ویزای توریستی آمریکا

خانه » ویزای توریستی » ویزای توریستی آمریکا

چگونه می توان ویزای توریستی آمریکا را گرفت؟

 

ویزای توریستی آمریکا برای آن دسته از متقاضیانی صادر می شود که به دنبال سفر کوتاه مدت به دلایل مختلفی همچون تور‌یستی و گردشگری، بازدید اقوام و بستگان، طی کردن روند درمانی و… به آمریکا هستند. اما همواره این سوال برای این افراد وجود دارد که چگونه می توان ویزای تور‌یستی آمریکا را گرفت؟ شرایط ویزای تور‌یستی آمریکا چیست؟ مراحل و مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کدام اند؟ در پاسخ به این سوالات بایستی اشاره کرد که اگر متقاضی ویزای تو‌ریستی آمریکا شهروند کشورهایی که ورود آن ها به ایالات متحده آمریکا منع شده نباشد، با داشتن شرایط مناسب که در ادامه به آن ها می پردازیم، امکان اخذ ویزای توریستی آمریکا را خواهد داشت.

ویزای توریستی آمریکا

متاسفانه و از زمان روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ، دادن انواع ویزا به جز ویزای دانشجویی و تحقیقاتی به اتباع برخی کشورهای مسلمان از جمله ایران، عراق، سوریه، سودان، سومالی، لیبی و یمن به منظور ورود به این کشور ممنوع شده است. حتی بسیارند متقاضیان و دانشجویانی که با وجود داشتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر این کشور، موفق به اخذ ویزای تحصیلی آمریکا نمی شوند.

در نتیجه می توان گفت اخذ ویزای توریستی برای شهروندان این کشورها بسیار سخت و عملا غیر ممکن خواهد بود. اما به هر صورت برای آگاهی متقاضیان عزیز ویزای توریستی آمریکا، در این مطلب شرایط و چگونگی اخذ ویزای تور‌یستی آمریکا مورد بررسی کامل و جامع قرار می گیرد. پس تا پایان ما را همراهی بفرمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط تحصیل در آمریکا، لطفا این مقاله را مطالعه فرمائید : تحصیل در آمریکا

شرایط ویزای توریستی آمریکا

همان طور که اشاره شد، شرایط ویزای تور‌یستی آمریکا در حال حاضر بسیار سخت گیرانه تر از گذشته در نظر گرفته شده و اگر فرد از مدارک لازم و معتبر برخوردار نباشد، موفق به اخذ ویزای تور‌یستی آمریکا نخواهد شد. در حال حاضر ویزای تور‌یستی آمریکا که با نام ویزیتور ویزای (Visitor visa) آمریکا نیز شناخته می شود، دارای دو دسته کلی ویزای توریستی نوع B1 ویزای توریستی نوع B2 بوده که فاکتور تعیین کننده در نوع ویزا، همان هدف متقاضی از سفر به این کشور خواهد بود.

به طور کلی چه برای اخذ ویزای تور‌یستی آمریکا و یا اخذ ویزای توریستی سایر کشورها همواره ۲ دسته دلیل نیاز خواهد بود. دسته اول که به همان هدف متقاضی از سفر به آمریکا یا هر کشور دیگر بر می گردد، با عنوان “دلایل ورود” شناخته شده و دسته دوم که می توان گفت اهمیت بسیار بیشتری از دیگری داشته با عنوان “دلایل بازگشت” شناخته می شوند. در نتیجه می توان گفت تقسیم بندی انواع ویزای توریستی آمریکا نیز بر اساس دلایل ورود صورت گرفته است.

ویزای توریستی آمریکا

انواع ویزای توریستی آمریکا

انواع ویزای تور‌یستی آمریکا را همان طور که اشاره شد، دلیل، هدف و منظور متقاضی آن از حضور در این کشور تعیین می کند. با توجه به مطالب ذکر شده در پاراگراف قبل، ویزاهای مختلفی از نوع ویزای توریستی در این کشور وجود دارد که هر کدام برای یک سری از اشخاص مناسب خواهد بود.

ویزای توریستی B1 آمریکا برای آن دسته از متقاضیانی صادر می شود که دارای اهدافی همچون تجارت و فعالیت های اقتصادی در حوزه های زیر قصد ورود به کشور آمریکا را دارند :

  • شرکت و حضور در همایش ها و سمینارهای علمی
  • شرکت و حضور در نمایشگاه ها و کنفرانس های تجاری
  • شرکت و حضور در گردهمایی های تحصیلی
  • ورود به آمریکا جهت انجام مذاکرات تجاری و کاری
  • ورود به آمریکا جهت انعقاد قرارداد با شریک تجاری
  • ورود به آمریکا جهت مشاوره با همکاران تجاری
  • شرکت و حضور یافتن در مجامع تحقیقاتی، صنعتی و…

ویزای توریستی نوع B2 آمریکا برای آن دسته متقاضیانی صادر می گردد که به منظور اهدافی همچون سیاحت و گردشگری، تفریح و سرگرمی، دید و بازدید از اقوام، بستگان، دوستان و آشنایان و به صورت کلی توریستی و سیاحتی به قصد بازدید از جاذبه های مختلف طبیعی و توریستی این کشور قصد حضور در آمریکا را دارند. البته برخی اهداف دیگر در بر گیرنده استفاده از امکانات و تکنولوژی های پیشرفته پزشکی این کشور جهت طی کردن روند درمان یک بیماری، انجام معاینات پزشکی لازم و شرکت در طرح های خیرخواهانه و بشر دوستانه نیز در این گروه جای می گیرند. نکته بسیار مهمی که دارندگان این نوع ویزای توریستی آمریکا بایستی مد نظر قرار دهند این است که دارندگان ویزای تو‌ریستی آمریکا از نوع B2 مجوز کار و یا تحصیل در این کشور را نداشته و در صورت مشاهده با آن ها برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

اگر قصد آشنایی با تحصیل هوا فضا در آمریکا را دارید، مقاله نگارش شده در این زمینه را مطالعه فرمایید.

مدت زمان ویزای توریستی آمریکا

مدت زمان ویزای تور‌یستی آمریکا مانند اغلب کشورهای دنیا حداکثر ۱۸۰ روز یا ۶ ماهه بوده و دارنده ویزای توریستی این کشور بایستی قبل از به پایان رسیدن مهلت ویزای خود، خاک ایالات متحده آمریکا را ترک نماید. البته اینکه ویزای تور‌یستی آمریکا چند روزه است نیز باز هم به هدف متقاضی دریافت ویزا بستگی خواهد داشت. به عنوان مثال قطعا برای فردی که به دنبال شرکت در یک همایش چند روزه است ویزای ۶ ماهه صادر نخواهد شد.

ویزای توریستی آمریکا-مدت زمان ویزای توریستی آمریکا

اما ممکن است برای بیماری که به دنبال طی کردن یک روند درمانی طولانی مدت است، ویزای توریستی آمریکا با حداکثر زمان ممکن صادر گردد. پر واضح است که همه این موارد به مدارک و مستندات محکم متقاضی بستگی خواهد داشت. در مورد مدت زمان ویزای تور‌یستی آمریکا می توان به زمانی که فرآیند صدور این نوع ویزا طول می کشد، نیز اشاره نمود.

در سال های گذشته صدور ویزای توریستی آمریکا برای آن دسته از متقاضیانی که شرایط لازم را داشته و مدارک مورد نظر را به صورت کامل ارائه دهند، حداکثر حدود ۱ ماه (۳۰ روز و بیشتر) به طول می انجامید. البته در سال های اخیر و به خصوص اگر درخواست متقاضی ویزای تور‌یستی آمریکا نیاز به ارزیابی ها و بررسی های بیشتری داشته باشد، ممکن است فرآیند صدور ویزا تا ۳ ماه نیز طولانی شود.

در حال حاضر همه چیز به نظر آفیسر سفارت این کشور بستگی داشته و ممکن است ویزای توریستی آمریکا برای متقاضی در هنگام حضور در سفارت صادر شده که در این حالت کل زمان طی شده حدود ۳ روز خواهد بود. با این وجود پرونده هایی بوده اند که به واسطه نقص مدارک و ارزیابی های بیشتر پروسه آن ها تا ۶ ماه نیز طولانی شده است.

ویزای توریستی آمریکا از طریق دعوتنامه

ویزای تور‌یستی آمریکا از طریق دعوتنامه شانس بالاتری نسبت به اخذ این نوع ویزا بدون داشتن دعوتنامه خواهد داشت. داشتن دعوتنامه از آمریکا که معمولا با عنوان Invitation Letter از آن یاد می شود، جزو مدارک اجباری برای دریافت ویزای توریستی آمریکا نبوده، اما داشتن آن در جلب اطمینان آفیسر سفارت و بالا بردن شانس دریافت این نوع ویزا بسیار موثر خواهد بود. دعوتنامه بایستی دارای میزبان (ارسال کننده دعوتنامه) و میهمان (دریافت کننده دعوتنامه) بوده و دلیل حضور فرد در کشور آمریکا البته با نگارش رسمی در آن قید شود.

دعوتنامه می تواند برای آفیسر سفارت و یا خود متقاضی دریافت ویزای تور‌یستی آمریکا نوشته شود. دعوتنامه می تواند برای شرکت در همایش، سمینار علمی، دیدار تجاری و…باشد اما عموما متقاضیان ویزای توریستی آمریکا از نوع B2 که قبلا شرح داده شد، نیازمند داشتن دعوتنامه بوده که خود فرد ارسال کننده دعوتنامه نیز باید شرایطی داشته باشد.

ویزای توریستی آمریکا-ویزای توریستی آمریکا از طریق دعوتنامه

از جمله این شرایط می توان به داشتن محل سکونت ثبت شده، ارتباط با متقاضی (فامیل، دوست و…)، شهروند یا مقیم دائم آمریکا بودن و مکان لازم برای حضور متقاضی اشاره کرد. از موضوعات مهم در این زمینه می توان چگونگی نگارش دعوتنامه را نام برد که می تواند بسیار موثر واقع شود. بنابراین آشنایی با چارچوب نگارشی دعوتنامه ضروری بوده و باید توجه شود تا آدرس قید شده در دعوتنامه، آدرس آفیسر سفارت و یا آدرس متقاضی باشد. فقط این نکته مد نظر قرار گیرد که زبان نگارش دعوتنامه برای خود متقاضی اخذ ویزای توریستی آمریکا بایستی صمیمی تر از نگارش برای آفیسر سفارت باشد تا صمیمیت و رابطه بین ۲ نفر را نشان دهد.

از جمله مواردی که باید در دعوتنامه قید شود می توان به نکات زیر اشاره کرد :

  • نام کامل ارسال کننده دعوتنامه یا میزبان
  • تاریخ تولد ارسال کننده دعوتنامه یا میزبان
  • آدرس و شماره تلفن ارسال کننده دعوتنامه در آمریکا
  • شغل و آدرس محل کار ارسال کننده دعوتنامه در آمریکا
  • شرایط و وضعیت ارسال کننده دعوتنامه در آمریکا
  • کپی مدارک ثابت کننده شرایط ارسال کننده دعوتنامه در آمریکا
  • نام کامل متقاضی اخذ ویزای توریستی آمریکا
  • تاریخ تولد متقاضی اخذ ویزای تور‌یستی آمریکا
  • آدرس دقیق و شماره تلفن متقاضی اخذ ویزای تور‌یستی آمریکا
  • شرح هدف از سفر متقاضی به آمریکا
  • اطلاعاتی در مورد مدت زمان اقامت متقاضی در آمریکا
  • ذکر جزئیاتی در مورد محل سکونت و هزینه های زندگی در آمریکا
  • امضاء ارسال کننده دعوتنامه

مدارک لازم برای ویزای توریستی آمریکا

مدارک لازم برای ویزای تور‌یستی آمریکا جزو مهمترین مواردی است که متقاضی بایستی با آگاهی کامل نسبت به تهیه آن ها اقدام نموده تا شانس اخذ ویزای خود را بالا ببرد. همان گونه که اشاره شد برای اخذ ویزای تور‌یستی آمریکا یا هر کشور دیگری وجود ۲ دسته علت شامل دلایل ورود و مهمتر از آن دلایل بازگشت، ضروری می باشد. علاوه بر مدارک شخصی و شناسایی، مدارک لازم برای ویزای توریستی آمریکا مدارکی است که فرد بایستی برای اثبات هر کدام از ادعاهای خود مبنی بر وجود دلایل ورود و دلایل بازگشت ارائه نماید. به عنوان مثال از مهمترین مدارک در دلایل ورود می توان به دعوتنامه رسمی اشاره کرد و یا از مهمترین مدارک دلایل بازگشت بایستی سند ملکی منزل یا زمین را نام برد.

در سال های اخیر با توجه به روابط دو کشور ایران و آمریکا عملا صدور ویزای توریستی آمریکا برای ایرانیان بسیار دور از دسترس شده، با این وجود توصیه می شود در صورتی که فردی قصد اقدام دارد حداقل مدارک لازم را به طور کامل و صحیح آماده نموده تا از شرایط بهتری برای دریافت ویزای تور‌یستی آمریکا برخوردار شود. نکته دیگری که متقاضیان ویزای توریستی آمریکا یا هر کشور دیگری بایستی به آن توجه کنند تغییر مداوم قوانین مهاجرتی بوده در نتیجه آن ها بایستی همواره اطلاعات خود را به روز کرده و یا با افراد مجرب مشورت نمایند.

ویزای توریستی آمریکا-مدارک لازم برای ویزای توریستی آمریکا

از مهمترین مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی آمریکا می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ارائه مدارک شخصی، شناسایی و هویتی متقاضی مانند گذرنامه، شناسنامه، کارت ملی و… به صورت ترجمه شده به زبان انگلیسی با تاییدیه های لازم
  • ارائه گواهی گردش حساب بانکی متقاضی و تمکن مالی لازم به منظور تامین هزینه های سفر
  • ارائه فیش حقوقی در صورت اشتغال یا بازنشستگی
  • ارائه برنامه دقیق تنظیم زمان سفر و حضور در کشور آمریکا
  • درخواست اعمال معافیت از قانون منع ورود اتباع ایرانی (قانون ریاست جمهوری ۹۶۴۵)
  • ارائه سند مالکیت منزل مسکونی یا زمین در کشور مبدا
  • ارائه گواهی اشتغال به کار
  • ارائه گواهی اشتغال به تحصیل
  • ارائه رزومه و سوابق مختلف متقاضی
  • ارائه تشریح هدف یا اهداف سفر
  • گذرنامه های قبلی متقاضی و مدارک لازم در صورت وجود
  • تکمیل و تایید فرم DS-160
  • ارائه دعوتنامه رسمی از فامیل، بستگان و … یا گواهی ثبت نام در همایش و …

مراحل ویزای توریستی آمریکا

مراحل ویزای تور‌یستی آمریکا گام هایی است که متقاضی بایستی به ترتیب اولویت و با دقت زیاد برداشته و در هر مرحله امور مربوطه را انجام داده تا شانس اخذ ویزای خود را بالا ببرد. از آنجایی که مراحل دریافت ویزای تور‌یستی آمریکا معمولا شامل دعوت متقاضی به سفارت جهت مصاحبه و انجام فرآیند بیومتریک و انگشت نگاری نیز می گردد، ایرانیان عزیز بایستی دقت بیشتری در مورد تهیه مدارک لازم و انجام مراحل ویزای توریستی آمریکا داشته باشند.

ویزای توریستی آمریکا-مراحل ویزای توریستی آمریکا

چرا که سفارت آمریکا در کشور ایران وجود نداشته و شهروندان ایرانی برای این منظور بایستی با صرف هزینه و زمان بیشتر به سفارت آمریکا در کشورهای همسایه خود مراجعه نمایند. بنابراین توصیه می شود این عزیزان علاوه بر حصول آگاهی کامل و اطلاعات لازم در مورد آخرین قوانین مهاجرتی و به ویژه قوانین مربوط به ویزای تور‌یستی آمریکا، اقدامات لازم را با دقت تمام انجام دهند. معمولا پروسه درخواست ویزای توریستی آمریکا در ۳ مرحله کلی صورت می پذیرد شامل موارد زیر خواهد بود :

  • تکمیل نمودن فرم درخواست ویزای تور‌یستی آمریکا (DS-160) به صورت آنلاین از سایت مربوطه
  • انجام برنامه ریزی های لازم به منظور حضور در سفارت جهت مصاحبه با در نظر گرفتن مدت زمان انتظار برای وقت سفارت
  • کسب آمادگی های لازم به منظور انجام مصاحبه و تهیه مبلغ لازم برای پرداخت در سفارت

اما این موارد مراحل کلی درخواست ویزای توریستی آمریکا بوده که متقاضیان گرامی بایستی مد نظر قرار دهند. هر کدام از این مراحل خود نیاز به انجام مواردی داشته که جهت رفاه حال متقاضیان گرامی بر اساس قوانین سال ۲۰۱۹ ویزای تور‌یستی آمریکا (ویزای B1/B2) به تفصیل در جدول زیر آورده شده است.

ردیف مراحل لازم فعالیت های لازم جهت انجام در هر مرحله
۱ مرحله ۱ اخذ عکس دیجیتالی از هر متقاضی
۲ مرحله ۲ کامل نمودن فرم درخواست ویزای تو‌ریستی آمریکا (DS-160)
۳ مرحله ۳ پرداخت هزینه ویزا و اخذ رسید (حدود مبلغ ۱۶۰ دلار آمریکا)
۴ مرحله ۴ تماس با سفارت به منظور رزرو وقت مصاحبه حضوری
۵ مرحله ۵ انجام فرآیند بیومتریک و ارائه اثر انگشت در مرکز درخواست ویزا (VAC)
۶ مرحله ۶ حضور در سفارت آمریکا و انجام مصاحبه سفارت در وقت تعیین شده

 

اخذ ویزای آمریکا برای ایرانیان

اخذ ویزای آمریکا برای ایرانیان در سال های اخیر بسیار مشکل و پیچیده شده چرا که علاوه بر روابط تیره و تار ۲ کشور در دهه های اخیر، ایران از جمله کشورهایی است که در قانون منع سفر به ایالات متحده آمریکا که در سال ۲۰۱۷ توسط رئیس جمهوری این کشور دونالد ترامپ امضاء شده، وجود دارد. با این وجود بعدها ذکر شد که صدور ویزای دانشجویی و تحقیقاتی مشمول این قانون نشده و همچنین صدور ویزا در سایر موارد ممکن است با استثنائاتی صادر شود. هر چند در عمل اخذ ویزای آمریکا برای ایرانیان حتی از نوع ویزای تحصیلی با چالش های فراوانی همراه بوده و بسیارند متقاضیانی که حتی با داشتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر این کشور، موفق به اخذ ویزای تحصیلی آمریکا نشده اند. در نتیجه قطعا این موارد برای صدور ویزای توریستی آمریکا شرایط به مراتب سخت تری را ایجاد خواهد کرد.

علاوه بر این مورد، نبودن سفارت آمریکا در ایران خود به یک معضل اساسی برای متقاضیان ویزای تور‌یستی آمریکا و سایر ویزاهای این کشور بدل شده است. در نتیجه شهروندان ایرانی متقاضی ویزای تو‌ریستی آمریکا و سایر انواع ویزاهای این کشوربایستی به کشورهای همسایه نظیر ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، ترکیه، عراق و امارت متحده عربی سفر کنند. به همین دلیل همواره برای آن ها این سوال پیش می آید که کدام سفارت برای ویزای تور‌یستی آمریکا بهتر است؟

در پاسخ به این سوال بایستی گفت قوانین مهاجرتی در هیچ سفارتی تغییر نخواهد کرد و تنها ممکن است به واسطه شلوغ یا خلوت بودن یک سفارت امکان رزرو وقت سریعتر مهیا باشد. در نتیجه متقاضیان گرامی ویزای توریستی آمریکا با در نظر گرفتن این موراد و شرایط خود، کشوری که شرایط بهتری برای حضور آن ها دارد را انتخاب نمایند.

ویزای توریستی آمریکا - اخذ ویزای آمریکا برای ایرانیان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویزای تحصیلی آمریکا لطفا کلیک نمائید.

ویزای توریستی آمریکا از ارمنستان

دریافت ویزای تور‌یستی آمریکا از ارمنستان یکی از راه هایی است که پیش روی ایرانیان قرار داشته و برخی از متقاضیان ایرانی ویزای توریستی آمریکا و حتی سایر ویزاهای این کشور به دلایلی این کشور را برای حضور در سفارت آمریکا، انجام مصاحبه و فرآیند بیومتریک بر می گزینند.

سفارت آمریکا در ارمنستان در شهر ایروان قرار داشته و متقاضیان بایستی به این شهر سفر کنند. البته در سال های اخیر از آنجایی که پس از قبول درخواست ویزای متقاضی توسط سفارت آمریکا نیازی به حضور مجدد فرد نمی باشد، امکان دریافت گذرنامه متقاضی توسط نماینده وی از سفارت و برگشت آن وجود دارد. به فرآیند ارسال گذرنامه متقاضی به سفارت و ارجاع آن به شخص مورد نظر، پروسه پیکاپ ویزا می گویند. این روش دارای مزایایی بوده که از جمله آن ها می توان صرفه جویی در هزینه ها، وقت و عدم نیاز به سفر مجدد به کشورهای همسایه نام برد.

علاوه بر ارمنستان امکان اخذ ویزای توریستی آمریکا از ترکیه و همچنین اخذ ویزای توریستی آمریکا از امارات نیز وجود دارد و بسیارند متقاضیان ایرانی که به این ۲ کشور سفر می کنند. نکته مثبت در مورد این ۲ کشور وجود ۲ سفارت آمریکا در هر کدام بوده که باعث می شود رسیدگی به پرونده ها سریعتر انجام شود. به منظور اخذ ویزای توریستی آمریکا از ترکیه متقاضیان می توانند به سفارت آمریکا در شهرهای آنکارا و استانبول ترکیه مراجعه نمایند. همچنین جهت اخذ ویزای توریستی آمریکا از امارات متحده عربی متقاضیان امکان مراجعه به سفارت آمریکا در شهرهای دوبی و ابوظبی امارات را دارند. در نهایت با توجه به وجود مشکلات اینچنینی در مسیر دریافت ویزای توریستی آمریکا، به متقاضیان عزیز توصیه می شود که همه موارد گفته شده در قسمت مدارک مورد نیاز و مراحل را به دقت مد نظر قرار دهند.

ویزای توریستی آمریکا از کانادا

به واسطه دلایل و مشکلات ذکر شده در مورد نبود سفارت آمریکا در ایران و همچنین قانون منع سفر ایرانیان به آمریکا، بسیاری از افراد به دنبال ویزای توریستی آمریکا از کانادا هستند. البته این موضوع بیشتر مناسب افرادی است که در کانادا مشغول به کار یا تحصیل بوده، اقامت دائم یا شهروندی این کشور را دریافت کرده اند.

ویزا توریستی آمریکا-ویزای توریستی آمریکا از کانادا

در اینجا ۲ گروه از افراد متقاضی ویزای توریستی آمریکا وجود دارند :

افرادی که تابعیت کانادا را دریافت کرده و گذرنامه کانادایی دارند و افرادی که اقامت کانادا به صورت دائم یا موقت را داشته ولی گذرنامه کانادایی ندارند. به طور کلی می توان گفت با وجود حساسیت های فراوان در کشور آمریکا به ویژه در سال های اخیر در مورد ورود اتباع کشورهای دیگر به خاک این کشور، آن دسته از متقاضیان ویزای توریستی آمریکا که شهروند کانادا بوده و گذرنامه این کشور را داشته باشند، از شانس بسیار بالاتری برای دریافت این نوع ویزای آمریکا برخوردار خواهند بود.

شرایط اما در مورد افرادی که شهروند کانادا نبوده و گذرنامه کشورهای دیگر به خصوص ۷ کشور منع شده از حضور در آمریکا را داشته باشند، چندان تغییر نخواهد کرد. البته آن دسته از متقاضیانی که از مدت زمان حضورشان در کشور کانادا بیش از ۶ ماه گذشته باشد، از شانس بیشتری برای دریافت ویزای توریستی آمریکا برخوردار هستند.

در نهایت می توان اینطور نتیجه گرفت که نکته مهم در اخذ پذیرش ویزای توریستی آمریکا از کانادا یا هر کشور دیگری، گذرنامه و تابعیت متقاضی خواهد بود نه کشوری که از آن برای دریافت ویزا اقدام نماید. در هر صورت باز هم تنها فرد تصمیم گیرنده در این خصوص آفیسر سفارت بوده و اگر مدارک و رزومه فرد مستند و با صداقت همراه بوده و آفیسر از بازگشت وی مطمئن شود، شانس بسیار خوبی برای دریافت ویزای توریستی آمریکا خواهد داشت.

ویزای توریستی آمریکا تضمینی ؟!

ویزای توریستی آمریکا تضمینی؟! از جمله عباراتی است که صرفا جهت تحت تاثیر قرار دادن افکار و توجهات افراد متقاضی این نوع ویزا بیان شده و معمولا افراد و موسساتی که این گونه تبلیغات را به کار می برند به دنبال کلاهبرداری از متقاضیان ویزای توریستی آمریکا هستند. نه تنها برای ویزای توریستی آمریکا که برای در مورد صدور ویزای سایر انواع ویزای این کشور، هیچ فرد معقول و منطقی نمی تواند تضمین بدهد چرا که تنها شخص تاثیر گذاردرصدور ویزای توریستی آمریکا و دیگر ویزاهای این کشور، فقط آفیسر سفارت این کشور می باشد.

ویزای توریستی آمریکا-ویزای توریستی آمریکا تضمینی

اما متاسفانه ویزای توریستی آمریکا تضمینی، این روزها در برخی مراکز و سایت ها به میزان قابل توجهی تبلیغ شده که هدف بیشتر آن ها استفاده از این حیله به منظور جلب مشتری و بالا رفتن آمار بازدید سایت های مربوطه می باشد.
نکته جالب توجه اینکه موضوع ویزای توریستی آمریکا تضمینی حداقل برای ایرانیان بیشتر شبیه به یک طنز تلخ می باشد. به این دلیل که علاوه بر روابط تیره و تار ۲ کشور در دهه های گذشته متاسفانه نام ایران در لیست ۷ کشوری که ورود اتباع آن ها از سال ۲۰۱۷ به این کشور منع شده اند، وجود دارد. حتی با وجود اینکه صدور ویزای دانشجویی و تحقیقاتی در این قانون استثناء شده اما تعداد زیادی از شهروندان ایرانی که متقاضی دریافت ویزای تحصیلی آمریکا بوده اند، با وجود داشتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر این کشور و مراجعه به سفارت این کشور در کشورهای ترکیه و امارات؛ موفق به اخذ این نوع از ویزا نیز نشده اند. در نتیجه توصیه می شود متقاضیان محترم ویزای توریستی آمریکا نسبت به مجوزها و ضمانت های لازم در موسسات مختلف اطمینان حاصل کنند.

پناهندگی آمریکا با ویزای توریستی

پناهندگی آمریکا با ویزای توریستی یکی از شگردهایی است که برخی افراد برای حضور در آمریکا و دریافت اقامت این کشور از آن روش استفاده می کنند. این دسته از متقاضیان بایستی به این نکته توجه داشته باشند که علاوه بر اینکه پناهندگی آمریکا به نوبه خود راهی بسیار خطرناک و همراه با ریسک فراوان بوده، این موضوع سابقه آن ها را نیز نزد آفیسر سفارت بسیار غیر موجه خواهد کرد. چرا که فرد ابتدا با ارائه مدارک کافی برای بازگشت به کشور خود اعتماد آفیسر سفارت را جلب و موفق به اخذ ویزای توریستی آمریکا شده است. اما پس از ورود به این کشور درخواست پناهندگی نموده و قصد بازگشت به کشور مقصد را ندارد. توصیه موکد به این گونه افراد این است که ترجیحا از کشور خود و یا کشورهای امن اقدام به درخواست پناهندگی آمریکا نموده و در صورت موافقت به این کشور سفر کنند.

ویزای توریستی آمریکا-پناهندگی آمریکا با ویزای توریستی

زیرا کسانی که با ویزای توریستی آمریکا به دنبال دریافت پناهندگی این کشور هستند، در صورت نداشتن حامی یا به کشور خود برگشت داده شده و یا در اردوگاه های مهاجران غیرقانونی اسکان داده خواهند شد. شرایط این اردوگاه ها هر چه می گذرد بسیار اسفناک تر شده و معمولا افراد تجربه های بسیار تلخ و دردناکی را از حضور در این مکان ها به همراه دارند. در نهایت به این گونه افراد توصیه می شود از انواع روش های مهاجرت قانونی مانند مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری، مهاجرت به آمریکا از طریق کار و مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل برای حضور در سرزمین فرصت ها استفاده نمایند.
لازم به ذکر است موسسه “آریانا اپلای” روش پناهندگی را کاملا غیر قانونی دانسته و هیچ گونه مشاوره ای در این زمینه ارائه نمی دهد. گردآوری این مطلب و مطالبی از این دست صرفا جهت روشن سازی و آگاهی بخشیدن به متقاضیان عزیز امر مهاجرت می باشد.

نتیجه گیری

همواره بسیاری از افراد به دنبال اخذ ویزای توریستی آمریکا بوده که این موضوع می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از توریست، گردشگری، تفریح و سرگرمی گرفته تا یک دیدار تجاری، طی کردن یک روند درمانی، شرکت در یک همایش یا کنفرانس و تجدید دیدار با اعضای خانواده و دوستان. همه این موارد که معمولا مدت زمان پروسه آن ها کمتر از۱ سال و اغلب زیر ۶ ماه است، در حوزه ویزای توریستی آمریکا قرار می گیرد. ویزای توریستی یا ویزیتور ویزای آمریکا، خود دارای دو ۲ دسته کلی ویزای نوع B1 برای مقاصد تجاری و ویزای نوع B2 برای مقاصد توریستی می باشد. در نتیجه ۲ دسته دلایل نیز برای اخذ ویزای توریستی آمریکا یا هر کشور دیگری اهمیت خواهد داشت. “دلایل ورود” و “دلایل بازگشت” که دلایل بازگشت بسیار مهم تر بوده و هرچه مدارک و مستندات متقاضی ویزای توریستی آمریکا برای این ۲ دسته دلایل محکم تر باشد از شانس بیشتری برای دریافت ویزا برخوردار خواهد بود.

البته در سال های اخیر ورود اتباع ۷ کشور مسلمان از جمله ایران به این کشور ممنوع شده و متقاضیان شهروند این کشورها کار بسیار سختی برای دریافت ویزای توریستی آمریکا خواهند داشت. از سوی دیگر قوانین مهاجرتی هر ساله تغییر نموده و این در مورد ویزای توریستی آمریکا نیز صدق می کند. در نتیجه توصیه می شود متقاضیان ویزای توریستی آمریکا یا هر نوع ویزای دیگری با آگاهی کامل از شرایط و قوانین ویزای مورد نظر، نسبت به اخذ تصمیم و انجام اقدامات لازم، اطمینان حاصل نمایند. موسسه مهاجرتی “آریانا اپلای” با بهره مندی از وکلای پایه یک دادگستری در زمینه مهاجرت، دارای مجوزهای کاریابی بین المللی از وزارت کار و مجوز اعزام دانشجو از وزارت علوم، با داشتن مشاورین خبره و سوابق درخشان در حوزه مهاجرت؛ آمادگی خود را برای همراهی متقاضیان عزیز در تمام طول پروسه دریافت انواع ویزای آمریکا و دیگر کشورهای جهان اعلام می دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا