مهندسی کشاورزی در نیوزلند

خانه » مهاجرت تحصیلی » مهندسی کشاورزی در نیوزلند
مهندسی کشاورزی در نیوزلند

تحصیل و کار مهندسی کشاورزی در نیوزلند، چرا؟ سوالی است که ممکن است در ذهن بسیاری از افراد به ویژه مخاطبان رشته کشاورزی که قصد تحصیل در کشورهای دیگر را داشته، شکل بگیرد. کشور نیوزلند از آن دسته از کشورهایی بوده که در سالیان اخیر شرایط بسیار مطلوبی را جهت دانشجویان بین المللی و متقاضیان تحصیل انواع رشته ها از جمله مهندسی کشاورزی در نیوزلند، تدارک دیده است.

مهندسی کشاورزی در نیوزلند، چرا؟

Study Agricultural Engineering in New Zealand

با وجود این که نیوزلند از یک گوشه از جهان قرار داشته و اصطلاحا کشور دور افتاده ای محسوب می شود، تحصیلات در این کشور به ویژه تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند در سطح کیفی بسیار بالایی ارائه شده و به طور کلی تحصیل در این کشور بسیار خاص و ویژه خواهد بود. نیروهای حرفه ای در امر آموزش و پرورش در کنار تسهیلات، منابع، امکانات و تجهیزات پیشرفته، موجب شده کشور نیوزلند به عنوان پلی برای پیشرفت در فرآیند های آموزشی مبدل گشته و متقاضیان بسیاری را به منظور تحصیل از جمله در رشته مهندسی کشاورزی در نیوزلند ترغیب می کند.

مهندسی کشاورزی در نیوزلند، چرا؟

نکته مهم دیگر در مورد تحصیل و کار در زمینه مهندسی کشاورزی در نیوزلند اینکه اقتصاد این کشور بر کشاورزی و دامپروری استوار بوده و این ۲ حوزه پایه های اصلی اقتصاد این کشور را تشکیل می دهند. در نتیجه چه در بحث آموزش عالی و چه در زمینه شرایط کسب و کار و یافتن شغل، مهندسی کشاورزی در نیوزلند از جایگاه و توجه ویژه ای در میان سیاست گذاران این کشور برخوردار است. نکته مهم دیگر اینکه زبان رسمی این کشور انگلیسی بوده و همه برنامه های آموزشی از جمله مهندسی کشاورزی در نیوزلند به این زبان ارائه شده و همین موضوع کار را برای دانشجویان بین المللی تسهیل می نماید. همچنین هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای انگلیسی زبان مانند آمریکا، استرالیا، انگلیس و کانادا بسیار مناسب تر بوده و متقاضیان تحصیل و کار در زمینه مهندسی کشاورزی در نیوزلند از این جهت نیز شرایط بهتری را تجربه خواهند کرد.

آشنایی با رشته مهندسی کشاورزی

مهندسی کشاورزی را می توان از ابتدایی ترین و قدیمی ترین علومی به شمار آورد که بشر آن را یاد گرفته و مورد بهره برداری قرار داده است. به این دلیل که هم از قرن های دور و هم در حال حاضر از آن استفاده می کرده و نیز بدون تردید در سال های آتی نیز زندگی بدون کشاورزی موضوعی دور از ذهن به نظر می رسد. علوم مهندسی کشاورزی در نیوزلند و همچنین در همه گوشه و کنار جهان، علومی است که بشر از آغاز زندگی اش بر روی این کره خاکی به جهت تهیه کردن نیاز های غذایی خویش در راستای کاشت، داشت و برداشت محصولات گوناگون به مرور زمان آن ها را آموخته و به تدریج علم و تجربه های بسیار با ارزش و با قیمتی نیز در این زمینه به دست آورده است. بنا براین و با گذر اعصار و دوران ها و با بالا رفتن بیش از حد تصور تعداد انسان های روی کره زمین، جوامع گوناگون در راستای نیل به بهره وری و بازدهی بیشتر در حوزه های مختلف کشاورزی، این موضوع را به شکل یک رشته دانشگاه مد نظر قرار داده تا با پرورش و آموزش افراد حرفه ای و دانش آموخته، رسیدن به آرمان های خویش در این زمینه را تسهیل نموده و از امنیت غذایی بالایی برخوردار شوند.

جهت کسب اطلاعات درباره مهندسی کشاورزی در استرالیا مقاله تنظیم شده در این زمینه را مطالعه فرمایید.

مهندسی کشاورزی در عصر حاضر

مهندسی کشاورزی در عصر حاضر و به ویژه در سالیان اخیر، با گذر زمان و گسترش مساله شهر نشینی و مهاجرت بی رویه مردم از روستا ها به شهرها، بالا رفتن جمعیت، صعود میزان نیاز به مواد غذایی و همچنین تغییرات آب و هوایی مداوم با بروز خشکسالی های فراوان و گرمایش هوا در اغلب نقاط کره زمین، اهمیت بسیار بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است. اخیرا افزایش سطوح زیر کشت و همچنین تولید محصولات مختلف با کمترین نهاده های کشاورزی به خصوص آب از جمله مواردی بوده که بیشتر دانشمندان، متخصصان و فعالان مهندسی کشاورزی به دنبال آن هستند. مهندسی کشاورزی در نیوزلند نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مانند ایران و اغلب کشورهای دنیا، بدین منظور دارای رشته ها و گرایش های مختلفی بوده تا هر کدام در یکی از بخش های کشاورزی به صورت تخصصی وظایف خود را به نحو احسن به انجام رسانند.

مهندسی کشاورزی در عصر حاضر

از جمله رشته ها و گرایش های مختلف مهندسی کشاورزی می توان اصلاح نباتات، اقتصاد کشاورزی، آبیاری و زهکشی، بیماری‌شناسی (کشاورزی)، بیوتکنولوژی در کشاورزی، ترویج و آموزش کشاورزی، توسعه روستایی، تولید و پرورش طیور، حشره شناسی، زراعت، سازه‌های آبی، شناسایی و مبارزه با علف های هرز، صنایع غذایی، علوم باغبانی، علوم خاک، علوم دامی، علوم و تکنولوژی بذر، کشاورزی اکولوژیک (اگرواکولوژی)، مکانیزاسیون کشاورزی، مهندسی مکانیک بیوسیستم، مهندسی منابع آب، مهندسی آب و خاک، مهندسی تولیدات دامی، مهندسی تولیدات گیاهی، هواشناسی کشاورزی، مدیریت کشاورزی، کشاورزی پایدار و… را نام برد. این موضوع باعث می شود که هر فرد با توجه به زمینه ای که به آن علاقه داشته و به دنبال آن است بتواند برای تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند و سایر کشورها اقدام نماید. البته ممکن است نام و گرایش رشته مهندسی کشاورزی در دانشگاه های کشورهای مختلف با هم تفاوت داشته باشد.

تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند

تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند مانند تحصیل در دیگر رشته های مشابه در این کشور بوده و این موضوع به دلیل اقتصاد این کشور که بر پایه کشاورزی و دامداری ارائه شده و بازار کار خوبی را ایجاد می کند، داوطلبان فراوانی به خود جذب می نماید. در حالت عادی عموما تحصیل در نیوزلند فرصتی بی نظیر برای حضور در یک کشور امن با اقتصاد قوی و با ثبات بوده که دانشجویان بین المللی همه رشته ها از جمله مهندسی کشاورزی در نیوزلند، می توانند از طریق مهاجرت تحصیلی زندگی در یک کشور قدرتمند و خوش آب و هوا را تجربه نمایند. نظام آموزشی عالی و به روز این کشور بر مبنای نظام آموزشی کشور بریتانیا بنا شده و به همین دلیل مدارک دانشگاه های این کشور در سطح بین المللی از اعتبار بالایی برخوردار است.

علاوه بر این ۸ دانشگاه این کشور در آخرین رده بندی برترین دانشگاه های جهان توسط وبسایت معتبر QS در رتبه های زیر ۵۰۰ قرار گرفته اند که این موضوع خود گواه اعتبار و وجهه بین المللی نظام آموزشی این کشور می باشد. این موارد موجب می شود متقاضیان تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند به راحتی در این کشور و حتی سایر کشورها جذب بازار کار شده و بتوانند چشم انداز بسیار روشنی برای شرایط شغلی و آینده خود ترسیم نمایند. همان طور که اشاره شد برنامه های آموزشی در این کشور به زبان انگلیسی ارائه شده در نتیجه داشتن سطح خوبی از دانش و مهارت در زبان انگلیسی ترجیحا با ارائه مدارک معتبر بین المللی مانند آیلتس و تافل ضروری خواهد بود. هر چند امکان تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر بوده اما مانند اغلب کشورهای دنیا شرایط هر کدام با دیگری متفاوت می باشد. در ادامه به صورت جزئی تر به هر مقطع می پردازیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند

جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه مهاجرت تحصیلی مقاله تنظیم شده در این زمینه را مطالعه فرمایید.

شرایط تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند در مقطع کارشناسی

شرایط تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند در مقطع کارشناسی مانند شرایط تحصیل سایر رشته های غیر پزشکی در این کشور بوده و داوطلبان تحصیل در نیوزلند در رشته کشاورزی، در صورت داشتن الزامات و مدارک مورد نیاز به آسانی امکان تحصیل و بهره مندی از امکانات بی نظیر آموزشی این کشور را خواهند داشت. از جمله شرایط تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در نیوزلند در مقطع کارشناسی داشتن گواهی دیپلم ۱۲ ساله قبل از دانشگاه بوده که بایستی به همراه ریز نمرات و معدل کل به زبان انگلیسی ترجمه رسمی شده و مورد تایید قرار گیرد. از دیگر شرایط مورد نیاز همان طور که اشاره شد داشتن سطح خوبی از دانش و مهارت های زبان انگلیسی بوده که متقاضیان تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند بایستی مد نظر قرار دهند. معمولا و به ویژه در دانشگاه های معتبر مدرک معتبر زبان انگلیسی مانند آیلتس با نمره ۵/۵ و بالاتر یا معادل آن برای اخذ پذیرش تحصیلی مورد نیاز می باشد.

از دیگر شرایط تحصیل کارشناسی مهندسی کشاورزی در نیوزلند، که متقاضیان این رشته بایستی مد نظر قرار دهند، برخورداری از تمکن مالی لازم برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور بوده که گواهی بانک یا مدارک مربوطه بایستی جهت بالا رفتن شانس اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند به سفارت این کشور ارائه گردد. مدت زمان دوره کارشناسی مهندسی کشاورزی معمولا ۳ الی ۴ ساله بوده و به طور کلی به نوع رشته و گرایش، دانشگاه مورد نظر و با موفقیت گذراندن دروس توسط دانشجو ارتباط مستقیمی دارد. جهت تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در نیوزلند دانشگاه های این کشور، برنامه های آموزشی متعددی در رشته ها و گرایش های مختلف این رشته ارائه کرده که هر شخصی امکان انتخاب رشته و گرایش مورد علاقه خود را خواهد داشت. علاوه بر این از دیگر مواردی که متقاضیان تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند یا سایر کشورها باید در نظر بگیرند، علاقه مندی شخص به این رشته، طبیعت، گیاه و مواردی از این قبیل می باشد.

شرایط تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند در مقطع کارشناسی ارشد

شرایط تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند در مقطع کارشناسی ارشد مانند اغلب کشورهای دنیا تفاوت هایی با تحصیل در مقطع کارشناسی این رشته خواهد داشت. در وهله اول آن دسته افرادی امکان تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند در مقطع کارشناسی ارشد را دارند که مدرک کارشناسی خود را در این رشته و یا یکی از گرایش های نزدیک اخذ نموده و دانشگاه و مدرک مقطع قبلی نیز مورد تایید دانشگاه جدید فرد قرار گیرد. موضوع دیگر الزامی بودن ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر مانند آیلتس با نمره ۵/۶ و بالاتر یا معادل آن به منظور اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور می باشد. به ویژه اگر فرد به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی باشد حتما داشتن مدرک زبان معتبر در کنار سایر موارد بسیار تاثیر گذار خواهد بود. مانند مقطع کارشناسی برخورداری از تمکن مالی لازم برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی در رشته مهندسی کشاورزی در نیوزلند در مقطع کارشناسی ارشد از دیگر شرایط مورد نیاز در نظر گرفته می شود.

شرایط تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند در مقطع کارشناسی ارشد

هر چند بورسیه های تحصیلی متعددی به منظور حمایت از تحقیق و پژوهش در بیشتر زمینه های علمی و به ویژه کشاورزی در این کشور وجود داشته و متقاضی می تواند با ارائه رزومه علمی قوی در کنار مدرک زبان انگلیسی معتبر با نمره خوب از آن ها بهره مند شود. از جمله مواردی که در این موضوع تاثیر گذار خواهد بود می توان به دانشگاه مقطع کارشناسی متقاضی، ریز نمرات و معدل وی در مقطع کارشناسی، داشتن مقالات بین المللی یا ISI، توصیه نامه از اساتید مطرح و انگیزه نامه شخصی در کنار مدرک زبان انگلیسی اشاره کرد. با این وجود تعداد محدودی بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد وجود داشته و بیشتر آن ها در دوره دکتری ارائه می شود. در نتیجه رقابت برای اخذ بورسیه تحصیلی مهندسی کشاورزی در نیوزلند در مقطع کارشناسی ارشد بسیار شدید بوده و هر متقاضی که شرایط بهتری داشته موفق به کسب آن می شود. طول دوره مقطع کارشناسی ارشد مهندسی کشاورزی در نیوزلند ۱ یا ۲ ساله در نظر گرفته شده که به طول دوره کارشناسی دانشجو که ۳ یا ۴ ساله بوده مرتبط می باشد.

شرایط تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند در مقطع دکتری

شرایط تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند در مقطع دکتری مشابه دیگر کشورهای دنیا از اختلافات فاحشی با تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی کشاورزی در نیوزلند برخوردار است. واضح است از اصلی ترین و ابتدایی ترین شرایط تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند در مقطع دکتری، سپری کردن مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این رشته با موفقیت و اخذ مدرک کارشناسی ارشد از یک دانشگاه مورد تایید این کشور می باشد. در صورتی که افراد قصد دارند جهت تحصیل در مقطع دکتری مهندسی کشاورزی در نیوزلند اقدام نمایند، بایستی خود را برای انجام دادن یک پروژه تحقیقاتی و گذراندن یک دوره پژوهشی آماده کنند. طول دوره تحصیلی دکتری مهندسی کشاورزی در نیوزلند بین ۳ تا ۶ سال بوده و اغلب این زمان به انجام پژوهش وتحقیقات علمی کاربردی روی همان پروژه تعریف شده اختصاص می یابد. به صورت عادی اغلب این پژوهش ها از حامی مالی برخوردار بوده و به دانشجویان مقطع دکتری مهندسی کشاورزی در نیوزلند حقوق پرداخت می شود.

شرایط تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند در مقطع دکتری

این حقوق همان بورسیه تحصیلی است که برای این مقطع در نظر گرفته شده و آن دسته از متقاضیان تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند در مقطع دکتری که دارای سوابق درخشان علمی و پژوهشی باشند، امکان استفاده از آن ها را خواهند داشت. مواردی مانند دانشگاه، ریز نمرات و معدل مقاطع قبلی تحصیلی در رشته های مرتبط، ارائه پروپزال به روز و جذاب، داشتن مقالات معتبر بین المللی مانند ISI، توصیه نامه از اساتید مطرح در سطح بین المللی، انگیزه نامه قوی و مدرک زبان انگلیسی معتبر بین المللی مانند آیلتس یا تافل در این موضوع بسیار نقش آفرینی می کنند. اصولا از مهمترین شرایط تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند در مقطع دکتری داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر بین المللی مانند آیلتس با نمره ۷ و بالاتر یا معادل آن می باشد. در صورتی که متقاضی نتواند بورسیه تحصیلی جذب نماید بایستی مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی به منظور تحصیل در مقطع دکتری مهندسی کشاورزی در نیوزلند را ارائه نماید.

برترین دانشگاه ها برای تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند

برترین دانشگاه ها برای تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند از آن جهت برای متقاضیان تحصیل در این کشور حائز اهمیت است که آن ها می خواهند با تحصیل در این دانشگاه ها، چشم انداز بسیار روشنی برای آینده شغلی و زندگی خود ترسیم نمایند. اتفاقا کشور نیوزلند دارای یکی از بهترین نظام های آموزشی دنیا بوده که بر مبنای نظام آموزشی انگلستان پایه گذاری شده که این موضوع می تواند برای متقاضیان تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند قابل اعتنا باشد. دانشگاه های نیوزلند نیز از رتبه های بسیار خوبی در بین دانشگاه های برتر دنیا برخوردار بوده به طوری که در آخرین رده بندی منتشر شده توسط سایت معتبر QS، تعدا ۸ دانشگاه این کشور رتبه های زیر ۵۰۰ دنیا را از آن خود کرده اند. نکته مثبت اینکه برنامه های متعدد آموزشی در این دانشگاه ها به زبان انگلیسی ارائه شده و به واسطه اهمیت صنعت کشاورزی در این کشور، بورسیه های متعددی در برترین دانشگاه های آن به منظور تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند در نظر گرفته شده است.

برترین دانشگاه ها برای تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند

همچنین دولت این کشور و دیگر سازمان های مربوطه حمایت ها و برنامه های خاص و ویژه ای را از اساتید، دانشجویان برتر ونخبگان علمی در زمینه مهندسی کشاورزی در نیوزلند انجام می دهند. موضوع دیگری که به منظور تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند راجع به دانشگاه های این کشور حائز اهمیت می باشد، مورد تایید بودن آن ها توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران خواهد بود. این امکان وجود دارد به هر دلیلی افراد پس از فارغ التحصیلی خواهان بازگشت به کشور و انجام فعالیت در زمینه مدرک تحصیلی خود باشند. بنابراین زمانی این اجازه به فارغ التحصیلان مهندسی کشاورزی در نیوزلند داده خواهد شد که در دانشگاه های برتر این کشور تحصیل کرده باشند. بر اساس آخرین لیست منتشر شده توسط سایت معتبر QS، برترین دانشگاه ها برای تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند در سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ مطابق جدول زیر خواهند بود.

QS World University ranking 2021 University No.
۲۷۰ University of Canterbury ۱
۲۷۲ Massey University ۲
۳۷۵ University of Waikato ۳
۳۸۷ Lincoln University ۴
۴۳۷ Auckland University of Technology (AUT) ۵

هزینه های تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند

هزینه های تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند در واقع اشاره به تمکن مالی لازم برای ارائه به سفارت این کشور به منظور دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند داشته و متقاضیان تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند و یا حتی هر رشته دیگری بایستی مدارک و مستندات لازم را جهت این موضوع ارائه نمایند. به طور کلی لازم است متقاضیان مهاجرت به نیوزلند یا هر کشور دیگری، بر اساس برنامه ای که برای مهاجرت خود بر می گزینند، تمکن مالی مورد نظر جهت تامین هزینه های مختلف آن برنامه را داشته باشند و مدارک لازم را به سفارت نیوزلند یا کشور مربوطه ارائه نمایند. درباره مهاجرت تحصیلی متقاضیان تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند بایستی نسبت به این موضوع توجه داشته باشند که هزینه های تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند در بر گیرنده هزینه های مربوط به شهریه دانشگاه مورد نظر و هزینه های زندگی فرد در این کشور برای طول دوره یک سال خواهد بود.

نیوزلند در موضوع مهاجرت تحصیلی جزو کشورهای انگلیسی زبان یا مستلزم پرداخت هزینه بوده و در مقایسه با کشورهای به اصطلاح تحصیل رایگان، متقاضیان تحصیل مهندسی کشاورزی در این کشور بایستی هزینه های بیشتری را جهت تمکن مالی لازم در نظر داشته باشند. هر چند هزینه های تحصیل مهندسی کشاورزی در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای انگلیسی زبان مانند آمریکا، استرالیا، کانادا و انگلیس مناسب تر و به صرفه تر بوده ولی به طور قطع در مقایسه با سطح کیفی زندگی و آموزش در نیوزلند می توان گفت هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور چندان غیر منطقی نمی باشد. البته متقاضیان تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در نیوزلند مانند سایر رشته ها در دوران دانشجویی اجازه کار پاره وقت و دانشجویی به میزان ۱۰ الی ۳۰ ساعت در هفته را داشته و از این طریق امکان تامین بخش اعظمی از هزینه های زندگی برای آن ها مهیا خواهد بود.

هزینه های تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند

همچنین همان طور که اشاره شد، با ارائه رزومه قوی و شرایط مناسب دانشجویان می توانند با اخذ بورسیه های تحصیلی بخش اعظمی از هزینه های تحصیل خود را نیز تامین نمایند. هزینه های زندگی در نیوزلند به صورت ماهیانه و برای یک نفر، حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار نیوزلند برآورد شده است. هزینه های شهریه دانشگاه های نیوزلند در مقاطع تحصیلی مختلف مهندسی کشاورزی در نیوزلند، در جدول زیر قابل مشاهده می باشد.

ردیف مقطع تحصیلی هزینه های تحصیل سالیانه
۱ کارشناسی از ۱۵ هزار دلار نیوزلند به بالا
۲ کارشناسی ارشد از ۱۴ هزار دلار نیوزلند به بالا
۳ دکتری از ۲۵ هزار دلار نیوزلند به بالا

مزایای تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند

مزایای تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند باعث شده سالیانه دانشجویان بین المللی فراوانی جهت اخذ پذیرش تحصیلی و حضور در این کشور اقدام نمایند. امروزه نیوزلند یکی از کشورهای پیشرفته و مدرن دنیا محسوب شده که افراد زیادی خواهان حضور، کار و دریافت اقامت نیوزلند هستند. مهاجرت تحصیلی مانند تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در این کشور یکی از آسان ترین و سهل الوصول ترین مسیرهای مهاجرتی برای حضور و زندگی در این کشور می باشد. یکی از مهمترین فاکتور های تاثیر گذار برای تحصیل، کار و زندگی در یک کشور آشنایی و داشتن تسلط نسبی به زبان رسمی آن کشور خواهد بود. از آنجایی که زبان رسمی این کشور زبان انگلیسی بوده در نتیجه یکی از مزایای تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند را، می توان ارائه برنامه های آموزشی به زبان انگلیسی و هم چنین امکان برقراری ارتباط با شهروندان این کشور در موقعیت های مختلف در نظر گرفت.

از دیگر مزایای تحصیل مهندسی کشاورزی در این کشور شرایط بسیار خوب بازار کسب و کار این صنعت در این کشور بوده به این دلیل که اقتصاد این کشور بر پایه های کشاورزی و دامپروری بنا نهاده شده است. با توجه به این موضوع تمرکز خاصی روی تحصیل مهندسی کشاورزی در این کشور وجود داشته و همچنین حمایت های بسیار خوبی از اساتید و دانشجویان با استعداد در این زمینه صورت می گیرد. بنا بر این وجود بورسیه های تحصیلی متعدد در این کشور در حوزه کشاورزی می تواند به عنوان یکی دیگر از مزایای تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند در نظر گرفته شود. در نتیجه دانش آموختگان مهندسی کشاورزی در این کشور امکان یافتن شغل را به راحتی داشته و از این طریق در نهایت می توانند به اقامت و حتی تابعیت این کشور دست یابند.

مزایای تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند

از دیگر مزایای تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بهره مندی از نظام آموزشی به روز و معتبر طراحی شده بر اساس نظام آموزشی بریتانیا
  • استفاده از تسهیلات، امکانات و تجهیزات آموزشی به روز و مطابق با استانداردهای دنیا
  • تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا با رتبه های بین المللی بسیار خوب
  • امکان یافتن شغل و اقامت در کشورهای دیگر به واسطه اخذ مدرک تحصیلی معتبر در سطح بین المللی
  • برخورد بسیار خوب شهروندان نیوزلندی با شهروندان دیگر کشورها
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی با هزینه های مناسب تر نسبت به کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس و استرالیا
  • امکان اجازه کار دانشجویی و پاره وقت جهت تامین بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی
  • آب و هوای معتدل و بی نظیر نیوزلند
  • امکان بهره مندی از تفریحات و سرگرمی های فراوان موجود در نیوزلند
  • امکان گشت و گذار و بازدید از مناظر طبیعی بکر و منحصر به فرد نیوزلند در جهان

معایب تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند

معایب تحصیل مهندس کشاورزی در نیوزلند از جمله مواردی است که توصیه می شود حتما در کنار مزایای این موضوع، توسط متقاضیان تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند مد نظر قرار گیرد. چرا که بهتر است افراد با آگاهی کامل و با در نظر گرفتن همه جوانب این موضوع و با توجه به شرایط و ویژگی های شخصی و خانوادگی خود اقدام به اخذ بهترین تصمیم نمایند در غیر این صورت موجب صدمات مالی، از دست رفتن زمان و به ویژه مشکلات روحی فراوانی خواهد شد. به مشابه هر موضوع دیگر تحصیل مهندسی کشاورزی در این کشور علاوه بر مزایای فراوان قطعا دارای معایبی نیز خواهد بود که در اینجا به مهمترین آن ها اشاره خواهیم کرد. از اولین معایب تحصیل مهندسی کشاورزی در این کشور می توان به لزوم یادگیری دانش و اخذ مدارک معتبر بین المللی زبان انگلیسی اشاره کرد.

با وجود این که زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی در بسیاری از کشورهای دنیا شناخته شده و امکان اخذ مدرک زبان انگلیسی راحت تر از دیگر زبان های بین المللی می باشد، اما استفاده از آن به عنوان یک زبان دیگر با تلفظ و گویش خاص شهروندان نیوزلندی دارای دشواری های خاص خود بوده و همچنین نیازمند صرف مدت زمان زیادی خواهد بود. از آنجا که یکی از مهمترین شرایط دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند مانند اغلب کشورها، ارائه تمکن مالی لازم برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل می باشد، این موضوع را می توان با توجه به نابرابری نرخ ارز در این کشور از دیگر معایب تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند نام برد.

معایب تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند

هر چند در مقایسه با کیفیت و سطح زندگی و تحصیل هزینه ها مناسب به نظر رسیده، اما با توجه به تفاوت نرخ ارز به ویژه در سال های اخیر، بسیاری از افراد دچار چالش های جدی شده اند. موضوع دیگری که گاهی اوقات برای متقاضیان تحصیل مهندسی کشاورزی در این کشور مشکل ساز شده، دوری بسیار زیاد این کشور از سایر کشورهای دنیا بوده که مشکلاتی را برای رفت و آمد افراد ایجاد می کند. از دیگر معایب تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند می توان به دوری از خانواده، دلتنگی، احساس غربت و تنهایی و مواجهه با یک فرهنگ نا مانوس و جدید نام برد. در نتیجه همان طور که مشاهده می شود تحصیل در یک کشور توسعه یافته از جمله تحصیل مهندسی کشاورزی نیوزلند، یک موضوع عاری از مشکل نبوده و نیز با توجه به روز شدن هر ساله قوانین آموزشی و مهاجرتی، توصیه می شود متقاضیان عزیز تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند، آگاهی های لازم را کسب نمایند.

نتیجه گیری

مهندسی کشاورزی در نیوزلند نه فقط در این کشور بلکه در اغلب کشورهای پیشرفته جهان، از رشته های پر طرفدار و دارای فرصت های شغلی فراوان محسوب می شود. به ویژه در نیوزلند که اقتصاد آن بر مبنای ۲ حوزه کشاورزی و دامپروری بنا شده و هر بار تعداد زیادی از زمینه های کاری رشته های مهندسی کشاورزی در این کشور، جزو لیست فرصت های مشاغل مورد نیاز این کشور اعلام می گردد. در کنار این موارد بهره مندی از یک سیستم آموزشی بسیار قوی مبتنی بر ارائه برنامه های آموزشی به زبان انگلیسی یکی از مهمترین جنبه های مهم تحصیل در کشور نیوزلند می باشد. بنا براین و با توجه به مهاجر پذیر بودن این کشور، تحصیل مهندسی کشاورزی در این کشور و یا حتی سایر رشته ها، یک راه مهاجرتی بسیار مناسب به منظور داشتن آینده ای درخشان در کار و زندگی برای افراد واجد شرایط خواهد بود.

از مهمترین مزایای تحصیل مهندسی کشاورزی در این کشور بایستی تحصیل در دانشگاه های نسبتا معتبر در سطح بین المللی، وجود بورسیه های متعدد تحصیلی از سوی دانشگاه ها و دولت این کشور به خصوص در زمینه کشاورزی و همچنین وجود فرصت های شغلی فراوان در نیوزلند در حوزه کشاورزی، را نام برد. از معایب تحصیل مهندسی کشاورزی در نیوزلند نیز می توان به هزینه های نسبتا بالای تحصیل و زندگی و مسیر طولانی این کشور اشاره کرد. در نهایت با توجه به تغییر مداوم قوانین مهاجرتی و آموزشی، توصیه می شود متقاضیان عزیز تحصیل و یا کار مهندسی کشاورزی در نیوزلند، پیش از هر گونه اقدامی با افراد دارای صلاحیت مشاوره کنند. موسسه “آریانا اپلای” با داشتن سوابق درخشان در امور مهاجرتی، دارا بودن مجوز کاریابی بین المللی از وزارت کار و مجوز اعزام دانشجو از وزارت علوم، مفتخر است همواره با مشاورین مجرب خویش و بهره مندی از وکلای پایه یک دادگستری در امور مهاجرتی، در کنار عزیزان متقاضی مهاجرت باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا