ویزای تحصیلی استرالیا

خانه » مهاجرت تحصیلی » ویزای تحصیلی استرالیا
ویزای تحصیلی استرالیا

جزئیات ویزای تحصیلی استرالیا

Australian Student Visa Details

اقدام برای ویزای تحصیلی استرالیا با توجه به شرایط و امکانات فوق العاده این کشور به عنوان یکی از مطلوب ترین روش های کنونی مهاجرتی به شمار می آید. هنگامی که صحبت از کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی به میان بیاید، استرالیا در میان ۱۰ کشور برتر می درخشد. با توجه به اینکه استرالیا کشوری پیشرفته بوده و از سیستم و امکانات آموزشی مدرن و فوق العاده بهره مند می باشد، این کشور به یکی از ۵ مقصد پرطرفدار در میان دانشجویان بدل شده است.

از لحاظ میزان توانایی خرید و یا همان درآمد افراد نیز استرالیا در میان ۵ کشور برتر دنیا به چشم می خورد. همه این عوامل دست به دست هم داده تا استرالیا میزبان عده کثیری از مهاجران برای تحصیل در این کشور باشد. این امر نه تنها در میان دانشجویان ایرانی بلکه در میان همه دانشجویان بین المللی مصداق دارد. می توان ادعا کرد که اکثریت دانشجویان ایرانی مهاجرت تحصیلی به استرالیا را از ذهن خود گذرانده اند.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع روش های “مهاجرت به استرالیا” به مقاله ای با همین نام در وب سایت آریانا اپلای مراجعه کنید: مهاجرت به استرالیا

تیم تحریریه آریانا اپلای همواره کوشیده تا اطلاعاتی جامع، مفید و واقع بینانه در اختیار علاقه مندان به مهاجرت قرار دهد.

برای اخذ ویزای تحصیلی چه مدارکی مورد نیاز است؟

مدارک مورد به منظور اخذ ویزای تحصیلی استرالیا بستگی زیادی به مقطع و رشته تحصیلی فرد متقاضی دارد. اما مواردی مانند پذیرش معتبر از دانشگاه ها، تمکن مالی و اسناد مربوط به آن جزو موارد مشترک می باشند. کلیه مدارک ارائه شده به سفارت استرالیا برای ویزای تحصیلی بایستی به شکل رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شده و تاییدات وزارت دادگستری و امور خارجه را نیز کسب نمایند. موارد زیر در میان مدارک مورد نیاز برای سفارت استرالیا به چشم می خورند.

برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا چه مدارکی مورد نیاز است؟

  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
  • پاسپورت با اعتبار کافی
  • نامه تمکن مالی برای پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل همراه با گردش مالی
  • عکس رنگی رسمی (زمینه سفید)
  • نامه معتبر اخذ پذیرش دهنده سطح زبان انگلیسی
  • انگیزه نامه
  • رزومه و CV

در رابطه با پاسپورت، سعی کنید تاریخ پاسپورت شما دورترین زمان ممکن باشد تا بدین ترتیب از امور اداری مربوط به تمدید آن در استرالیا در امان بمانید.

یکی از مزایای مهم تحصیل در استرالیا زبان رسمی این کشور، انگلیسی، می باشد. بدین شکل، دانشجویان بین المللی تنها نیازمند یادگیری زبان انگلیسی خواهند بود. در مقابل، اگر قصد تحصیل در اکثر کشور های اروپایی را داشته باشید، برای کار در حین تحصیل در مقطع ارشد و حتی برای تحصیل در مقطع لیسانس بایستی یادگیری زبان کشور مقصد را نیز به دستور کار خود اضافه نمایند.

برای اطلاع از شرایط تحصیل در استرالیا این مقاله را مطالعه نمایید: تحصیل در استرالیا

چگونه برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنیم؟

کیفیت بالای آموزشی و آینده درخشان پس از تحصیل از جمله مواردی بوده که هنگام تصمیم گیری راجع به تحصیل در استرالیا به چشم می خورند. تقریبا همه دانشگاه های این کشور دارای رتبه بندی بالای ۴۰۰ در وب سایت QS می باشند. در این بین ۸ دانشگاه استرالیا به کسب رتبه کمتر از ۱۰۰ در این وب سایت نائل آمده که به گروه ۸ یا Go 8 معروف می باشند.

کسب بیش از ۱۵ جایزه جهانی نوبل نیز در زمره افتخارات دانشجویان دانشگاه های استرالیا خود نمایی می کند. مواردی از این دست استرالیا را در میان کشور های برتر در جذب دانشجویان خارجی قرار داده است. در ادامه، گروه تحریریه آریانا اپلای به بیان نکاتی بسیار مهم در زمینه اخذ ویزای تحصیلی استرالیا خواهد پرداخت.

نامه پذیرش دانشگاه های استرالیا

هنگامی که صحبت از ویزای تحصیلی استرالیا به میان بیاید، اخذ پذیرش از دانشگاه به عنوان اصلی ترین گام شناخته می شود. با توجه به مقطع، رشته و شرایط مد نظر متقاضی و دانشگاه، شرایط متفاوتی پیش روی دانشجویان خواهد بود. مثلا، اگر قصد تحصیل در دوره های پزشکی را دارید، گذراندن دوره های پیش نیاز برای شما الزامی خواهد بود.

اگر قصد اقدام برای ویزای تحصیلی استرالیا را دارید، در درجه اول بایستی نامه پذیرش خود را برای شرکت در یک دوره تمام وقت از یکی از موسسات معتبر آموزشی استرالیا اخذ نمایید. برای طول دوره تحصیل و مدت اقامت تان نیز بایستی بیمه سلامت معتبر در استرالیا یا OSHC قرار بگیرید.

چگونه برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنیم؟

گام هایی از قبیل تکمیل فرم های پذیرش، ترجمه و اخذ تاییدات مدارک تحصیلی، ریز نمرات و سایر مدارک مربوطه، پیش پرداخت شهریه دانشگاه، مدرک زبان و از این دست در اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه های استرالیا وجود دارند. البته ممکن است مراحل دیگری نیز به اقتضای دانشگاه، رشته و شرایط فرد متقاضی به موارد فوق اضافه گردد. اگر علاقه مند به تحصیل در استرالیا می باشید، گروه مشاورین آریانا اپلای شما را در صفر تا صد این راه پشتیبانی خواهند کرد.

مجموعه آریانا اپلای تنها دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم تحقیقات و فن آوری در ایران می باشد. دارا بودن نمایندگی بسیاری مراکز دانشگاهی معتبر جهان، ارائه صدها پرونده موفق به سفارت کشورهای مختلف دنیا و ایجاد رابطه مبتنی بر رضایت قلبی و اطمینان خاطر موکلین عزیز همواره بزرگترین افتخار آریانا اپلای بوده و سرلوحه عملکرد آتی آن نیز خواهد بود.

درخواست وقت سفارت استرالیا

هم اکنون درخواست وقت سفارت استرالیا برای اهداف متخلف به شکل آنلاین امکان پذیر می باشد. می توان با مراجعه به وب سایت سفارت استرالیا و پر نمودن فرم مربوط ویزای هزینه و پرداخت هزینه مربوطه وقت سفارت این کشور را اخذ نمود. نکته قابل توجه در این قسمت عدم تغییر وقت های سفارت استرالیا می باشد. به همین دلیل جمع آوری مدارک مورد نیاز و مشورت با مشاوران برند آریانا اپلای قبل از اخذ وقت سفارت استرالیا را اکیدا توصیه می نماییم.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

در صورت نیاز به مراجعه به سفارت استرالیا، در تهران – زعفرانیه – خیابان یکتا ، به منظور انجام مصاحبه یا نیاز به ارائه مدارک بایستی مواردی از جمله فرم درخواست ویزا، رسید هزینه سفارت، نامه پذیرش، تمکن مالی، مدارک تحصیلی، مدرک زبان و مدارک شناسایی را ارائه دهید.

البته لازم به ذکر است که طی سالهای اخیر اکثر درخواست های این سفارت و ارائه مدارک مربوط به شکل آنلاین و الکترونیک بوده که گام مهمی در جهت تسریع روند به سرانجام رساندن پروسه های اخذ ویزا به حساب می آید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

هزینه های ویزای تحصیلی استرالیا

برای صدور ویزای تحصیلی استرالیا هزینه متقاضی اصلی ۵۷۵ دلار و برای همراه بالای ۱۸ سال ۴۳۰ دلار می باشد. این مبلغ برای همراه زیر ۱۸ سال ۱۴۰ دلار خواهد بود. پرداخت این هزینه به شکل آنلاین بوده و سپس رسید پرداخت توسط فرد متقاضی به سفارت استرالیا ارائه خواهد شد.

نکته قابل توجه این است که هزینه درخواست صدور ویزا به هیچ عنوان قابل استرداد نمی باشد. بنابراین، پیش از ثبت درخواست حتما مدارک خود را بررسی و تکمیل نمایید. همچنین می توانید با ارتباط با مشاوران ارشد گروه آریانا اپلای جهت تکمیل مدارک مشاوره دریافت نمایید.

مدت زمان بررسی ویزای تحصیلی استرالیا

با توجه به رشته، مقطع، دانشگاه مقصد و شرایط فرد متقاضی مدت زمان بررسی درخواست و اعطای ویزا متفاوت می باشد. در ادامه اطلاعات مفیدی در رابطه با میانگین زمانی بررسی و صدور ویزای تحصیلی استرالیا به تصویر کشیده شده است.

شانس اخذ ویزای تحصیلی استرالیا در سال ۲۰۲۰

طی سالهای اخیر، تعداد مهاجران به استرالیا به طرز چشمگیری افزایش یافته و همه ساله درخواست زیادی مبنی بر صدور ویزای تحصیلی استرالیا توسط سفارت این کشور دریافت می گردد. همین امر منجر به اعمال سیاست های سخت گیرانه ای توسط دولت استرالیا برای مهاجرین شده است. سیاست های کنترل جمعیت نقش مهمی در سختگیری دولت استرالیا نسبت به صدور ویزا ایفا می نماید.

در حال حاضر شانس اخذ ویزای تحصیلی در مقایسه با سایر روش های مهاجرت به استرالیا بالا تر است. البته تمکن مالی افراد برای مقاطع مختلف، به منزله مهر تاییدی بر توانایی فرد در پرداخت هزینه های خود، در کنار دیگر موارد از اهمیت زیادی برخوردار است.

شانس اخذ ویزای تحصیلی استرالیا در سال 2020

مجموعه آریانا اپلای به عنوان تنها مرکز مشاوره ایران که به صورت همزمان دارای مجوز اعزام نیروی کار به خارج از کشور از وزارت کار و رفاه اجتماعی و مجوز اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد به شما عزیزان توصیه می کند برای هرگونه اقدام جهت مهاجرت به خارج از کشور اطلاعات دقیق در ارتباط با شرایط زندگی، کار یا تحصیل در کشور مقصد کسب نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا