چگونه می توان اقامت ترکیه را گرفت؟

خانه » اقامت » چگونه می توان اقامت ترکیه را گرفت؟
اقامت ترکیه

اقامت ترکیه از جمله موضوعاتی است که بسیاری از هموطنان ما پرسش ها و ابهامات زیادی در رابطه با آن دارند. پیش از هر چیز باید بدانید که اخذ اقامت از این کشور نیز همانند مهاجرت به سایر کشورهای دنیا به روش های مختلفی امکانپذیر بوده که از نظر هزینه، مدت زمان و سرعت اخذ اقامت با هم متفاوت هستند و شما پس از بررسی هریک از روش ها می توانید مناسب ترین راه را برگزینید.

به طور کلی مهاجرت به ترکیه و دریافت تابعیت این کشور به دو روش کوتاه مدت و بلند مدت انجام می شود که در ادامه ضمن بررسی آنها، راه هایی که برای اخذ اقامت ترکیه وجود دارند را شرح خواهیم داد. در این صورت با اطلاعات بیشتر و کاملتری می توانید مسیر مطمئن و امنی را برای یک زندگی جدید در این کشور پیش بگیرید.

اقامت کوتاه مدت ترکیه

این نوع اقامت در کشور ترکیه اغلب یک ساله بوده و به واسطه کار، تحصیل، گردشگری و … قابل صدور است. برخی از روش هایی که با انجام آنها امکان دریافت تابعیت ترکیه وجود دارد، از قرار زیر می باشند:

  • انجامتحقیقات علمی
  • سرمایهگذاری و ارتباطات تجاری
  • اقامتتوریستی یا اقامت با اجاره خانه با هدف گردشگری
  • شرکتدر برنامه های آموزشی، تحقیقاتی، دوره های تخصصی و کارآموزی سازمان های عمومی و شرکت های ترک
  • حضوردر مراکز آموزشی و تحصیلی ترکیه و یا برخی برنامه های بین المللی
  • استفادهاز برنامه ها و اقدامات درمانی و انسان دوستانه
  • یادگیریزبان ترکی

اقامت طولانی مدت یا دائم ترکیه

اخذ اقامت ترکیه به صورت دائم به این نحو خواهد بود که بتوانید کلیه ضوابط و قوانینی که به واسطه آن موفق به دریافت اقامت یکساله شده اید را حفظ نموده و سالانه جهت تمدید آن اقدام نمائید. در این روش شما تنها قادر خواهید بود از طریق خرید ملک، ازدواج و یا سرمایه گذاری، شهروندی یا اقامت دائم را کسب نمائید. درواقع همانطور که اشاره شد، با تمدیدهای سالانه مجوز اقامت در این کشور به مدت ۵ تا ۸ سال به طور متوالی، می توانید اقامت دائم خود را در این کشور اخذ نموده و شهروند ترکیه شوید.

برای خواندن مقاله حداقل شرایط برای مهاجرت کلیک و با ما همراه باشید.

اقامت در ترکیه با سرمایه گذاری

اقامت در ترکیه با سرمایه گذاری

یکی از راه های مهاجرت و گرفتن اقامت ترکیه ، سرمایه گذاری است که شامل هرگونه فعالیت اقتصادی سودآور مانند خرید سهام، خرید ملک، خرید اوراق قرضه، کارآفرینی و… می باشد. البته شرایط سرمایه گذاری در ترکیه نیز متفاوت بوده و بسته به برخی عوامل و فاکتورها تعیین می گردد. مثلا، در سرمایه گذاری از طریق خرید ملک، می بایست ارزش خانه خریداری شده زیر ۲۵۰ هزار دلار نباشد. همچنین در سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی نیز، استخدام و به کارگیری حداقل ۵ شهروند ترکیه ای الزامی است.

اقامت در ترکیه از طریق ازدواج

ازدواج نیز از جمله راه هایی است که در شرایط اخذ اقامت ترکیه همواره مورد اشاره بوده و متقاضیان بسیاری از این طریق توانسته اند امتیاز شهروندی این کشور را دریافت کنند. به این صورت که متقاضی می بایست با یک شهروند ترک به صورت رسمی ازدواج کند و چند سال نیز با او زندگی کرده باشد. از طرفی اثبات صوری نبودن ازدواج و اینکه علاقه مبنای شکل گیری زندگی مشترک آنها بوده از شرایط مهمی است که برای اخذ اقامت این کشور الزامی و حائز اهمیت می باشد.

اقامت در ترکیه با خرید ملک

یکی از ساده ترین و راحت ترین روش های اخذ مجوز اقامت ترکیه ، خرید ملک است. در این روش کافی است با انتخاب و خرید ملک مورد نظر و انتقال رسمی سند مالکیت به نام خود، از اداره مهاجرت ترکیه تقاضای وقت ملاقات برای دریافت تابعیت کنید. پس از تعیین وقت ملاقات و با ارائه مدارک لازم به اداره مربوطه، نسبت به اخذ اقامت کوتاه مدت و سپس دائم اقدام نمائید.

اقامت در ترکیه از طریق کار

از دیگر روش های مهاجرت متقاضیان به ترکیه، کار است. در این روش پس از دریافت پیشنهاد کار از یک کارفرمای ترک، این امکان وجود دارد که به این کشور مهاجرت کنید. البته از طریق ویزای توریستی نیز می توان برای سفر به ترکیه و یافتن شغل مورد نظر اقدام نمود. با این حال بایستی ضمن تسلط به زبان ترکی، حتمأ از رزومه خوبی برخوردار باشید و شرایط سنی شما نیز مناسب باشد. لازم به ذکر است برای اخد اقامت ترکیه به صورت دائم ضروری است قرارداد خود را با کارفرما هرسال تمدید کنید.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا