Search
Close this search box.

روش های ممکن برای مهاجرت به کشورهای اروپایی

خانه » بورسیه تحصیلی » روش های ممکن برای مهاجرت به کشورهای اروپایی
روش های ممکن برای مهاجرت به کشور های اروپایی

برای مهاجرت به کشورهای اروپایی بیست و هشت کشور در اتحادیه اروپا وجود دارند که می توانند مقصد شما  برای مهاجرا به ابن قاره باشند. یکی از مزیت های اصلی مهاجرت به اروپا این است که اگر ویزای و تابعیت یک کشور را به دست آورید، می توانید در هر یک از کشور های دیگر عضو اتحادیه اروپا زندگی و کار کنید.

از آغاز سال ۲۰۰۴ جابجایی و اقامت در داخل کشور های اتحادیه اروپا برای شهروندان این کشور ها آزاد شد و از آن زمان اصطلاح “مهاجر” فقط برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا مورد استفاده قرار گرفت.

برای آشنایی بهتر با  انواع مهاجرت به اروپا و روش های ممکن برای مهاجرت به قاره سبز با ما همراه باشید.

مهاجرت به کشورهای اروپایی از طریق ویزا کار

کشور های اروپایی معیار و الزامات خاصی برای جذب نیروی کار و متخصصان خارجی، برای پر کردن کمبود شغل در زمینه های مختلف و مورد نیاز در کشور خود دارند. هر شخصی که شرایط لازم این کشور ها را داشته باشد، می تواند در اروپا مشغول به کار و زندگی شود. اما شاید سوال اساسی این باشد که آیا با ویزای شینگن می توان در اروپا کار کرد؟

شما می توانید ویزای شینگن را برای مقاصد دیگر مانند: گردشگری، دیدار با خانواده و دوستان، تجارت، کارهای پزشکی و درمانی و … دریافت کنید. اما امکان دریافت ویزای شینگن برای کار در اروپا وجود ندارد و هنگام داشتن این ویزا برای اهداف دیگر، مجاز به کار کردن در اروپا نیستید.

با این وجود اگر ویزای ملی (D) را برای اهداف شغلی داشته باشید که توسط یکی از ۲۶ کشور اروپایی عضو اتحادیه اروپا صادر شده باشد، می توانید در منطقه شینگن مشغول به کار شوید.

ویزای اشتغال اروپا

هر یک از کشورهای عضو شینگن سیاست های خاص خود را برای صدور ویزا دارند که از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. برنامه های ویزای کاری برای اشتغال و استخدام در کشورهای اروپایی و در جهت تأمین نیازهای نیروی کار کشورها و جبران کمبودهای شغلی ایجاد شده است.

بنابراین معیارها و شرایط ویزای کار و همچنین روند درخواست بستگی زیادی به نیازهای کارگری هر کشور دارد. از این رو بهتر است برای دریافت اطلاعات بیشتر از نحوه درخواست ویزا و مدارک مورد نیاز، به سفارت کشور مقصدتان مراجعه کنید.

مهاجرت به کشورهای اروپایی از طریق تحصیل

اروپا همیشه یکی از مقصد های جذاب برای تحصیل دانش آموزان و دانش جویان بوده است. کشور هایی مانند ایتالیا، انگلیس، آلمان و خیلی از کشور های دیگر در این قاره دارای نظام آموزشی و دانشگاه هایی هستند که در دنیا نمونه است.

تحصیل در اروپا مزیت های خاص خودش را دارد. پذیرش تحصیلی در ایتالیا، تحصیل در انگلستان و یا هر کشور دیگری در این قاره، می تواند یکی از بهترین مقاصد برای ادامه تحصیل افراد باشند.

دانشجویان برای تحصیل در اروپا ملزم به درخواست ویزای دانشجویی (یا ویزای اقامت موقت دانشجویان) هستند و پس از دریافت این ویزا می توانند برای مدت زمان مشخصی در کشور مقصد خود اقامت داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه درخواست ویزا و مدارک مورد نیازتان به وبسایت اتحادیه اروپا و سفارت کشور مقصدتان مراجعه کنید زیرا قوانین صدور ویزا در هر کشور متفاوت است.

مهاجرت به کشورهای اروپایی از طریق  سرمایه گذاری

کشور های اروپایی گزینه های بسیار متنوعی را به سرمایه گذاران و کارآفرینانی که به اخذ اقامت یا تابعیت دوم علاقه مند هستند، ارائه می دهد. البته شرایط اخذ اقامت بسته به کشور و نوع سرمایه گذاری متفاوت است.

توانایی زندگی و کار کردن در هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا بعد از اخذ اقامت موقت و یا دائم یکی از کشور های اتحادیه، اروپا را با مقصد جذاب برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت تبدیل کرده است.

گزینه های سرمایه گذاری در سرتاسر قاره عمدتا در یکی از این سه دسته گنجانده شده است: سرمایه گذاری در املاک، سرمایه گذاری تجاری یا سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی.

اشخاص برای اخذ اقامت از طریق این نوع سرمایه گذاری ها، باید در عرصه تجارت دارای تجربه باشند یا اثبات کنند که از تمکن مالی برای سرمایه گذاری بهره مند هستند.

شرایط اخذ اقامت از این طریق در کشورهای مختلف، متفاوت است. این شرایط بسته به قوانین کشورها، نوع و میزان سرمایه گذاری می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، اگر شخصی در پرتغال سرمایه گذاری ۵۰۰۰۰۰ یورویی در املاک مسکونی داشته باشد، این کشور اقامت را ارائه می دهد. در حالی که اخذ اقامت در انگلستان حداقل به سرمایه گذاری ۲ میلیون پوندی در اوراق قرضه دولتی، نیاز دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا