مهاجرت به آمریکا

خانه » مهاجرت » مهاجرت به آمریکا
مهاجرت به آمریکا

برای مهاجرت به آمریکا چه باید کرد؟

Methods of immigrating to the United States

برای مهاجرت به آمریکا چه باید کرد؟ روش های مهاجرت به آمریکا چیست؟ چگونه می توان زندگی در برترین کشور دنیا را تجربه کرد؟ این ها سوالات و دغدغه های بسیاری از مردم دنیا از کشور های مختلف بوده که هر یک به دنبال راهی برای رسیدن به کشور ایالات متحده آمریکا هستند. اما به راستی چرا؟ و پاسخ این سوالات چیست؟ تحریریه “آریانا اپلای” قصد دارد در این مطلب بررسی کامل و جامعی در موضوع مهاجرت به آمریکا، انواع روش های مهاجرت به آمریکا، اقدامات لازم برای مهاجرت به آمریکا و … انجام داده و شرایط لازم برای مهاجرت به آمریکا از روش های مختلف را ارزیابی نماید. پس برای آگاهی نسبت به این موارد تا پایان این مطلب ما را همراهی بفرمایید.

مهاجرت به آ»ریکا

در پاسخ به سوال چرا مهاجرت به آمریکا تا این حد مورد علاقه و اشتیاق افراد فراوان از گوشه و کنار دنیا داشته همین بس که این کشور در دنیا با نام “سرزمین فرصت ها” شناخته شده و از آن یاد می شود. از هر منظر که بخواهیم کشور آمریکا را مورد بررسی قرار دهیم، معمولا اگر رتبه اول را در دنیا به خود اختصاص نداده باشد، بین رتبه های اول تا پنجم حضور دارد. بزرگترین و قدرتمندترین اقتصاد دنیا، برترین نظام آموزشی دنیا با بهترین دانشگاه ها در سطح بین المللی، بازار کسب و کار بسیار پویا و با ثبات، مقر بسیاری از سازمان ها، نهاد ها و شرکت های مهم بین المللی مانند گوگل، مایکروسافت، آمازون و…، انگلیسی زبان رسمی کشور که به عنوان زبان بین المللی شناخته می شود و تاثیر گذاری فراوان در مناسبات سیاسی و اجتماعی دنیا تنها بخشی از مواردی هستند که ویژگی های این کشور را بیان می کنند. اما چگونه می توان در این سرزمین بی نظیر حضور داشت؟ راه های مهاجرت به آمریکا چیست؟

روش های مهاجرت به آمریکا

روش های مهاجرت به آمریکا تقریبا مشابه سایر کشورهای دنیا بوده اما اینکه چه روشی برای چه فردی مناسب است به عوامل مختلفی از جمله شرایط و ویژگی های شخصی و خانوادگی متقاضی مهاجرت به آمریکا بستگی دارد. اگر بخواهیم تعریفی از این موضوع داشته باشیم می توان اقدام شهروندان غیر آمریکایی از سایر کشورهای دنیا برای حرکت به سوی آمریکا و حضور در این کشور با نیت اخذ اقامت دائم این کشور را، مهاجرت به آمریکا نامید. به گواه تاریخ در بین همه کشورهای دنیا، آمریکا بیشترین تعداد مهاجران را در خود جای داده و مهاجرت به آمریکا دلیل عمده رشد جمعیت، حفظ تنوع نژادی و تغییرات فرهنگی در این کشور بوده است. بیش از نیمی از جمعیت آمریکا از مهاجران تشکیل شده و هنوز هم هر ساله حدود ۱ میلیون مهاجر قانونی را می پذیرد. البته در سال های اخیر با روی کار آمدن دولت ترامپ و تغییر قوانین مهاجرتی با اعمال برخی محدودیت ها، سخت گیری ها در این زمینه بسیار افزایش یافته است.

اما هنوز هم این کشور برای حفظ تنوع نژادی خود و جذب افراد نخبه و مستعد از سراسر جهان برنامه های مختلفی از جمله لاتاری را برای مهاجرت به آمریکا در نظر گرفته و بر اساس آن اقدام می کند. مهاجرت به آمریکا از حوالی قرن ۱۷ میلادی و با ورود اولین مهاجران از کشورهای اروپایی شروع شد. از زمان شروع مهاجرت به آمریکا این کشور ۳ موج عمده مهاجران را تجربه نموده که شامل بازه زمانی قرن ۱۹، بعد از جنگ های داخلی و بعد از ملغی نمودن فرایند سهمیه در سال ۱۹۶۵ میلادی می باشد. پس از این موضوع برنامه های مهاجرتی متفاوتی برای ورود اتباع سایر کشورها به آمریکا در نظر گرفته شده که از مهمترین آن ها می توان مهاجرت به آمریکا از طریق کار و مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل را نام برد.

مهاجرت به آمریکا از طریق کار

مهاجرت به آمریکا از طریق کار را شاید بتوان به عنوان بهترین راه برای حضور در این کشور و دریافت اقامت این کشور معرفی نمود. به این دلیل که نه تنها نیاز به هزینه های فراوانی نداشته، بلکه منجر به در آمد نیز می گردد و همچنین طول فرآیند مهاجرت به آمریکا از طریق کار می تواند بسیار کوتاه باشد. این روش همچنین سریعترین راهی است که می تواند منجر به اخذ اقامت دائم این کشور و پس از آن کسب تابعیت آمریکا گردد. با توجه به قدرت اقتصادی این کشور و میزان تولید ناخالص داخلی آمریکا، ثبات اقتصادی و حمایت از طرح های جدید و روند همواره رو به رشد شرایط کسب و کار در آمریکا، فرصت های شغلی برای افراد متخصص همواره در این کشور یافت می شود.

مهاجرت به آمریکا

به همین دلیل حتی ویزای کاری آمریکا در انواع مختلفی وجود داشته که از آن جمله می توان ویزاهای کاری EB3، EB2، EB1 و H1B را نام برد که در این میان ویزاهای کاری EB3 و H1B شناخته شده تر هستند. ویزای کاری نوع EB3 به طور معمول برای نیروهای کاری غیر ماهر در نظر گرفته شده که در آن نیاز به داشتن پیشنهاد شغلی یا دعوت نامه کاری (Job Offer) از یک کارفرمای مورد تایید وجود دارد. ویزای کاری نوع H1B معمولا مختص آن دسته از متقاضیانی است که دارای تخصص حرفه ای خاص و یا دانش مهارتی بالایی بوده، حداقل مدرک کارشناسی داشته و یا در برخی موارد از تجربه کاری بسیار خوبی با ارائه مدارک مستند، برخوردار هستند. در این نوع ویزای کار نیز متقاضیان مهاجرت به آمریکا بایستی از طرف یک کارفرمای آمریکایی پیشنهاد شغلی داشته باشند.

اما یافتن پیشنهاد شغلی در آمریکا به واسطه وجود قوانین حمایتی مبنی بر به کار گیری شهروندان آمریکایی و یا افرادی که اقامت دائم این کشور را دارند بسیار مشکل خواهد بود. در نتیجه متقاضیان مهاجرت به آمریکا بایستی شرایط خود را برای یافتن شغل در این کشور بهبود ببخشند که یکی از بهترین راه ها گذرندان یک دوره تحصیلی و مهاجرت تحصیلی به آمریکا می باشد.

مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل

مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل و یا مهاجرت به آمریکا برای ادامه تحصیل را می توان یکی از راحت ترین و شدنی ترین راه های مهاجرت به آمریکا دانست که علاوه بر مهاجرت به این کشور مزایای فراوانی نیز با خود دارد. تحصیل در آمریکا از دیر باز مورد توجه بسیاری از علاقه مندان تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا بوده است. کشور آمریکا با داشتن نظام آموزشی پیشرفته در جهان که در بسیاری از کشورها به عنوان معیار و الگوی نظام استاندارد آموزشی در نظر گرفته می شود، فضای بسیار خوبی را برای مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل ایجاد نموده است. برترین دانشگاه های دنیا بر اساس لیست های منتشر شده از سوی مراکز و سایت های مختلف همواره هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی متعلق به این کشور بوده است. به عنوان نمونه در آخرین لیست منتشر شده در سایت معتبر QS در مورد برترین دانشگاه های دنیا، کشور آمریکا رتبه های اول تا چهارم را به خود اختصاص داده و با داشتن ۲۷ دانشگاه و موسسه آموزشی دارای رتبه ۱۰۰، سرآمد همه کشورها در این زمینه می باشد.

مهاجرت به آمریکا

تنوع ارائه برنامه های آموزشی در همه زمینه ها آن هم به زبان انگلیسی از دیگر مزایای مهاجرت به آمریکا برای ادامه تحصیل بوده هر چند متقاضیان باید از تمکن مالی خوبی برای تامین هزینه های این روش برخوردار باشند. از این طریق متقاضی تحصیل در آمریکا اصطلاحا می تواند چند هدف را دنبال کند. اخذ یک مدرک تحصیلی معتبر در سطح بین المللی که خود نوعی سرمایه گذاری محسوب شده یکی از اهداف و بالا بردن شانس خود برای یافتن شغل به منظور دریافت اقامت و مهاجرت به آمریکا هدف دیگر می تواند در نظر گرفته شود. از آنجا که یافتن پیشنهاد شغلی معمولا کاری سخت و پیچیده بوده و همواره از شانس پایینی برخوردار بوده، متقاضی مهاجرت به آمریکا می تواند از طریق تحصیل در این کشور شرایط خود را برای یافتن شغل بهبود بخشد.

جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه تحصیل هوا فضا در آمریکا مقاله تنظیم شده در زمینه را مطالعه فرمایید.

مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری یکی دیگر از انواع روش های مهاجرت به این کشور بوده که بیشتر مختص افراد دارای تمکن مالی بسیار بالا و همچنین سوابق کارآفرینی و مدیریت اقتصادی بوده که مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. انواع مختلفی از ویزای سرمایه گذاری در کشور آمریکا وجود داشته که بر اساس روش سرمایه گذاری متقاضی متفاوت بوده و هر کدام شرایط و ویژگی های مخصوص به خود را خواهد داشت. روش های سرمایه گذاری معمولا در دو گروه سرمایه گذاری مستقیم (Investment) و یا سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی قرار می گیرند.

در حال حاضر نیز کشور آمریکا ۲ نوع ویزای E2 و ویزای EB5 را برای سرمایه گذاری در این کشور در نظر گرفته است. در ویزای سرمایه گذاری از نوع E2 یا همان ثبت شرکت و کارآفرینی، متقاضی مهاجرت به آمریکا به سرمایه گذاری حداقل ۲۰۰ هزار دلار آمریکا با ارائه طرح توجیهی (Business Plan) مناسب و به کار گیری چند شهروند آمریکایی نیاز خواهد داشت. در این صورت در ابتدا به فرد و خانواده وی (همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال) اقامت موقت این کشور داده شده و پس از ارزیابی شرایط اقتصادی و بازدهی طرح ارائه شده توسط متقاضی، امکان تمدید اقامت موقت و در نهایت تبدیل آن به اقامت دائم آمریکا وجود دارد.

مهاجرت به آمریکا

در ویزای سرمایه گذاری از نوع EB5 یا همان سرمایه گذاری مستقیم، متقاضی مهاجرت به آمریکا بایستی در پروژه ها و شرکت های مورد نظر دولت آمریکا، با در اختیار گذاردن سرمایه خود مشارکت نماید. میزان سرمایه مورد نیاز برای طرح های منطقه ای ۵۰۰ هزار دلار آمریکا و برای طرح های دولتی ۱ میلیون دلار آمریکا خواهد بود. البته در این روش به فرد و خانواده وی (همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال) از ابتدا اقامت دائم آمریکا اعطا می شود. از مزایای مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عدم نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر بین المللی
  • عدم نیاز به ارائه مدرک تحصیلی خاص
  • بازگشت سرمایه فرد پس از پایان دوره مورد نظر (معمولا ۵ سال) در روش سرمایه گذاری مستقیم
  • کوتاه بودن زمان انجام فرآیند دریافت ویزا
  • سرمایه گذاری در برترین و قوی ترین اقتصاد دنیا در روش ثبت شرکت و کارآفرینی
  • امکان تحصیل فرزندان متقاضی در برترین نظام آموزشی دنیا
  • امکان استفاده متقاضی و خانواده وی از بیمه های مختلف تعلق گرفته به شهروندان آمریکایی در صورت دریافت اقامت دائم آمریکا

اگر قصد آشنایی با بهترین کشورها برای سرمایه گذاری دارید، این مقاله را مطالعه فرمایید.

مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج

مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج از دیگر روش های حضور در این کشور و دریافت اقامت آمریکا می باشد. این روش مناسب آن دسته از متقاضیان مهاجرت به آمریکا خواهد بود که یا قصد ازدواج با یکی از شهروندان و افراد دارای اقامت دائم آمریکا را داشته و یا با یکی از آن ها ازدواج نموده اند. به تبع همین موارد ۲ نوع ویزای ازدواج برای مهاجرت به آمریکا در این کشور وجود دارد که شامل ویزای نامزدی و ویزای ازدواج می باشند. در ویزای نامزدی که یک نوع ویزای موقت و غیر مهاجرتی قلمداد می شود، متقاضی که تابعیت آمریکا را ندارد بایستی به نیت ازدواج با یکی از شهروندان و یا افراد مقیم دائم آمریکا وارد این کشور شده، و تنها در طی ۳ ماه با فرد مورد نظر اقدام به ازدواج نماید. در غیر این صورت مدت زمان ۳ ماهه ویزای نامزدی به هیچ عنوان قابل تمدید نبوده و فرد بایستی خاک آمریکا را ترک نماید.

مهاجرت به آمریکا

مدت زمان دریافت ویزای نامزدی از ۳ تا ۱۸ ماه طول کشیده و متقاضی و همسرش بایستی مدارکی دال بر ارتباط به قصد ازدواجشان در طول ۲ سال گذشته ارائه نمایند. همچنین ازدواجی که صورت خواهد گرفت بایستی بر اساس قوانین کشور آمریکا بوده و متقاضی مهاجرت به آمریکا و نامزد آمریکایی اش در صورتی که قبلا ازدواج کرده باشند، بایستی مراحل قانونی طلاق را طی نمایند. گاهی اوقات افرادی با اندیشه سوء استفاده از این روش به دنبال مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج صوری بوده و حتی زمان و هزینه های بسیاری در این مورد صرف می کنند. اما این افراد باید توجه داشته باشند که مدارک آن ها به دقت مورد بررسی قرار گرفته و در صورتی که هر کدام از قوانین مهاجرتی کشور آمریکا رعایت نشود، از ازدواج آن ها جلوگیری شده و متقاضی از خاک آمریکا اخراج خواهد شد.

شرایط ویزای ازدواج برای مهاجرت به آمریکا

شرایط ویزای ازدواج برای مهاجرت به آمریکا اما با ویزای نامزدی متفاوت خواهد بود. ویزای ازدواج مختص آن دسته از متقاضیانی است که با یک شهروند یا مقیم دائم این کشور ازدواج کرده و قصد مهاجرت به آمریکا و الحاق به همسر خود را دارند. در این روش بایستی ۲ طرف ازدواج رسمی نموده و مدارک و مستندات آن ها توسط اداره مهاجرت آمریکا مورد تایید قرار گیرد. همچنین شرایط مالی فردی که شهروند آمریکا و یا مقیم دائم این کشور بوده باید مناسب باشد تا بتواند هزینه های هر ۲ نفر را تامین نماید.

در ابتدا و در صورت تایید مدارک به متقاضی مهاجرت به آمریکا اقامت موقت داده شده و در صورت پایداری ازدواج بعد از ۳ سال، امکان درخواست اقامت دائم نیز وجود دارد. قبل از این مدت به هر دلیلی از جمله فوت شهروند آمریکا و یا جدایی ۲ طرف، اقامت فرد تمدید نشده و بایستی به کشور خود برگردد. از مزایای مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج می توان عدم نیاز به مدارک تحصیلی و مدرک زبان، عدم نیاز به ارائه تمکن مالی بالا و سهل الوصول تر بودن این روش اشاره کرد. البته در سال های اخیر به جز ویزای تحصیلی آمریکا، اخذ سایر ویزاهای کشور آمریکا برای ایرانیان بسیار سخت و دور از دسترس شده است.

مهاجرت به آمریکا از طریق تولد فرزند

مهاجرت به آمریکا از طریق تولد فرزند از جمله روش هایی است که گاهی برخی افراد به گمان امکان دریافت اقامت آمریکا از این روش مد نظر قرار می دهند. اما آیا مهاجرت به آمریکا و دریافت اقامت دائم این کشور از طریق تولد فرزند امکان پذیر است؟ در پاسخ به این سوال بایستی به قوانین مهاجرتی کشور آمریکا مراجعه نموده و دریافت که این کشور از قانون خون برای اعطای اقامت به فرزندان متولد شده در این کشور پیروی می کند یا از قانون خاک؟ کشور آمریکا از جمله کشورهایی است که بر خلاف بسیاری از کشورهای اروپایی قانون خاک را برای اعطای اقامت نوزادان متولد شده در این کشور مد نظر قرار داده اما این موضوع به معنی دریافت اقامت دائم والدین نوزاد متولد شده نمی باشد. ممکن است با در خواست والدین نوزاد و با داشتن شرایط مناسب از جمله تمکن مالی بسیار خوب، برای مدتی اقامت موقت آمریکا به والدین نوزاد داده شود.

مهاجرت به آمریکا-مهاجرت به آمریکا از طریق تولد فرزند

البته نوزاد متولد شده در هر کدام از مرزهای خاکی و آبی آمریکا شهروند این کشورمحسوب شده و امکان دریافت پاسپورت آمریکا را دارد. همچنین این امکان برای او مهیا خواهد بود که پس از سن ۱۸ سالگی و در صورت یافتن شغل مناسب، رسمی و تمام وقت با درآمد خوب، پدر و مادرش را به خود ملحق کند. اتفاقا در سال های اخیر سخت گیری ها در این زمینه نیز بسیار افزایش یافته و اگر دولت آمریکا متوجه شود زوجی با نیت قبلی اقدام به سفر به این کشور برای تولد فرزندشان نموده اند، از ورود آن ها جلوگیری به عمل آورده و به شدت با آن ها برخورد می نماید. در نتیجه توصیه می شود متقاضیان ابتدا همه اطلاعات لازم در این زمینه را کسب نموده و سپس برای مهاجرت به آمریکا از این طریق اقدام نمایند.

مهاجرت به آمریکا از طریق ورزش

مهاجرت به آمریکا از طریق ورزش از دیگر راه های حضور در این کشور و دریافت اقامت آمریکا بوده که مخصوص گروه ویژه ای از افراد می باشد. معمولا آن دسته از ورزشکارانی که از سوابق حرفه ای بسیار خوب در سطح ملی و بین المللی برخوردار بوده و در پنج سال گذشته حداقل ۲ سال را به طور کامل در یک زمینه ورزشی فعالیت نموده اند، امکان مهاجرت به آمریکا یا برخی از کشورهای دیگر را از این روش خواهند داشت. امکان حضور و دریافت اقامت در کشور آمریکا برای ورزشکاران به ۲ صورت موقت و دائم وجود داشته و انواع ویزای مختلفی برای این منظور وجود دارد. از جمله این ویزاها می توان ویزای نوع O، ویزای نوع P و ویزای نوع EB1 را نام برد که هر کدام شرایط و قوانین مخصوص به خود را دارند.

مهاجرت به آمریکا-مهاجرت به آمریکا از طریق ورزش

به عنوان نمونه ویزاهای نوع O و نوع P از نوع ویزای اقامت موقت بوده و به منظور حضور در یک رویداد ورزشی و یا همکاری با یک کارفرما در زمینه مورد نظر صادر می شود. اما ویزای نوع EB1 از نوع ویزاهایی است که می تواند منجر به مهاجرت به آمریکا و دریافت اقامت این کشور این گردد. بنابراین متقاضیان مهاجرت به آمریکا از طریق ورزش بایستی نسبت به شرایط، ضوابط، قوانین و مقررات هر نوع ویزا آگاهی کامل داشته و در صورت داشتن ویژگی های مورد نظر اقدام نمایند. هر چند در سال های اخیر دریافت این نوع ویزا نیز برای ایرانیان بسیار سخت و شاید غیر ممکن شده اما شرایط هر کدام از انواع ویزاهای فوق و زیر مجموعه های آن ها در جدول زیر قابل مشاهده می باشد.

ردیف نوع ویزا عنوان ویزا شرایط
۱ ویزای  O-1A ویزای افراد با توانایی فوق العاده – غیر مهاجرتی

– افراد دارای مهارت ها و توانایی فوق العاده در ورزش

۲ ویزای  O-1B ویزای افراد با توانایی فوق العاده – غیر مهاجرتی

– افراد دارای مهارت ها و یا دستاورد خاص در ورزش

۳ ویزای  O-2 ویزای افراد با توانایی فوق العاده – غیر مهاجرتی

– افرادی که برای ویزای O-1 نیاز است ورزشکار را همراهی نموده و حضورشان ضروری است

۴ ویزای  O-3 ویزای افراد با توانایی فوق العاده – غیر مهاجرتی

– افرادی که همسر و یا فرزندان زیر ۲۱ سال متقاضیان اخذ ویزای O-1 و O-2 هستند

۵ ویزای  P-1

ویزای ورزشکاران سرشناس

بین المللی

– غیر مهاجرتی

– مخصوص ورزشکاران معروف و معتبر جهانی بوده که برای شرکت در مسابقات و اجرای برنامه های معتبر قصد حضور در آمریکا را دارند.

۶

ویزای  P-2

ویزای ورزشکاران در قالب

برنامه تبادل

– غیر مهاجرتی

– مخصوص ورزشکاران معروف و معتبر جهانی بوده که برای شرکت در مسابقات و اجرای برنامه های معتبر قصد حضور در آمریکا را دارند.

۷

ویزای  P-3

ویزای ورزشکاران در قالب

برنامه منحصر به فرد

– غیر مهاجرتی

– مخصوص ورزشکاران معروف و معتبر جهانی بوده که قصد اجرای ورزش و هنر منحصر به فرد خود در آمریکا را دارد.

۸

ویزای EB1

ویزای مهاجرتی ورزشکاران

از طریق یافتن شغل

– مهاجرتی

– مخصوص ورزشکاران معروف و معتبر جهانی که دارای توانایی فوق العاده بوده و امکان دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای رسمی در آمریکا برای آن ها وجود دارد. مانند باشگاه های ورزشی

 

مهاجرت به آمریکا از طریق ثبت اختراع

مهاجرت به آمریکا از طریق ثبت اختراع از دیگر روش های مهاجرتی این کشور به شمار می رود که متناسب افرادی است که یک ایده نوآورانه، خلاقانه و جدید در سطح دنیا داشته و آن را به عنوان اختراع ثبت نموده و حق ثبت اختراع بین المللی (Patent) و تاییدیه های لازم را دریافت کرده باشند. بدین منظور و برای اعطای فرصت برابر جهت ثبت اختراع در کشورهای مختلف و ثبت تاریخ آن، پیمان نامه همکاری ثبت اختراعات (PCT) به صورت یک توافق نامه همگانی در سطح بین المللی با همکاری سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) بین اغلب کشورهای دنیا به امضاء رسیده است. یکی از شرایط قید شده در این پیمان نامه بدین صورت است که اگر فردی یک اختراع در سازمان جهانی مالکیت معنوی به ثبت برساند، این اجازه به وی داده می شود تا به مدت ۳۰ ماه در کشورهای مختلف عضو پیمان PCT از جمله ایران به ثبت اختراع بپردازد.

مهاجرت به آمریکا - مهاجرت به آمریکا از طریق ثبت اختراع

یکی از مزیت های ثبت اختراع بین المللی امکان مهاجرت به آمریکا و سایر کشورهای توسعه یافته و پیشرفته دنیا بوده چرا که حمایت های بسیار خوبی از مخترعین و نخبگان در این کشورها صورت می گیرد. کشور آمریکا در جذب مخترعین و اعطای اقامت به آن ها پیشرو بوده و بیشتر از هر کشوری در دنیا این افراد (حدود ۶۰% از کل مخترعین مهاجر) را تحت حمایت و پوشش خود قرار داده است. بدین منظور متقاضیان مهاجرت به آمریکا از طریق ثبت اختراع می توانند از طریق ویزای EB1 آمریکا برای حضور در این کشور و اخذ اقامت آمریکا، اقدام نمایند. البته اختراع مورد نظر بایستی ویژگی های لازم از جمله امکان تجاری سازی و کسب درآمد را داشته باشد. همچنین خود متقاضی محدودیتی برای مهاجرت به آمریکا و حضور در این کشور نداشته باشد.

جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه مهاجرت کاری مقاله تنظیم شده در این زمینه را مطالعه فرمایید.

مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری

مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری را شاید بتوان در زمره بهترین، سریعترین و کم هزینه ترین روش های مهاجرت به این کشور دانست. “لاتاری” که در میان مردم عادی با عنوان نام این روش مهاجرتی معروف شده است، در واقع به ویزای گوناگونی یا حفظ تنوع نژادی یا گرین کارت لاتاری که یکی از انواع ویزاهای مهاجرتی آمریکا در نظر گرفته شده، اشاره می کند. در این روش هر ساله ویزای آمریکا به صورت تصادفی از طریق قرعه کشی به تعداد ۵۵ هزار مورد بین متقاضیان مهاجرت به آمریکا از کشورهای مختلف اعطا می شود. البته فرآیند این روش بدین صورت است که ظرفیت های خاصی برای هر قاره و یا هر کشور در نظر گرفته شده و حتی شهروندان برخی از کشورها اجازه شرکت در آن را ندارند. ایران همواره از جمله کشورهایی بوده که شهروندانش اجازه شرکت در این رویداد را داشته اما هر سال و در اطلاعیه اولیه لیست کشورهای مجاز برای شرکت در آن اعلام می شود.

مهاجرت به آمریکا-مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری

کل فرآیند در این روش مهاجرت به آمریکا از زمان ثبت نام تا دریافت گرین کارت آمریکا معمولا کمتر از ۲ سال بوده و هزینه های مربوطه هم حدود ۶۰۰ دلار آمریکا برای هر نفر می باشد. از مزایای این روش مهاجرت به آمریکا این است که از معدود روش هایی بوده که از ابتدا منجر به اخذ اقامت دائم آمریکا شده و همچنین متقاضی اصلی امکان به همراه داشتن همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود را از ابتدا خواهد داشت. از روش مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری، به عنوان ساده ترین روش مهاجرتی در سراسر دنیا نام برده می شود. البته در سال های اخیر و با حضور دولت ترامپ قوانین دیگری برای مهاجرت ایرانیان حتی در روش لاتاری وضع شده که از جمله آن الزام داشتن دعوت نامه خانوادگی، پیشنهاد شغلی و یا پذیرش تحصیلی علاوه بر برنده شدن در لاتاری به منظور حضور در آمریکا می باشد.

اگر قصد آشنایی با ویزای توریستی آمریکا را دارید، مقاله نگارش شده در این زمینه را مطالعه فرمایید.

مهاجرت به آمریکا از طریق پناهندگی

مهاجرت به آمریکا از طریق پناهندگی را باید پر خطر ترین، پر ریسک ترین و آخرین انتخاب در میان انواع روش های مهاجرتی این کشور به حساب آورد. چرا که معمولا اقدام برای این روش و تجربه مسیر پر و پیچ و خم آن معمولا با صدمات جبران ناپذیر روحی، جسمی و مالی برای متقاضیان مهاجرت به آمریکا از این طریق همراه بوده است. بنابراین متقاضیان گرامی توجه داشته باشند این مطلب صرفا جهت اطلاع و آگاهی عزیزان از شرایط و قوانین مهاجرت به آمریکا از طریق پناهندگی گردآوری شده و موسسه “آریانا اپلای” هیچ گونه مشاوره و خدماتی در این زمینه ارائه نمی دهد. به طور کلی پناهنده یا پناهجو به فردی اطلاق می شود که به دلایل مختلف اعم از مذهبی، سیاسی، اجتماعی، اعتقادی، نژادی، اقتصادی، جنگ و آوارگی و… در کشور خود شرایط مناسبی نداشته و حتی تحت فشار و شکنجه بوده به طوری که سلامتی و جانش در خطر باشد. این افراد می توانند بر اساس قوانین بین المللی در امور پناهندگی به کشورهای دیگر از جمله آمریکا درخواست پناهندگی داده تا مورد بررسی قرار گیرد.

مهاجرت به آمریکا - مهاجرت به آمریکا از طریق پناهندگی

شرایط مهاجرت به آمریکا از طریق پناهندگی

شرایط مهاجرت به آمریکا از طریق پناهندگی تقریبا مشابه سایر کشورهای توسعه یافته دنیا می باشد. افرادی که شرایط آن ها در تعریف پناهنده بگنجد، می توانند به صورت قانونی یا غیر قانونی خود را به کشور آمریکا رسانده و درخواست خود به همراه مدارک و مستندات کیس پناهندگی شان را به افسران اداره مهاجرت آمریکا ارائه نمایند. البته امکان درخواست پناهندگی آمریکا از خارج از خاک این کشور نیز وجود داشته، بدین صورت که متقاضی در کمیساریای سازمان ملل متحد به منظور دریافت پناهندگی آمریکا ثبت نام نموده و پس از آن مدارک و مستندات لازم را ارئه نمایند. هر چه دلیل، مدارک و مستندات متقاضی محکم تر و منطقی تر بوده شانس او برای مهاجرت به آمریکا از طریق پناهندگی افزایش می یابد. مدت زمان دریافت پاسخ پرونده ممکن است تا یک سال نیز به طول انجامد. در این مدت افراد در اردوگاه هایی که به همین منظور در نظر گرفته شده و گاه اوضاع نامساعدی هم دارند، اسکان داده خواهند شد.

معمولا متقاضی اصلی مهاجرت به آمریکا امکان همراه داشتن همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود را داشته و در صورت اخذ پناهندگی، آن ها نیز می توانند از حق تحصیل و کار در این کشور برخوردار شوند. اما متاسفانه در سال های اخیر و بعد از روی کار آمدن دولت ترامپ، شرایط برای پناهندگان به خصوص مسلمانان برای مهاجرت به آمریکا بسیار سخت تر شده به طوری که مهاجرت پناهندگان مسلمان تا ۹۰ درصد کاهش داشته است. در نتیجه باز هم توصیه و تاکید می گردد که متقاضیان مهاجرت به آمریکا تا حد امکان از انتخاب این روش خودداری نموده و با جایگزین نمودن روش های قانونی برای امر مهاجرت به آمریکا اقدام نمایند. چرا که علاوه بر تحمل سختی ها و مصائب این مسیر نامعلوم، امکان از دست دادن زمان و هزینه های بعضا فراوان توسط افراد سودجو در این روش وجود دارد.

مهاجرت به آمریکا برای پزشکان

مهاجرت به آمریکا برای پزشکان می تواند به عنوان یک مسیر بسیار خوب و روشن برای آینده تحصیلی و یا حتی شغلی آن ها باشد. چرا که کشور آمریکا به عنوان سومین کشور پهناور دنیا با داشتن بیش از ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت، همواره نیاز به خدمات حوزه پزشکی را احساس نموده و بازار کار و سطح درآمدی بسیار خوبی برای پزشکان در این کشور وجود دارد. مهاجرت به آمریکا برای پزشکانی که یک دوره تحصیلی را در این کشور گذرانده و یا به هر دلیلی در این کشور اقامت داشته اند ساده تر است. اما آن دسته از پزشکان محترمی که برای اولین بار و به ویژه با دریافت ویزای کاری آمریکا قصد ورود و حضور در این کشور را دارند، مسیر نسبتا دشوارتر و طولانی تری را پیش رو خواهند داشت.

مهاجرت به آمریکا-مهاجرت به آمریکا برای پزشکان

از این جهت که پزشکانی محترمی که به دنبال مهاجرت به آمریکا از طریق دریافت ویزای کار هستند، ابتدا بایستی پروسه معادل سازی مدرک تحصیلی خود را در این کشور به انجام رسانند. چرا که معمولا در همه کشورهای دنیا حساسیت ویژه ای بر کار افراد در حوزه های پزشکی وجود داشته چرا که این مشاغل مستقیما با سلامتی و جان شهروندان آن ها در ارتباط می باشد. این پروسه در کشورهای مختلف متفاوت بوده و معمولا شامل آزمون های آنلاین، شرکت در دوره های مخصوص و آزمون های حضوری و حتی گذراندن یک دوره کارورزی یا کارآموزی از ۶ ماه تا ۱ سال نیز در نظر گرفته می شود. بعد از این مرحله متقاضیان می توانند با دریافت ویزا که در کشور آمریکا ویزای H1 می باشد، برای حضور و اقامت در کشور مورد نظر اقدام نمایند.

شرایط مهاجرت به آمریکا برای پزشکان

شرایط مهاجرت به آمریکا برای پزشکان بدین صورت است که در ابتدا متقاضیان بایستی فرآیند معادل سازی مدرک را با موفقیت طی کنند. این فرآیند در کشور آمریکا معمولا در ۳ مرحله انجام شده و متقاضیان با کسب حد نصاب قبولی در آزمون هر مرحله امکان حضور در مرحله بعدی را اخذ می کنند. به صورت کلی معادل سازی مدارک تحصیلی پزشکان به منظور دریافت مجوز فعالیت در آمریکا بر اساس آزمون های USMLE (United States Medical Licensing Examination) صورت گرفته که به واسطه سطح بالای این آزمون ها معمولا متقاضیان بایستی در دوره های مربوطه شرکت نمایند. پس از این مرحله فرد مجوز فعالیت در حوزه های پزشکی در کشور آمریکا را داشته و تحت نظارت اداره بهداشت آمریکا و با اخذ مجوزهای مربوطه نظیر معاینه بیمار، نسخه نویسی، تجویز دارو و … می توانند مشغول به کار شوند.

هزینه این دوره ها گاهی تا ۲۰ هزار دلار در سال نیز برآورد شده و البته پزشکان محترم نیز مانند سایر افراد به منظور مهاجرت به آمریکا از طریق کاری لازم است ابتدا پیشنهاد شغلی (Job Offer) یا دعوت نامه کاری از یک کارفرمای رسمی در این کشور دریافت نمایند. همچنین به منظور شرکت و موفقیت در آزمون USMLE متقاضیان بایستی از دانش کافی زبان انگلیسی برخوردار بوده و مدرک معتبر بین المللی زبان انگلیسی مانند مدرک آیلتس با نمره ۵/۶ و بالاتر یا معادل آن را ارئه نمایند. از آنجایی که این مسیر ممکن است با سختی هایی همراه باشد، پزشکان محترم می توانند برای تحصیل در دوره های تخصص اقدام نموده و در مدت زمان حضور در این کشور شرایط خود را برای دریافت مجوز فعالیت و اقامت دائم و مهاجرت به آمریکا بهتر نمایند. در نهایت برای تحصیل و کار در رشته های پزشکی متقاضی بایستی بسیار کوشا بوده، حداکثر تلاش خود را انجام دهد.

مهاجرت به آمریکا-شرایط مهاجرت به آمریکا برای پزشکان

مهاجرت به آمریکا با کمترین هزینه

مهاجرت به آمریکا با کمترین هزینه مورد توجه بسیاری از افراد قرار داشته و به دلیل اینکه هزینه های سرمایه گذاری و حتی تحصیل در این کشور نسبتا بالاست، متقاضیان مهاجرت به آمریکا همواره به دنبال راه های کم هزینه تر هستند. در میان روش های مهاجرتی آمریکا که پیش از این به طور کامل شرح داده شد، می توان مهاجرت به آمریکا از طریق کار را به عنوان بهترین و کم هزینه ترین روش نام برد. چرا که در این روش نه تنها نیاز به هزینه بالایی نیست، بلکه برای متقاضی مهاجرت به آمریکا منجر به کسب درآمد نیز می گردد. البته برای این روش متقاضی بایستی دعوت نامه کاری از یک کارفرمای معتبر در زمینه هایی که این کشور دارای کمبود نیروی کار بوده، دریافت نماید. از جمله راه های دیگر مهاجرت به آمریکا با کمترین هزینه می توان دریافت ویزای گوناگونی یا لاتاری را نام برد. قطعا این روش بهترین، کم هزینه ترین و سریعترین روش مهاجرتی در بین روش های مختلف مهاجرت به آمریکا به شمار می رود.

از روش های دیگر مهاجرت به آمریکا با کمترین هزینه بایستی مهاجرت از طریق تولد فرزند و یا مهاجرت از طریق ازدواج را نام برد که هر یک شرایط مخصوص به خود را داشته و قبلا به صورت کامل شرح داده شد. همچنین پناهندگی را می توان به عنوان آخرین انتخاب و یکی از کم هزینه ترین راه های مهاجرت به آمریکا نام برد که البته با توجه به ریسک های فراوان توصیه نمی شود. در نهایت بایستی مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل را به عنوان یکی از بهترین و سهل الوصول ترین مسیر های مهاجرتی آمریکا بر شمرد. در صورتی که فرد از رزومه علمی خوبی برخوردار بوده و بتواند بورسیه تحصیلی دریافت نماید، با توجه به امکان کار دانشجویی می تواند بخش اعظمی از هزینه ها را تامین نماید.

جهت کسب اطلاعات کامل درباره ویزای تحصیلی آمریکا مقاله تنظیم شده در این زمینه را مطالعه فرمایید.

مهاجرت خانوادگی به آمریکا

مهاجرت خانوادگی به آمریکا یکی دیگر از روش های مهاجرت به آمریکا بوده و مناسب آن دسته از متقاضیانی است که یکی از افراد خانواده آن ها تابعیت آمریکا و اقامت دائم (گرین کارت) این کشور را اخذ نموده اند. در این صورت اگر فردی بخواهد از طریق عضو خانواده اش که شرایط مورد نظر را دارد، مجوز حضور و کسب اقامت آمریکا را به دست آورد یعنی شخصی که دارای تابعیت آمریکا و یا اقامت دائم این کشور بوده بایستی حمایت کامل متقاضی را بر عهده بگیرد. بدین منظور بهتر است آن شخص از شرایط کاری و اقتصادی خوبی برخوردار بوده و بتواند ثابت کند، امکان تامین هزینه های متقاضی را در این کشور خواهد داشت. به طور کلی برای ۲ گروه از اشخاص انواع ویزاهای خانوادگی برای مهاجرت به آمریکا تعریف شده که شامل بستگان و اقوام نزدیک یا دسته بندی های خانوادگی البته تحت قوانین و مقررات مهاجرتی کشور آمریکا می باشند. به عنوان نمونه مهاجرت به آمریکا از طریق والدین، مهاجرت به آمریکا از طریق برادر و مهاجرت به آمریکا از طریق خواهر در این دسته جای می گیرند. در ادامه به بررسی کامل هر کدام از این انواع ویزاهای خانوادگی آمریکا می پردازیم. تا پایان با ما همراه باشید.

مهاجرت به آمریکا-مهاجرت خانوادگی به آمریکا

مهاجرت به آمریکا از طریق ویزاهای خانوادگی (سریع و نامحدود)

مهاجرت سریع به آمریکا از طریق ویزاهای خانوادگی به واسطه ارتباط خانوادگی نزدیک با یک شهروند یا مقیم دائم کشور آمریکا، که با عنوان رابطه مستقیم یا IR (Immediate Relative) شناخته شده، امکان پذیر می باشد. در این روش برای صدور ویزا از نظر تعداد، محدودیتی وجود نداشته و همه افراد از همه کشورهای دنیا که شرایط و قوانین لازم را داشته باشند، می توانند جهت مهاجرت به آمریکا از این روش استفاده نمایند. این روش خود نیز دارای زیر گروه هایی بوده که هر کدام با تعریف خاص ارائه شده و شرایط متفاوتی خواهند داشت. در نتیجه توصیه می شود متقاضیان مهاجرت به آمریکا از طریق ویزاهای خانوادگی، پیش از هر گونه اقدامی از ضوابط و شرایط مربوطه اطلاعات و آگاهی لازم را از منابع معتبر کسب نمایند. در جدول زیر انواع ویزاهای رابطه مستقیم (IR) و شرایط مربوط به هر کدام قابل مشاهده می باشد.

ردیف انواع ویزای IR آمریکا شرایط
۱ ویزای IR-1 فردی که همسر یک شهروند آمریکایی باشد
۲ ویزای IR-2 کودک مجرد زیر ۲۱ سال شهروند آمریکایی
۳ ویزای IR-3 فرد بی سرپرستی که توسط شهروند آمریکا در خارج از آمریکا به فرزندخواندگی پذیرفته شده باشد
۴ ویزای IR-4 فرد بی سرپرستی که توسط شهروند آمریکا در خاک آمریکا به فرزندخواندگی پذیرفته شده باشد
۵ ویزای IR-5 پدر و مادر یک شهروند آمریکایی که حداقل ۲۱ سال سن دارد

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا