Search
Close this search box.

آشنایی با کشور کانادا

خانه » اقامت » آشنایی با کشور کانادا
کشور کانادا

کشور کانادا

Canada

کشور کانادا دومین کشور وسیع جهان نام دارد. کانادا حدود ۹.۹۸۴.۰۰۰ کیلومتر مربع مساحت داشته و از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی امتداد یافته است. کانادا از شرق به اقیانوس اطلس و از غرب به اقیانوس آرام متصل است. کانادا از جنوب با ایالات متحده آمریکا هم مرز بوده که طولانی ترین مرز مشترک زمینی جهان را با همدیگر دارند.

کانادا به عنوان کشوری مهاجر پذیر همواره پذیرای مهاجران زیادی از سراسر کشورهای جهان است، بطوریکه حدود ۲۰ درصد تولدهای کانادا به افراد خارجی و غیر بومی تعلق دارد. در ادامه به مطالب بیشتری در مورد کانادا و اینکه پایتخت کشور کانادا کجاست، اشاره می کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط زندگی در کانادا این مقاله را مطالعه نمایید: زندگی در کانادا

آشنایی با کانادا

کشور کانادا بر پایه اقتصاد آزاد بوده و یک جامعه پیشرفته دموکراتیک بشمار می آید. کشور کانادا دارای دو زبان رسمی است. بدین ترتیب زبان های انگلیسی و فرانسوی زبان های رسمی کانادا هستند. با آنکه کشور کانادا دومین کشور پهناور جهان پس از روسیه است ولیکن جمعیتی حدود ۳۷ میلیون نفر دارد. اغلب جمعیت کانادا در شهرهای جنوبی آن کشور و نزدیک مرز ایالت متحده آمریکا ساکن هستند.

آشنایی با کانادا

در کشور کانادا شهر تورنتو بزرگترین شهر  کانادا بشمار می آید. مناطق شمالی کانادا از تراکم جمعیتی کم برخوردار بوده و در برخی موارد خالی از سکنه است. واحد پول کانادا، دلار کانادا بوده و حدود ۷۷ درصد مردم کانادا مسیحی هستند. کشور کانادا همواره جزو برترین کشورهای دنیا برای زندگی رتبه بندی می شود. استانداردهای زندگی، رفاه اجتماعی و بهداشت و درمان امید به زندگی را در آن افزایش داده است چنانچه متوسط امید به زندگی در کانادا ۸۱ سال است.

فرهنگ مردم کانادا

فرهنگ کشور کانادا چند ملیتی است. فرهنگ کانادا متاثر از فرهنگ انگلیسی، فرانسوی، آمریکایی و سنت های مهاجران آن است. فرهنگ کانادا بر پایه انصاف، برابری و عدالت اجتماعی استوار بوده و با آغوش باز پذیرای فرهنگ های مختلف هستند. این موضوع در سیاست های مهاجر پذیر کانادا به خوبی مشاهده می شود. مردم کانادا در ایالت ها و مناطق مختلف فرهنگ های متفاوتی دارند.

به عنوان مثال در استان کبک واقع در شرق کانادا فرهنگ فرانسوی بر انگلیسی غالب است. کانادا در اول جولای سال ۱۸۶۷ میلادی استقلال خود را از پادشاهی بریتانیای کبیر بدست آورد ولی تاکنون بخشی از کشورهای مشترک المنافع بشمار می آید. ملکه الیزابت دوم به عنوان پادشاه و ملکه بریتانیا و کشورهای همسود از جمله کانادا تلقی می شود. فرهنگ کشور کانادا تلفیقی از نظم و انضباط، جامعه محوری، حفاظت از محیط زیست، احترام متقابل و رعایت ادب است.

شرایط اقتصادی کشور کانادا

کشور کانادا با تولید ناخالص داخلی حدود ۱.۷۹ تریلیون دلار یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان است. کانادا جزو ثروتمندترین کشورهای جهان بوده و دوازدهمین صادر کننده بزرگ جهان شناخته می شود. ایالت کبک واقع در شرق کانادا جزو بزرگترین ایالت های کانادا بوده که درآمد اقتصادی خوبی دارد. کانادا دارای منابع معدنی متعدد، صنایع پیشرفته ای مانند خودروسازی، صنایع شیمیایی، چوب و کاغذ بوده و محصولات کشاورزی مانند میوه، گندم، سبزیجات، توتون و دانه های روغنی را تولید می کند.

شرایط اقتصادی کشور کانادا

از دیگر بخش های اقتصادی کشور کانادا می توان به خدمات بهداشتی و مراقبتی، آموزش، امور مالی و خدمات تجاری اشاره نمود. این بخش ها قسمت عمده درآمد کانادا را تشکیل می دهند. تولید ناخالص داخلی کانادا در سال ۲۰۱۹ حدود ۱.۷ درصد بوده و پیش بینی می شود این روند در سالهای آینده نیز حفظ گردد. صادرات کشور کانادا در سال ۲۰۱۹ حدود ۲ درصد بوده و پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۰ به ۱.۸ درصد و در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۲ درصد افزایش یابد.

ایالت های کانادا

کانادا دارای تعداد ۱۰ ایالت و سه قلمرو است. آیا می دانید پایتخت کشور کانادا کجاست؟ پایتخت کانادا شهر اتاوا است ولی در کشور کانادا شهر تورنتو، ونکوور و مونترال جزو شهرهای بزرگ و مهم هستند. ایالت های کانادا از شرق به غرب به ترتیب نیوفانلند و لابرادور، پرنس ادوارد، نوا اسکوشیا، نیو برانزویک، کبک، انتاریو، مانیتوبا، ساسکاچوان، آلبرتا و بریتیش کلمبیا است. در کشور کانادا تورنتو بزرگترین شهر نامیده می شود که در استان انتاریو قرار دارد. از دیگر شهرهای مهم کانادا مونترال است که در ایالت کبک قرار دارد.

ایالات کانادا

در واقع در کشور کانادا شهر مونترال بزرگترین شهر فرانسوی زبان محسوب می شود. شهر ونکوور نیز در استان بریتیش کلمبیا به عنوان غربی ترین استان کانادا واقع است. کانادا علاوه بر ۱۰ ایالت دارای سه قلمرو به نام های یوکان، نواحی شمال غرب و نوناووت است که در قسمتهای شمالی خاک کانادا قرار دارند.

برترین شهرهای کانادا برای ایرانیان

ایرانیان زیادی در کانادا زندگی می کنند. طبق آمار رسمی منتشر شده از دولت کانادا، حدود ۲۲۰.۰۰۰ نفر ایرانی و یا ایرانی تبار در کانادا زندگی می کنند. محبوب ترین شهرهای کانادا برای ایرانیان شامل تورنتو، ونکوور، مونترال و اتاوا است. طبق بررسی های صورت گفته حدود ۴۴ درصد ایرانیان در کشور کانادا تورنتو زندگی می کنند، حدود ۲۲ درصد ایرانیان در کشور کانادا ونکوور و ۱۰ درصد در کشور کانادا شهر مونترال ساکن هستند.

بدین ترتیب مقصد اغلب ایرانیان استان های انتاریو، کبک و بریتیش کلمبیا است. ایالت انتاریو مهمترین استان کانادا بوده که ایرانیان زیادی در آن ساکن هستند. استان کبک که یک استان فرانسوی زبان نامیده می شود با فراهم آوردن امکانات مناسب برای مهاجران یکی از مناسب ترین استانهای کشور کانادا برای زندگی است.

روش های مهاجرت به کشور کانادا

کشور کانادا برای زندگی ایده آل بوده و یک کشور مهاجر پذیر شناخته می شود. کانادا همه ساله تعداد زیادی مهاجر از سراسر کشورهای جهان می پذیرد. برای مهاجرت به کانادا روش های متعددی وجود دارد. برخی از مهمترین روش های مهاجرت به کانادا شامل مهاجرت از طریق اخذ پذیرش تحصیلی، مهاجرت از طریق ویزای کار و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است. کانادا دارای تعداد زیادی دانشگاه تراز اول و برتر در سطح بین المللی است.

مهاجرت به کانادا

با اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا می توان پس از اتمام دوره تحصیل نسبت به اخذ اقامت کانادا اقدام نمود. در کشور کانادا ونکوور و تورنتو دارای تعداد زیادی دانشگاه درجه یک همانند دانشگاه تورنتو، بریتیش کلمبیا، یورک و وسترن است.

کشور کانادا دارای یک برنامه مهاجرت فدرال بوده که از طریق سیستم اکسپرس انتری اقدام به ارزیابی متقاضیان نیروی متخصص می نماید. در این برنامه افرادی که حد نصاب لازم را بدست آورند مجوز ورود به کانادا را دریافت می نمایند. در کنار سیستم های فدرال هر استان نیز دارای تعدادی برنامه های مهاجرت استانی است که بطور مستقل اجرا می گردد. جهت اطلاع از انواع برنامه های مهاجرت به کانادا به وب سایت آریانا پارس مراجعه نموده و یا با کارشناسان امور مهاجرتی تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا