حداقل شرایط برای مهاجرت چیست ؟

خانه » مهاجرت » حداقل شرایط برای مهاجرت چیست ؟
حداقل شرایط برای مهاجرت

حداقل شرایط برای مهاجرت برای ایرانیان در تمامی روش های مهاجرتی شامل موارد عمومی و ویژه می باشد که بصورت غیر مستقیم در تمامی روش های مهاجرتی یکسان می باشد.

همانگونه که مشاهده می شود افراد زیادی از ایران مهاجرت می کنند و یا تصمیم به مهاجرت در روزهای آینده دارند. طبق این افزایش برای درخواست مهاجرتی، در کشورهای مقصد نیز شرایط به جهت پذیرش نیز تغییراتی اساسی و بنیادی داشته است.

مسیر مهاجرت به سایر کشورهای دیگر سخت تر و پیچیده تر نسبت به قبل شده است و این شرایط نیز روز به روز دشوارتر نیز می شوند. با توجه به سختی شرایط لازم دانستیم که برخی از سوالات متداول و احتمالی را که برای هاجرین عزیز پیش می آید را به واسطه مقاله حداقل شرایط برای مهاجرت را تشریح کنیم.

 

برای مهاجرت چه شرایط حداقلی نیاز است؟

  • مصمم بودن

نیاز اولیه ای که در بحث مهاجرت از همه ی موارد مهم تر  است، پشتکار داشتن برای تصمیمی است که گرفته شده است. چون تا تصمیم شما قطعی و مصمم بودن است. اگر هنوز شک به مهاجرت کردن دارید پس نمی توانید پیش بروید و باید مسیر نرفته را به عقب بازگردید.

اصولا ایرانیان به خانه و خانواده بسیار مقید و پایبند هستند و مهاجرت دوری را برای آنها ایجاد می کند و تمامی روابط خانوادگی و دوستانه ای که دارند را از دست می دهند. پس داشتن تصمیم راسخ و پشتکار داشتن مسیر مهاجرت و اقامت در کشوری دیگر را آسان و راحت می کند.

اگر تصمیم تان برای مهاجرت کردن قطعی شد این موضوع را نمی بایست با دیگران و در جمع دوستان و خانواده و حتی غریبه ها مطرح کنید . اگر دقت کرده باشید اگر کسی در اطراف شما مهاجرتی به کشوری دیگر را داشته است یکدفعه بوده است و شما پس از مهاجرت شخص از این اتفاق با خبر شده اید. گفته می شود در مهاجرت بنیان اصلی این اتفاق خود فرد مهاجر می باشد و موارد دیگر در اولویت های بعدی قرار می گیرند. بعنوان مثال اخذ ویزای آمریکا برای مهاجرت نیاز است تا شما مصم در این راه باشید.

 

 

  • داشتن توان مالی

بعد از آنکه شما مصمم به مهاجرت کردن شدید و پشتکارتان قوی و محکم شد نیاز است تا از نظر پول کافی داشتن و سرمایه در یک شرایط حداقلی و کافی برای این امر باشید. درواقع در بحث حداقل شرایط برای مهاجرت داشتن سرمایه و توان مالی خیلی مهم و حیاتی است. چرا که اگر شما پول کافی در انجام این اقدام نداشته باشید ممکن است که فرصتی که برای خودتان فراهم کرده اید را به خاطر نداشتن پول از دست بدهید. پس اگز پول و سرمایه ای برای این کار ندارید لطفا اقدامی نکنید.

بهتر است بدانید که حداقل سرمایه برای انواع مهاجرت از جمله تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و یا درمانی متفاوت است. در حال حاضر مهاجرت های تحصیلی از ارزانترین نوع مهاجرت ها هستند که بودجه کمتری را برای مهاجرت نیاز دارد و مهاجرت سرمایه گذاری از گران ترین نوع مهاجرت ها می باشد که پول بیشتری را نیاز خواهد داشت.

نکته ای که می بایست به آن توجه داشته باشید آن است که پول های نقدی تان را بعنوان سرمایه می بایست در نظر داشته باشید چرا که سایر سرمایه ها از جمله خانه، زمین، ماشین و غیره تا زمانی که به پول نقد تبدیل نشوند نمی توانند برای شما بودجه کافی را تامین کنند.

حتی پناهندگی مانند پناهندگی در انگلستان نیازمند داشتن سرمایه و بودجه کافی و قابل قبول است تا بتوانید در آن کشور مقیم شوید.

 

  • هدف داشتن

هدف داشتن از آن جهت در موارد و حداقل شرایط برای مهاجرت قرار می گیرد که هنگامی که به کشور مورد نظرتان مانند رسیدید و هدف تان را دیدید شرایط را بهتر بتوانید درک کنید و جنگیدن با سختی ها در مهاجرت مانند مهاجرت به امریکا برای تان لذت بخش خواهد بود. آنچه که مشخص است هیچگونه تضمینی وجود ندارد که کشور مقصد برای شما ایده آل و پر از راحتی و آسایش باشد اما هدف داشتن شما را قوی و محکم می کند.

 

  • مهارت های کافی داشتن

اگر قصد مهاجرت دارید و فکر می کنید در کشورهای مقصد با کار کردن می توانید از عهده ی بخشی از مخارج خود برآید، اشتباه است. درواقع هیچ تضمینی وجود ندارد که کشور مقصد برای فردی که هیچ مهارت و حرفه ای ندارد شغل ایجاد کند . به زبان ساده تر اگر قصد مهاجرت کاری دارید ولی تخصص و مهارتی ندارید، در این شرایط مهاجرت شما ناموق خواهد بود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا