گرفتن اقامت دائم کانادا

خانه » اقامت » گرفتن اقامت دائم کانادا
گرفتن اقامت دائم کانادا

گرفتن اقامت دائم کانادا از روش ها و راه های گوناگونی ممکن است که با اقامت موقت تفاوت هایی در نوع ویزا نیز دارد. اگر قصد دارید در کانادا که کشوری با وسعت زیاد است و رتبه چهار را در بین کشورهای پهناور با وسعت ۹/۹۸ میلیون متر مربع قرار دارد، اقامت داشته باشید و این نوع اقامت تان از نوع دائم باشد در این مقاله شما را با مطالب جدید و بسیار کاربردی آشنا می کنیم.

اقامت گرفتن در کانادا قطعا از یک راه و روش امکان پذیر نیست به زبان ساده تر یعنی گرفتن اقامت دائم در کانادا محدود به یک یا نهایتا دو راه نمی شود، بلکه هر شخص با توجه به شرایطی که دارد می تواند اقامت کانادا را برای خودش بوجود بیاورد.

 

انواع راه های اقامت دائم  کانادا

 

  • امتیاز بندی افراد

گرفتن اقامت دائم کانادا از طریق این روش مبتنی بر سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری یا نیروی متخصص فدرال است. درواقع این روش افراد را برحسب میزان تحصیلات، سن، میزان مهارتی که در درک زبان انگلیسی دارند، سابقه های کاری و حتی میزان تناسبی که با نیازهای کانادا دارد بررسی و امتیاز بندی می کنند.

انواع راه های اقامت دائم  کانادا

این روش ارزان ترین نوع اقامت گرفتن دائم در کانادا می باشد که افراد با استفاده از ظرفیت های وجودی خود می توانند اقدام به گرفتن این نوع اقامت دائم کانادا کنند.

  • تحصیل کردن در کانادا و اقامت دائم

از روشهای هموار و راحت برای گرفتن اقامت دائم ادامه ی تحصیلات می باشد. روش کارکرد این نوع اقامت دائم اینگونه است که دولت کانادا هنگامی که شما را برای گذراندن تحصیلات تان پذیرا می شود پس از پایان دوره تحصیلی به شما اجازه می دهد در همان کانادا مشغول به کار شوید.

درواقع این روش نیز به گونه ای یک نوع امتیاز گیری و استفاده از سیستم اکسپرس اینتری است که هنگامی که تحصیلات خود را در کانادا به اتمام رساندید و در آنجا مشغول به کار شدید به راحتی می توانید سطح امتیازات خود را بالا برده و اقامت دائم را کسب نمایید.

تحصیل کردن در کانادا و اقامت دائم

در تعدادی از رشته های تحصیلی که مورد نیاز دولت کانادایی می باشد دیده شده است که با یک دعوتنامه استانی ،پذیرش تحصیلی کانادا بدون نیاز به سابقه کار، دریافت شده است.

  • سرمایه گذاری و کارآفرینی

دریافت اقامت دائمی در کانادا از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی نیز دو روش کاملا مجزا می باشد که اگر پتانسیل آن را داشته باشید می توانید به راحتی از این طریق برای گرفتن اقامتی دائمی در کانادا اقدام کنید.

اگر کارآفرین هستید می بایست شرایطی را در کانادا ایجاد کنید که برای شهروندان کانادایی شغل ایجاد کنید. به عبارت ساده تر بیزینسی را بر حسب شهر و منطقه کانادایی ایجاد می کنید که خود نیز شامل شرایط اقامتی متفاوتی خواهد بود.

در بحث سرمایه گذاری نیازی نیست که شما شغل ایجاد کنید و به راحتی می توانید اقامت کانادا را دریافت نمایید.

 

  • گرفتن اقامت دائم کانادا از راه خود اشتغالی

این روش اقامتی بیشتر در مورد هنرمندان و افراد ورزشکار دیده شده که مورد استفاده داشته است. حتی افرادی که بیزینس و فعالیت شان در این دو حوزه باشد نیز در این گروه قرار دارند.

اگر از طریق خود اشتغالی تصمیم به گرفتن اقامت دائم در کشور کانادا داشته باشید نیازی به داشتن سرمایه زیاد ندارید ، مدرک قوی در زبان لازم ندارید و حتی ملزم به این نیستید که برای دیگر کانادایی ها شغل ایجاد کنید.

  • پیشنهاد های شغلی

معمول ترین روش گرفتن اقامت دائم کانادا دریافت پیشنهاد شغلی از جانب این کشور می باشد. درواقع دولت کانادا به کارفرمایان خود اجازه داده است تا نیزوی مورد نیاز خود را از دیگر کشورها هنگامی که شرایط کاری را داشته باشند استخدام کنند. در این روش کارفرمایان به شما پیشنهادهای شغلی که همان جاب آفر است را ارائه می دهند. درواقع کارفرما می بایست اثباتی به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهد که فرد مورد نیازش را در کانادا پیدا نکرده است و نیاز به وجود شما در بیزینس خود دارد.

 

  • دریافت ویزای اقامت دائم کانادا از طریق ثبت شرکت

اگر می خواهید بیزینسی را در کانادا راه اندازی کنید و یا بیزینسی را خردیداری کنید در این دسته از نوع دریافت اقامت دائمی کانادا قرار خواهید گرفت. از مزایای این نوع راه اقامتی در کانادا این می باشد که اصلا نیاز به حجم مشخصی از سرمایه نیست و می توانید برحسب نوع کسب و کارتان متفاوت باشد. از مزایای دیگری که در این روش نیز بسیار خودنمایی می کند نیاز نداشتن به مدرک زبان قوی می باشد.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا