برترین روش های دریافت اقامت اروپا

خانه » اقامت » برترین روش های دریافت اقامت اروپا
اقامت اروپا

اخذ اقامت اروپا

European Stay

بسیاری از افراد رویای اخذ اقامت اروپا را در سر می پرورانند به همین واسطه شرایط کلی اخذ اقامت کشورهای اروپایی را بررسی می کنیم. در قدم اول به توضیح کلمه های مهاجرت و اقامت پرداخته می شود. مهاجرت بدین معناست که افراد پس از ترک سرزمین اصلی خود و مستقر شدن در سرزمین جدید خود قصد بازگشت نداشته باشند و برای این امر برنامه ریزی کرده باشند.

اقامت دائم در برخی کشورها به منزله وضعیتی است که فرد حق سکونت، رفت و آمد بصورت نامحدود را در یک کشور دارا می باشد و متناسب با قوانین هر کشور از حق هایی برخوردار است.

کشورهای انگلستان و ایرلند جنوبی تنها کشورهایی می باشند که در منطقه اروپا، انگلیسی زبان بوده بنابراین افراد برای اخذ اقامت اروپا در سایر کشورها، زبان رسمی کشور را باید فراگیرند که شرایط مناسب تری را داشته باشند. لازم به ذکر است که برای اخذ پاسپورت هر کشور، فرد متقاضی باید به زبان کشور مورد نظر تسلط کافی را داشته باشد.
راههایی متنوعی برای اخذ اقامت اروپا وجود دارد که به بررسی و تحلیل هر یک پرداخته می شود.

اقامت اروپا از طریق ویزای کار

همه علاقه مندان به اخذ اقامت در کشورهای اروپایی به دنبال شرایط کاری می باشند که این راه دارای شرایط و ضوابط بخصوصی است. شرایط اخذ ویزای کار در اروپا از سیستم Job offer تبعیت می کند و برای هرگونه اقدامی نیازمند پیشنهاد شغلی می باشند.
بصورت معمول ویزای کار مجوزی برای ورود به یک کشور و کار کردن در زمینه ی شخص شده می باشد.

در صورتی که شما دعوت نامه ی کاری از یک کارفرما داشته باشید می توانید برای ویزای کار اقدام کرده و پس از عقد قراردادی وارد خاک کشور مورد نظر شوید و در شغل مشخص شده و مسئولیت خود را انجام می دهید. از همین رو کشورهای اروپایی بخش عظیمی از اقتصاد خود را براساس مالیات پایه گذاری می کنند برای جبران صدمات اقتصادی خود هر ساله قوانین مالیاتی جدیدی را برای افراد پردرآمد وضع می کنند.

اقامت اروپا

روش دوم، کشورهای اروپایی یک بازه زمانی را برای متقاضیان جست و جوی کار در نظر می گیرد که در کشورهایی مثل آلمان، اتریش و … بدنبال کار باشند.

ویزای کار روشی کم هزینه برای اخذ اقامت اروپا می باشد ولی مشکلات و سختی های منوط به خود را دارد. مسلماً وقتی فردی از یک کشور وارد کشور دیگری می شود یک بازه زمانی برای وقف پذیری نیاز دارد که تسلط به زبان کشور مقصد کمک شایانی به این امر می کند، فلذا فقط به ماهیت اخذ ویزای کار توجه نکنید، اگر بصورت خانوادگی قصد انجام این کار را دارید شرایط کلی کشور را مورد بررسی قرار دهید.

شرایط مهاجر پذیر بودن یک کشور از نکات حائز اهمیت است. حتماً در زمان تصمیم گیری تا لحظه ورود به کشور مورد نظر زبان کشور را در اولویت کارهایتان قرار دهید.

اقامت اروپا از طریق تحصیل

روند تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار و یا اصولاً اقامت دائم در هر کشور متفاوت است. بطور کلی سیاست بسیاری از کشورها در امور مهاجرتی، اعطای فرصت پیدا کردن مشاغل، پس از اتمام دوره تحصیل فرد در کشور است و بسیاری دیگر از کشورها قوانین مهاجرتی خود را در راستای بازگرداندن مهاجر به سرزمین مادری خود تنظیم نموده اند.

متقاضیانی که قصد اخذ اقامت اروپا را دارند می توانند از روش ویزای تحصیلی اقدام کرده و فرصت مناسبی را در کشور مقصد سپری کنند تا تصمیم درست را اتخاذ کنند.

افراد تحصیل کرده می توانند بواسطه ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور مورد نظر شانس پیدا کردن کار پس از تحصیل خود را افزایش دهند زیرا بصورت کلی در اروپا، کارفرمایان بدنبال افراد تحصیل کرده می باشند. زمانی که یک فرد تحصیلات را در کشور مورد نظر سپری می کند با نظام آموزشی کشور آشنا می شود و کارآمدتر است.

اقامت اروپا

بصورت کلی در کشورهای اتحادیه اروپا اگر یک فرد پنج سال حضور داشته باشد می تواند برای اقامت دائم اقدام کند، فلذا متقاضیان اخذ اقامت اروپا می توانند با روش تحصیلی هم موفق به این امر شوند که بصورت معمول با سپری کردن دوره های کارشناسی ارشد و دکترا این امر متحمل می شود.

مسلماً انتخاب کشور برای ادامه تحصیل به شرایط و خواسته های فرد بستگی دارد و نمی توان به همه افراد یک یا چند کشور را پیشنهاد داد فلذا با بررسی شرایط مورد نظر می توان بهترین گزینه را انتخاب کرد.

اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری

بسیاری از افراد که شرایط تحصیل و کار کردن در کشورهای اروپایی را ندارند یا از لحاظ سنی شرایط برایشان محیا نیست، روش سرمایه گذاری را برای اخذ اقامت اروپا برمی گزینید.

خرید ملکی

خرید ملک یک روش معمول برای کسب اقامت کشورهای اروپایی می باشد که در حال حاضر کشور پرتغال در این امر پیشروست. در این روش افرادی که فقط بدنبال اقامت یک کشور اروپایی می باشند بدون هیچ سختی موفق به این امر می شوند.

ثبت شرکت

یکی از روش های اخذ اقامت کشورهای اروپایی ثبت شرکت در کشور مورد نظر است. به صورت معمول افرادی که ثبت شرکت را انجام می دهند از کشور مقصد آشنایی کامل را دارند تا فردی مطمئن کمک کننده مسیرشان است. در حال حاضر برای ثبت شرکت در هر کشور، افراد در ابتدای کار باید شریک مقیم کشور مورد نظر را داشته باشند تا حداقل ۵۱ درصد سهام شرکت خود را به نام این فرد زده و شروع به فعالیت کنند.

با توجه به طرح توجیهی و میزان سرمایه خود می توانند ویزای سرمایه گذاری کشور مورد نظر را دریافت کنند. در طول مدت اقامت فرد متقاضی، اگر بیلان مالی شرکت مثبت باشد و دو شهروند کشور را هم در شرکت مشغول به کار شوند به اقامت دائم منجر می شود.

در کشور انگلستان طرح سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار پوندی مطرح می شود که فرد با داشتن دو پارامتر به راحتی می تواند در راستای اخذ اقامت دائم انگلستان گام بردارد. آیتم اول نشان دادن دارایی معادل ۲۰۰ هزار پوند به مدت ۲ ماه در یکی از بانک های پارسیان و پاسارگاد و دیگری مدرکی دال بر تسلط متقاضی بر زبان انگلیسی در سطح ابتدایی است.

اقامت اروپا

کشورهایی مثل لهستان، چک و لیتوانی شرایط متفاوتی را برای علاقه مندان به سرمایه گذاری در نظر گرفته است که اجازه این امر را می دهد، بدون حضور فیزیکی موفق به اخذ اقامت شوند.

مستقیم

سرمایه گذاری های مستقیم بدین صورت است که با خرید یک بیزینس می توانید اقامت موقت یک کشور را دریافت کنید. مسلماً هر کشور اروپایی قوانین و روش های مخصوص به خود را دارد.

تمکن مالی

در حال حاضر کشورهای اسپانیا و اتریش روش های تمکن مالی را برای علاقه مندان به اخذ اقامت در نظر گرفته اند که افراد بدون انتقال سرمایه خود می توانند اقامت دائم این کشورها را دریافت کنند.

در جمع بندی روش سرمایه گذاری می توان به این نکته رسید که برای سرمایه گذاری مهم ترین نکته برنامه ریزی و هدف است. پس ابتدا خواسته فرد مورد بررسی قرار می گیرد و با توجه به نیازمندها، شرایط حاکم در هر کشور، مقصد مورد نظر پیشنهاد می شود.

روش های دیگر

افراد می توانند از روش هایی مثل ازدواج یا خانوادگی موفق به اخذ اقامت کشورهای اروپایی شوند که ساده ترین روش اخذ اقامت اروپاست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا