اطلاعات رسمی برای مهاجرت کاری به اروپا

خانه » مهاجرت کاری » اطلاعات رسمی برای مهاجرت کاری به اروپا
اطلاعات رسمی برای مهاجرت کاری به اروپا

مهاجرت کاری به اروپا یکی از انواع مهاجرت است که بسیار مناسب افرادی است که دارای تخصص و مهارت های لازم هستند. در واقع هر فردی که معیارها و الزامات تعیین شده توسط کشورهای اروپایی را داشته باشد می تواند در اروپا مشغول به کار و زندگی شود.

این الزامات در کشور های مختلف اروپایی متفاوت است. بیشتر کشورهای اروپایی برنامه های خاصی را دارند که از طریق آن ها اقدام به جذب متخصصان خارجی می کنند تا کمبود شغل در زمینه های مختلف را جبران کنند.

در این مقاله اطلاعات رسمی مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری و مهاجرت کاری به اروپا را به شما ارائه می دهیم. با ما همراه باشید.

بررسی روش ها و مراحل مهاجرت کاری به اروپا

هر یک از کشورهای عضو شینگن سیاست های خاص خود را برای صدور ویزا دارند که با کشور دیگر متفاوت است. بنابراین معیارها ، الزامات ، شرایط و حتی روند درخواست و صدور ویزای کار بستگی زیادی به نیازهای شغلی و کارگری خاص هر کشور دارد.

چه کسانی برای کار در اروپا به ویزا نیاز دارند؟

طبیعتا شهروندان اتحادیه اروپا نیازی به درخواست ویزای کار ندارند. علاوه بر آن ها شهروندان ایالات متحده آمریکا ، استرالیا ، کانادا ، اسرائیل ، ژاپن ، نیوزلند ، سوئیس نیازی یه اخذ این ویزا ندارند با این حال پس از ورود به کشور مورد نظرشان ، باید درخواست اقامت و اجازه کار خود را در آن کشور ثبت کنند.

اتباع دیگر کشورها که قصد کار در اروپا را دارند ، باید قبل از ورود به مناطق شینگن و کشور مورد نظرشان ، برای اخذ ویزای کاری اقدام کنند.

نحوه دریافت ویزای کار اروپا

برای مهاجرت کاری به اروپا و اخذ ویزای کاری ابتدا باید بررسی کنید که کشور مورد نظرتان که می خواهید در آن کار کنید برنامه ای برای ارائه ویزای کاری دارد یا خیر.

سپس باید ببینید که آیا واجد شرایط برای اخذ ویزای کار اتحادیه اروپا هستید و از تخصص و مهارت لازم جهت دریافت این ویزا برخوردارید یا خیر. برای کسب اصلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است به وب سایت رسمی سفارت کشور مورد نظرتان مراجعه کنید تا از شرایط و الزامات ویزا کاری آگاه شوید.

اگر از معیارها و الزامات برای اخذ ویزای کار اتحادیه اروپا را برخوردار بودید قبل از اقدام برای گرفتن ویزا حتماً موارد زیرا را برای خود مهیا کنید.

  • مدارک مورد نیاز سفارت را برای دریافت ویزای کار جمع آوری کنید.
  • برای مصاحبه ویزا برنامه ریزی و اقدام کنید.
  • به همراه مدارک خود در مصاحبه شرکت کنید و برای دریافت ویزا منتظر بمانید.

مدارک لازم برای اخذ ویزا

برای شرکت در مصاحبه نیاز به یک سری از مدارک است که باید به سفارت کشور مورد نظرتان ارائه دهید. این مدارک عبارتند از :

  • دو قطعه عکس پرسنلی : این عکس ها باید طبق معیارهای عکاسی ویزای شینگن و طی سه ماه گذشته گرفته شده باشند.
  • پاسپورت معتبر : گذرنامه شما باید حداقل سه ماه اعتبار و حداقل دو صفحه خالی برای برچسب ویزا داشته باشد دارد.
  • رزرو پرواز رفت و برگشت : تاریخ و شماره پروازهای ورود و خروج از منطقه شینگن باید مشخص شده باشد.
  • بیمه درمانی برای سفر : داشتن بیمه ای به ارزش حداکثر ۳۰،۰۰۰ یورو که در تمام کشورهای شینگن معتبر باشد. این بیمه باید قبل از گرفتن ویزا خریداری شود و هرگونه اورژانس پزشکی و یا بازگشت به کشور اصلی شخص را پوشش دهد.
  • اثبات داشتن محلی برای زندگی : سندی مانند قرارداد اجاره نامه که نشان می دهد شما محل برای زندگی در منطقه شینگن دارید.
  • قرارداد استخدام : یک قرارداد کاری امضا شده بین شما و کارفرمای آینده که در منطقه شینگن اقامت دارد.
  • اثبات داشتن تحصیلات آکادمیک : اصل و ترجمه مدارکی مانند دیپلم ، مدرکی که تایید کند دوره تخصصی خاصی را طی کرده اید ، ریز نمرات نمرات و … .
  • اثبات داشتن مهارت کافی زبان : بیشتر کشورها از شما می خواهند سطح کافی از دانش زبان رسمی آن ها را کسب کنید. حتی اگر قصد داشته باشید فقط یک سال در آن کشور کار کنید ، باز هم نیاز به تسلط بر روی زبان آن کشور دارید.

توجه داشته باشید که این مدارک ، شرایط اساسی و کلی مورد نیاز کشور های عضو شینگن برای اخذ ویزا کاری است. قوانین در هر یک از کشورهای عضو شینگن و سایر کشورهای اروپایی خارج از این منطقه متفاوت است.

هر کشور شرایط و الزامات خاص خود را دارد که موجب می شود مجبور شوید مدارکی اضافه بر لیست بالا به آن کشور ارائه دهید. از این رو بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی سفارت کشور مورد نظرتان مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا