجه به بودجه در دسترس خود کشوری را انتخاب نمایید که توانایی سپری کردن مدت محدود اقامت خود از لحاظ هزینه خورد و خوراک، محل اقامت، هزینه رفت و آمد و یا احتمالا خرید سوغات را داشته باشید.

بدین منظور می توان کم هزینه ترین کشور های توریستی دنیا را طی لیستی معرفی نمود. این لیست در درجه نخست طی تجربه توریست های مختلف در سایت های نظر سنجی راجع به سفر به کم هزینه ترین کشور های توریستی تهیه شده است. ممکن است افراد مختلف تجربیات متعددی را نیز داشته باشند که در زمان های مختلف به دست آمده باشد.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

اما به طور کلی می توان کشور های زیر را در شمار ارزان ترین کشور های توریستی دنیا دانست.

بهترین کشورها توریستی قاره اروپا

کشور های اروپایی، از انگلیس و فرانسه گرفته تا ایتالیا، آلمان و جمهوری چک، مملو از شهرهای پر جنب و جوشی هستند که به دلیل وجود موزه ها، رستوران ها، زندگی های شبانه و معماری شان در کانون توجه توریست های زیادی قرار گرفته و به عنوان توریستی ترین کشور های جهان شناخته می شوند. بنابراین، طبیعی به نظر می رسد که تصمیم گیری در مورد بازدید از آن ها برای توریست ها امری دشوار باشد. به همین دلیل ، وب سایت ها و خبر گزاری های زیادی در سرتاسر دنیا اقدام به برگزاری نظر ستجی های مختلفی نموده اند.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

هدف این نظر سنجی ها یافتن بهترین مقاصد توریستی اروپا از لحاظ جاذبه های گردشگری و دیگر شرایط می باشد. بر اساس اطلاعات راجع به تعداد ویزاهای توریستی صادر شده برای کشور های اروپایی و علی الخصوص کشور های حوزه شینگن می توان این ۵ کشور را به عنوان بهترین کشور های توریستی قاره اروپا نام برد.

۱٫ فرانسه
۲٫ اسپانیا
۳٫ ایتالیا
۴٫ بریتانیا
۵٫ ترکیه

فرانسه

فرانسه در اروپای غربی واقع شده و شهرهای قرون وسطایی ، روستاهای آلپی و سواحل مدیترانه ای بی نظیری را در خود جای داده است. کشور فرانسه با حدود ۸۷ میلیون بازدید کننده در سال گذشته در صدر توریستی ترین کشورهای جهان و قاره اروپا قرار دارد. این در حالی است که جمعیت فرانسه از این میزان کمتر بوده و این حقیقت خبر از میزان پذیرش بالای توریست توسط فرانسوی ها می دهد.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

پایتخت کشور فرانسه، پاریس، به دلیل وجود خانه های مد، موزه های هنری فراوان و اماکن تاریخی و توریستی مانند برج ایفل و موزه لوور دارای شهرت فراوانی در دنیا می باشد. این کشور همچنین بخشی از شهرت بی پایان خود را مدیون شراب و آشپزی منحصر به فرد خود می باشد. برخی از ابداعات آشپزی مانند نان باگت نیز از کشور فرانسه به دنیا معرفی شده اند.

جاذبه های توریستی فرانسه

هنگامی که صحبت از جاذبه های توریستی فرانسه به میان می آید ، بدون شک نام برج ایفل و موزه لوور از دیگر جاذبه های گردشگری این کشور سبقت می گیرند. اما این همه ماجرا نیست! فرانسه دروازه ای بزرگ به دنیای توریست ها به شمار می رود.
از بلوارهای دل نواز پاریس گرفته تا استراحتگاه های ساحلی شیک کوت دازور در جنوب شرقی این کشور، فرانسه میزبان برخی از زیبا ترین مناظر جهان است.

سفر به شهرهای توریستی جهان

توریست هایی که فرانسه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می نمایند ، در بسیاری از موارد بازدید خود را با برج ایفل آغاز کرده و سپس به سراغ شاهکار های معروف هنری در موزه لوور پاریس می روند. تاریخ غنی فرانسه بازدید کنندگان این کشور را در مرحله بعدی به سمت کاخ زیبای ورسای کشانده و خیال اشرافی گری را در آنها زنده می سازد.

همچنین، غذا های سنتی فرانسه نیز در لیست میراث فرهنگی نا مشهود یونسکو به ثبت رسیده اند. هر منطقه از فرانسه دارای غذاهای به خصوص با توجه به جغرافیا و فرهنگ همان شهر می باشد. مثلا، آشپز های دهکده های صیادی و شگفت انگیز بریتانی در طبخ و سرو غذاهای دریایی تخصص دارند. این در حالی است که در خانه های دنج آلپ فرانسه با انواع پنیر های بی نظیر از توریست ها پذیرایی می کنند. نقاشی های غار باستانی لاساک و تئاتر رومی لیون نیز از جمله جاذبه های توریستی فرانسه به حساب می آیند. ۱۰ مورد از برترین جاذبه های توریستی فرانسه به عنوان یکی از توریستی ترین کشورهای جهان به شرح زیر می باشند.

  • Eiffel Tower
  • Louvre Museum
  • Palace of Versailles
  • Côte d’Azur
  • Mont Saint-Michel
  • Loire Valley Châteaux
  • Cathédrale Notre-Dame de Chartres
  • Provence
  • Chamonix-Mont-Blanc
  • Alsace Villages
سفر به توریستی ترین کشورهای جهان
شهرهای گردشگری فرانسه

بسیاری از شهر های فرانسه دارای شهرت جهانی هستند. برخی از شهر های کشور فرانسه با توجه به شکل گیری تمدن های اقوام مختلف در طول تاریخ هویت پیدا کرده اند. شهر های فرانسه همیشه برای توریست هایی که به تاریخ علاقه مند هستند، حرفی برای گفتن دارند. بسیاری از این شهر ها در طول تاریخ دستخوش جنگ ها و یا حکومت حاکمان متعدد بوده اند. اما جاذبه های توریستی شهر های فرانسه که به عنوان یکی از برترین و توریستی ترین کشور های جهان شناخته شده، به اماکن و ابنیه تاریخی محدود نمی شود. بسیاری از شهر های فرانسه میزبان هنر و خلاقیت نوین می باشند.

بناهایی با معماری نوین ، موزه ها و گالری هایی که نمایش دهنده آثار هنرمندان مختلف معاصر و کهن بوده و همچنین نمایشگاه هایی از برترین تکنولوژی های روز دنیا در فرانسه برای توریست ها قابل دسترسی می باشند. نکته حائز اهمیت بعدی برای توریست هایی قصد سفر به فرانسه را دارند، تنوع و فرهنگ غنی آشپزی و انواع غذاها و نوشیدی ها در این کشور است. شهر های فرانسه با توجه به شرایط اقلیمی و نحوه دسترسی به مواد غذایی، دارای منو های سنتی مخصوص به خود می باشند. البته لازم به ذکر است که توریست های ایرانی با این امر آشنایی زیادی دارند چرا که چنین شرایطی در رابطه با غذاهای ایرانی نیز صدق می نماید.

 بوردو

شهر فرانسوی بوردو در میان طرفداران شراب دارای شهرت فراوانی بوده و یکی از معروف ترین مناطق جهان در این رابطه می باشد. بسیاری از فعالیت ها و مواردی که به چشم توریست ها در این شهر جلب نظر می کند در رابطه با همین موضوع می باشد. مواردی نظیر کافه های شراب، تور های شراب و حتی موزه های شراب برای توریست های این شهر فرانسوی در دسترس می باشند. البته همه زوایای این شهر به شراب محدود نمی شود.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

اگر از طرفداران منع استعمال شراب هستید، هنوز هم این شهر ارزش بازدید دارد. سواحل رودخانه Garrone مکانی فوق العاده برای دوچرخه سواری و لذت بردن از تماشای طلوع و غروب خورشید می باشد. توریست هایی که به فرانسه سفر می کنند، به هیچ عنوان در این شهر کسل نخواهند شد. مرکز تاریخی شهر بوردو فرانسه به دلیل معماری فوق العاده قرن ۱۸ ام با همانگی مناسب با ساختمان های ماسه ای و سنگی ظریف و زیبا در فهرست یونسکو قرار دارد.

پاریس

اما پایتخت فرانسه یعنی شهر پاریس مکانی است که به دلیل میزبانی شناخته شده ترین سازه جهان ، برج ایفل ، نیازی به معرفی ندارد. اما پاریس چیزی بیش از برج ایفل ، طاق پیروزی Arc de Triomphe میدان شارل دوگل و موزه لوور را به توریست ها ارائه می کند. شهر پاریس افسانه ای در میان ماجراجویی های اروپایی به حساب می آید زیرا علاوه بر معروف ترین نقاط دیدنی دنیا، مملو از جاذبه ها و تجربیات مختلفی بوده که نظیر آنها در هیچ کجای دنیا یافت نمی شود.

به عبارت دیگر، بزرگترین مشکل در هنگام سفر توریستی به پاریس مشخص کردن مناطقی است که نباید از آن ها بازدید نمود چرا که به احتمال زیاد وقت کافی برای دیدن همه دیدنی های پاریس وجود نخواهد داشت. ولی، بسیاری از توریست ها هدف کاملا متفاوتی از سفر به پاریس در سر دارند. سرگردانی و پرسه در خیابان های پاریس، امتحان کردن کافه ها، لذت بردن از غذا و تهیه نان باگت و کروسان از بولانژی یا نانوایی محلی فرانسوی و برگزاری یک پیک نیک عالی، رویای بسیاری از توریست هایی است که به فرانسه سفر می کنند.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

اگرچه پاریس یکی از پر بازدیدترین شهرهای دنیا است، اما فرار از مکان های شلوغ توریستی و لذت بردن از حضور در پاریس نیز بسیار دل انگیز می باشد. افرادی که خارج از حوزه شینگن سکونت داشته و قصد ورود به فرانسه به عنوان توریست را دارند بایستی برای ویزای توریستی این کشور اقدام نمایند. در ادامه به بیان توضیحاتی راجع به ویزای توریستی فرانسه می پردازیم.

شرایط اخذ ویزای توریستی فرانسه

کشور فرانسه نیز مانند بسیاری از توریستی ترین کشورهای جهان و اروپا برای ورود نیازمند درخواست ویزا می باشد. این امر برای توریست های ایرانی نیز صادق است. به عبارت دیگر بایستی متقاضیان ویزای توریستی فرانسه فرآیند ثبت درخواست ویزا و ارائه مدارک مختلف را برای دریافت ویزا پشت سر بگذارند. در ابتدای این فرآیند، متقاضیان بایستی وقت سفارت فرانسه را رزرو نمایند. سفارت فرانسه در ایران، در تهران، خیابان نوفل لوشاتو واقع شده است.

بهتر است وقت سفارت بین ۱ تا ۳ ماه قبل از عزیمت شما به فرانسه باشد. اما هنگام ورود به سفارت بایستی بلیط هواپیما خود را خریداری کرده و مقدمات سفر مانند واچر هتل را نیز تهیه کرده باشید. اگر قصد ورود به فرانسه در کمتر ۳ هفته پس از وقت سفارت را داشته باشید ، ممکن است درخواست ویزای شما پذیرفته نشود. بدیهی است که افرادی که با ویزای توریستی به خاک فرانسه وارد می شوند، توانایی کار، تحصیل و فعالیت هایی از این دست را در این کشور نخواهند داشت.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

ارائه مدارک زیر برای اخذ ویزای توریستی فرانسه الزامی می باشد :

  • دو نسخه فرم درخواست ویزای شینگن که به شکل رایگان در بخش ” گرفتن ویزا ” وب سایت Diplomatie.gouv.fr بصورت آنلاین در دسترس است.
  • گذرنامه باید دارای حداقل ۲ صفحه خالی بوده و دارای اعتباری به مدت حداقل ۹۰ روز پس از تاریخ ورود شما به فرانسه باشد.
  • عکس فرد متقاضی طبق همان تصویر موجود در گذرنامه
  • مدارک واچر یا رزرو هتل و تور و اطلاعات پرواز رفت و برگشت به منظور اطمینان از بازگشت پس از اتمام ویزا
  • وجود بیمه پزشکی در هنگام استقرار در فرانسه که بایستی از ایران و برخی از شرکت های بیمه گذار تهیه شوند.
  • صورت حساب گردش بانکی طی ۳ ماه منتهی به وقت سفارت برای اثبات تمکن مالی و توانایی پرداخت هزینه ها طی مدت اقامت در کشور فرانسه.
  • اثبات اقامت در منطقه مورد تقاضا که با رزرو هتل نمایش داده می شود.
  • قبض های خدماتی ، کارت شناسایی ، نامه های کاری ، سند ملکی همراه با آدرس و مواردی از این دست که اقامت شما در ایران و بازگشت شما را به ایران اثبات می کند.
  • هزینه درخواست ویزا که به شکل نقدی پرداخت شده و برای ویزای کوتاه مدت فرانسه در حال حاضر ۶۰ یورو می باشد.

اسپانیا

هنگامی که صحبت از سفر به بهترین کشور های توریستی جهان به میان می آید، کشور اسپانیا در زمره چند گزینه برتر توریست ها جای می گیرد. اسپانیا کشوری در شبه جزیره ایبری اروپا بوده و شامل ۱۷ منطقه خود مختار با جغرافیا و فرهنگ های مختلف می باشد. پایتخت اسپانیا شهر مادرید است که میزبان جاذبه های گردشگری نظیر موزه کاخ سلطنتی و موزه پرادو بوده که آثار استادان اروپایی را در بر می گیرند. شهر سگوویا Segovia نیز یکی از مناطق مهم اسپانیا بوده که دارای قلعه قرون وسطایی Alcázar و قنات هایی از آن دوران می باشد.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

یکی دیگر از شهر های مهم در اسپانیا شهر بارسلون است که پایتخت منطقه خود مختار کاتالونیا می باشد. معماری های ویژه در اسپانیا که متاثر از سبک دوره های معماری اسلامی، رنسانس و مسیحیت می باشد در جای جای این کشور در قالب مساجد، کلیساها و ابنیه تاریخی دیگر به چشم می خورد. همین امر سبب شده تا همه ساله توریست های بسیار زیادی از مناطق مختلف اسپانیا دیدن نمایند. طبق اعلام میزان صدور ویزاهای شینگن، اسپانیا با بیش از ۸۱ میلیون توریست، رتبه دوم پس از فرانسه را به خود اختصاص داده است.

جاذبه های توریستی اسپانیا

در میان مکان های گردشگری اسپانیا به عنوان یکی از توریستی ترین کشورهای جهان، برخی از جاذبه های توریستی معروف دنیا به چشم می خورند. شکوه و عظمت کاخ خلیفه، سواحل مدیترانه ای غرق در آفتاب ، رقصنده های کولی اسپانیایی، کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا، پیاده روی در مسیر تاریخی ال کامینو و مواردی از این دست در شمار جذابیت هایی هستند که توریست هایی را از اقصی نقاط دنیا به اسپانیا می کشانند.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

روح اسپانیولی در بسیاری از جاذبه های توریستی مانند موارد فوق نیز مشهود بوده و نشان دهنده تاریخ پرتلاطم اسپانیا، فرهنگ غنی و زیبایی های خارق العاده این کشور می باشد. از موزه گورگنهایم گری و زندگی هیجان انگیز در خیابان های لا رامبلا و پلازا گرفته تا جنگل ستون ها و قوس های مراکشی و همچنین محوطه ساکت مسجد بزرگ کوردوبا، اسپانیا یکی از پر انرژی و پر جنب و جوش ترین شهر های دنیا می باشد.

برخی از معروف ترین جاذبه های توریستی اسپانیا به شرح جدول زیر می باشند :

باغهای الهامرا و جنرالیف The Alhambra and Generalife Gardens
ساختمان های سگاردا و گاودی بارسلون Barcelona’s Sagrada Familia and Gaudi Sites
مسجد جامع کوردوبا  The Great Mosque of Cordoba (Mezquita)
شهر سان لورنزو San Lorenzo de El Escorial
موزه گوگن هایم  Guggenheim Museum
کلیساهای جامع سویا و آلکازار Seville Cathedral and Alcazar
کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا Santiago de Compostela Cathedral
ساختمان شهرداری پلازا در مادرید Plaza Mayor
مجموعه شهر علوم و هنر Ciudad de las Artes y las Ciencias
شهرهای گردشگری اسپانیا

با توجه به تاریخ غنی و پر فراز و نشیب کشور اسپانیا و مواردی از قبیل جنگ های صلیبی و نفوذ ادیان مختلف در این کشور، مراکز گردشگری آن به عنوان بهشتی برای توریست ها به حساب می آیند. می توان ادعا کرد که کشور های اندکی در زمینه ارائه جاذبه های توریستی تاریخی، فرهنگی و هنری مواردی برای ارائه به بسیاری از ادیان و ملیت ها در خود داشته باشند. به همین علت گردشگران و محققان زیادی همه ساله به اسپانیا سفر می کنند.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

اما این همه ماجرا نیست. جاذبه های توریستی اسپانیا به عنوان یکی از توریستی ترین کشورهای جهان تنها در مساجد ، کلیسا ها و مواردی از این دست خلاصه نمی شوند. بلکه، مناظر زیبای طبیعی و نکاتی مانند غذاها و فستیوال های نوین نیز در اسپانیا خود نمایی می کنند. در ادامه، به معرفی چند مورد از برجسته ترین شهر های اسپانیا برای توریست ها می پردازیم.

 بارسلونا

در میان شهر های اروپایی از بارسلونا به عنوان بهترین مکان برای توریست ها نام برده می شود زیرا فارغ از علایق افراد، همه گردشگران جذب این شهر خواهند شد. فعالیت های بی پایانی برای همه توریست ها در بارسلونا وجود دارند. وجود معماری های شگفت انگیز، مناظر طبیعی به شکل تپه ها و استراحت گاه ها برای کسانی که علاقه به داشتن فضایی آرام در میان شهر دارند و همچنین برای کسانی که عاشق ورزش هستند، بارسلونا را به شهری عالی بدل نموده است. بازدید از ورزشگاه نیوکمپ تقریبا در دستور کار همه توریست های اسپانیا قرار دارد.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

برای برخی از توریست هایی که وارد شهر هایی نظیر بارسلونا در اسپانیا می شوند، مشکل زبان اسپانیایی کاملاً برطرف نشده است. اما همیشه می توان اشخاصی را برای کمک در نزدیکی تان یافت و همچنین افراد محلی بسیار دوستانه بوده و با کمال میل به کمک توریست ها می شتابند. بدین ترتیب می توان با فرهنگ غنی اسپانیا و نحوه زندگی آن ها نیز آشنا شد. به عنوان چند مثال جذاب ، اسپانیایی ها بعد از ساعت ۹ شب شام می خورند ، اگر صدای شما بیش از حد بلند باشد از پنجره روی شما آب یا شیر می ریزند و شب های زیادی را خارج از خانه سپری می نمایند.

والنسیا

هنگامی که صحبت از سفر به اسپانیا به میان می آید ، بارسلونا و مادرید غالباً در کانون توجه افراد هنگام سفر به توریستی ترین کشورهای جهان قرار دارند. اما نباید از سومین شهر بزرگ اسپانیا یعنی والنسیا غافل شویم. والنسیا ترکیبی عالی از فرهنگ ها و موارد جدید و قدیمی در اسپانیا است. کلیساهای عالی ، برج های قرون وسطایی و بقایای شهرهای امپراتوری روم در والنسیا از جمله جاذبه های توریستی اسپانیا می باشند.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

در گوشه ای دیگر از والنسیا، شهر هنر و دانش مدرن قرار داشته که شامل یک خانه اپرای عجیب و معروف، موزه علوم و بزرگترین آکواریوم اروپا می باشد. پارک توریا در والنسیا یکی از جاذبه های گردشگری اسپانیا به حساب آمده و نقطه اتصال بافت جدید و قدیمی این شهر می باشد. همچنین مسیر ۹ کیلومتری پیاده روی با چشمه ها و مناظر طبیعی نیز در دسترس توریست های اسپانیا می باشد.

بسیاری از توریست ها، کشور اسپانیا را با فستیوال گوجه فرنگی معروف آن یا Tomatina می شناسند. میزان ورود توریست ها به اسپانیا نیز هنگام برگزاری این فستیوال نرخی تصاعدی پیدا می کند. اما فستیوال های دیگری مانند جشنواره لاس فالاس با هزاران مجسمه رنگارنگ نیز از جمله دیگر برنامه های جذاب برای توریست ها به حساب می آیند.

Travel to the most touristic countries in the world-arianaapply.com1

شرایط اخذ ویزای توریستی اسپانیا

کشور اسپانیا نیز مانند سایر کشور های اروپایی برای ورود توریست ها به ویژه توریست های ایرانی نیازمند اقدام برای دریافت ویزای توریستی می باشد. ویزای توریستی اسپانیا که با عنوان ویزای اقامت کوتاه مدت اسپانیا نیز شناخته می شود ، مجوزی است که امکان برای ورود به این کشور و فعالیت های توریستی مانند تعطیلات، گشت و گذار و از این قبیل را فراهم می کند. نکته جالب توجه در اینجا عدم اجازه به توریست های اسپانیا برای کار یا تحصیل در طول مدت اقامت توریستی شان می باشد.

با در اختیار داشتن ویزای کوتاه مدت اقامت یا ویزای توریستی اسپانیا، اجازه ورود به این کشور با هدف دیدار دوستان یا اعضای خانواده ساکن اسپانیا، سپری کردن تعطیلات و بازدید از این کشور فراهم می باشد. به منظور ورود به اسپانیا می توانید برای ویزای شینگن و یا ویزای ملی اسپانیا در خواست نمایید. در هر دو حالت بایستی در ابتدا وقت سفارت را رزرو نموده و به سفارت اسپانیا مراجعه کنید. سفارت اسپانیا در محله دروس تهران واقع شده است.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

به منظور در خواست ویزای توریستی اسپانیا بایستی موارد زیر را ارائه دهید.

  • دو قطعه عکس بر مبنای عکس پاسپورت
  • پاسپورت به عنوان مدرک شناسایی
  • کپی صفحات گذرنامه
  • رزرو بلیط هواپیما
  • بیمه پزشکی
  • تمکن مالی در قالب نامه بانکی یا نامه پشتیبان مالی در صورت وجود
  • موارد اثبات کننده اقامت شما در محلی مشخص در اسپانیا نظیر واچر هتل، دعوتنامه، توافقنامه اجاره ملک و غیره
  • نامه های اشتغال به کار، اشتغال به تحصیل، بازنشستگی و مدارکی از قبیل سند ملکی که تضمین بازگشت شما به ایران به حساب می آیند.

 ایتالیا

همه افرادی که قصد سفر های توریستی را دارند، یا پیش از این به ایتالیا، به عنوان یکی از توریستی ترین کشورهای جهان، سفر کرده و یا قصد سفر به این کشور را دارند. ایتالیا به عنوان کشوری اروپایی و دارای خط ساحلی مدیترانه ای طولانی، نمادی قدرتمند در فرهنگ و غذاهای غرب اروپا به شمار می رود.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

پایتخت ایتالیا، رم، میزبان واتیکان و همچنین آثار هنری دیدنی و ویرانه های باستانی بی شماری می باشد. سایر شهرهای بزرگ ایتالیا شامل فلورانس با شاهکارهای عصر رنسانس مانند “دیوید” اثر میکل آنژ و Duomo Brunelleschi ، ونیز به عنوان شهر کانال ها و میلان پایتخت مد می باشند.

برای اکثر کسانی که قصد تبدیل شدن به توریست های حرفه ای را در سر دارند، بایستی بازدید از کشور ایتالیا را در صدر جدول خود قرار دهند. ایتالیا با بیش از ۵۸ میلیون بازدید کننده در رتبه سوم پر بازدید ترین کشور های اروپایی و توریستی ترین کشورهای جهان قرار دارد. برای ورود به این کشور زیبای اروپایی، اخذ ویزای توریستی ایتالیا الزامی است.

جاذبه های توریستی ایتالیا

کشور ایتالیا زادگاه امپراطوری روم و دوران رنسانس می باشد. بنابراین، تعجب بر انگیز نیست که ایتالیا سرشار از شاهکارهای هنر و معماری باشد. در حقیقت، کشور ایتالیا بایستی بیش از سایر کشور ها در جهان دارای میراث فرهنگی ثبت شده توسط یونسکو باشد. اما، نکته جالب توجه این است که هنر و معماری برای همه گردشگران به عنوان بهترین جاذبه ایتالیا به شمار نمی رود. دریاچه ها، کوه ها و خط ساحلی بی نظیر نیز از جمله جذابیت های طبیعی توریستی برای این کشور به شمار آمده و همه ساله عده کثیری را به تماشا دعوت می کنند. در ادامه به معرفی برخی از برترین جاذبه های یکی از توریستی ترین کشورهای جهان یعنی ایتالیا می پردازیم :

کولوسئوم ایتالیا

برای توریست هایی که به کشور ایتالیا سفر می کنند، بازدید از کولوسئوم امری اجتناب ناپذیر می باشد. این آمفی تئاتر عظیم توسط امپراتوری روم ساخته شده و به عنوان بزرگترین سازه در نوع خود است حتی اکنون نیز به عنوان الگویی برای امکانات ورزشی و نمایشی به شمار می رود. انواع مختلف نمایش ها در کولوسئوم قابل اجرا بوده اند. امروزه، این بنای تاریخی در تضادی آشکار با توسعه شهری و زندگی مدرنی بوده که آن را احاطه کرده اند. کولوسئوم یادآور برجسته ای از دوران باستان و تاریخ روم و ایتالیا به شمار می رود.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

کانال های ونیز و آتشفشان پمپئی ایتالیا

توریست هایی که به کشور ایتالیا سفر می کنند، قرن ها است که از سوار شدن بر قایق های گاندولا در کانال های شهر ونیز و قسمت تاریخی آن لذت می برند. ونیز به عنوان شهر جزیره ها و کانال ها شناخته شده است. کانال های معروف ونیز از مدت ها پیش خیابان های اصلی شهر بوده و به وسیله معابر باریک به هم وصل می شوند. در کنار کانال های شهر ونیز، ساختمانهای قدیمی وجود داشته که صدها سال بدون تغییر بوده و به جذابیت عاشقانه ونیز می افزایند. شهر ونیز به همین علت تاثیر زیادی روی تبدیل شدن ایتالیا به یکی از توریستی ترین کشورهای جهان داشته است.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

برفراز شهری که سال ۷۹ میلادی بر اثر فوران آتشفشانی ویران شده، آتشفشان کوه وسوویوس هنوز هم در حال انفعالات است. اما همین فوران مهیب آتشفشانی بسیاری از گنجینه های هنری این شهر از قبیل نقاشی های دیواری، معرق ها و مجسمه هایی که در گدازه ها محصور شده را حفظ کرده است. پس از چندین قرن کاوش باستان شناسان، بقایای خانه ها، بازارها، حمام ها، معابد، تئاترها، خیابان ها و بقایای انسانی پمپئی آشکار شده است. این شهر رمز آمیز همه ساله توریست های زیادی را به ایتالیا کشانده و نقش بسزایی در شناساندن این کشور به مردم دنیا به عنوان یکی از توریستی ترین کشورهای جهان ایفا نموده است.
از دیگر جذابیت های توریستی ایتالیا می تون به برج پیزا، دریاچه کومو، ساحل آمالفی و پانتئون اشاره نمود. البته مکان ها و بناهای دیدنی کشور ایتالیا به قدری وسیع و گسترده اند که بسیاری از توریست ها مجددا به این کشور سفر نموده اند.

چنانچه قصد مهاجرت به ایتالیا را دارید مقاله ی تنظیم شده در این زمینه اطلاعات کاملی به شما میدهد.

شهرهای گردشگری ایتالیا

هنگامی که صحبت از شهر های توریستی ایتالیا به میان می آید، شهر هایی مانند رم و ونیز در درجه اول مطرح می شوند. اما جاذبه های توریستی ایتالیا تنها به این شهر ها محدود نمی شوند. با توجه به قدمت ایتالیا و تاثیر عظیم امپراطوری روم باستان بر این کشور، می توان ادعا نمود که همه شهر ها و جزیره های ایتالیا دارای جاذبه های برای توریست ها می باشند.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

مکان ها و ابنیه تاریخی ایتالیا در صدر توجه توریست ها می باشند. این مورد به عنوان اصلی ترین فاکتور در جذب توریست به کشور ایتالیا مطرح می گردد. اما مواردی مانند مناظر طبیعی، سواحل مدیترانه ای، غذاهای منحصر به فرد، اسپاگتی هایی با شهرت جهانی و مواردی از این دست نیز در انتخاب شهر های گردشگری ایتالیا برای توریست ها بی تاثیر نیستند.

جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه شهرهای ایتالیا، مقاله تنظیم شده در زمینه را مطالعه بفرمایید

جزیره ساردینیا، رم و فلورانس

مکان های توریستی جذاب دیگری نیز در ایتالیا وجود دارند که نام آنها کمتر شنیده است. به عنوان مثال ، بسیاری از مردم غیر اروپایی و مدیترانه ای نمی دانند که ساردینیا کجا واقع شده است. بیشتر توریست هایی که به ایتالیا سفر می کنند، این منطقه را نادیده گرفته ترجیح می دهند از مکان های مشهور و جذاب تر بازدید نمایند. با این وجود، ساردینیا به عنوان دومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه سرشار از مناظر دیدنی زیبا می باشد. سواحل بی نظیر، پیاده رو های شگفت انگیز، روستا های تاریخی، غذاهای اصیل و مواردی از این دست جذابیت های توریستی جزیره ساردینیا ایتالیا هستند.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

افرادی که سفر توریستی به ایتالیا انجام می دهند، نمی توانند شهر رم را از دست دهند. پایتخت ایتالیا با عنوان ” شهر ابدی ” شناخته می شود. خرابه های باشکوه روم باستان، تالار امپریال، سیرک ماکسیموس، حمام های کاراکالا و مواردی از این دست همه ساله توریست های بی شماری را به ایتالیا می کشاند. برای افرادی که به هنر های معاصر علاقه مند می باشند نیز شهر رم دارای جاذبه های فراوانی می باشد. خیابان هنر ، موزه Centrale Montemartini و بقایای باستان شناسی صنعتی از جمله این موارد می باشند.

اگر به غذاهای مختلف علاقه مند هستید، رم امکان گشت و گذار در میان انواع پاستا و جلاتو را برای توریست ها فراهم کرده است. وجود تنوع وسیعی از انواع اسپاگتی ها و بوکاتینی های محلی در ایتالیا در کنار پنیر های مختلف سبب شده تا توریست های زیادی غذاهای ایتالیایی را به عنوان اولویت خود در سفر به ایتالیا اعلام نمایند.

در شهر فلورانس ایتالیا به عنوان زادگاه رنسانس، توریست ها بیشتر از هر مکان دیگری در معرض هنر و زیبایی قرار خواهند گرفت. به همین علت سندرم تحسین زیبایی یا استندال با عنوان سندرم فلورانس نیز شناخته می شود. در موزه های شهر فلورانس می توان آثار هنری هنرمندان مشهور دنیا نظیر داوینچی، ساندر و بوتیچلی را مشاهده نمود. تئاتر ها، موزه ها و کلیساهای بی نظیری نیز در این شهر ایتالیایی برای توریست ها قابل دسترس هستند. غذاهای سنتی زیادی نیز در فلورانس یافت می شوند. استیک ها، اسپاگتی ها و سالاد های بی نظیری در فلورانس ایتالیا وجود دارند.

اگر میخواهید اطلاعات کاملی در زمینه تحصیل در ایتالیا بدست بیاورید مقاله تهیه شده در این زمینه را مطالعه بفرمایید.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

شرایط اخذ ویزای توریستی ایتالیا

ایتالیا با وجود این همه شگفتی های طبیعی و ساخته دست بشر، به عنوان یک آهنربا برای گردشگران به حساب می آید. سالانه بیش از ۵۰ میلیون گردشگر از ایتالیا دیدن می کنند. گردشگری برای اقتصاد ایتالیا بسیار مهم بوده و بیش از ۶۰ درصد درآمد ملی کشور ایتالیا را تأمین می کند. توریست هایی که مایل به اقامت کوتاه مدت در ایتالیا هستند می توانند با اخذ ویزای شینگن به ایتالیا این وارد شوند. به دلیل ورود منطقه مشترک سفر حوزه شینگن ، تمامی اتباع کشور های این حوزه برای ورود به ایتالیا بایستی تنها مدارک شناسایی خود را ارائه دهند. اما اتباع سایر کشور ها برای سفر به ایتالیا بایستی نسبت به اخذ ویزا اقدام نمایند. مدارک زیر برای هر نوع درخواست ویزای کوتاه مدت ایتالیایی مورد نیاز می باشد. با دریافت ویزای توریستی ایتالیا تنها اجازه بازدید از اماکن و اقامت موقت این کشور به گردشگران اعطا خواهد شد.

  • فرم درخواست ویزای ایتالیا
  • دو قطعه عکس
  • پاسپورت معتبر
  • تصاویر سایر ویزاهای اخذ شده در صورت وجود
  • بلیط رفت و برگشت و رزرو هتل
  • بیمه سفر به حوزه شینگن
  • نمایش تمکن مالی بر حسب مدت زمان اقامت در ایتالیا
  • مدارک جانبی از قبیل مدارک شغلی ، فیش حقوقی ، جواز کسب و از این قبیل

 انگلستان

کشور انگلستان بخشی از پادشاهی بریتانیای کبیر می باشد. این کشور دارای مرز با ولز در غرب و اسکاتلند در شمال می باشد. دریای ایرلند در غرب انگلستان و دریای سلتیک در جنوب غربی این کشور واقع شده است. کشور انگلستان توسط دریای شمال در شرق و کانال انگلستان در جنوب از مابقی اروپا مجزا شده است. کشور انگلستان با نرخ توریست بیش از ۳۷٫۵ میلیون نفر در جایگاه چهارم توریستی ترین کشور های قاره اروپا قرار دارد.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

جذابیت هایی مانند تاریخ ، فرهنگ ، مناظر با شکوه و ساحل زیبا در انگلیس یافت می شوند. انتخاب های زیادی برای توریست هایی که به کشور انگلستان سفر می کنند وجود دارند. بنابراین، مدیریت زمان در سفر از اهمیت زیادی برای توریست های انگلستان بر خوردار است. به بیان عده زیادی از توریست ها، انگلستان تجربیات بی شماری برای گردشگران فراهم می کند. انگلستان به عنوان کشوری کوچک اما تأثیرگذار، با تاریخ جذاب، شهرهای هیجان انگیز و سنت های فرهنگی غنی در هم پیچده شده است. اماکن تاریخی در هر گوشه ای از انگلستان قرار دارند، از مگالیت های ماقبل تاریخ و بناهای روم باستان گرفته تا قلعه هایی با قرن ها قدمت و مراکز شهرها با قدمتی که به قرون وسطا باز می گردد.

چنانچه قصد مهاجرت به انگلستان را دارید مقاله ی تنظیم شده در این زمینه اطلاعات کاملی به شما میدهد.

جاذبه های توریستی انگلستان

موارد کلیشه ای برای جذب توریست ها در انگلستان با کمبود مواجه نیستند. از اتوبوس های دو طبقه مشهور لندن گرفته تا کلبه ها و خانه های روستایی ، کافه های روستایی و چای خامه ای ، اشرافی های غیر عادی و هوای سرد و بارانی همه به عنوان برچسب های کشور انگلستان یاد می شوند. به طرزی عجیب ، یکی دیگر جاذبه های توریستی انگلستان رستوران های هندی بوده که دارای تعداد بیشتری در مقایسه با رستوران های عادی و فست فود ها هستند.

هنگامی که صحبت از جاذبه های توریستی انگلستان به میان می آید ، دردرجه نخست بنای باستانی و مرموز استون هنج خود نمایی می کند. استون هنج را می توان به عنوان مشهور ترین بنای تاریخی اروپا معرفی نمود. این سایت توریستی انگلستان آنقدر مشهور است که بازدید کنندگان بایستی خرید بلیط را از قبل انجام دهند.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

دیوار هادریان یکی دیگر از جاذبه های توریستی انگلستان می باشد. دیوار هادریان توسط رومی ها برای محافظت از مستعمره خود یعنی بریتانیا از حمله قبایل اسکاتلندی ساخته شده است. طول این دیوار ۱۱۷ کیلومتر بوده و در سراسر شمال انگلیس از دریای ایرلند تا دریای شمالی کشیده شده است. امروزه فقط بخشهایی از این دیوار معروف انگلستان قابل مشاهده است. ولی هنوز هم توریست های زیادی جهت بازدید آن به انگلستان سفر می کنند.

برج لندن نیز یکی دیگر از جاذبه هایی است که باعث شده همه ساله توریست های زیادی از انگلستان بازدید نمایند. برج لندن از سال ۱۱۰۰ تا اواسط قرن بیستم به عنوان زندان دارای کاربرد بوده ولی اکنون میزبان جواهرات تاج انگلیس است. می توان گفت که برج لندن مشهور ترین ساختمان در انگلستان می باشد.

اگر میخواهید اطلاعات کاملی در زمینه تحصیل در انگلستان بدست بیاورید مقاله تهیه شده در این زمینه را مطالعه بفرمایید.

شهرهای گردشگری انگلستان

یکی از بزرگترین فعالیت های گردشگران در تعطیلات انگلستان ، کشف این کشور جذاب و متنوع می باشد. یک نکته جالب اینکه انگلیس به راحتی می تواند در ایالت تگزاس جای بگیرد. به همین علت توریست ها می توانند در شهرهایی مانند لندن یا لیورپول مستقر شده و به سادگی با قطار یا اتوبوس برای بازدید از مناطق دیگر انگلستان سفر نمایند. به عنوان مثال ، از پایتخت انگلستان ، یک قطار ۹۰ دقیقه‌ای گردشگران را به سالسوری رسانده ، و از آنجا با اتوبوس یا تور از اینجا ، گردشگران به یکی از جاذبه های دیدنی کشور یعنی Stonehenge سفر می کنند.

 لندن

پایتخت کشور انگلستان دارای جاذبه های فراوانی برای توریست ها از اقصی نقاط دنیا می باشد. اگرچه برنامه ریزی سفر به انگلستان بدون بازدید از لندن نیز امکان پذیر است ، اما به هیچ عنوان توصیه نمی شود. کشور انگلستان دارای تاریخی غنی بوده و مکان های تاریخی زیادی را در خود جای داده است. ولی ، یکی از مهمترین فعالیت های گردشگران در لندن ، بازدید از برج لندن است. اگر به خاندان سلطنتی بریتانیا علاقه مند هستید ، می توانید سری به کاخ باکینگهام ، خانه خاندان سلطنتی از زمان ملکه ویکتوریا ، بزنید. البته این کاح فقط برای مدت محدودی در هر سال قابل بازدید می باشد.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

در کاخ باکینگهام انگلستان می توان از تماشای گارد های سلطنتی لذت برده یا حتی در اتاق های ایالتی کاخ نیز گشت و گذار کنید. منطقه جاده وایت هال لندن یکی دیگر از جاذبه های توریستی انگلستان به شمار می رود. در این منطقه می توان ساعت مشهور بیگ بن، ساختمان مجلس و همچنین محله وست مینستر را مشاهده نمود. یکی دیگر از مناطق محبوب گردشگران در لندن ، کنزینگتون جنوبی بوده که بهترین موزه های شهر از جمله موزه ویکتوریا و آلبرت و موزه تاریخ طبیعی و همچنین فروشگاه معروف هارودز در آن واقع شده اند.

بث

اگرچه بث یکی از شهرهای کوچک انگلستان به شمار می رود ، این شهر دارای پتاسیل زیادی برای فعالیت های توریستی می باشد. این شهر زیبا که به دلیل حمام های معروف رومی اش نامگذاری شده ، بیش از ۲۰۰۰ سال بازدید کنندگان را با چشمه های شفابخش خود فریب داده است. حمام های تاریخی این منطقه به دلیل وجود مواد معدنی بسیار زیاد دارای خواص درمانی گوناگونی می باشد. همین امر بازدید کنندگان زیادی را علی الخصوص از کشور های همسایه به انگلستان کشانده است.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

اگرچه امکان استحمام در حمامهای رومی باستانی وجود ندارد، تعدادی از حمام های آب گرم در نزدیکی آن ها این امکان را برای توریست ها فراهم کرده تا از چشمه های آب معروف این شهر استفاده کنند. شهر بث انگلستان تنها برای چشمه های آب گرم خود دارای شهرت نیست ، بلکه با توجه به پیشینه تاریخی این شهر دارای معماری بی نظیری نیز می باشد. به عنوان مثال ساختمان هلال سلطنتی اکنون به عنوان موزه قابل بازدید می باشد.

شرایط اخذ ویزای توریستی انگلستان

انواع مختلف کلاس ها و ساب کلاس های ویزا برای بازدید از انگلستان وجود دارند. ویزای توریستی با عنوان ویزای بازدید از انگلستان در وب سایت های مختلف با عنوان ویزای استاندارد بازدید انگلستان نیز شناخته می شود. این ویزا کوتاه مدت بوده و به دارندگان آن اجازه اقامت در انگلستان تا حداکثر شش ماه داده می شود. البته طول مدت ویزا بستگی زیادی به نظر آفیسر ویزا انگلستان خواهد داشت. به منظور اخذ ویزای توریستی کشور انگلستان بایستی در ابتدا فرم درخواست ویزا را تکمیل کرده و همراه با مدارک مورد نیاز به سفارت ارائه دهید.

سریع ترین زمان اقدام برای ویزای توریستی انگلیس ۳۰ روز پیش از ورود به این کشور می باشد. بدین منظور بایستی مراحل خود را با بررسی شرایط خود و تطبیق آن با شرایط اخذ ویزای توریستی انگلستان آغاز نمایید. سپس فرم درخواست ویزا را به شکل آنلاین تکمیل کرده و مدرک مورد نیاز را فراهم می کنید. پس از پرداخت هزینه سفارت بایستی قرار مراجعه حضوری به سفارت را تعیین کرده و در زمان مقرر به سفارت انگلستان مراجعه نمایید.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

اما، مدارک زیر برای اخذ ویزای توریستی کشور انگلیس الزامی می باشد :

  •  فرم درخواست ویزای توریستی انگلستان یا VAF1
  • دو قطعه عکس بر مینای راهنمای قررات عکس سفارت انگلیس
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک مالی مبنی بر پوشش هزینه ها در طول اقامت در انگلستان
  • مشخصات محل اقامت در انگلستان مانند رزرو یا وچر هتل
  • سوابق سفر ها
  • مشخصات محل سکونت فعلی
  • انگشت نگاری
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • مدرک زبان انگلیسی در صورت وجود
  • عدم سوء پیشینه
  • سایر مدارک مبنی بر بازگشت شما پس اتمام دوره ویزا از قبیل سند ملکی یا جواز کسبی معتبر

 ترکیه

برای اکثر توریست ها، علی الخصوص توریست های ایرانی، کشور ترکیه نامی آشنا در گردشگری می باشد. این کشور با جذب بیش از ۳۷٫۵ میلیون توریست رتبه پنجم توریست پذیر ترین کشور های اروپایی را به خود اختصاص داده و فاصله چندانی با انگلستان ندارد. البته، تعداد توریست های ترکیه رو به افزایش بوده و تنش های منطقه ای نیز قادر به کاهش شمار گردشگران خارجی نبوده اند.

تاریخ غنی ترکیه، فرهنگ آسیایی – اروپایی و غذاهای ترکیه همه در جذب توریست به این کشور نقش داشته اند. البته نباید از نقش کنسرت های متعدد نیز در جذب توریست ترکیه غافل شد. توریست های ایرانی نیز در رتبه پنجم در میان بازدید کنندگان از ترکیه قرار دارند. علاوه بر بناهای تاریخی ، منسوجات کشور ترکیه نیز دارای شهرت تاریخی می باشند. به همین علت توریست های زیادی به قصد خرید پوشاک به ترکیه سفر می کنند.

جاذبه های توریستی ترکیه

ترکیه دارای بناهای باستانی با شکوهی است که هر کدام متعلق به قسمتی از تاریخ بی نظیر این کشور هستند. جاذبه های گردشگری ترکیه هیچگاه در حیرت زده نمودن توریست ها شکست نخواهند خورد. ترکیه برای توریست ها مقصدی خیره‌ کننده بوده که آسیا و اروپا را به هم پیوند می زند. کشور ترکیه دارای فرهنگی پر جنب و جوش، غذاهایی معروف و تاریخی گسترده می باشد. این در حالی است که مناظر باشکوه ترکیه، از دریای مدیترانه آفتابی گرفته تا کوه های قدرتمند و استپ های خشک، از جمله برجسته ترین ویژگی های توریستی ترکیه به شمار می روند.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

مجموعه ایاصوفیه نه تنها یکی از مشهور ترین جاذبه های توریستی ترکیه ، بلکه یکی از معروف ترین ساختمان های دنیا می باشد. طبق نظر توریست هایی که از ترکیه دیدن نموده اند ، بازدید از مجموعه مسجد و موزه ایاصوفیه از برجسته ترین خاطرات این سفر توریستی بوده است. در مرحله بعدی ، ویرانه های افسانه ای افسوس به عنوان یکی از بناهای تاریخی عظیم ترکیه به جا مانده از امپراطوری روم باستان خود نمایی می کند. توریست ها برای بازدید از این شهر عظیم بایستی دارای برنامه ریزی باشند چرا که گردش در این شهر باستانی ترکیه به نصف روز زمان نیاز خواهد داشت. علاوه بر این ها، دره های صخره ای سورئال کاپادوکیا، رویای هر عکاسی است که به ترکیه سفر می کند. این جاذبه توریستی ترکیه دارای قدمت زیادی بوده و افسانه های زیادی نیز درباره این تپه ها رایج می باشند. سایر جاذبه های توریستی ترکیه به شرح زیر می باشند :

  • کاخ توپکاپی
  • پاموکاله
  • صومعه سوملا
  • کوه نمرود
  • شهر باستانی آنی
  • شهر باستانی آسپندوس
  • شهر باستانی پرگاموم
شهرهای گردشگری ترکیه

کشور ترکیه دارای شهر های گوناگونی است که توریست های زیادی همه ساله با اهداف مختلف از آن ها بازدید می نمایند. شهر های ساحلی، کوهستانی، شهر های مدرن و مراکز باستانی هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی برای توریست هایی با سلایق مختلف می باشند. بنابراین، سفر توریستی به ترکیه را می توان یکی از کامل ترین تجربیات توریستی افراد مختلف دانست. از طرفی، پیشینه تاریخی و فرهنگ نسبتا مشترک ترکیه و ایران سبب شده تا این کشور بیشتر از سایر کشور های همسایه میزبان توریست های ایرانی در شهر های مختلف خود باشد. البته، ورود توریست های ایرانی به ترکیه به دو دلیل عمده گشت و گذار در مراکز خرید و همچنین شرکت در جشن ها و کنسرت ها نیز انجام می پذیرد.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

آنکارا

شاید در نگاه اول شهر آنکارا دارای جذابیت های چندانی برای توریست ها نباشد. پایتخت ترکیه، آنکارا، شهری مدرن بوده و دارای ساختمان های دولتی، مشاغل مختلف، دانشگاه ها و سفارتخانه های خارجی است. وجود سفارتخانه های خارجی سبب شده تا توریست های ایرانی زیادی برای حضور در این سفارتخانه ها به آنکارا سفر کنند. آنکارا در مرکز کشور ترکیه و منطقه آناتولی واقع شده و قطب حمل و نقل مهمی است که توریست ها را به مقاصد مهم ترکیه می رساند. خود آنکارا نیز صحنه ای پر جنب و جوش از هنر و فرهنگ با وجود موزه هایی از جمله موزه تمدن های آناتولی می باشد.

 آنتالیا

آنتالیا که در کنار منطقه ریوریا ترکیه در خط ساحلی مدیترانه واقع شده، شهری پر جنب و جوش بوده که پذیرای گردشگران با امکاناتی نظیر استراحتگاه ها، هتل ها، کافه ها و رستوران های بی شمار می باشد. مناظر دیدنی شهر آنتالیا را سواحل پر زرق و برق، کوه های سرسبز و خرابه های باستانی تشکیل می دهند. از شنا، قایقرانی و دیگر فعالیت های توریستی ساحلی گرفته تا کوهنوردی، گشت و گذار و تفریح خانوادگی، آنتالیا برای همه توریست ها جذاب می باشد. پیاده روی در اطراف Kaleiçi، محله های قدیمی شهر باستانی با منظره ای از دیوارهای قدیمی شهر، دروازه های رومی، خیابان های پر پیچ و خم و سازه های تاریخی مانند برج ساعت همه برای گردشگران در آنتالیا ترکیه مهیا است.

مارماریس

شهر مارماریس به عنوان یکی از محبوب ترین استراحتگاه های ساحلی ترکیه ، مکانی بی نظیر با کوه هایی پوشیده شده از کاج، سواحل سفید شنی، آب های فیروزه ای و معماری تاریخی است. این بندر خیره کننده که در جنوب غربی ترکیه واقع شده، بهشتی توریستی با فرصت های دیدنی استثنایی، ورزش های آبی، ماجراجویی، غذاهای عالی و زندگی شبانه متفاوت می باشد. بسیاری از توریست ها تنها به دلیل گشت و گذار در زندگی شبانه مارماریس به ترکیه سفر می کنند.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

شرایط اخذ ویزای توریستی ترکیه

یکی از نکات مهمی که باعث شده همه ساله عده زیادی از ایرانیان به ترکیه سفر نمایند ، عدم نیاز به اخذ ویزا پیش از ورود به خاک این کشور می باشد. با توجه به نحوه ورود توریست های ایرانی به ترکیه، مهر ورود آنها در هنگام ورود به این کشور در پاسپورت درج می گردد. البته چنین توافقی با توجه به شرایط دو کشور صورت گرفته است. عدم نیاز به درخواست ویزا برای توریست ها بین کشور های زیادی رایج می باشد.

اما، به طور کلی مدارک درخواست ویزای توریستی ترکیه به شرح زیر می باشند :

  • عکس مناسب
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک مالی شامل تمکن و گردش حساب بانکی
  • رزرو بلیط و هتل
  • نامه های کاری، تحصیلی یا سند ملکی به عنوان تضمین بازگشت پس از پایان مدت ویزا
  • بیمه مسافرتی

بهترین کشور های توریستی قاره آمریکا

قاره آمریکا شامل قاره های آمریکای شمالی و جنوبی می باشد. در کنار هم ، قاره آمریکا بیشتری میزان خشکی در نیمکره غربی زمین را تشکیل می دهند. قاره آمریکا به همراه جزایر مرتبط با آن ، ۸ درصد از سطح کره زمین و ۲۸٫۴ درصد از مساحت خشکی روی زمین را پوشش می دهند. تاریخ غنی ، تمدن های مختلف و آداب و رسوم حیرت انگیزی در میان کشور های قاره آمریکا ، علی الخصوص کشور های آمریکای جنوبی ، وجود دارد. همین امر سبب شده تا توریست هایی به سمت این کشور ها جذب شده و از جاذبه های گردشگری آنها بازدید نمایند. در ادامه به برخی از برترین مقاصد توریستی قاره آمریکا به عنوان توریستی ترین کشورهای جهان در این قاره اشاره می کنیم.

  • پرو
  • اکوادور
  • ایالات متحده
  • مکزیک
  • کانادا
  • بولیوی
  • شیلی
  • برزیل
  • کلمبیا

پرو

پرو کشوری در آمریکای جنوبی بوده که دارای بخش هایی از جنگلهای بارانی آمازون و ماچو پیچو، شهر باستانی اینکان در ارتفاعات کوههای آند می باشد. منطقه ماچو پیچو، از جمله دره مقدس، اینک و شهر استعماری کوشکو، از لحاظ مکان های باستان شناسی از اهمیت زیادی برخوردار می باشند.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

در ساحل خشک اقیانوس آرام پرو، لیما، پایتخت پرو واقع شده که مرکزی استعماری بوده و مجموعه های مهم هنر کلمبیایی را در خود جای داده است. پرو کشوری غنی از تاریخ، فرهنگ، زیبایی و ماجراجویی بوده که طیف کاملی از فعالیت ها را برای توریست ها ارائه می کند. تنوع چشم انداز ، مردم و تجربیات مختلف، پرو را به یکی از بی نظیر ترین مقصد های توریستی قاره آمریکا تبدیل نموده است.

جاذبه های توریستی پرو

در میان جاذبه های توریستی مختلف پرو ، برجسته ترین آنها یعنی ماچوپیچو خود نمایی می کند. شهر باشکوه اینکایی ماچوپیچو یکی از چشمگیرترین شهر های ویران شده در سرتاسر جهان است. تقریباً به همان اندازه که خرابه های تاریخی ماچوپیچو چشم نواز هستند، صحنه های دیدنی نظیر کوه های سرسبز و غالباً پوشیده از ابر برای توریست های پرو جذاب می باشد.

اما، ماچوپیچو تنها جاذبه گردشگری کشور پرو نیست. گنجینه های معماری کوسکو یکی دیگر از جاذبه هایی است که توریست ها را به بازدید از کشور پرو جذب می کند. قدم زدن در خیابان های کوسکو مانند بازدید از یک موزه بوده و معماری آن در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

یکی دیگر جذابیت های توریستی کشور پرو که با نام یکی توریستی ترین کشور های جهان در قاره امریکا شناخته می شود، خطوط نازکا یا Nazca lines می باشد. این جاذبه توریستی دارای شهرتی جهانی بوده و به عقیده بسیاری از باستان شناسان ارتباط اقوام باستانی با فرازمینی ها را نمایش می دهند. خطوط مرموز نازکا پرو منظره ای غیرمعمول بوده که توریست ها سرشار احساس ترس می کند.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

این تصاویر عظیم در کف بیابانی در پرو وجود دارند هواپیماهایی که در دهه ۱۹۲۰ بر فراز آن منطقه پرواز می کرد خطوط را از هوا مشاهده کرده و به الگوها و تصاویر متفاوت آن ها پی بردند. از آن زمان، توریست ها و محققان زیادی برای بازدید از این آثار مرموز باستانی به پرو سفر کرد ه اند.

شهرهای گردشگری پرو

جاذبه های توریستی کشور پرو با توجه به تاریخ کهن آن در شهر های مختلف پراکنده شده است. پرو با داشتن تعداد زیادی از جاذبه های توریستی تاریخی باور نکردنی ، غذاهای فوق العاده ، معماری کهن و مناظر طبیعی خیره کننده توریست های زیادی را به شهر های مختلف خود کشانده است. به گفته بسیاری از توریست ها، شهر های پرو در میان سایر شهر های آمریکای جنوبی تکرار نشدنی هستند.

تنوع شهرهای پرو باعث شده تا بازدید کنندگان از این کشور شگفت انگیز عاشق تمام شهر ها و مناظر آن، از بیابان ها ی خطوط نازکا گرفته تا جنگل های استوایی، شوند. برخی از توریستی ترین شهر های کشور پرو موارد زیر می باشند. برای بهره مندی از جاذبه های گردشگری پرو بایستی از تمامی این شهر ها بازدید نمایید.

  • ماچو پیچو
  • کوسکو
  • آره کویپا
  • لیما
  • ایکیتوز
  • تروجیلو
شرایط اخذ ویزای توریستی پرو

توریست ها هنگام ورود به پرو نیاز به گذرنامه معتبر با حداقل ۲ صفحه خالی در بخش ویزا دارند. حداکثر میزان اقامت در پرو در ویزای توریستی ۱۸۳ روز در هر سال می باشد. ویزای توریستی پس از ورود به پرو قابلیت تمدید نخواهد داشت. ویزای توریستی پرو امکان تنها یک بار ورود به این کشور را برای گردشگران فراهم می کند. به مانند اکثر کشور های جهان ، ویزای توریستی اجازه کار وجود نخواهد داشت.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان- پرو

بنابراین هنگام ورود به کشور پرو بایستی منابع مالی مورد نیاز برای مدت اقامت خود را تامین نمایید. با توجه به اینکه کشور ایران و کشور پرو دارای قرار داد مشترک گردشگری نمی باشند، توریست های ایرانی برای ورود به پرو نیازمند اخذ ویزا هستند. مهمترین مدارک برای درخواست ویزای توریستی پرو موارد زیر می باشند.

  • فرم درخواست ویزای توریستی پرو
  • پاسپورت معتبر
  • بلیط رفت و برگشت
  • رزرو هتل ، رزرو بسته های توریستی یا دعوت نامه
  • اثبات بودجه کافی برای پوشش هزینه ها در مدت اقامت
  • در برخی از کشور ها مصاحبه حضوری
  • در برخی کشور ها اثبات اقامت قانونی
  • عکس مطابق با گذرنامه
  • هزینه درخواست ویزای توریستی پرو

شیلی

شیلی کشوری طولانی و باریک در حاشیه غربی آمریکای جنوبی بوده و بیش از ۶۰۰۰ کیلومتر از سواحل اقیانوس آرام را درد خود جای داده است. سانتیاگو، پایتخت شیلی، در دره ای واقع شده که توسط کوه های آند و دامنه ساحلی شیلی محاصره شده است. یخچال های طبیعی، کوه های آتشفشان، بیابان ها و آثار باستانی کشور شیلی دارای شهرت زیادی هستند. از اواسط دهه ۱۹۹۰، گردشگری در کشور شیلی به یکی از اصلی ترین منابع درآمد برای این کشور تبدیل شده است.

کشور شیلی در سالهای اخیر به علت داشتن برخی از متنوع ترین مناظر این سیاره، به یک مقصد مسافرتی محبوب در میان توریست ها بدل شده است. همین امر باعث شده تا کشور شیلی را به عنوان یکی از توریستی ترین کشورهای جهان در قاره امریکا بشناسند. کشور شیلی داراب طولانی ترین و باریک ترین سواحل در غرب آمریکای جنوبی بوده و گردشگران در شیلی مجموعه ای از فرصت های تکرار نشدنی از قله های بلند آند و سواحل بی پایان گرفته تا جنگلهای سرسبز، آتشفشانهای باستانی و از این قبیل را پیدا خواهند نمود.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان - شیلی

پارک های ملی و مناطق محافظت شده وسیعی نیز در کشور شیلی وجود دارند که باعث شده توریست هایی از اقصی نقاط دنبا از این کشور بازدید نمایند. اما ، کشور شیلی محدود به چند آثار باستانی و طبیعت و سواحل نیست. بلکه جاذبه های فرهنگی موزه ها و گالری های هنری زیبا جزایری چهره های معروف سنگی در کشور شیلی توجه توریست ها را به خود جلب می کنند.

جاذبه های توریستی شیلی

جاذبه های توریستی کشور شیلی طیف گسترده ای از موارد مختلف را در بر میگیرد. از سواحل زیبا گرفته تا پارک های ملی و مناطق محافظت شده در کنار معماری نوین و موزه های متنوع همه در دسترس گردشگران کشور شیلی می باشد. با طولی در حدود ۴۶۰۰ مایل که نوک جنوبی پاتاگونیا را از مرز شمالی پرو جدا می کند ، کشور شیلی دارای تعداد بیشماری جاذبه های توریستی در مناطق مختلف می باشد.

از برجسته ترین جاذبه های توریستی شیلی می توان به خشک ترین کویر جهان ، مناظر دیدنی یخچال های طبیعی و آتشفشان های بسیاری در امتداد “حلقه آتش” در اقیانوس آرام اشاره کرد. با توجه به وجود سواحل متعدد و فعالیت های توریستی ساحلی ، بهترین فصل برای بازدید از کشور شیلی تابستان می باشد. در ادامه به برخی از برترین جاذبه های گردشگری کشور شیلی اشاره می کنیم.

  • تپه سان کریستوبال
  • زیستگاه پنگوئن ها
  • جزیره چیلو
  • والپرایزو
  • یخچال های طبیعی سان رافائل
  • دره ماه
  • پارک ملی ورس دل پین
  • شهر پوکن
  • پارک ملی لوکا
  • جزیره ایستر

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

شهرهای گردشگری شیلی

شهرهای گردشگری متعددی در سراسر شیلی وجود داشته که با توجه به با دسترسی آسان به مناظر زیبا و جاذبه های توریستی شهری ارزش دیدن دارند. شیلی کشوری است با زیبایی های برجسته، مناظر کوهستانی فوق العاده و آتشفشانی، دریاچه های مختلف وچندین شهر جالب برای توریست ها. به همین علت می توان شیلی را دارای مجموعه کاملی از جاذبه های توریستی و یکی از توریستی ترین کشورهای جهان دانست. سواحل فوق العاده، معماری تاریخی و غذاهای خوشمزه و همچنین زندگی شبانه پر جنب و جوش و موزه های الهام بخش از جمله مواردی اند که توریست ها در شهر های مختلف شیلی با آن ها مواجه می شوند.

سانتیاگو

شهر سانتیاگو شیلی به عنوان خانه بیش از نیمی از جمعیت این کشور به حساب می آید. این کلان شهر شیلی، شهری توسعه یافته بوده و بلندترین آسمان خراش آمریکای لاتین ، center Costanera ، در آن واقع شده است. شهر سانتیاگو با توجه تپه ها و پارک های متعدد به عنوان مناظر طبیعی، نمایشگاه های صنعتی، محله های منحصر به فرد، غذاهای فوق العاده و زندگی شبانه پر جنب و جوش، فرصت های گردشگری متنوعی را برای توریست ها فراهم کرده است.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان-شیلی

والپارایسو

شهر والپارایسو که اغلب به عنوان پایتخت فرهنگی شیلی از آن یاد می شود ، شهری است که در لیست سفرهای همه توریست ها قرار می گیرد. شهر والپارایسو فاصله اندکی از شهر مرکزی سانتیگو داشته و توریست ها به راحتی با وسایل نقلیه عمومی به این شهر سفر می نمایند. شهر ساحلی والپارایسو از نظر جمعیت در رتبه دوم پس از سانتیاگو قرار داشته دارای فضایی کاملا متفاوت برای توریست ها می باشد. صحنه های هنری بوهمیایی ، هنرهای خیابانی مشهور و زندگی شبانه شهر والپارایسو شیلی را به مقصد مناسبی برای توریست ها تبدیل کرده است.

پوکن

شهر پوکن فاصله چندانی با شهر سانتیاگو ندارد و با حدود ۹ ساعت رانندگی می توان از سانتیاگو به پوکن رسید. پوکن در منطقه دریاچه ویاریکا واقع شده و آتشفشان فعال Villarrica را در نزدیکی خود دارد. فعالیت هایی مانند پیاده روی در میان آبشارهای متعدد مورد علاقه توریست هایی است که از این شهر شیلی دیدن می کنند. در شهر پوکن به راحتی می توان دوچرخه ، کایاک یا تجهیزات دیگر را برای یا فعالیت هایی مانند زیپلاین و اسکای دایو اجاره نمود. در این منطقه از شیلی آبشارها ، چشمه های آب گرم و غارهایی نیز هستند که با استفاده از اتوبوس ها یا تورهای محلی قابل دسترسی می باشند.

شرایط اخذ ویزای توریستی شیلی

دولت شیلی روند اخذ ویزای توریستی شیلی را آسان و هموار کرده و امکان اقدام آنلاین برای متقاضیان را فراهم نموده است. ویزای توریستی شیلی امکان اقامت کوتاه مدت در این کشور را فراهم می کند. به مانند سایر کشور ها، در شیلی نیز امکان کار، تحصیل و مواردی از این دست با ویزای توریستی وجود نخواهد داشت.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان - شیلی

اینکه برای ورود به کشور شیلی نیازمند ویزای توریستی باشید به ملیت متقضیان بستگی دارد. مانند شهروندان کشور های عضو اتحادیه اروپا و ایالات متحده ، می توانند بدون ویزای توریستی به شیلی سفر کنند. البته ورود به شیلی برای این افراد مشروط بر این است که اقامت آنها از ۹۰ روز تجاوز نکند. در غیر این صورت ، گردشگران بایستی برای ویزای توریستی کشور شیلی درخواست نمایند.

هنگام درخواست ویزای توریستی شیلی ، بایستی مدارک زیر را ارائه دهید.

  • تصویر صفحات مربوطه در گذرنامه شامل اطلاعات شخصی ، تاریخ تاریخ انقضا ، ویزاهای قبلی و غیره
  • اعتبار حداقل شش ماهه گذرنامه
  • برنامه سفر
  • اثبات محل اسکان مانند رزرو هتل برای مدت اقامت
  • اثبات وجود بودجه کافی به شکل صورت حساب بانکی سه ماه گذشته
  • عکس مطابق با تصویر گذرنامه
  • نامه ای برای توضیح دلای سفر

مکزیک

کشور مکزیک در بخش جنوبی آمریکای شمالی قرار دارد. این کشور از شمال با ایالات متحده ، از جنوب و غرب با اقیانوس آرام ، از جنوب شرقی با گواتمالا ، بلیز ، و دریای کارائیب و از شرق با خلیج مکزیک همسایه می باشد. اگرچه ممکن است نام مکزیک در شمار توریستی ترین کشورهای جهان به چشم نیاید، گردشگری در مکزیک یک صنعت بسیار مهم است. از دهه ۱۹۶۰ ، صنعت توریست به شدت توسط دولت مکزیک ارتقا داده شده و به عنوان صنعتی بدون دود شناخته شده است. ۲۶ مورد از جذابیت های توریستی مکزیک دارای ثبت جهانی یونسکو می باشند که خود دلیلی بر جذب توریست در این کشور می باشد.

در صدر تجارب توریستی مکزیک ، فرهنگ غنی این کشور می باشد. ترکیبی جذاب از فرهنگ مردم بومی و همچنین تأثیرات استعماری اسپانیا در همه چیز از خلاقیت های آشپزی مکزیک گرفته تا موسیقی و رقص های پر جنب و جوش آن نمایان می باشد. از لحاظ مناظر طبیعی نیز کشور مکزیک دارای فضایی متنوع می باشد. از بیابان های خشک گرفته تا جنگل های سرسبز گرمسیری در مکزیک وجود دارند.

جاذبه های توریستی مکزیک

جاذبه های توریستی مکزیک در همه ابعاد تاریخی، طبیعی، فرهنگی، اجتماعی و آشپزی وجود دارند. به منظور اطمینان از برنامه ریزی مناسب هنگام سفر به مکزیک، بایستی با مکان های گردشگردی این کشور آشنا شوید. با ۲۶ مکان ثبت شده در میراث جهانی یونسکو، شهرهای جذاب استعماری و ده ها جاذبه توریستی، فعالیت های زیادی برای گردشگران در این کشور ۱۰۹ میلیون نفری وجود دارد.

اگرچه مکزیک برای مدتی طولانی به عنوان مقصدی تفریحی برای ساکنین آمریکای شمالی مطرح بوده ، امروزه ورود گردشگران اروپایی نیز رو به افزایش است. این توریست ها به دنبال لذت بردن از آفتاب بی پایان مکزیک ، مناظر خیره کننده و سواحل شنی زیبا هستند. اماکن باستانی آزتک و قوم باستانی مایا در مکزیک و شهرهای تاریخی که بسیاری از آنها به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شده اند ، برای گردشگران بسیار جالب می باشند.

در ادامه به برخی از جذابیت های توریستی مکزیک اشاره می کنیم:

  • موزه‌ی زیر آب کانکون
  • آتشفشان پوپوکاتپتل
  • آتشفشان پوپوکاتپتل
  • ا‌ِل کاستیلو یا معبد کوکولکان
  • سینوتی
  • صخره های اِل آرکو
  • خط ساحلی پورتو بالاندرا
  • باغ‌های شناور Xochimilco مکزیکو سیتی
شهرهای گردشگری مکزیک

زیبایی قدیمی همراه با معماری جدید و استعماری و ساختمانهای مدرن و زیبا در مکزیک در هم تنیده شده و در کنار مکان های توریستی ، سواحل زیبا و شهرهای دلپذیر مکزیک قرار گرفته اند. خیابان های پر جنب و جوش در نزدیکی ویرانه های باورنکردنی مایان ، رستوران ها و موزه های شگفت انگیز و همچنین زندگی شبانه و بازار پر جنب و جوش در مکزیک به طور همزمان یافت می شوند. گذشته از سواحل پر زرق و برق ، مکزیک دارای شهرهای خارق العاده ای نیز می باشد.

کانکون

آبهای فیروزه ای، سواحل سفید مرواریدی و صحنه های شگفت انگیز در مهمانی ها، محیطی بی نظیر، های کنکن یک شهر تفریحی و سرگرم کننده برای توریست ها در مکزیک می باشد. این شهر تفریحی دارای دو جنبه می باشد. هتل های برجسته، چشمه های آب بی نظیر و رستوران های گران قیمت در تضاد با ساختمان های بتنی محلات مسکونی هستند. با این حال، هر دو جنبه این شهر دارای ارزش توریستی هستند.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

محلات مسکونی این شهر مکزیک دارای کلوپ های معتبر سالسا، کافه های ساحلی و رستوران های ارزان است. در حالی که برخی توریست ها ممکن است از استراحت در ساحل و مهمانی در دیسکوها لذت ببرند، برخی دیگر با بازدید خرابه های مایان و زیستگاههای جنگلی بکر در نزدیکی کوبا یا شیخن ایتزا از سفر توریستی به مکزیک لذت می برند.

پونبلا

شهر پونبلا در مرکز مکزیک در سال ۱۵۳۱ تأسیس شده و پنجمین شهر بزرگ مکزیک شور با جمعیت بیش از ۲ میلیون نفر می باشد. توریست های زیادی ازاین شهر بازدید می کنند چرا که غذاهای پونبلا دارای شهرت زیادی می باشد. بازدید کنندگان این شهر به هیچ عنوان کلیسای پونبلا با مجسمه ها و سقف گنبدی خاص که از سنت پیتر رم الهام گرفته را از دست نمی دهند.

مکزیکو سیتی

مکزیکو سیتی پایتخت کشور مکزیک بوده و دارای جمعیت بیش از بیست و پنج میلیون نفر است. مکزیکو سیتی جزو شهر های بزرگ دنیا به شمار می رود. قسمت مرکزی مکزیکو سیتی دارای معماری بسیار جالبی برای توریست ها می باشد. موزه ها ، کلیسا ها ، ساختمان های تاریخی و رستوران ها در مکزیکو سیتی نیز جزو جذابیت توریستی این شهر به شمار می روند.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

شرایط اخذ ویزای توریستی مکزیک

مکزیک نیز به مانند بسیاری از کشور ها برای پذیرش توریست ها با توجه به ملیت آنها اقدام به صدور ویزا می نماید. به عبارت دیگر، برخی از ملیت ها نیازمند اقدام برای ویزای توریستی مکزیک نبوده و می توانند بدون ویزا و تنها با در دست داشتن پاسپورت معتبر به مکزیک سفر نمایند. تعداد زیاد درخواست ها برای ویزای گردشگری مکزیک سبب شده تا این کشور در لیست توریستی ترین کشورهای جهان و قاره امریکا جای بگیرد. هنگامی که صحبت از پاسپورت معتبر به میان می آید ، منظور اعتبار حداقل شش ماهه پس از ورود به خاک مکزیک می باشد. مدارک دیگر مورد نیاز برای ویزای توریستی مکزیک موارد زیر می باشند.

  • گذرنامه معتبر همراه با فتوکپی
  • تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی مکزیک
  • یک قطعه عکس مطابق با پاسپورت
  • هزینه درخواست ویزای توریستی
  • اثبات وجود بودجه کافی برای مدت اقامت در مکزیک به شکل صورتحساب سه ماه بانکی و تمکن مالی
  • نامه توضیحات سفر
  • نامه کاری یا اشتغال به تحصیل
  • بلیط رفت و برگشت و رزرو هتل
  • اثبات اقامت دائم در ایران

ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده آمریکا دارای ۵۰ ایالت بوده و بخش وسیعی از قاره آمریکای شمالی را در بر می گیرد. شهرهای مهم ساحل آتلانتیک نیویورک، یک مرکز مالی و فرهنگی جهانی و پایتخت امریکا یعنی واشنگتن دی سی می باشند. در ایالات متحده آمریکا؛ کلانشهر میانه غربی شیکاگو بوده که به دلیل معماری تأثیرگذار خود معروف است. در ساحل غربی امریکا نیز شهر هالیوود لس آنجلس واقع شده که به فیلم سازی مشهور است.

گردشگری در ایالات متحده آمریکا یک صنعت بزرگ بوده و سالانه میلیون ها گردشگر بین المللی و داخلی از اماکن توریستی امریکا دیدن می کنند. خارجی ها برای دیدن شگفتی های طبیعی، شهرها، نقاط دیدنی تاریخی و مکانهای تفریحی به ایالات متحده سفر می کنند.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان-آمریکا

همه توریست هایی که به ایالات متحده آمریکا سفر می کنند دارای هدف مشترک بازدید از شگفتی های طبیعی، شهرها، نقاط دیدنی تاریخی و مکانهای تفریحی می باشند. اما خود توریست های آمریکایی بیشتر به دنبال جاذبه های تفریحی برای تعطیلات خود هستند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شرایط ویزای توریستی آمریکا، لطفا این مقاله را مطالعه فرمائید : ویزای توریستی آمریکا

جاذبه های توریستی ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده آمریکا یکی از بزرگترین و متنوع ترین کشور های جهان بوده دارای تعداد قابل توجهی از جاذبه های توریستی از قبیل آسمان خراش های نیویورک و شیکاگو، جاذبه های طبیعی توریستی یلوستون و آلاسکا و سواحل آفتابی کالیفرنیا، فلوریدا و هاوایی می باشد. جاذبه های گردشگری ایالات متحده نیز به مانند اقلیم و آب و هوای ایالات مختلف، متفاوت می باشد. در ادامه به برخی از برترین جاذبه های گردشگری امریکا اشاره خواهیم کرد.
می توان گفت که یکی از بی نظیر ترین نماد های ایالات متحده امریکا، کوه راشمور، یادبود ملی آمریکا واقع در داکوتای جنوبی باشد. این نماد ملی امریکا در اوایل قرن بیستم ساخته شده است. کوه راشمور چهره های چهار رئیس جمهور سابق آمریکا را نشان داده که روی سنگ در دامنه کوه حک شده اند. گردشگران زیادی همه ساله به این منطقه سفر کرده و چهره های توماس جفرسون، جورج واشنگتن، آبراهام لینکلن و تئودور روزولت را مشاهده می کنند.

تصویر روسای جمهور امریکا در دامنه کوه راشمور دیدگاهی بهتر و چشم اندازی جالب در مورد نقطه عطف تاریخ ایالات متحده برای گردشگران به تصویر می کشد. این جاذبه گردشگری ساخته دست بشر سبب شده تا ایالات متحده طی سالهای اخیر به یکی از توریستی نرین کشور های جهان تبدیل شود.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان-آمریکا

پارک ملی میزا ورده جاذبه توریستی طبیعی – تاریخی در ایالت کلرادو بوده و با ۲۱۱ کیلومتر مربع مساحت، حاوی بقایای سکونت گاه‌ های اقوانم کهن پوئبلو آمریکا می باشد. این جاذبه توریستی امریکا دارای ثبت جهانی یونسکو می باشد. بسیاری از این خانه های باستانی که در غارها و از سنگ تراشیده شده اند، به اوایل قرن سیزدهم بر می گردند. همین نکته سبب شده تا توریست های زیادی از این منطقه ایالات متحده دیدن نمایند.

کیپ کاناورال در سواحل فلوریدا امریکا، دارای جاذبه های توریستی فراوان مربوط به فضا می باشد. یکی از برترین این جاذبه های توریستی امریکایی، مرکز فضایی کندی است که از سال ۱۹۶۸ مکان پرواز فضایی انسان در ایالات متحده بوده و هم اکنون به عنوان سایت پرتاب موشک های بدون سرنشین به فضا فعالیت می کند.

توریست های زیادی تجربه خود در بازدید از این جاذبه گردشگری امریکا را به مانند هیجان قدم زدن روی کره ماه توصیف کرده اند. حتی در برخی اوقات فرصت برای شرکت در تجربه پرتاب شاتل نیز برای توریست ها وجود داشته که تکرار تجربه سفرهای فضایی به شمار می رود.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان-آمریکا

شاید عجیب ترین جاذبه توریستی دنیا در ایالات متحده آمریکا واقع شده است. بسیاری از توریست های آمریکایی و خارجی علاقه شدیدی به بازدید از کاخ سفید از خود نشان می دهند. کاخ سفید در واشنگتن دی سی واقع شده و اقامتگاه و دفتر رسمی رئیس جمهور ایالات متحده است. این جاذبه توریستی امریکا بین سالهای ۱۷۹۲ تا ۱۸۰۰ ساخته شده و اولین بار توسط رئیس جمهور جان آدامز مورد استفاده قرار گرفته است. البته با توجه به خطرات موجود ، بازدید از کاخ سفید دشوار تر شده و بایستی از قبل مراحل رزرو و بررسی های امنیتی را بگذرانید.

شهرهای گردشگری ایالات متحده

ایالات متحده دارای شهر ها و جاذبه های توریستی زیادی می باشد. به همین علت برنامه ریزی برای شروع گردشگری امری دشوار به نظر می رسد. اکثر شهرهای امریکا دارای کلاس جهانی بوده و برخی از آنها برای تاریخ و برخی دیگر برای تفریح و سرگرمی شان شناخته می شوند. از این رو ، طیف گسترده ای جاذبه های توریستی امریکا برای گردشگران مهیا می باشد. علایق توریست ها در انتخاب بترین شهر های توریستی امریکا و مکان های دیدنی آنها نقش مهمی ایفا می کند. با این وجود ، در ادامه به برخی از برترین شهرهای گردشگری امریکا اشاره می کنیم.

نیویورک

سیاری از توریست ها بیان کرده اند که شهر نیویورک امریکا قابل مقایسه با هیچ شهر دیگری در دنیا نمی باشد. پیاده روی در خیابان های نیویورک با توجه به اماکن توریستی مشهور در هر نقطه از امپایر استیت و راکفلر پلازا گرفته تا ساختمان کرایسلر ، پارک مرکزی نیویورک سیتی ، میدان تایمز ، خیابان ۵ ، برادوی ، و البته مجسمه آزادی ، حس قدم گذاشتن در مجموعه ای از فیلم ها را برای توریست ها تداعی می کند.

سان فرانسیسکو و لاس وگاس

شهر جذاب و دیدنی سان فرانسیسکو در ساحل غربی مقصد توریستی مناسبی برای استراحت و تفریح زوج ها و خانواده ها به شمار می رود. این شهر توریستی امریکا در میان گردشگران بومی این کشور نیز دارای شهرت می باشد. اماکن توریستی معروف، خیابان های جذاب، چشم اندازهای زیبا و رستوران هایی در فضای باز همه بخشی از آنچه سان فرانسیسکو را به مکانی عالی برای گردشگری تبدیل می کند، می باشد. سفر کوتاه دریایی در خلیج سانفرانسیسکو، بازدید از آلکاتراس، بازدید از پل گلدن گیت و خلیج فیشرمن همه از جمله فعالیت های توریستی سان فرانسیسکو می باشند.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان-سان فرانسیسکو

لاس وگاس به عنوان شهری پر زرق و برق در دل بیابان جذابیت های توریستی بی نظیری داشته و ده ها سال است که گردشگران امریکا را به خود جذب می کند. به عبارت دیگر، شهر لاس وگاس به تنهایی پتانسیل تبدیل شدن به یکی از توریستی ترین کشورهای جهان را دارد! مجتمع های تفریحی عظیم در لاس وگاس امریکا که هر کدام یادآور گوشه ای از دنیا می باشند جزو جذابیت های توریستی بی نظیر این شهر می باشند. اما این تمامی جذابیت های توریستی لاس وگاس نیست. مناظر طبیعی مانند دره گرند کانیون و پارک ملی دره مرگ نیز به راحتی از لاس وگاس قابل دسترسی هستند.

شرایط اخذ ویزای توریستی ایالات متحده

ویزای توریستی یا بازدید از ایالات متحده امکان گردشگری ، تجارت یا معالجه پزشکی را برای گردشگران فراهم می کند. ویزای B2 ویزای توریستی ایالات متحده بوده که امکان مسافرت و تفریح و یا بازدید از دوستان و خانواده را در امریکا برای توریست ها مهیا نموده است. کشور امریکا نیز به مانند بسیاری از کشور ها برای برخی از ملیت ها نیازمند درخواست ویزای توریستی نمی باشد. در عین حال حال برای برخی از ملیت ها نیز امکان ورود به خاک امریکا وجود ندارد. مراحلی از قبیل تکمیل و ارسال فرم DS160 امریکا ، پرداخت هزینه ویزا ، تعیین تاریخ و زمان مصاحبه ، آماده سازی مدارک مربوط به ویزای توریستی امریکا و شرکت در مصاحبه حضوری برای اخذ ویزای گردشگری ایالات متحده وجود دارند.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

مدارک مورد نیاز جهت اقدام برای دریافت ویزای توریستی امریکا موارد زیر می باشند.

  • پاسپورت معتبر
  • عکس متقاضی بر اساس معیار های ویزا ایالات متحده
  • کد تأیید فرم DS-160
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • صفحه تأیید مصاحبه
  • نامه شرح دهنده هدف سفر شما
  • اثبات تمکن مالی به شرکت فرم تمکن و صورتحساب بانکی
  • مواردی نظیر قرارداد کار ، اجاره نامه یا سند املاک ، که ثابت کننده بازگشت شما خواهند بود.
  • دعوت نامه از طرف اقوام یا دوستان که ساکن ایالات متحده هستند. این مورد برای همه ویزاهای امریکا اجباری نمی باشد.
  • نامه عدم سوء پیشینه
  • سوابق سفرهای قبلی
  • نامه کاری برای افرادی که در حال کار می باشند.
  • کپی وضعیت بستگان شما در ایالات متحده نظیر اقامت ، کارت شهروندی و غیره
  • نامه سلامت پزشکی
  • جزئیات شبکه های اجتماعی

 کانادا

کشور کانادا در بخش شمالی قاره آمریکای شمالی واقع شده است. کانادا شامل ده استان و سه قلمرو بوده که هر کدام جذابیت های توریستی مخصوص به خود را دارا می باشد. از لحاظ وسعت ، کانادا دارای رتبه دوم پس از روسیه می باشد. به عنوان دومین کشور بزرگ در دنیا ، کانادا سرشار از مناظر زیبا و مکان های منحصر به فرد برای توریست ها می باشد.

به همین علت، کانادا از دیدگاه بسیاری از افراد به عنوان یکی از توریستی ترین کشورهای جهان قلمداد می شود. از جمله اصلی ترین جذابیت های توریستی های کشور کانادا سواحل متعدد و شهرهایی با فرهنگ غنی می باشند. طی سال های گذشته نرخ عظیمی از توریست ها علاقه خود را برای سفر به کانادا و بازدید از جاذبه های توریستی آن نشان داده اند. در ادامه به بیان برخی از برترین جاذبه های توریستی کانادا می پردازیم.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید مقاله تنظیم شده در این زمینه اطلاعات کاملی به شما میدهد.

جاذبه های توریستی کانادا

جاذبه های توریستی کانادا ، با توجه به وسعت این کشور ، در اقصی نقاط آن یافت می شوند. به عنوان مثال ، در غرب کانادا کوه های راکی و شهرهای ونکوور ، ویکتوریا و کلگری بیشترین میزان بازدید توریست های خارجی و همچنین توریست های کانادایی را به خود اختصاص داده اند. یکی از نکات بسیار قابل توجه کانادا به عنوان یکی از توریستی ترین کشور های دنیا تعداد بسیار زیاد توریست های کانادایی است که به علت وسعت زیاد این کشور از اقصی نقاط آن بازدید می نمایند.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

البته این نکته برای ایرانیان امری عادی تلقی می شود. ولی برای توریست هایی از سایر کشور ها پدیده توریست های کانادایی امری تعجب برانگیز است. در قسمت مرکزی کانادا، آبشارهای نیاگارا، تورنتو، اتاوا، مونترال و کبک از محبوب ترین مقاصد توریستی به شمار می روند. استان های شرقی و دریایی کانادا نیز دارای جاذبه های توریستی نظیر پارک ملی گروس مورن و شهرهای هالیفاکس و سنت جان می باشند. به طور برخی از برجسته ترین جاذبه های توریستی کانادا موارد زیر می باشند.

  • آبشار نیاگارا
  • پارک ملی بنف و کوه های راکی
  • برج CN تورنتو
  • پیست اسکی ویسلر
  • ساختمان پارلمان اوتاوا
  • جزیره ونکوور
  • پارک ملی گروس مورن
  • پارک استنلی ونکوور
  • شهر بازی کلگری
  • موزه حقوق بشر کانادا
شهرهای گردشگری کانادا

کانادا به عنوان دومین کشور بزرگ دنیا دارای شهر ها و جاذبه های توریستی بی نظیری می باشد. شهرهای گردشگری کانادا از شهرهای بزرگ و بین المللی مانند تورنتو در انتاریو گرفته تا شهر های کوچک مانند وایت هورس، پایتخت منطقه یوکان، همه دارای جذابیت هایی برای گردشگران هستند. بسیاری از شهرهای کانادا دروازه هایی به مناطق جذاب حیات وحش بوده و امکانات تفریحی برای گردشگران مانند برخی از بهترین پیست های اسکی در جهان را دارا می باشند. با توجه به امکاناتی نظیر ورزش های زمستانی، کانادا را می توان به عنوان یکی از توریستی ترین کشورهای جهان مخصوصا در فصول ورزش های زمستانی دانست.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

وایت هورس و رجینا

وایت هورس پایتخت یوکان و تنها شهر این منطقه است. این منطقه از کانادا دارای حیات وحش منحصر به فرد و راه دسترسی به آلاسکا و کلوندیک می باشد. علاوه بر مشاهده مناظر طبیعی بی نظیر این منطقه ، گردشگران از تماشای حیوانات بومی این منطقه نیز لذت می برند.
رجینا که پایتخت استان ساسکاچوان بوده دارای بخش عظیمی از هنرهای زیبا می باشد. رجینا خانه گالری هنری مکنزی بوده که مجموعه ای بالغ از ۴۰۰۰ قطعه هنری را در خود جای داده و همچنین ارکستر سمفونیک رژینا ، قدیمی ترین ارکستر بی وقفه کشور کانادا نیز در این شهر واقع شده است. شهر رجینا همچنین میزبان فستیوال ها و رویدادهای بی شماری در طول سال از جمله Queen City Pride می باشد. همچنین ، از جمله جاذبه های رجینا کانادا ، موزه تاریخ طبیعی و موزه علمی می باشد.
از دیگر شهرهای توریستی کانادا می توان به اتاوا ، ونکوور ، سنت جان ، ویکتوریا و هالی فاکس اشاره کرد. هر کدام از این شهر ها دارای جذابیت های بخصوص فرهنگی ، طبیعی و تفریحی برای توریست ها می باشند.

اگر تمایل دارید اطلاعات کاملی در زمینه تحصیل در کانادا بدست بیاورید مقاله تهیه شده در این زمینه را مطالعه بفرمایید.

شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا به معنای اجازه برای اقامت کوتاه مدت یا TVR و بازدید از کانادا می باشد. انواع یک بار ورود و چند بار ورود برای ویزای توریستی کانادا وجود دارد. اما ، اکثر ویزاهای های توریستی کانادا به شکل چند بار ورود یا مالتیپل صادر می شوند. به طور عمومی ، ویزای گردشگری یا بازدید از کانادا طی سال های اخیر به شکل ۵ ساله و مالتیپل صادر شده اند.

درخواست ویزای توریستی کانادا به شکل آنلاین انجام شده و پس از آپلود مدارک مورد نیاز، متقاضیان بایستی برای انجام فرآیند انگشت نگاری و تست بیومتریک به شکل حضوری به سفارتی که از قبل ترجیحا در کشور های همسایه انتخاب کرده اند، مراجعه نمایند. مدارک زیر برای درخواست ویزای توریستی کانادا لازم می باشند. این مدارک هنگام درخواست ویزای توریستی کانادا به شکل آنلاین به اداره مهاجرت این کشور ارائه می شوند.

  • گذرنامه معتبر
  • فرم درخواست ویزای توریستی کانادا
  • رسید پرداخت هزینه ویزای توریستی کانادا
  • عکس متقاضی مطابق با شرایط عکس ویزای کانادا
  • اثبات تمکن مالی مناسب برای مدت اقامت در کانادا
  • مواردی نظیر سند ملکی و از این دست که نشان دهنده بازگشت توریست ها بعد از پایان مهلت ویزا باشد
  • نامه عدم سوء پیشینه
  • نامه سلامت پزشکی
  • نامه ای تشریحی هدف سفر به کانادا
  • نامه پشتیبانی / دعوت به کانادا در صورت وجود اقوام یا دوستان در کانادا

بهترین کشور ها توریستی قاره آسیا 

قاره آسیا  که با عنوان قاره کهن نیز نامیده می شود، از استپ های عشایری قزاقستان گرفته تا خیابان های حیرت انگیز هانوی، سرشار از هبجان، ماجراجویی، آرامش و معنویت بوده و قرن هاست که جاذبه های توریستی آسیا گردشگران را میخکوب کرده است. بسیاری از توریستی ترین کشورهای جهان نیز در قاره آسیا واقع شده اند. با توجه به تنوع و گسترش بسیار زیاد جاذبه های توریستی قاره آسیا، بیان عبارتی مانند ” مقصد توریستی ” دارای کاربرد چندانی نمی باشد.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

چرا که اقصی نقاط این قاره مملو از جاذبه های توریستی مختلف می باشد. مرتفع ترین نقطه جهان، کوه اورست، در آسیا و در امتداد مرز تبت و نپال قرار دارد. پایین ترین نقطه آسیا دریای مرده بوده که در مرز مشترک اسرائیل، سرزمین های فلسطین و اردن واقع شده است. از دیگر جاذبه های توریستی آسیا طولانی ترین رودخانه آن با نام یانگ تسه بوده که به طول ۶٫۳۰۰ کیلومتر از فلات مرتفع تبت تا شانگهای ادامه دارد. بزرگترین دریاچه دنیا نیز با نام دریای خزر نیز در آسیا واقع شده است.

جاذبه های توریستی گسترده قاره آسیا و اقیانوسیه، از خرابه های باستانی و بیابانی و مراکز تجاری و تفریحی مدرن خاورمیانه گرفته تا مکان های باستانی باشکوه در جنوب آسیا و از خانه های ییلاقی ساحلی و کوه ها و جنگل های جنوب شرقی آسیا گرفته تا کلان شهر ها و پایتخت های فناوری دنیا که در شرق آسیا واقع شده اند، همه و همه گردشگران زیادی را به قاره کهن کشانده است. در ادامه به برخی از برترین کشور های توریستی قاره آسیا و آقیانوسیه اشاره می کنیم. برخی از برترین کشور های توریستی قاره آسیا و اقیانوسیه موارد زیر می باشند.

  • تایلند
  • کامبوج
  • چین
  • ویتنام
  • هندوستان

تایلند

در میان کشور های آسیایی ، نام کشور تایلند در میان بهترین کشور ها برای مسافرت دیده می شود. تایلند کشوری در جنوب شرقی آسیا بوده و دارای سواحل گرمسیری ، کاخ های سلطنتی متعدد ، ویرانه های باستانی و معابد پر زرق و برق بودایی می باشد. جاذبه های توریستی مدرن در کنار استراحت گاه های آرام ، معابد و شهر های ساحلی در تایلند کاملا رایج می باشد. سرزمین لبخند ها از جمله صفاتی است که در کنار نام این کشور توریستی آسیایی به چشم می خورد. عده زیادی از توریست ها سفر به تایلند را معادل با دیدن شهر هایی نظیر پاتایا یا بانکوک می دانند. اما ، تایلند واقعی و رویارو شدن با فیل ها ، میمون ها و حیات وحش و مناظر طبیعی تایلند خارج از این دو شهر به وقوع می پیوندند.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

جاذبه های توریستی تایلند

گردشگری صنعتی پر رونق در تایلند به حساب می آید. این امر نه تنها در تایلند، بلکه در سایر کشور های جنوب شرق آسیا به چشم می خورد. به همین علت تایلند به خوبی توسعه یافته و انواع و اقسام تفریحات و امکانات را برای گردشگران ارائه می کند. تایلند دارای جاذبه های توریستی زیادی، از سواحل، مناظر طبیعی و جنگل ها گرفته تا مکان های تاریخی و حتی امکانات مدرن اقامتی بوده که هر کدام برای عده ای از توریست ها مناسب می باشند. به همین علت، گردشگرانی که از تایلند بازدید می کنند با هر سلیقه ای خوشحال خواهند بود و جاذبه هایی مطابق با سلیقه شان ارائه خواهد شد.

برخی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری تایلند به عنوان یکی از توریستی ترین کشورهای جهان و قاره آسیا عبارتند از:

  • کاخ گراند پالاس
  • معبد Wat Prakeaw
  • خلیج فانگ نا
  • بازارهای شناور
  • جزایر فی فی
  • کوه Doi Suthep
  • ساحل ریلی
  • شهر باستانی آیوتایا
  • معبد وات آرون
  • پارک حفاظت شده Khao Yai
  • جزیره مرجان
سفر به توریستی ترین کشورهای جهان
شهرهای گردشگری تایلند

تایلند به عنوان یک کشور شگفت انگیز با جاذبه های توریستی بسیار زیاد ، دارای شهرهایی است که دیدگاه جذابی به میراث فرهنگی غنی آن را برای توریست ها فراهم می کنند. جاذبه های توریستی باورنکردنی تاریخی بسیار زیادی در کنار معابد خیره کننده و همچنین بازارهای شلوغ شبانه در تایلند به چشم می خورند. برخی از بهترین شهرهای تایلند به خودی خود ارزش دیدن توریست ها را دارند. برخی دیگر از شهر های تایلند نیز به عنوان دروازه ای برای تماشای مناظر طبیعی ، سواحل و جنگل های زیبا ، جزایر متعدد و مناظر باشکوه به حساب می آیند.

کرابی و سورین

کرابی شهر کوچکی در شبه جزیره مالایا بوده و مکانی معتبر و ارزان برای آشنایی گردشگران خارجی با فرهنگ محلی تایلندی به شمار می رود. از ماساژ های آرامش بخش گرفته تا گشت و گذار در بازار های شبانه، شهر کرابی فعالیت های توریستی زیادی را ارائه می کند. اما ، بسیاری از توریست های تایلند از شهر کرابی به عنوان دروازه ای برای بازدید از جاذبه های توریستی باور نکردنی در اطراف آن استفاده می کنند.

به عنوان مثال ، حدود هشت کیلومتر خارج از شهر کرابی، معبد ببر درخشان وجود داشته که به علت واقع شدن روی تپه ای بزرگ ، منظره ای پانوراما از اطراف نمایش می دهد. جزیره های صخره ای رایلی نیز از دیگر مناظر جذاب توریستی اند که طی سفر کوتاهی با قایق از شهر کرابی می توان از آن ها بازدید نمود.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

بر خلاف اندازه کوچک شهر سورین تایلند ، جاذبه های توریستی بسیار زیادی در این شهر قرار دارند. به عبارت دیگر خرابه های باستانی واقع در این شهر مد نظر عده زیادی از توریست هایی است که به تایلند سفر می کنند. یکی دیگر از جاذبه های توریستی شهر سورین تایلند فستیوال سالانه فیل ها بوده که توریست های زیای را همه ساله برای مشاهده فعالیت هایی نظیر فوتبال فیل ها به این شهر می کشاند.

بانکوک

شهر بانکوک به عنوان پایتخت تایلند شهری پر طرفدار در آسیای جنوب شرقی به حساب می آید. آسمان خراش های متعدد ، بازار های وسیع ، آرامگاه ها و معابد دیدنی همه از جمله جذابیت های توریستی بانکوک می باشند. بسیاری از توریست هایی که به تایلند سفر می کنند ، بازدید از کاخ بزرگ این شهر را به همراه مجسمه عظیم بودا در معبد این کاخ را در اولویت خود قرار می دهند.

شرایط اخذ ویزای توریستی تایلند

هنگام بازدید از تایلند به منظور فراغت ، تفریح و غیره ، شما به عنوان یک توریست قلمداد خواهید شد. به عنوان یک توریست در تایلند ، مجاز به کار یا فعالیت های دیگر در تایلند نخواهید بود. برای ورود به تایلند به عنوان یک توریست به ویزای توریستی احتیاج خواهید داشت. ویزای توریستی پادشاهی تایلند امکان اقامت به مدت ۱۵ یا ۳۰ روز را برای توریست ها فراهم می نماید.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

هنگام درخواست ویزای توریستی تایلند، بایستی مدارک مشخصی را ارائه کرده و هزینه ویزا را بپردازید. مدارک و هزینه مورد نیاز برای ویزای توریستی تایلند ممکن است تغییر نمایند. بنابراین اگر قصد درخواست برای ویزای گردشگری تایلند را دارید بایستی از آخرین اعلام سفارت مربوطه اطلاع حاصل نمایید. مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای توریستی تایلند به شرح زیر می باشند.

  • گذرنامه معتبر
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • عکس جدید متقاضی
  • بلیط رفت و برگشت
  • اثبات تمکن مالی برای مدت اقامت در تایلند

 کامبوج

کامبوج کشوری در جنوب شرقی آسیا بوده که شامل دشت های کم ارتفاع ، دلتای مکونگ ، کوه ها و ساحل خلیج تایلند می باشد. بازار ها و حتی شهرهای این کشور مملو از هنر هایی بوده که اکثرا ریشه در تاریخ کهن این منطقه دارند. اما معروف ترین جاذبه توریستی کامبوج، ویرانه های باستاتی و معبد انگکور وات می باشد که دارای شهرت جهانی بوده و توریست هایی را از همه جای دنیا برای دیدن آن به کامبوج می کشاند.

این جاذبه تاریخی که در شمار برجسته ترین اماکن دیدنی دنیا به شمار می رود، کامبوج را به یکی از توریستی ترین کشورهای جهان بدل کرده است. انگکور وات مجموعه بزرگ معبد سنگی بوده که در زمان امپراطوری خمر ساخته شده است. جذابیت های توریستی زیادی در کامبوج وجود داشته که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

جاذبه های توریستی کامبوج

جاذبه های توریستی کامبوج بسیار متنوع و گسترده هستند. حتی بازار های شبانه کامبوج نیز برای بسیاری از توریست ها جالب به نظر می رسند. معابد خیره کننده انگکور وات به عنوان معروف ترین جاذبه توریستی برای بیشتر گردشگران به حساب می آید. اما کشور کامبوج دارای جاذبه های گردشگری دیگری نیز نظیر سواحل گرمسیری، ساختمان های استعماری و جاذبه های طبیعی بسیار زیاد می باشد. برخی از جاذبه های توریستی کامبوج موارد زیر می باشند.

  • معبد پری ویر
  • بندر Sihanoukville
  • دریاچه Tonle Sap
  • کاخ Silver Pagoda
  • سایت باستانی Koh Ker
پوپت و کپ

شهر های گردشگری کامبوج به عنوان دروازه ای به روی تاریخ و فرهنگ کهن این کشور به حساب می آیند. بازار های محلی، کافه های خیابانی، سواحل دیدنی و مواردی از این دست در شهر های کامبوج باعث شده تا توریست هایی با انواع سلایق کامبوج را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب نمایند. در ادامه به معرفی برخی از شهر های گردشگری کامبوج پرداخته و توضیحاتی ارائه می کنیم.
شهر پوپت قطب ترانزیتی کامبوج بوده و در نزدیکی مرز تایلند واقع شده است. طی سالهای اخیر، با ورود گردشگران تایلندی و توریست های دیگر کشور ها ، کازینوهای این شهر دارای رونق فراوانی شده اند. البته، اگر به دنبال زرق و برق مشابه با سایر شهر هاهی توریستی هستید ممکن است شهر پوپت گزینه مناسبی برای شما نباشد.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

کپ یا kep شهری ساحلی در کامبوج بوده که با غذاهای خوشمزه ، ساحل شنی و پارک ملی خود گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می نماید. در اوایل دهه ۱۹۰۰ میلادی، هنگامی که ویلا های بزرگی به سبک غربی در شهر کپ ساخته شدند، این شهر به تفرجگاهی ساحلی برای افراد خارجی تبدیل شد. بسیاری از این ویلا ها اکنون از بین رفته و یا تحت تاثیر جنگل خالی از سکنه شده اند. گردشگران زیادی برای مشاهده غروب خورشید و استفاده از غذاهای دریایی فوق العاده و همچنین مسیرهای پیاده روی در پارک ملی شهر کپ به این شهر سفر می کنند.
تجمع مراکز گردشگری این دو شهر در کنار پتانسیل های بالا دیگر مناطق کامبوج سبب شده تا این کشور در شمار توریستی ترین کشورهای جهان به چشم بخورد.

شرایط اخذ ویزای توریستی کامبوج

برای ورود به کشور کامبوج به منظور بازدید بایستی برای دریافت ویزای توریستی این کشور اقدام نمایید. کشور کامبوج نیز به مانند بسیاری از کشور ها برای برخی از ملیت ها نیازمند ارائه ویزای توریستی نمی باشد. اگر به عنوان توریست به کشور کامبوج وارد شوید، از لحاظ قانونی قادر به کار، تحصیل و فعالیت هایی از این دست را نخواهید داشت. طول ویزای توریستی کامبوج نیز کوتاه مدت بوده و پس از اتمام مدت ویزا بایستی به کشور مبدا بازگردید.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

بسیاری از توریست های کشور کامبوج هنگام ورود به این کشور ویزای فرودگاهی دریافت می کنند. به عبارت دیگر ، شهروندان برخی از کشور ها نیاز به اقدام قبلی برای ویزای توریستی نخواهند داشت و هنگام ورود به خاک کامبوج مهر مربوطه را روی گذر نامه خود دریافت خواهند کرد. مواردی از قبیل پاسپورت معتبر و دارای صفحه خالی، بلیط رفت و برگشت و رزرو هتل، مدارک مالی برای پوشش هزینه ها و مدارک کاری و ملکی برای اثبات بازگشت به کشور از جمله مواردی اند که هنگام دریافت ویزای توریستی کامبوج نیز دارای اهمیت فراوان هستند.

چین

جمهوری خلق چین، کشوری در شرق آسیا است. چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان دارای جمعیت بیش از یک و نیم میلیارد نفر می باشد. از لحاظ وسعت، چین سومین کشور منطقه بوده و دارای تاریخ و فرهنگی غنی می باشد. به همین علت، جاذبه های توریستی بی شماری در کشور چین برای گردشگران وجود داشته که بسیاری از آن ها در شمار برترین آثار توریستی دنیا نیز به حساب می آیند. این آثار چین را به یکی از توریستی ترین کشور های دنیا بدل نموده است. ورود گردشگران به کشور چین به عنوان یک صنعت رو به رشد تلقی شده و به بخش مهمی از اقتصاد این کشور بدل شده است. امروزه گردشگران زیادی برای بازدید از جذابیت های توریستی برجسته کشور چین نظیر دیوار بزرگ چین به این کشور سفر می کنند. در ادامه به برخی از جذابیت های توریستی چین اشاره می کنیم.

جاذبه های توریستی چین

امروزه، پس از چندین دهه رشد اقتصادی نیز چین هیچ یک از جذابیت های توریستی خود را از دست نداده است. با توجه به وسعت زیاد این کشور، چین به عنوان یک مقصد توریستی جذابیت های زیادی را برای ارائه به گردشگران فراهم می کند. هدف اکثر توریست ها از سفر به کشور چین بازدید از دیوار بزرگ و شهر ممنوعه در پکن می باشد؛ چرا که این جاذبه های توریستی چین دارای شهرتی جهانی بوده و حتی در میان عجایب هفت گانه جهان نیز قرار دارند. فعالیت های توریستی دیگری نیز نظیر گشت و گذار در خیابان تاریخی بوند و بازدید از برج مخابراتی شانگهای و یا بازدید از موزه افسانه ای ارتش تراکوتا در کشور چین مورد نظر گردشگران می باشند.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان - چین

اما، در کنار این جاذبه های توریستی معروف، کشور چین دارای اماکن توریستی دیگری نیز می باشد که شاید برای بسیاری از گردشگران ناشناخته باشند. در ادامه به برخی از برجسته ترین جاذبه های توریستی چین اشاره می کنیم.

  • دیوار بزرگ چین
  • شهر ممنوعه و کاخ شاهنشاهی در بیجینگ
  • موزه ارتش تراکوتا
  • کاخ تابستانی
  • سفر به رودخانه لی
  • پایگاه تحقیقاتی پرورش پاندا
  • باغهای کلاسیک سوژو
  • دریاچه غربی Hangzhou
  • مقبره نور
  • منطقه لشان با مجسمه غول پیکر بودا
  • پارک ملی جنگلی Zhangjiajie
  • شهر قدیمی لیجیانگ
  • کوه های وودانگ
  • غارهای موگائو
شهرهای گردشگری چین

کشور چین از لحاظ وسعت به اندازه قاره اروپا می باشد. با توجه به این نکته، تصور این که شهر های توریستی چین بسیار گسترده باشند ، امری طبیعی است. با وجود مناظر و جذابیت های توریستی مختلف، از سازه های آهکی گیلین گرفته تا کویر خشک گبی، برای بسیاری از گردشگران به نظر می رسد که چندین کشور در چین جای گرفته اند. با توجه به این موضوع، می توان بیان کرد که شهر های گردشگری چین بسیار زیاد هستند و توریست ها طی یک سفر قادر به بازدید همه جذابیت ها و شهر های گردشگری چین نخواهند بود. از این روی، در ادامه ۱۰ شهر توریستی برتر چین را لیست خواهیم کرد.

  • پکن
  • شانگهای
  • هاربین
  • شیان
  • سوژو
  • هنگ کنگ
  • هانگزو
  • لوویانگ
  • چنگدو
  • لیجیانگ

هر کدام از این شهر های توریستی چین دارای جذابیت هایی از آثار باستانی و معابد گرفته تا کوه ها و جنگل های جذاب می باشند. بدین ترتیب، با توجه به سلایق مختلف توریست ها، همه آنها سفری رضایت بخش به چین را تجربه خواهند نمود.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان - چین

شرایط اخذ ویزای توریستی چین

با توجه به جاذبه های توریستی که چین را در دنیا برجسته ساخته ، همه ساله توریست های زیادی به این کشور سفر می کنند. به عبارت دیگر، اداره مهاجرت چین سالانه ویزاهای توریستی بسیاری را صادر می کند. ویزای توریستی چین با نام Lvisa نیز شناخته می شود. به مانند ویزاهای توریستی سایر کشور ها، دارندگان ویزای توریستی چین نیز از لحاظ قانونی اجازه کار و تحصیل در این کشور را نخواهند داشت. ویزای توریستی چین کوتاه مدت بوده و گردشگران پس از پایان مهلت ویزا بایستی خاک چین را ترک نمایند. مدارک مورد نیاز جهت ویزای توریستی چین به شکل زیر می باشد. لازم به ذکر است که برای اخذ ویزای توریستی چین هدف از سفر بایستی کاملا واضح باشد. در غیر این صورت امکان ریجکت ویزای توریستی نیز وجود خواهد داشت.

  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست ویزا توریستی چین
  • عکس مطابق پاسپورت
  • بلیط رفت و برگشت
  • رزرو یا ووچر هتل
  • بیمه مسافرتی
  • پرداخت هزینه ویزا
  • اثبات تمکن مالی برای مدت اقامت در چین

ویتنام

کشور ویتنام یکی از کشور های پرتمدن دنیا بوده که در جنوب شرقی شرقی آسیا واقع شده است. به دلیل وجود این کشور در کنار دریای چین جنوبی و داشتن سواحل، رودخانه ها و کلیساهای بودایی، ویتنام جزو مناطق توریست پذیر آسیا محسوب می شود. وجود بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر خط ساحلی، مناطق بکر گردشگری، مناطق کوهستانی و مکان های فرهنگی و تاریخی متعدد، کشور ویتنام را در شمار توریستی ترین کشورهای جهان و قاره آسیا و اقیانوسیه قرار داده است. به طوریکه درآمد این کشور از صنعت گردشگری در سال ۲۰۱۷ از مبلغ ۴.۷۵ میلیارد دلار به مبلغ ۲۶.۷۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است. تعداد جهانگردان از ۳ میلیون نفر در سال ۲۱۰۱ به ۱۵ میلیون نفر در سال ۲۰۱۸ افزایش یافت. در سال ۲۰۱۸ برای اولین بار جایزه “پیشرو آسیا” را برای پیشبرد جهانگردی در دنیا دریافت نمود. به توجه به موقعیت جغرافیایی و فرهنگی، ویتنام بهترین مکان برای برگزاری تورهای ساحلی، بازدید مناطق تاریخی و فرهنگی، تورهایی مملو از ماجراجویی و حتی تعطیلات لوکس و استراحت خانوادگی می باشد.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان- ویتنام

جاذبه های توریستی ویتنام

کشور ویتنام یکی از قطب های گردشگری آسیا می باشد زیرا ترکیبی از دیدنی های طبیعی و فرهنگی و تاریخی را در خود جای داده که می تواند هر گرشگری را با هر سلیقه ای به خود جذب کند. کوهستان های زیبا، مزارع سرسبز برنج، خلیج ها و سواحل زیبا در کنار تفریحات و سفرهای دریایی، تفاوت های قومی متعدد، که نشانگر تاریخ غنی این کشور هستند، و همچنین قهوه ها و نودل های معروف ویتنام همه می توانند دلایل خوبی برای هر گردشگر در بازدید از این کشور بکر پر از فرهنگ غنی و تاریخی باشند. از جمله مناطق دیدنی ویتنام می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • خلیج هالونگ Halong
  • شهر هوشی مین Ho Chi Minh
  • شهر تاریخی هوئه Hue
  • پارک ملی Phong Nha-Ke Bang
  • شهرباستانی Hoi An
  • شهر کوهستانی Sapa
  • شهر Hanoi
  • ساحل Nha Trang
  • تونل و گذرگاه های Cu Chi
  • پارک ملی Ba Be
  • دلتای Mekong
  • معبد مذهبی My Son
شهرهای گردشگری ویتنام

ویتنام یک مقصد جهانگردی عالی برای هر نوع جهانگردی محسوب می شود. از یک مسافرت عادی یا پر زرق و برق برای استراحت گرفته تا گردشگری با بک کوله پشتی و کمترین هزینه همه می توانند از میزبانی ویتنام.برخوردار شوند. گاها توریست ها این تصور غلط را دارند که در یک دوره کوتاه مدت قادر به بازدید از تمامی نقاط این کشور ، که پراز مکان های دیدنی طبیعی و تاریخی است ، نخواهند بود. اماکن گردشگری به همراه مناظر طبیعی چشم نواز در ویتنام باعث شده تا این کشور در کنار بسیاری دیگر از کشور های موجود در قاره آسیا و اقیانوسیه در لیست توریستی ترین کشورهای جهان قرار بگیرند. چند مورد از مشهور ترین شهر های گردشگری ویتنام را در ادامه مورد بررسی قرار داده ایم.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان-ویتنام

 هوشی مین

شهر هوشی مین پایتخت اقتصادی ویتنام و یکی از بزرگترین کلان شهر های این کشور می باشد. براساس آمار ، در این شهر حدود هشت میلیون نفر اقامت داشته اما در واقعیت و با توجه به تردد های انجام شده جمعیت این شهر بیش از این مقدار است. این شهر پر از مراکز تجاری بوده که یکی از دلایل جذب گردشگران ویتنام به حساب می آید. از این شهر می توان به مناطق حومه برای سفرهای ماجراجویانه از جمله منطقه Phu Nhuan و Binh Thanh سفر نمود. همچنین، شهر هوشی مین پر از موزه هایی با مضامین مختلف نیز می باشد. زندگی شبانه پر جنب و جوش در کنار بازارهای بی تان و بوی وین، همچنین برج بیتسکو، رستوران هایی با طعم های بی نظیر و غذای های دریایی تازه به همراه احساس طعم های مختلف ادویه در کنار کانال ها و رودخانه هایی با چشم انداز بی نظیر را می توان از دلایل گردشگری شهر هوشی مین ویتنام نام برد.

نها ترانگ

شهر نها ترانگ یکی از مشهورترین شهرهای ساحلی ویتنام در جذب گردشگران می باشد. ساحل زیبای شهر با ماسه های سفید و منظره های زیبا و بی نظیر پوشیده شده و دریای آرام آن مکانی بی نظیر برای بازدید و کسب آرامش است. هوای گرمسیری کشور ویتنام و از جمله شهر ساحلی نها ترانگ باعث شده که این شهر ساحلی در تمام سال گرم و قابل بازدید باشد. غواصی در آب های گرم و بی نظیر دریا یکی از بهترین تفریحات این شهر ساحلی می باشد. زندگی پرتکاپو شبانه و رستوران های دریای با طعم های فوق العاده از دیگر قطب های گردشگری این شهر ساحلی رویایی می باشند. همچنین ، این شهر پر از پارک های تفریحی ، پارگ های آبی و استراحتگاه های خانوادگی می باشد. همچینین تله کابین Vinpearl یکی از بهترین راها برای بهره مندی از منظره زیبا و بی نظیر این شهر رویایی است.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

کن تاهو Can Tho و فن تیت Phan Thiet

شهر کن تاهو به دلیل واقع شدن در دلتای مکونگ یکی از شهرهای دیدنی کشور ویتنام‌ محسوب می شود. بازارهای شناور بر روی رودخانه ها و بازارهای ساحلی از جمله مکان های پر بازدید برای گردشگران محسوب می شوند. گردش در کانال های باریک و بازدید از کارخانه کاغذ برنجی و مزارع های نگهداری تمساح از دیگر قطب های گردشگری این شهر زیبا و پر جنب و جوش محسوب می شود.
شهر فن تیت یکی از شهر های ساحلی پرجنب و جوش‌ در در ساحل جنوبی ویتنام می باشد. این شهر به داشتن رستوران های دریایی با طعم های فوق العاده شهره است. وجود تپه های شن و ماسه ای و سنگی با منظره متمایل به خط ساحلی منظره و چشم انداز زیبا ، این تپه ها را بی نظیر کرده است. دوچرخه و موتور سواری در امتداد خط ساحلی و بهره مندی از هوای فوق العاده ، این منطقه را برا گردشگری در ویتنام فوق العاده ساخته است.

شرایط اخذ ویزای توریستی ویتنام

ویتنام کشوری فوق العاده و مملو از جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی بوده و ماند هر کشور دیگیری برای بازدید نیاز به اخذ ویزای توریستی خواهد داشت. این کشور برای ایرانیان محدودیتی برای اخذ ویزا قائل نشده ، اما در صورت ارائه مدارک ناقص احتمال ریجکت شدن ویزای توریستی ویتنام افزایش خواهد یافت. این کشور دو نوع ویزای توریستی را برای گردشگران ارائه می کند:

  1. ویزای عادی توریستی ویتانم : این ویزا ظرف بیست روز کاری صادر می شود و با توجه با تاریخ بلیط و مناطق مورد نظر برای گردشگری ، معمولا دارای اعتبار یک ماهه می باشد.
  2. ویزای توریستی فوری ویتنام : این ویزا ظرف ده روز کاری صادر گشته و در این نوع ویزا هم امکان اقامت به مدت یک ماه به گردشگران اعطا م یشود. تفاوت آن با ویزای عادی توریستی ویتنام در زمان صدور آن و مبلغ پرداختی برای بررسی مدارک می باشد.
    کشور ویتنام ویزای توریستی را از طریق دو روش مراجعه به سفارت برای ارائه مدارک و همچنین ویزای فرودگاهی صادر می کند.
سفر به توریستی ترین کشورهای جهان
مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی ویتنام
  1. داشتن پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار
  2. تکمیل فرم درخواست ویزای توریست که در سایت سفارت ویتنام موجود است.
  3. ارایه کپی و اصل مدارک شناسایی از جمله شناسنامه و کارت ملی
  4.  یک قطعه عکس ۳*۴
  5. کپی بلیط رفت و برگشت که تاریخ ورود و خروج در آن درج شده باشد.
  6. نمایش رزرو یا ووچر هتل
  7. ارائه تمکن مالی به مقدار اعلام شده توسط سفارت ویتنام که پوشش دهنده هزینه ها برای مدت اقامت در این کشور باشد.
  8. ارائه گواهی اشتغال به کار و یا سند ملکی و مدارکی از این دست به عنوان تضمین بازگشت پس از پایان مهلت ویزا
  9. فیش واریزی هزینه درخواست ویزا که بسته به تعداد نفرات و نوع ویزا متفاوت می باشد.

برای درخواست ویزای فرودگاهی قبل از سفر به ویتنام وارد سایت سفارت ویتنام شده و تمامی مدارک و فیش واریزی از طریق انلاین برای سفارت ارسال می گردند. سپس ، بعد از تاییدیه سفارت نتیجه آن به فرد متقاضی اعلام می شود. زمان بررسی مدارک در این روش کوتاه تر بوده و ۲ الی ۳ روز کاری به طول می انجامد.

هندوستان

کشور هندوستان در جنوب آسیا واقع شده و در زمره توریستی تورین کشور های جهان و قاره آسیا و اقیانوسیه به شمار می رود. کشور هندوستان از لحاظ وسعت هفتمین کشور بزرگ ، از لحاظ جمعیت دومین کشور پرجمعیت و همچنین پرجمعیت ترین دموکراسی دنیا به حساب می آید. جاذبه های توریستی هند نیز موارد زیادی را در بر می گیرند. بسیاری از جاذبه های گردشگری هندوستان با فرهنگ و تاریخ این کشور گره خورده اند. کشور هندوستان برای توریست ها سرزمینی پر از جنب و جوش و سرشار از تضاد های شگفت انگیزی بوده که جهان سنتی و مدرن را با یکدیگر پیوند می دهد. هند دارای میراثی غنی بوده که حاصل قرن ها میزبانی فرهنگ ها و مذاهب مختلف در کوشه و کنار این کشور توریستی می باشد. گردشگرانی که به اماکن مقدس و معنوی و بناهای تاریخی علاقه مند هستند ، به شکل یکسانی در مقایسه با توریست های علاقه مند به مناظر طبیعی از قبیل سواحل ، پارک های سرسبز و حیات وحش از بازدید این کشور لذت می برند.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

جاذبه های توریستی هندوستان

هنگامی که صحبت از جاذبه های توریستی هندوستان به میان می آید، از مجموعه تاریخی – فرهنگی تاج محل در آگرا گرفته تا بناهای مقدس هارمندیر صاحب یا معبد طلایی در امریتسار و مسجد مکه در حیدرآباد ، گردشگران هندوستان شاهد گنجینه ای معنوی ، فرهنگی و تاریخی خواهند بود. اما مکان های دیدنی تاریخی تنها جاذبه توریستی هندوستان نمی باشند. با گذر از کنار معابد و مساجد مشهور هندوستان ، گردشگران از مناظر طبیعی مانند پارک های ملی و سواحل این کشور نیز دیدن می کنند. هندوستان به عنوان یکی از شناخته شده ترین و توریستی ترین کشورهای جهان دارای گنجینه تمام نشدنی از جاذبه های گردشگری می باشد. به طور کلی ، برخی از برترن جاذبه های توریستی هندوستان موارد زیر می باشند.

  • تاج محل، آگرا
  • شهر مقدس واراناسی
  • هارمندیر صاحب : معبد طلایی امریتسار
  • شهر طلایی : جیزالمر
  • قلعه سرخ دردهلی نو
  • دروازه هند در بمبئی
  • مسجد مکه در حیدرآباد
  • قلعه عامر در جیپور
  • سواحل گوا
  • پارک ملی پرایار و پناهگاه حیات وحش درمادورای
  • قلعه آگرا
  • غارهای الورا در اورنگ آباد
  • قلعه مهرانگار در جودپور
  • کاخ میسور
شهرهای گردشگری هندوستان

کشور هندوستان دارای شهر های توریستی متعددی بوده که هر کدام گردشگران را به علت داشتن ویژگی های خاصی به سمت خود می کشانند. شهر های ساحلی و جنگلی از یک سو و شهر هایی دارای جذابیت های توریستی تاریخی و فرهنگی از سوی دیگر باعث شده اند تا انتخاب برای توریست ها دشوار باشد. شهر دهلی پر از عجایب و‌دیدنی ها و پایتخت ملی هندوستان می باشد. دهلی شهری غنی با وسعتی وصف نشدنی و مملو از مکان تاریخی و تفریحی جذاب برای گردشگران می باشد. شهر دهلی جزو ۱۰ شهر برتر جهان برای بازدید نیز محسوب می شود. در این شهر می توان شاهد ادغام زیبای تاریخ و سنن مختلف نیز بود.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

یکی از دلایل بی نظیر بودن دهلی معماری فوق العاده این شهر بوده که بیانگر تاریخ این کشور می باشد. شهر دهلی در طی تاریخ فرمانروایان زیادی را از کشور های مختلف به خود دیده که هرکدام نقش بسزایی در ساخت این شهر زیبا داشته اند. قلعه سرخ که با عظمت فوق العاده خود همه گردشگران را محصور خود ساخته، مسجد جامع دهلی، قطب مینار، دروازه هند و راجقه که یادبودی برای گاندی است از قطب های معماری و گردشگری این شهر به حساب می آیند. همچنین معبد لوتوس که عبادتگاه یهودیان محسوب می شود نیز از جمله مکان های دیدنی فوق العاده این شهر می باشد.

بازارهایی با محصولات برند و محصولات محلی نیز مکان هایی فوق العاده برای جذب گردشگران می باشند. وجود موزه هایی از جمله موزه علوم ملی و مپزه نلی به خوبی بیانگر تاریخ و فرهنگ غنی کشور هند می باشند. غذاهای سنتی دهلی یکی از دلایلی است که نمی توان به دهلی رفت و از امتحان آن ها سر باز زد. از جمله غذاهای معروف دهلی “Golgappa” نان ترد هندی با طعم ترش و شیرین را می توان نام برد. رستوران های مختلفی بهترین غذاهای هند را که مملو از طعم های و ادویه های محتلف هندی است به گردشگران ارائه می دهند.

سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

شهر صورتی جیپور نیز با زیبایی خیره کننده خود جزو شهرهای گردشگری هند محسوب می شود. وجود ارگ قدیمی به جا مانده از سال ۱۵۹۲ بر روی تپه ای مشرف به دریاچه با وجود حیاط ها و باغ های باشکوه و خیره کننده از جمله قطب های گردشگری این شهر می باشد. این شهر که پایتخت بیابانی هندوستان نیز می باشد به سرزمین کاخ ها، دریاچه ها، مهاراجه ها و معماری های فوق العاده مشهور بوده که بیانگر تاریخ غنی و باشکوه هند است. استفاده از بالون و نظاره گر بودن شهر رنگارنگ و فوق العاده جیپور از جمله فعالیت هایی است که همه توریست ها بدان علاقه مند هستند.

شرایط اخذ ویزای توریستی هندوستان

توریست ها و گردشگرانی که قصد بازدید از هند را دارند بایستی ویزای توریستی هندوستان را اخذ نموده باشند. طبق سیاست اداره مهاجرت هندوستان ، دو نوع ویزا توریستی هند، برای توریست ها و بازدید کنندگان وجود دارد: ویزای الکترونیکی و ویزای معمولی توریستی. ویزای الکترونیکی هندوستان دارای مدت کوتاه تر اقامت بوده و همچنین دارای فرآیند درخواست آسان تری به شکل آنلاین می باشد. فرآیند در خواست ویزای توریستی معمولی هندوستان طولانی تر بوده اما مدت اقامت آن نیز بیشتر از ویزای الکترونیکی می باشد. با توجه به ملیت فرد متقاضی ویزای توریستی هند ، می توان از حداقل شش ماه تا ۱۰ سال اقامت موقت این کشور را اخذ نمود. مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی هندوستان به شرح زیر می باشند. البته فرآیند انگشت نگاری نیز برای اخذ ویزای توریستی هند وجود دارد.

  • گذرنامه معتبر
  • کپی صفحات شناسنامه
  • کپی کارت ملی
  • یک قطعه عکس منطبق با پاسپورت
  • فرم در خواست ویزا
  • تمکن مالی
  • سابقه های سفر های قبلی به هند یا سایر کشور ها

نتیجه گیری

هنگامی که صحبت از بهترین کشور های توریستی جهان به میان می آید ، گزینه های متعددی پیش روی گردشگران خواهند بود. با توجه به علایق و سلیقه افراد مختلف در انتخاب مکان های تاریخی ، فرهنگی ، غذاها و یا اماکن مدرن تفریحی ، کشور های متعددی میزبان گردشگران خواهند بود. هر کدام از توریست پذیر ترین کشور های جهان با توجه به موقعیت جغرافیایی و یا تاریخچه خود ، امکانات ویژه ای را برای توریست ها فراهم می کنند. هزینه سفر های توریستی و شانس اخذ ویزای توریستی از سوی دیگر نیز هنگام انتخاب بهترین کشور ها برای مسافرت تعیین کننده می باشند.

هر چه سوابق سفر شما به کشور های توریستی دنیا پر رنگ تر و بیشتر باشد، شانس دریافت ویزای توریستی تان نیز بالاتر خواهد بود. کشور های متعددی در قاره های گوناگون پذیرای توریست های با سلایق مختلف می باشند. همین امر سبب شده تا نرخ ورود توریست ها به کشور های مختلف در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۱٫۴ میلیارد برسد. قبل از اقدام برای تهیه بلیط و اخذ ویزای توریستی ، بهتر است از شرایط کشور مقصد و جاذبه های توریستی آن در کنار هزینه های موجود اطمینان حاصل کرده و تصمیمی منطقی در خصوص سقر های توریستی اتخاذ نمایید.

پیمایش به بالا