بهترین کشور برای پناهندگی

خانه » اقامت » بهترین کشور برای پناهندگی
بهترین کشور برای پناهندگی

بهترین کشور برای پناهندگی متقاضیان، کشوری است که شانس اخذ اقامت در آن بیشتر بوده و از امنیت بالایی نیز برخوردار باشد. علت اینکه در این باره از شانس و احتمالات صحبت می کنیم، غیرقانونی بودن این شیوه مهاجرت است که موجب دردسرها و خطرات بسیاری برای افرادی می شود که به این شکل قصد خروج و دریافت تابعیت یک کشور را دارند. به همین دلیل، پناهندگی به هیچ عنوان روشی نیست که ما به هموطنان خود توصیه کنیم و هرآنچه که در این مطلب مورد اشاره قرار خواهد گرفت، صرفأ جهت آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات مخاطبان در این رابطه است. لذا پیشنهاد ما بررسی روش های قانونی مهاجرت اعم از تحصیلی، کاری، ازدواج، تولد و سرمایه گذاری خواهد بود. اما در ادامه می توانید با ما همراه باشید تا درباره بهترین کشور برای پناهندگی بیشتر صحبت کنیم.

وضعیت کنونی پناهجویان در دنیا

همانطور که اشاره شد، پناهندگی یکی از روش های مخاطره آمیز و نه چندان مطمئن برای افرادی است که این راه را برای مهاجرت برگزیده اند. بلاتکلیفی، عدم برخورداری از آزادی، امنیت و آثار حقوقی مطلوب و محدودیت هایی که برای بهره مندی از حقوق شهروندی و مزایای اجتماعی هر کشور وجود دارد و همچنین تبعات منفی که در آینده گریبانگیر فرد و خانواده او می شود، تنها بخشی از مشکلات و گرفتاری هایی است که احتمال وقوع آن برای پناهندگان بسیار زیاد است.

بهترین کشور برای پناهندگی

بیشتر بدانید: مزایای پناهندگی در انگلستان

با این حساب تا کنون چیزی قریب به ۷۱ میلیون نفر در دنیا مجبور به پناهندگی شده اند که بسیاری از آنها بدون تابعیت و محروم از حقوق اولیه و اساسی خود مانند آموزش، بهداشت، درمان، آزادی و اشتغال هستند. این پناهجویان بیشتر سوری، افغانستانی، سودانی، سومالیایی و میانماری بودند که در پی یافتن بهترین کشور برای پناهندگی به سرزمین های اطراف هجوم برده اند.

بهترین کشورهای دنیا برای پذیرش پناهندگان

براساس اطلاعاتی که کمیسریای عالی سازمان ملل متحد در این باره منتشر نموده، به ترتیب کشورهای ترکیه، پاکستان، اوگاندا، سودان و آلمان، در مقایسه با دیگر کشورهای جهان، میزبانان بهتری برای پناهجویان بوده اند. البته پرواضح است که وضعیت زندگی و حقوق و شرایط پناهندگان ابدأ در این کشورها به یک اندازه نبوده و قابل قیاس نیستند و این رتبه بندی تنها براساس کمیت و تعداد پناهندگانی است که پذیرش شده اند.

بهترین کشور برای ایرانی ها به جهت پناهندگی

اما بهترین کشور برای پناهندگی ایرانی ها، معمولا کشورهایی هستند که از نظر رفاه اجتماعی و کیفیت زندگی در سطح قابل قبولی باشند. بر این اساس ترجیح اکثر ایرانی ها، کشورهای اروپایی مانند آلمان، سوئد و مجارستان است. ضمن اینکه کانادا نیز از جمله کشورهایی می باشد که پناهندگان زیادی از کشور ما را پذیرفته است. درواقع این کشورها به واسطه رعایت حقوق پناهندگان و ارائه خدمات انسان دوستانه به عنوان کشورهای امن برای پذیرش ایرانی های پناهنده شناخته می شوند. اما از میان کشورهای اروپایی، آلمان بهترین کشور برای پناهندگان ایرانی بوده است.

قوانین اقامت از طریق پناهندگی

معمولا دلایل مختلف سیاسی، مذهبی و اجتماعی و مشکلاتی که منجر به شکنجه و یا آزار افراد در کشورشان شده، از جمله علل اصلی مهاجرت پناهجویان به شمار می رود. به این ترتیب، افراد پناهنده می بایست علاوه بر ارائه درخواست پناهندگی از کشور مورد نظر، وضعیتی که او را مجبور به مهاجرت نموده را نیز شرح داده و اثبات نماید.

برای آشنایی با انواع روش های مهاجرت با ما همراه باشید.

قوانین اقامت از طریق پناهندگی

معمولا در کشوری مانند آلمان که به عنوان بهترین کشور برای پناهندگی ایرانیان شناخته می شود، افراد به محض ورود و جهت تعیین تکلیف، ملزم به ۶ ماه زندگی در کمپ هایی هستند که برای آنها در نظر گرفته شده و پس از آن به اقامتگاه های عمومی فرستاده خواهند شد. سپس در طول این مدت و بسته به شرایط خود می توانند متقاضی یکی از شیوه های پناهندگی شوند.

حقوق پناهندگان در کشورهای مختلف

پیش تر نیز اشاره شد که معمولا حقوق پناهندگان در کشورهای مختلف به شکل یکسان، رعایت نمی شود اما در این بخش، قوانین کشور آلمان را به عنوان بهترین کشور برای پناهندگی مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. بر طبق قوانین این کشور، هر فردی که به دلایل سیاسی و امنیتی مورد آزار و شکنجه قرار گرفته باشد، می تواند به عنوان پناهنده در آلمان بماند. البته در حال حاضر به دلیل بحران پناهندگان در اروپا و آلمان، قانون و مقررات پذیرش پناهندگان و حقوق اولیه آنها دستخوش تغییرات بسیاری شده است. اما به طور کلی اصلی ترین و مهم ترین حقوق پناهندگان می تواند شامل برخورداری از خدمات آموزشی، درمانی، داشتن خانه و سرپناه و حق کار باشد.

[ux_sidebar id=”product-sidebar” style=”boxed”]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا