Search
Close this search box.

واجدین شرایط مهاجرت به اروپا

خانه » مهاجرت » واجدین شرایط مهاجرت به اروپا
واجدین شرایط مهاجرت به اروپا

واجدین شرایط مهاجرت به اروپا افرادی هستند که دارای شرایط لازم جهت اخذ اقامت کشورهای مختلف این قاره می باشند. البته قطع به یقین قوانین مهاجرتی کشورها با یکدیگر متفاوت است، اما می توان مجموعه ای از شرایط عمومی اکثر کشورها را برای افرادی که قصد مهاجرت دارند، بیان نمود. اما پیش از آن ارائه یک سری اطلاعات کلی در رابطه با این قاره زیبا، خالی از لطف نمی باشد.

اروپا دومین قاره کوچک دنیا با مساحت تقریبی ۱۰ میلیون کیلومتر و ۷۴۰ میلیون نفر جمعیت است. آب و هوای معتدل به همراه طبیعت سرسبز و فوق العاده، از مزایا و عوامل افزایش تقاضا جهت مهاجرت به این قاره می باشد. همچنین تنوع اقوام و زبان های رایج، دیگر ویژگی این قاره سبز به شمار می رود. اما آشنایی کشورهای اروپایی با زبان بین المللی از نگرانی واجدین شرایط برای مهاجرت به اروپا کاسته است.

بیشتر بخوانید : انواع مهاجرت

شرایط لازم برای مهاجرت به اروپا

متقاضیان مهاجرت به اروپا در صورت داشتن یکی از شروط زیر می توانند نسبت به اخذ تابعیت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا اقدام کنند.

برخورداری از تمکن مالی

برخورداری از تمکن مالی

توانایی مالی و اثبات آن از طریق مشخص شده، یکی از راه های مطمئن جهت دریافت اقامت اروپا می باشد. به این معنی ک یک فرد درصورتی که بتواند درآمد ثابت و ماهانه ۲ تا ۴ هزار یورویی خود و همراهانش اعم از همسر و فرزندان زیر هجده سال را به اثبات برساند از واجدین شرایط مهاجرت به اروپا شناخته می شود. اثبات این درآمد تنها از چهار طریق امکانپذیر می باشد:

  • دریافت سود سپرده بانکی
  • ارائه اجاره نامه یک ملک شخصی
  • دریافت حقوق بازنشستگی
  • دریافت سود سهام شرکت بورسی
سرمایه گذاری در یک کشور اروپایی

سرمایه گذاری در یک کشور اروپایی

سرمایه گذاری به یکی از روش های تعیین شده مانند خرید ملک، خرید اوراق قرضه دولتی و خرید سهام طبق ارزش معین از شرکت هایی که به تایید دولت کشور مورد نظر رسیده اند، از جمله شروطی است که در قوانین مهاجرتی اروپا مورد تایید و توجه می باشد. به این ترتیب، واجدین شرایط مهاجرت به اروپا علاوه بر همسر و فرزندان خود می تواند اقامت دائم سایر اقوام درجه یک مانند پدر و مادر را نیز اخذ نماید.

درخواست ثبت شرکت

درخواست ثبت شرکت

ثبت شرکت از جمله راه های محبوب و پرطرفدار اخذ اقامت اروپا به شمار می رود. اما تنها در برخی کشورهای حوزه شینگن و به واسطه ارائه یک بیزنس پلن قوی، دریافت تابعیت اروپا ممکن می شود. این پروسه می تواند در برخی کشورها مراحل ساده تری داشته باشد اما معمولا پس از تایید اولیه بیزینس پلن توسط کشور مورد نظر، یک اقامت موقت برای متقاضی صادر می گردد.

لازم به ذکر است که اگر چند خانواده به عنوان صاحبان سهام شرکت ثبت شده، معرفی شوند؛ فرصت اخذ اقامت اروپا برای تمامی آنها فراهم می شود. در این روش متقاضی تابعیت اروپا این امکان را دارد که چهار خانواده که شامل مدیر عامل و ۳ عضو هیأت مدیره می شوند، را به عنوان واجدین شرایط مهاجرت به اروپا معرفی و برای آنها درخواست اقامت نماید.

واجدین شرایط مهاجرت به اروپا برای ازدواج با یک فرد اروپایی

ازدواج با یک فرد اروپایی

یکی از قوانین مهاجرت که در بیشتر کشورهای جهان مورد پذیرش است، اخذ تابعیت از طریق ازدواج با فردی از کشور مقصد است. این شرط شامل کشورهای اروپایی نیز می شود و در صورت ازدواج با یک فرد اروپایی، مهاجرت و کسب تابعیت امکانپذیر خواهد شد.

واجدین شرایط مهاجرت به اروپا برای دریافت کارت آبی

دریافت کارت آبی

Bluecard یا کارت آبی، ایده ای برگرفته از گرین کارت آمریکا است که به واسطه دریافت آن امکان صدور اقامت برای نیروهای کار و مهاجران دارای تخصص فراهم می شود. به این وسیله افراد غیر اروپایی و متقاضی کار به عنوان واجدین شرایط مهاجرت به اروپا شناخته می شوند و دروازه‌ کشورهای عضو اتحادیه اروپا به روی این افراد باز خواهد شد. آلمان به عنوان قطب صنعتی اروپا، یکی از کشورهای موافق اجرای این برنامه از همان ابتدا بود و حتی شرایط و ملزومات اجرای آن را نیز فراهم و اعلام کرد.

واجدین شرایط مهاجرت به اروپا برای تحصیل در دانشگاه های اروپا

تحصیل در دانشگاه های اروپا

شوق پیشرفت و جذابیت تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان، برای بسیاری از افراد، مسئله ای غیر قابل انکار می باشد. این در حالی است که بیشتر دانشگاه هایی که از رنگینگ بالایی در رتبه بندی علمی و پژوهشی دنیا برخوردارند، در کشورهای اروپایی قرار گرفته اند. امکان تحصیل رایگان در بسیاری از این مراکز و فرصت کار پاره وقت به همراه تحصیل، از مواردی است که موجب ترعیب واجدین شرایط مهاجرت به اروپا از این طریق شده است. پس از فارغ التحصیلی و قبولی در یک شغل، امکان اخذ اقامت اروپا را خواهند داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا