معرفی شهر استانبول

خانه » مهاجرت تحصیلی » معرفی شهر استانبول
معرفی شهر استانبول

استانبول

Istanbul

شهر استانبول به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای ترکیه شناخته می شود که از حیث وسعت بزرگترین شهر ترکیه است. این شهر در دوران حکومت رومیان، امپراطوری عثمانی ها و روم شرقی، پایتخت آناتولی و ترکیه بوده است که در حال حاضر به دو بخش که میان آسیا و اروپا است، تقسیم می شود.

آب و هوای شهر استانبول

بصورت کلی به علت قرار گیری شهر استانبول در کنار دریا، آب و هوایی متفاوتی را افراد در این شهر و مشاهده می کنید. تابستان های استانبول گرم و آفتابی بوده و درجه ی هوا در روز ۲۷ درجه و در شب به ۱۸ درجه می رسد. در زمستان بصورت معمول دمای هوا بین ۷ تا ۲ درجه سانتی گراد می باشد که به ندرت دمای هوا به زیر صفر درجه می رسد.

سیستم حمل و نقل استانبول

بهترین زمان برای مسافرت به استانبول فصل بهار است که تمام امیال افراد را برطرف می کند، برای ورود به این شهر افراد می توانند از طریق دو فرودگاه بین المللی آتاتورک و صبیحه گوکچن خود را به شهر استانبول برسانند، سیستم حمل و نقل عمومی شهر استانبول کمی پیچیده است و ممکن است در نگاه اول شما را سردرگم کند.

برای هر مسیر و رسیدن به مقصد مورد نظر باید سوار چندین وسیله شوید. تاکسی های زرد به عنوان گرانترین وسیله رفت و آمد شناخته می شود. اتوبوس ها بیشتر در بخش آسیایی استانبول مورد استفاده قرار می گیرد، بهترین انتخاب برای سیستم حمل و نقل عمومی استفاده از ترو و ترامواست.

غذاهای شهر استانبول

یکی از مواردی که در سرتاسر این شهر به چشم می خورد، کافه و رستوران متنوع است. رستوران های محلی با تنوع غذایی بسیار زیاد، کباب سراها، رستوران های دریایی، فست فودها و رستوران های مخصوص گیاه خوران، از استانبول شهر خوشمزه ای درست کرده است.

غذاهای شهر استانبول

کباب خوردن یکی از لذت های وصف نشدنی در کشور ترکیه است که معروف ترین آنها اسکندر کباب، کباب آدنا و دونر کباب اشاره کرد، از دیگر غذاهای مطرح کشور ترکیه و شهر استانبول می توان به پیده که پیتزای ترکی است، ماهی و غذاهای دریایی، کوفته، دلمه، بورک و انواع پیراشکی ها اشاره کرد.

مراکز خریدو بازارهای استانبول

استانبول به عنوان یکی از پرطرفدارترین شهرهای ترکیه شناخته می شود که برای خرید انتخاب می کنند. مرکز خرید جواهیر به عنوان بزرگترین مرکز خرید اروپا و ششمین مرکز خرید بزرگ دنیاست که صد برند جهانی محسوب در این مرکز شعبه دارند.

از دیگر مراکز خرید مطرح شهر استانبول می توان به فروم استانبول که محلی مناسب برای خرید های بصرفه است . اولیویوم که یک حراجی بسیار بزرگ می باشد.خیابان استقلال، مرکز خرید ایستینسیر پارک، مرکز خرید آکمرکز، مرکز خرید متروسیتی، مرکز خرید سفایر و مرکز خرید مارمارا اشاره کرد.

مراکز خرید و بازارهای استانبول

بازارهای سنتی استانبول حال و هوایی متفاوت دارد و اگر زمان کافی برای خرید داشتید حتماً از این بازار ها دیدن فرمائید. برخی از بازارهای سنتی مطرح شهر استانبول ارزش وقت گذرانی را دارند از جمله بازارهای این شهر می توان به گرند بازار، بازار ادویه، شنبه بازار بشیکتاش، چهارشنبه بازار فاتح و جمعه بازار استانبول اشاره کرد.

اماکن دیدنی استانبول

شهر استانبول دارای مناظر و اماکن بسیار زیبا و دیدنی می باشد که به تنهایی می توانند از دلایل انتخاب این شهر به عنوان هدفی لذت بخش باشند. از دیدنی های استانبول می توان به موزه اباصوفیه با معماری اعجاب انگیز ، مسجد سلطان احمد که یکی از معروف ترین دیدنی های استانبول با قدمت ۴۰۰ ساله، مسجد سلیمانیه، قصر توپکایی، تنگه سبز که محلی مناسب برای قایق سواری می باشد، جزایر پرنس، پارک گلخانه، خیابان استقلال، حمام فرم سلطان و قصر دولما باغچه اشاره کرد.

اگر زمان بیشتری را برای سپری کردن اوقات خود در مناظر و اماکن دیدنی دارید می توانید از مولوی خانه گالاتا، برج گالاتا، آب انبار بازپلیکا، محله ادرتاکوی و موزه کاریه دیدن فرمائید.

فستیوال های استانبول

فستیوال ها، جشنواره ها از تفریح های جدانشدنی شهر استانبول می باشد که می توان زمان سفر را متناسب با آنها برنامه ریزی کرد و از بودن در جشنواره های این شهر لذت ببرید. از فستیوال های برتر استانبول به عنوان یکی از برترین شهرهای مهم ترکیه می توان به فستیوال هیدیرلس، فستیوال جاز استانبول، جشنواره خرید استانبول، فستیوال مولانا و درویش چرخان و جشنواره دو سالانه استانبول اشاره کرد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دیگر شهر های کشور ترکیه امور اقامتی و مهاجرت تحصیلی با مشاوران موسسه آریانااپلای در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا