روش های مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان

خانه » مهاجرت » روش های مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان
روش های مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان

ایالات متحده بهترین مقصد برای بسیاری از مردم در سراسر جهان است. از این رو روش های مهاجرت به آمریکا کم نیست. به سختی می توان کشور دیگری را یافت که به اندازه آمریکا دارای مهاجر باشد و اساس کشور بر پایه مهاجرین شکل گرفته باشند.

برای کمک به شما و آشنایی با روش های مهاجرت به آمریکا و اخذ ویزای آمریکا ، به خصوص روش هایی که برای ایرانیان راحت تر و ممکن تر است ، برخی از توصیه ها را برای شما جمع آوری کرده ایم. با ما همراه باشید.

بررسی روش های مهاجرت به آمریکا

هر ساله هزاران نفر برای جستجوی بخت خود و تلاش برای رسیدن به زندگی بهتر در آمریکا ، برای دریافت گرین کارت آمریکا اقدام می کنند. بنابراین ، چگونه رویای مهاجرت به آمریکا را به واقعیت تبدیل کنیم ؟ راه های مختلفی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. روش هایی که در زیر اشاره می کنیم از متداول ترین آن ها هستند.

لاتاری

قرعه کشی گرین کارت (لاتاری) ساده ترین روش مهاجرت به آمریکا

برنده شدن در قرعه کشی گرین کارت آمریکا آسان و ساده ترین راه برای ورود به این کشور است. اما فاکنور شانس نقش مهم و اساسی در آن دارد. هرکسی که شرایط شرکت در قرعه کشی گرین کارت را داشته باشد می تواند به طور مستقیم در وزارت امور خارجه آمریکا ثبت نام کند.

با این حال ، روند درخواست ممکن است کمی پیچیده باشد. قوانین قرعه کشی گرین کارت سال به سال کمی تغییر می کند. تقریباً ۴۰٪ از همه متقاضیان هر ساله از قرعه کشی محروم می شوند ، که اغلب به دلیل اشتباهات جزئی در هنگام ثبت نام است. بنابراین در هنگام ثبت نام تمام موارد را طبق دستورالعمل گفته شده رعایت کنید.

مهاجرت به آمریکا از طریق خانواده

مهاجرت به آمریکا از طریق خانواده

اعضای خانواده کسانی که شهروندان آمریکا یا دارای گرین کارت هستند نیز مجاز به اقامت دائم در ایالات متحده هستند. مهاجرت مبتنی بر خانواده به دو دسته تقسیم می شود که به درجه خویشاوندی و نسبت فامیلی افراد بستگی دارد.

دسته اول که فامیل درجه یک محسوب می شوند ، مستقیما اقامت دائم در آمریکا را دریافت می کنند. این گروه شامل همسران ، فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال و والدین شهروندان آمریکا یا دارندگان گرین کارت می شود.

دسته دوم که فامیل درجه دوم حساب می شوند ، شامل خواهر و برادر و فرزندان بالای ۲۱ سال از شهروندان ایالات متحده یا دارندگان گرین کارت هستند. فقط تعداد محدودی از گرین کارت برای آن ها در دسترس است و صدور ویزا برای آن ها قطعی نیست. علاوه بر این ، آن ها معمولاً باید با زمان انتظار طولانی تری برای اخذ اقامت روبرو شوند.

مهاجرت به امریکا مبتنی بر اشتغال

مهاجرت مبتنی بر اشتغال

با  وجود این مورد حتی بدون برنده شدن در قرعه کشی گرین کارت یا داشتن خویشاوندی در آمریکا ، مهاجرت به ایالات متحده آمریکا امکان پذیر است. اما دریافت اقامت از این طریق به خصوص برای ایرانیان خیلی آسان نیست.

افرادی که با یک شرکت در ایالات متحده قرارداد امضا می کنند واجد شرایط مهاجرت مبتنی بر کار هستند. وقتی نوبت به جستجوی شغل می رسد ، داشتن مهارت و تخصص بسیار مهم است ، با داشتن مدارک بالاتر احتمال استخدام شدن توسط یک شرکت آمریکایی افزایش می یابد.

مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای تحصیلی

مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای تحصیلی

آمریکا با داشتن تعداد زیادی از برترین دانشگاه های جهان همواره یکی از بهترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی است. از این رو تحصیل در آمریکا می تواند رویا هر دانشجویی باشد. اخذ ویزا تحصیلی و تحصیل در این کشور یکی از بهترین و راحت ترین روش های مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان است.

این روش مهاجرت به آمریکا نسبت به روش های قبلی ساده تر است ، بستگی به شانس و یا داشتن خویشاوند در آمریکا ندارد و برای همه قابل استفاده است.

کار کردن به صورت نیمه وقت هنگام تحصیل در آمریکا و کسب تجربه کاری در این کشور ، باعث می شود پس از فارغ التحصیلی به دانشجو یک سال فرصت برای پیدا کرد شغل و اجازه کار در آمریکا داده شود.

بعد از پایان این یک سال می توان در خواست دریافت ویزا کار را داده و به این صورت می توان ویزای تحصیلی آمریکا را به ویزای کاری تبدیل کرد.

پس از پایان یافتن این پنج سال ، می‌توان برای اخذ اقامت دائم و دریافت گرین کارت آمریکا درخواست داد. اینگونه دانشجویان بعد ار پایان تحصیل وارد بازار کار آمریکا می شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا