Search
Close this search box.

بهترین کشور برای مهاجرت از طریق ازدواج

خانه » مهاجرت » بهترین کشور برای مهاجرت از طریق ازدواج
بهترین کشور برای مهاجرت از طریق ازدواج

بهترین کشور برای مهاجرت از طریق ازدواج را می توان کشوری دانست که پروسه اخذ اقامت در آن چندان دشوار نباشد و افراد به راحتی بتوانند شهروند آن کشور شناخته شوند. معمولا در اکثر کشورها، پس از ثبت رسمی ازدواج و ارائه درخواست جهت دریافت ویزای الحاقی، اخذ اقامت همسر امکان پذیر می شود. اما ممکن است شرایط ازدواج در برخی کشورها راحت تر باشد و یا روند اخذ تابعیت در یکسری کشورها با سرعت بیشتری طی گردد. به همین دلیل عده ای همواره در پی شناخت بهترین کشور برای ازدواج و اخذ اقامت می باشند. البته چنین موضوعی از اساس اشتباه است و ازدواج لزومأ یک شیوه برای مهاجرت به حساب نمی آید و در صورت تشخیص صوری بودن آن از طرف پلیس و اداره مهاجرت، دردسرهای زیادی به دنبال خواهد داشت. در ادامه بهترین کشور برای مهاجرت از طریق ازدواج را معرفی خواهیم کرد.

شرایط اخذ اقامت از طریق ازدواج

شرایط اخذ اقامت از طریق ازدواج

به طور کلی اولین شرط برای تقاضای تابعیت یک کشور از این طریق، ثبت ازدواج است. پس از آن، اثبات توانایی مالی جهت تامین مخارج زندگی فرد مورد نظر و داشتن محل مناسب برای زندگی نیز از الزامات اخذ اقامت در هر کشور خواهد بود. اما نکته مهمی که در بخش قبل نیز به آن اشاره شد، ارائه مدارک و مستنداتی مبنی بر واقعی بودن ازدواج نیز از جمله شروط بسیار مهمی است که مقامات مربوطه با دقت ویژه ای به بررسی آن می پردازند و در صورت مشاهده جزئیاتی مبنی بر صوری بودن ازدواج، مسئله اقامت منتفی می شود. پس از طی مراحل و موارد فوق، متقاضی می تواند با اثبات پذیرش فرهنگ کشور مورد نظر و فراگیری زبان، نسبت به دریافت اقامت دائم و اخذ پاسپورت اقدام نماید.

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ازدواج کدامند؟

در این بخش برخی کشورها که اصطلاحأ بهترین کشور برای مهاجرت از طریق ازدواج هستند و پروسه راحت تری برای اخذ اقامت از این طریق دارند را معرفی خواهیم کرد:

ازدواج در اوکراین

یکی از بهترین کشورها برای اخذ تابعیت از راه ازدواج، اکراین است. چراکه پروسه اخذ شهروندی در این کشور بسیار سریع بوده و زمان لازم برای ثبت ازدواج و تقاضای اقامت تنها یک ماه به طول می انجامد. ضمن اینکه تنها با دو سال اقامت پیوسته در این کشور می توانید تابعیت از طریق ازدواج این کشور را دریافت کنید. مدارک مورد نیاز نیز شامل؛ پاسپورت خارجی، گواهی تولد، عدم سابقه کیفری و اسناد مربوط به ازدواج و تأهل شما می باشد.

ازدواج در ترکیه

اخذ اقامت و شهروندی از طریق ازدواج در ترکیه نیز بسیار سریع است و به همین دلیل ترکیه نیز بهترین کشور برای مهاجرت از طریق ازدواج به شمار می رود. شرایط دریافت تابعیت این کشور نیز شامل اثبات قصد واقعی و جدی برای ازدواج و صوری نبودن آن است و اینکه باید ثابت کنید تا به حال ازدواج نکرده‌ و مجرد هستید. در غیر اینصورت ارائه مدارک طلاق یا فوت همسر الزامی است. برخورداری از تمکن مالی، سن بالای ۱۸ سال و عدم سوء سابقه موارد مهم دیگری هستند که پس از بررسی و تایید آنها، می توانید شهروندی این کشور را حدود ۳ تا ۵ سال بعد اخذ نمائید.

بیشتر بخوانید : واجدین شرایط مهاجرت به اروپا

شرایط اخذ اقامت از طریق ازدواج

ازدواج در استرالیا

استرالیا یکی از کشورهایی است که مورد توجه بسیاری از هموطنان ما بوده و دریافت اقامت این کشور به دلیل شرایط مطلوب زندگی، تحصیلی و شغلی متقاضیان زیادی دارد. اگرچه پروسه تابعیت از طریق ازدواج در استرالیا نسبت به کشورهای دیگر، پیچیده تر می باشد اما همواره بهترین کشور برای مهاجرت از طریق ازدواج نیز بوده است. برای ازدواج اتباع خارجه دو نوع ویزا وجود دارد؛ در نوع اول پس از گذشت یکسال از ازدواج و زندگی مشترک، یک ویزای موقت به متقاضی داده می شود. سپس ویزای دائم ازدواج با گذشت دو سال به آنها تعلق می گیرد. در نهایت با اثبات توانایی مالی، عدم سابقه کیفری، تجرد و صوری نبودن ازدواج می توان بعد از ۲ تا ۵ سال شهروند استرالیا از طریق ازدواج شد.

ازدواج در کانادا

کانادا نیز از جمله کشورهایی است که همه ساله پذیرای متقاضیان بسیاری از طریق اقامت تحصیلی، کار، سرمایه گذاری و… می باشد و بدیهی است که بهترین کشور برای مهاجرت از طریق ازدواج نیز هست. یک فرد در صورت داشتن اقامت کانادا، سن بالای ۱۸ سال، عدم سوء سابقه، عدم تأهل و ارائه مدارکی جهت واقعی بودن ازدواج می تواند متقاضی ویزای الحاقی برای همسر خود باشد. از طرفی ارائه یک برگه رسمی تعهد که بر اساس آن، تا سه سال حامی مالی همسر خود باشد و به دولت کانادا بدهکار نباشد نیز الزامی است. در این صورت شهروندی و تابعیت این کشور پس از ۳ سال، صادر می شود.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پیمایش به بالا