Search
Close this search box.

دانشگاه های برتر دنیا برای تحصیل در رشته های پزشکی

خانه » بورسیه تحصیلی » دانشگاه های برتر دنیا برای تحصیل در رشته های پزشکی
دانشگاه های برتر دنیا برای تحصیل در رشته های پزشکی

رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان (QS) هر ساله منتشر می شود. این لیست شامل دانشگاه های برتر دنیا برای تحصیل در رشته های پزشکی نیز می شود که در آن ۶۰۰ موسسه برتر آموزش عالی برای تحصیل در این رشته، دیده می شود.

این رتبه بندی بر اساس چهار شاخص اعتبار علمی ، اعتبار کارفرمایی ، استنادات پژوهشی در هر مقاله و شاخص H ( راهی برای اندازه گیری بهره وری و کار منتشر شده یک دانشمند یا دانشجو) است.

بررسی دانشگاه های برتر دنیا برای تحصیل در رشته های پزشکی

در این مقاله تعدادی از دانشگاه های برتر دنیا برای تحصیل در رشته های پزشکی را در تمام نقاط دنیا بررسی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس آخرین لیست منتشر شده QS هستند. با ما همراه باشید.

دانشگاه های برتر برای تحصیل در رشته های پزشکی در آمریکا و کانادا

۱۱۱ مورد از بهترین دانشگاه های پزشکی برتر دنیا در آمریکا هستند.  5 مورد از آن ها در بین ۱۰ دانشگاه برتر پزشکی در جهان هستند که آماری است خیره کننده که باعث شده تحصیل در آمریکا همیشه پر متقاضی تر از کشور های دیگر باشد.

دانشگاه هاروارد با کسب نمره عالی برای اعتبار کارفرما، بهترین برنامه پزشکی جهان را برای پنجمین سال متوالی ارائه می دهد. موسسه فناوری ماساچوست (MIT) با وجود حذف از میان ۱۰ دانشگاه برتر پزشکی جهان ، با کسب نمره عالی در استنادات تحقیق در هر مقاله ، بهترین عملکرد را در زمینه تحقیقات پزشکی در جهان دارد.

کانادا نیز دارای ۱۸ دانشگاه برتر پزشکی در رده بندی است. دانشگاه تورنتو در مکان سیزدهم مشترک است و بالاترین امتیاز در شاخص H دارد. همچنین در میان ۵۰ دانشگاه برتر جهان ، دانشگاه مک گیل (۲۱ مشترک) ، دانشگاه بریتیش کلمبیا (۲۸ مشترک) و دانشگاه مک مستر (۴۵ ام) کانادا دیده می شود.

دانشگاه های برتر در اروپا

اروپا دارای ۲۳۳ دانشگاه در بین دانشگاه های برتر دنیا برای تحصیل در رشته های پزشکی است. از این تعداد ، انگلستان با ۴۵ دانشگاه برتر پزشکی پیشتاز است. دانشگاه های ادینبورگ (نوزدهم) ، کالج کینگ لندن (KCL ، بیستم) و دانشگاه منچستر (مشترک ۳۴ ) نمونه ای از دانشگاه های برتر پزشکی در انگلیس هستند. از این رو تحصیل در انگلستان مقصدی است مطمئن برای دانشجویان بین المللی.

فرانسه با ۱۸ دانشگاه برتر در این لیست عملکرد خوبی داشته است. حتی دو دانشگاه از فرانسه در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان دیده می شوند. دانشگاه سوربن و دانشگاه پاریس ، هر دو در رتبه های ۵۱-۱۰۰ قرار دارند و هر دو در استنادهای تحقیق به ازای هر مقاله ، امتیاز خوبی کسب کرده اند.

ایتالیا با داشتن ۲۹ دانشگاه در رتبه بندی امسال عملکرد بهتری نسبت به فرانسه داشته است. ایتالیا سه دانشگاه در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر پزشکی در جهان را دارد که نشان از سطح بالای سیستم آموزشی در این کشور است .

بعد از انگلیس آلمان بهترین عملکرد را در اروپا دارد. آلمان دارای ۳۳ دانشگاه برتر پزشکی در این رده بندی است که سه دانشگاه از این کشور در بین ۵۰ دانشگاه برتر پزشکی جهان دیده می شوند.

دانشگاه های برتر در آسیا

۱۲۴ عدد از دانشگاه های برتر دنیا برای تحصیل در رشته های پزشکی در آسیا قرار دارند. ژاپن دارای بیشترین تعداد از دانشگاه های برتر پزشکی در آسیا است.

۳ دانشگاه برتر در ژاپن دیده می شوند. از جمله دو دانشگاه در بین ۵۰ دانشگاه برتر جهان؛ دانشگاه توکیو (۲۸ مشترک) و دانشگاه کیوتو (۴۷ ام).

چین نیز با داشتن ۲۳ دانشگاه پزشکی از جمله دانشگاه پکن که در جایگاه ۵۰ ام دیده می شود ، عملکرد خوبی داشته است.

کره جنوبی دارای ۲۰ دانشگاه در رتبه بندی امسال است.از جمله دانشگاه ملی سئول (SNU) در جایگاه ۳۳ قرار دارد. هند نیز در این رتبه بندی دیده می شود و میزبان ده دانشگاه است. مالزی شامل هشت دانشگاه برتر پزشکی است و در سال ۲۰۲۰ سه دانشگاه جدید از کشور به این رتبه بندی اضافه شده است.

دانشگاه های برتر در استرالیا

در استرالیا ۲۲ دانشگاه وجود دارد که ۵ دانشگاه در بین ۵۰ دانشگاه برتر پزشکی دیده می شوند. از جمله دانشگاه ملبورن (شانزدهم مشترک) ، دانشگاه سیدنی (هجدهم) ، دانشگاه موناش (۳۱ مشترک) ، دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW ، با افزایش پنج پله ای به ۴۶ ام) و دانشگاه کوئینزلند (UQ ، ۴۸ مشترک).

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا