...
اقامت با مدرک فوق لیسانس
آریانااپلای » بلاگ » اقامت » اقامت با مدرک فوق لیسانس

قوانین حاکم بر کشورها در بسیاری از موارد با هم متفاوت هستند و این تفاوت‌ها در مواردی مانند شرایط درخواست و دریافت اقامت نیز مشاهده می‌شود. با این حال، شباهت‌هایی هم در بین این قوانین دیده می‌شود. یکی از این شباهت‌ها در مورد شرط داشتن مدرک تحصیلی فوق لیسانس است تا بتوانید ویزای کشورهای مختلف را دریافت کنید. با داشتن مدرک کارشناسی ارشد، می‌توانید مسیر مهاجرت خود را به بسیاری از کشورها آسان‌تر کنید.

در ادامه باهم می‌خوانیم که افرادی که دارای مدرک فوق لیسانس هستند، چگونه مسیر دریافت انواع ویزای کاری، تحصیلی و اقامت با مدرک فوق لیسانس را برای خود هموار می‌کنند. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

انواع شرایط گرفتن اقامت، بر اساس نوع مهاجرت

احتمالا شما به عنوان فردی که قصد مهاجرت کردن دارد، درباره شرایط مختلف هر کشور برای ارائه ویزا، اطلاعاتی را در اختیار دارید. موضوع بعدی این است که شما باید با توجه به شرایطی که دارید، از میان مسیرهای موجود بهترین انتخاب را داشته باشید. واضح است که شرایط مهاجرت برای افراد بسیار متفاوت است و برای مثال، برخی افراد با مهاجرت از طریق سرمایه گذاری موفق‌تر می‌شوند تا این که بخواهند از مسیر مهاجرت کاری پیش بروند.

اکنون هر یک از این موارد را با یکدیگر بررسی می‌کنیم تا بهترین نوع مهاجرت متناسب با خود را پیدا کنید.

دریافت اقامت کاری با مدرک فوق لیسانس

دریافت اقامت کاری با مدرک فوق لیسانس

ویزای کاری، محبوب‌ترین نوع ویزا در میان اکثر افراد است. توجه داشته باشید که با مهاجرت و دریافت ویزای کاری، از مزایا و شرایط ویژه‌ای بهره مند می‌شوید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • بعد از 3 الی 5 سال تمدید کردن ویزای کاری، شما می‌توانید به راحتی درخواست اقامت دائم بدهید و به قبول شدن درخواست‌تان امیدوار داشته باشید.
  • با مهاجرت کاری، شما مجبور به ارائه تمکن مالی نخواهید بود.
  • اگر موفق به دریافت ویزای کاری برای خود شوید، می‌توانید برای سایر افراد خانواده‌تان هم درخواست ویزا بدهید.

با ویژگی‌های ویژه ویزای کاری آشنا شدیم، حال نوبت آن رسیده است تا درباره موضوع اصلی صحبت کنیم. سوال مهم در این زمینه این است که شانس شما برای دریافت ویزا و اقامت با مدرک فوق لیسانس در کدام کشورها بیشتر است؟

در ادامه لیست کاملی از کشورهایی را برایتان آورده‌ایم که طبق نظرات بسیاری از افراد، جزو بهترین مقصدها برای مهاجرت کاری هستند. به این نکته باز هم توجه کنید که بهترین کشور برای فرد با در نظر گرفتن شرایط وی، مشخص می‌شود و نمی‌توان یک کشور ثابت را برای همه افراد بهترین دانست.

  1. کانادا
  2. استرالیا
  3. آلمان
  4. امارات
  5. قطر
  6. عمان

در لیست بالا نام کشورهایی آمده است که سالانه بیشترین میزان درخواست را برای ویزای کاری دارند. همچنین از آنجایی که مدرک تحصیلی یکی از مهم‌ترین شروط ویزای کاری است، می‌توان گفت که بهتر است شما برای درخواست ویزای کاری، دارای مدرک فوق لیسانس باشید. در این صورت است که شانس شما مقدار قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

البته این موضوع را هم باید در نظر داشته باشید که دریافت ویزای کاری تنها به مدرک تحصیلی نیاز ندارد. بلکه شما علاوه بر داشتن یک مدرک تحصیلی معتبر، باید دارای چندین سال سابقه کار و رزومه مرتبط با آن را داشته باشید. بنابراین همانقدری که داشتن مدرک فوق لیسانس می‌تواند بین شما و رقبای‌تان تمایز ایجاد کند، داشتن یک رزومه خوب و سابقه کاری هم می‌تواند در شانس شما تاثیر زیادی داشته باشد.

ویزای تحصیلی با مدرک فوق لیسانس

ویزای تحصیلی با مدرک فوق لیسانس

اگر دانشجو هستید، قطعا برای یک بار هم که شده به مهاجرت تحصیلی فکر کرده‌اید. بسیاری از دانشجویان به دنبال دریافت ویزای تحصیلی در تمامی مقاطع هستند. اما موضوع قابل توجه این است که علاوه بر این که بیشتر کشورها در مقاطع بالاتر سخت‌گیری کمی دارند، رقابت در آن مقاطع نیز برای دریافت ویزای تحصیلی بسیار کم‌تر است.

بنابراین شما با تحقیق و مطالعه در این مورد، می‌توانید به راحتی بعد از انتخاب یک کشور با قوانین ساده‌تر در مقطع دکتری اقدام به مهاجرت تحصیلی با مدرک فوق لیسانس کنید.

برای راحتی کار شما، ما در ادامه به بررسی و معرفی بهترین‌ کشورها برای اقدام به دریافت ویزای تحصیلی با داشتن مدرک فوق لیسانس و اقامت با مدرک فوق لیسانس کرده‌ایم.

آمریکا

این کشور را می‌توان بهترین کشور برای مهاجرت و آرزوی بسیاری از افراد دانست. به همین دلیل باید در نظر داشته باشید که مهاجرت تحصیلی به این کشور دارای شرایط سخت و دشواری است. البته طبیعی است که آمریکا شرایط سخت‌تری را برای ارائه ویزای تحصیلی نسبت به بقیه کشورها داشته باشد. در ادامه به بررسی شرایط این کشور و نحوه دریافت اقامت با مدرک فوق لیسانس می‌پردازیم.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی آمریکا با مدرک فوق لیسانس

گفتیم که آمریکا شرایط سخت‌تری نسبت به سایر کشورها دارد. حال وقت آن رسیده تا شما را با شرایط این کشور آشنا کنیم. از جمله مهم‌ترین شرایط آمریکا برای ارائه ویزای تحصیلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. داشتن مدرک لیسانس با حداقل معدل 15
  2. داشتن مدرک فوق لیسانس با حداقل معدل 16
  3. نمره‌ی حداقل 7 آیلتس و یا حداقل 80 تافل
  4. داشتن 2 مقاله منتشر شده در ISI

البته علاوه بر تمام موارد گفته شده در بالا، مدارک دیگری هم نیاز است. در میان آن‌ها می‌توان به عنوان سخت‌ترین مورد، به شهریه‌های سنگین دانشگاه‌های آمریکا اشاره کرد. شما برای گذراندن دوران تحصیل خود در دانشگاه‌های این کشور، باید به طور میانگین مبالغی نزدیک به 20 تا 60 هزار دلار را بسته به دانشگاه‌ مورد نظرتان پرداخت کنید.

آلمان

اگر در مقطع دکتری قصد مهاجرت دارید، کشور آلمان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از عواملی که باعث این ادعا شده است می‌توان به دانشگاه‌های خوب و تراز بالا، اساتید حرفه‌ای و تنوع بسیار زیاد در رشته‌های تحصیلی اشاره کرد. موارد گفته شده آلمان را تبدیل به یکی از مقصد‌های محبوب در بین افراد با قصد مهاجرت تحصیلی کرده است.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان با مدرک فوق لیسانس

از آنجایی که آمریکا را یک مقصد سخت و دشوار برای مهاجرت تحصیلی معرفی کردیم؛ می‌توانیم بگوییم آلمان تا حد بسیار زیادی مقصد راحت‌تری است. شما می‌توانید در مقطع دکتری و با داشتن مدرک فوق لیسانس، تقریبا به راحتی در این کشور مشغول به تحصیل شوید. در ادامه شرایط آلمان را برای ارائه ویزای تحصیلی و اقامت با مدرک فوق لیسانس آورده‌ایم:

  1. مدرک فوق لیسانس معادل سازی شده با مدرک فوق لیسانس در کشور آلمان
  2. انگیزه‌نامه‌ی تحصیلی فرد متقضی برای تحصیل در  کشور آلمان
  3. داشتن یکی از مدارک زبان انگلیسی یا آلمانی
  4. داشتن توصیه نامه از طرف اساتید دانشگاه‌های سابق فرد متقضی

با یک مقایسه ساده می‌توان متوجه شد که آلمان شرایط بسیار ساده‌تری نسبت به کشور آمریکا را برای متقاضیان در نظر گرفته است.

از آنجایی که کشورهای آلمان و آمریکا، دو کشور با رکورد بیشترین فارغ التحصیلی در مقطع دکتری هستند، در این مقاله تنها به بررسی و معرفی این کشورها پرداختیم. زیرا انتخاب اول و دوم هر فردی قطعا یکی از این دو کشور است. اما هستند کشورهای دیگری هم که دارای متقاضیانی برای تحصیل در مقطع دکتری هستند.

کشورهایی مانند روسیه، اوکراین، اتریش، اسپانیا و… هم وجود دارند که شما می‌توانید برای دریافت اقامت و ویزای تحصیلی در مقطع دکتری، شرایط خود را بسنجید و در صورت تمایل، برای این کشورها اقدام به درخواست ویزای تحصیلی نمایید.

دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری با مدرک فوق لیسانس

یکی دیگر از راه‌های مرسوم که به ویزای طلایی هم معروف است، دریافت اقامت از طریق سرمایه ‌گذاری است. شما برای دریافت این نوع ویزا باید روند ثابتی را طی کنید، اما همین روند ثابت نیز بسته به مقصد انتخابی شما، می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال کشورهایی وجود دارند که به داشتن مدارک تحصیلی بالا، امتیازهای بیشتری می‌دهند و در نتیجه شانس دریافت ویزای‌تان بیشتر می‌شود.

این نوع ویزا یکی از جالب‌ترین و آسان‌ترین انواع ویزا است. زیرا شما تنها به ارائه و تایید شدن مدارک بسیار کمی نیاز دارید. علاوه بر آن، پس از دریافت ویزا، امکانات و ویژگی‌های خاصی هم برای شما در نظر گرفته می‌شود. در ادامه به معرفی امکانات و ویژگی‌هایی که با دریافت ویزای سرمایه‌گذاری به دست می‌‌آورید می‌پردازیم:

  1. تحصیل رایگان برای فرزندان
  2. دریافت ویزا بدون مدرک زبان
  3. شانس بالا در دریافت اقامت دائم

بعد از تمامی مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، نوبت به آن رسیده تا به یک سوال مهم پاسخ دهیم. آیا داشتن مدرک تحصیلی فوق لیسانس تاثیری بر روی شانس دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری دارد یا خیر؟ مشخص است که هر چه مدرک تحصیلی شما بالاتر باشد، شانس شما در گرفتن ویزای آن کشور بیشتر می‌شود. اما در روشی مثل سرمایه گذاری، قطعا داشتن تمکن مالی بیشتر نسبت به مدرک بالاتر، باعث افزایش شانس شما در دریافت اقامت می‌شود.

درست است که داشتن مدرک فوق لیسانس همیشه باعث افزایش شانس گرفتن ویزا می‌شود، اما باید به این نکته هم توجه کرد که در روشی مانند ویزای سرمایه‌گذاری پول مهم‌تر از هر چیز دیگری است. یعنی اگر شما با مدرک لیسانس بتوانید تمکن مالی خود را افزایش دهید، احتمالا شانس بیشتری خواهید داشت تا زمانی که مدرک فوق لیسانس داشته باشید.

بنابراین باید بگوییم که اگر تنها شانس‌تان برای مهاجرت داشتن مدرک فوق لیسانس است، مهاجرت از طریق سرمایه‌گزاری انتخاب خیلی خوبی برای شما نیست.

شرایط دریافت ویزا از طریق نیروی متخصص با مدرک فوق لیسانس

ویزای نیروی متخصص شباهت بسیار زیادی به ویزای کاری دارد. این نوع ویزا یکی از روش‌های محبوب برای دریافت اقامت در کشورهای خارجی است. لازم به ذکر است که دقیقا شبیه به ویزای کاری، داشتن یک رزومه و قرارداد کاری قوی، تاثیر بسیار بیشتری نسبت به مدارک تحصیلی در قبول شدن درخواست ویزای‌تان دارد.

البته نمی‌توانیم تأثیر مدارک تحصیلی را هم نادیده بگیریم. زمانی که شما و یک متقضی دیگر در یک سطح و شرایط مشابه باشید، قطعا داشتن مدرک فوق لیسانس نسبت به مدرک لیسانس شانس شما را برای دریافت ویزای کاری بیشتر می‌کند. البته این را هم بگوییم که با مدرک کارشناسی ارشد، احتمال دریافت ویزای نیروی متخصص بسیار افزایش پیدا می‌کند.

برای موفقیت در این مسیر، آشنایی با شرایط کشورهای مختلف برای‌تان واجب است. هر کشور معیارهای خاص خود را دارد و به عواملی مانند سن، نمره زبان، و مدارک تحصیلی امتیازاتی اختصاص می‌دهد. در نهایت، شما می‌توانید برای دریافت ویزای کشوری که بیشترین امتیاز را در آن کسب کرده‌اید، اقدام کنید. در ادامه، کشورهای محبوب و پر درخواست برای دریافت ویزای نیروی متخصص و اقامت با مدرک فوق لیسانس را معرفی کرده‌ایم:

  • کانادا
  • استرالیا
  • نیوزلند
  • آلمان
اقامت کانادا با فوق لیسانس

دریافت اقامت کانادا با ویزای نیروی متخصص

اشاره کردیم که شما هنگامی می‌توانید این نوع از ویزا را درخواست کنید که حداقل امتیاز لازم را از میان فاکتورهای مشخص شده هر کشور، به دست بیاورید. در ادامه، چند نمونه از این فاکتورهای امتیازدهی کشور کانادا را بررسی می‌کنیم. جالب است بدانید که کانادا دو نوع ویزای کاری اسکیل ورکر یا همان نیروی متخصص دارد:

ویزای کاری فدرال اسکیل ورکر

ویزای کاری فدرال اسکیل ورکر مناسب برای افرادی است که به یکی از زبان‌های انگلیسی و یا فرانسوی مسلط باشند  و دارای حداقل یک سال سابقه کاری حرفه‌ای باشند. فاکتورهای امتیازدهی در این نوع ویزا به صورت زیر است:

سوابق شغلی: 15 امتیاز

در صورتی که شما به طور هفتگی 30 ساعت در یک شغل مشخص، مشغول به کار باشید و به ازای آن دستمزد دریافت کنید، دارای یک کار تمام وقت هستید. برای سوابق کاری تمام‌وقت می‌توانید تا حداکثر ۱۵ امتیاز کسب کنید. البته توجه کنید که شغل شما باید در برنامه نیروی کار ماهر فدرال و در گروه‌های TEER 0, 1, 2, 3 و در سیستم طبقه‌بندی مشاغل کانادا قرار داشته باشد.

مهارت‌های زبانی: 28 امتیاز

برای زبان اول و دوم  در مجموع ۲۸ امتیاز می‌توانید دریافت کنید. البته اگر مدرک زبان اول شما (انگلیسی یا فرانسوی) در سطح CLB 7 یا بالاتر باشد، نهایتا ۲۴ امتیاز کسب خواهید کرد. توجه کنید که اگر سطح مدرک زبان شما پایین‌تر از سطوح لازم باشد، هیچ امتیازی از این مرحله کسب نخواهید کرد.

مدارک تحصیلی: 25 امتیاز

در این بخش برای اینکه بتوانید امتیاز کسب کنید، لازم است تا یک مدرک معتبر داشته باشید. مدرک شما می‌تواند از دانشگاه‌های کانادا باشد و یا در صورتی که مدرک تحصیلی‌تان را از دانشگاه‌های کشور دیگری دریافت کرده‌اید، باید مدارک را توسط یکی از سازمان‌های ارزیابی معتبر معادل‌سازی کنید. در این بخش هم می‌توانید تا ۲۵ امتیاز دریافت کنید.

سن: 12 امتیاز

شما در این برنامه با محدودیت سنی مواجه نخواهید بود، اما در صورتی که متقاضیان بین ۱۸ تا ۳۵ سال سن داشته باشند، می‌توانند بیشترین امتیاز را کسب ‌کنند و هر چه سن آن‌ها بیشتر باشد، امتیازشان به صورت پلکانی کاهش می‌یابد.

پیشنهاد شغلی: 10 امتیاز

هرچند که داشتن پیشنهاد شغلی الزامی نیست، اما شما می‌توانید از این بخش تا حداکثر 10 امتیاز دریافت کنید. تمامی پیشنهادهای شغلی در کانادا باید به صورت تمام ‌وقت، غیر فصلی، با حقوق و حداقل به مدت یک سال باشند. همچنین درخواست شما باید در گروه‌های TEER 0, 1, 2, یا 3 در سیستم طبقه‌بندی مشاغل کانادا قرار داشته باشد. همچنین توجه داشته باشید که در بیشتر موارد، کارفرمای ارائه ‌دهنده پیشنهاد شغلی باید مجوز LMIA را داشته باشد.

انطباق با محیط کانادا: 10 امتیاز

شما با کمک عوامل مختلفی می‌توانید از امتیاز این قسمت برخوردار شوید. عوامل گوناگونی مانند سطح تحصیلات و مهارت زبانی همسر، تجربه تحصیل در کانادا، داشتن خویشاوندان در کانادا، پیشنهاد شغلی و دیگر موارد، می‌توانند در گرفتن امتیاز این بخش موثر باشند.

در نهایت هم باید بگوییم که شما باید حداقل 67 امتیاز را از این برنامه دریافت کنید تا بتوانید درخواست ویزای خود را صادر کنید.

ویزای اسکیلد ورکر کبک
ویزای اسکیلد ورکر کبک

برنامه اسکیلد ورکر کبک راهی را در پیش روی شما قرار می‌دهد تا بتوانید به عنوان یک نیروی کار ماهر به استان کبک کانادا مهاجرت کنید. در این برنامه، افراد متقاضی براساس معیارهایی مشخص مانند سطح زبان، تحصیلات، سابقه کاری و سن ارزیابی می‌شوند. افراد متقاضی در صورتی می‌توانند برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند که امتیاز بالایی از این قسمت به دست بیاورند و گواهی CSQ را دریافت ‌کنند. فاکتورهای امتیازدهی در این نوع ویزا را در ادامه برای‌تان آورده‌ایم:

سوابق کاری: 8 امتیاز

در این بخش، با توجه به اینکه سابقه کار نیمه‌وقت و یا تمام‌وقتی داشته باشید که در نهایت بابت آن کار، حقوق دریافت کرده باشید می‌توانید تا حداکثر ۸ امتیاز دریافت ‌کنید. البته شغل شما باید در گروه‌های TEER 0, 1, 2, یا 3 در سیستم طبقه‌بندی مشاغل کانادا در برنامه نیروی کار ماهر کبک قرار گرفته باشد.

مهارت‌های زبانی: 22 امتیاز

با داشتن دانش زبان فرانسوی می‌توانید حداکثر ۱۶ امتیاز و با داشتن دانش انگلیسی ۶ امتیاز به دست آورید. البته باید بدانید که تسلط حداقلی به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی از الزامات است. توجه کنید که امتیاز تسلط به زبان فرانسوی بالاتر از زبان انگلیسی است.

تحصیلات و حوزه تخصص: 26 امتیاز

برای کسب امتیاز در بخش تحصیلات، نیاز به داشتن مدرک کانادایی دارید. در غیر این صورت باید به معادل سازی مدرک غیر کانادایی خود در یک مرکز ارزیابی معتبر کانادا بپردازید. حداکثر 14 امتیاز برای مدرک تحصیلی و 12 امتیاز برای حوزه تخصص در نظر گرفته می‌شود.

سن: 16 امتیاز

در این برنامه هم محدودیت سنی وجود ندارد، اما متقاضیان می‌توانند به ازای داشتن سن کمتر تا ۱۶ امتیاز کسب کنند. متقاضیانی که بین ۱۸ تا ۳۵ سال سن دارند، از بیشترین امتیاز برخوردار می‌شوند و هر چه سن افراد بیشتر باشد، امتیاز آن‌ها کاهش می‌یابد.

پیشنهاد شغلی: 14 امتیاز

داشتن پیشنهاد شغلی جزو الزامات نیست؛ اما با داشتن این پیشنهاد می‌توانید تا 14 امتیاز به دست آورید. پیشنهادهای شغلی در کانادا باید تمام‌وقت، غیر فصلی، با حقوق و حداقل برای مدت یک سال باشند و همچنین در گروه‌های TEER 0, 1, 2, یا 3 در سیستم طبقه‌بندی مشاغل کانادا قرار گرفته باشند.

اقامت یا داشتن خویشاوند: 8 امتیاز

متقاضی می‌تواند برای کسب امتیاز این بخش، عوامل مختلفی مثل سابقه تحصیل یا کار در کبک و داشتن اقوام نزدیک در کبک را در نظر بگیرد.

مشخصات همسر: 17 امتیاز

اگر متقاضی متاهل باشد و همسر وی از سطح تحصیلات، سن و مهارت‌های زبانی مطلوب برخوردار باشد، حداکثر ۱۷ امتیاز کسب می‌کند.

همراهی فرزند: 8 امتیاز

در شرایطی که متقاضی دارای فرزند باشد، فرد با توجه به سن هر یک از فرزندان خود می‌تواند تا حداکثر ۸ امتیاز دریافت کند.

استطاعت مالی: 1 امتیاز

در صورتی که متقاضی توانایی مالی خود را برای تأمین هزینه‌های ۳ ماه اول زندگی در کبک مشخص کند، ۱ امتیاز این بخش را دریافت می‌کند.

باید بدانید که برای تایید شدن در این برنامه، اگر مجرد هستید باید حداقل 50 امتیاز و اگر متاهل هستید باید حداقل 59 امتیاز را کسب کنید.

دریافت اقامت استرالیا با ویزای نیروی متخصص

کشور استرالیا هم در بخش ویزای نیروی متخصص، یک سری از شرایط و فاکتورها را مشخص کرده است. شما می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط خودتان و تطبیق آن‌ها با فاکتورهای این کشور، تصمیم به اقدام کردن برای درخواست ویزا را بدهید. در ادامه برای شما از فاکتورهای این کشور و معیارهای امتیاز دهی آن بیشتر نوشته‌ایم:

فاکتورها و موارد امتیازدهی کشور استرالیا در زیر آمده است:

  • شرایط سنی: 30 امتیاز

اگر بین 18 تا 44 سال هستید، می‌توانید مطابق جدول زیر امتیازاتی را دریافت کنید.

بازه سنیامتیاز
18 تا 2425
25 تا 3230
33 تا 3925
40 تا 4415
45 تا 490
  • مدرک تحصیلی: 25 امتیاز

مدرک تحصیلی همیشه و همه جا به درد شما می‌خورد. در ادامه امتیازاتی که با توجه به مدرک تحصیلی‌تان را دریافت می‌کنید آورده‌ایم.

مدرک تحصیلیامتیاز
دیپلم10
لیسانس15
فوق لیسانس15
دکتری20
  • نمره مدرک زبان انگلیسی: 20 امتیاز

غیر ممکن است در فکر مهاجرت باشید اما برای زبان خود برنامه‌ای نداشته باشید. در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید که با مدرک زبانی که در دست دارید، چه امتیازی را به دست می‌آورید.

نمرهامتیاز
آیلتس 6 و یا معادل آن0
آیلتس 7 و یا معادل آن10
آیلتس 8 و یا معادل آن20
  • سابقه کار: 20 امتیاز

سابقه کاری یکی دیگر از فاکتورهای مهم می‌باشد. شما با توجه به تعداد سال سابقه کاری‌تان، امتیازهایی را دریافت می‌کنید. در جدول زیر می‌توانید به راحتی مقدار امتیاز خود را بر اساس سابقه کاری‌تان محاسبه کنید.

سابقه کار در استرالیاسابقه کار در خارج از استرالیا
سالامتیازسالامتیاز
0 تا 10زیر 30
1 تا 253 تا 45
3 تا 4105 تا 710
5 تا 7158 تا 1015
8 تا 1020

* توجه کنید که سابقه کاری شما در 10 سال گذشته محاسبه می‌گردد.

شما با به دست آوردن حداقل 65 امتیاز می‌توانید به قبول شدن درخواست ویزای خود امید داشته باشید.

اقامت نیوزلند با فوق لیسانس

دریافت اقامت نیوزلند با ویزای نیروی متخصص

تقریبا مانند سایر کشورهایی که تا به اینجا معرفی کردیم، شما برای دریافت اقامت نیروی متخصص نیوزلند هم نیاز به دریافت حداقل امتیاز را بر اساس فاکتورهای امتیازدهی این کشور دارید. در ادامه به معرفی این فاکتورهای امتیازدهی پرداخته‌ایم:

  • شرایط سنی

متقاضیان را بر اساس بیشترین امتیاز به دسته‌های زیر تقسیم بندی کرده‌ایم:

  1. اگر سن متقاضی بین 20 تا 39 سال باشد، 30 امتیاز دریافت می‌کند.
  2. اگر سن متقاضی بین 40 تا 44 سال باشد، 20 امتیاز دریافت می‌کند.
  3. اگر سن متقاضی بین 45 تا 49 سال باشد، 10 امتیاز دریافت می‌کند.
  4. متقاضیانی که بازه سنی بین 50 تا 55 سال دارند، تنها 5 امتیاز از این برنامه دریافت می‌کنند.
  • مدارک تحصیلی

در صورتی که تحصیلات شما در یکی از دانشگاه‌ها و یا مراکز آموزشی نیوزلند انجام شده باشد، می‌توانید به ازای مدرک کارشناسی دو ساله خود 10 امتیاز، کارشناسی ارشد یک ساله خود 10 امتیاز و مدارکی بالاتر از کارشناسی که بیش از دو سال باشند، 15 امتیاز کسب کنید. همچنین برای مدارک تحصیلی دیگر مانند مدرک لیسانس 50 امتیاز و مدارک فوق لیسانس و دکترا 70 امتیاز را کسب کنید.

  • سابقه شغلی

نیوزلند هم مثل بقیه کشورها، برای سابقه شغلی شما امتیازاتی را در نظر گرفته است. در ادامه، این امتیازات و مقدار آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

شما به ازای داشتن هر یک سال سابقه کار در کشور نیوزلند، 10 امتیاز کسب می‌کنید. خبر خوب اینکه در صورتی که در کشور دیگری سابقه شغلی شما ثبت شده باشد، می‌توانید به ازای هر دو سال سابقه کاری خارج از نیوزلند 10 امتیاز دریافت ‌کنید.

  • همسر

بد نیست بدانید که اگر متاهل باشید و همسرتان نمره کلی 6.5 در آیلتس آکادمیک داشته باشد، می‌توانید برای مدرک کارشناسی او 10 امتیاز و همچنین به ازای مدارک کارشناسی ارشد و دکترای او نیز 20 امتیاز دریافت کنید.

  • پیشنهاد کاری

داشتن پیشنهاد شغلی را می‌توانیم یکی از بهترین فاکتورهای امتیازدهی ای کشور بیان کنیم. شما می‌توانید به ازای داشتن پیشنهاد شغلی( غیر از موارد LTSSL) از سمت یک کارفرما 50 امتیاز و در صورت داشتن پیشنهاد شغلی در یکی از رشته‌های LTSSL 60 امتیاز را دریافت کنید.

همچنین آخرین نکته‌ای که باید بدانید این است که در مجموع به 160 امتیاز برای قبول شدن درخواست‌تان نیاز دارید.

دریافت اقامت آلمان با ویزای نیروی متخصص

کشور آلمان هم برای امتیاز دهی به افراد معیارها و فاکتورهایی را دارد. در ادامه به بررسی این فاکتورها می‌پردازیم و با این فاکتورها بیشتر آشنا می‌شویم:

امتیاز مدارک تحصیلی

– 4 امتیاز: دیپلم و مدارکی که توسط آلمان به رسمیت شناخته شده‌اند (ZAB یا Anabin).

– 1 امتیاز: مهارت‌ها و آموزش‌های مرتبط با مشاغل مورد نیاز و دشوار در آلمان.

امتیاز سابقه کار حرفه‌ای

– 3 امتیاز: بیش از 5 سال سابقه کار در 7 سال گذشته.

– 2 امتیاز: بیش از 2 سال سابقه کار در 5 سال گذشته.

– 4 امتیاز: ارائه مدارک دانشگاهی، فنی و حرفه‌ای یا مجوز برای مشاغلی مانند مربی، پرستار یا مهندس.

امتیاز مهارت زبان

– 3 امتیاز: سطح B2 و بالاتر زبان آلمانی.

– 2 امتیاز: سطح B1 زبان آلمانی.

– 1 امتیاز: سطوح A1 تا A2 زبان آلمانی.

– 1 امتیاز جایزه: سطح C1 و بالاتر زبان انگلیسی.

امتیاز اقامت‌های قبلی

– 1 امتیاز: اقامت قبلی حداقل 6 ماه در 5 سال گذشته. البته توجه کنید که این اقامت شامل تحصیل، یادگیری زبان یا اشتغال می‌شود و اقامت‌های توریستی را در بر نمی‌گیرد.

امتیاز سن

– 2 امتیاز: زیر 35 سال.

– 1 امتیاز: بین 35 تا 40 سال.

امتیاز همسر

– 1 امتیاز: در شرایطی که همراه با همسر خود (وی نیز باید واجد شرایط کارت شانس باشد)، درخواست دهید.

اگر چه حداقل 6 امتیاز برای این حالت لازم است، اما با توجه به رقابت تنگاتنگ در این مسیر، داشتن 8 امتیاز بهترین حالت ممکن است.

تا به اینجای مقاله شرایط چند کشور را با همدیگر بررسی کردیم و متوجه شدیم که اکثر آن‌ها به مدارک مشابهی برای ارائه ویزای نیروی متخصص نیاز داشتند. بنابراین این شما هستید که باید بهترین کشور را با توجه به شرایط شخصی خود انتخاب کنید.

بهترین روش برای گرفتن اقامت با مدرک فوق لیسانس

بهترین روش برای گرفتن اقامت با مدرک فوق لیسانس

اگر قسمت‌های قبلی مقاله را به خوبی مطالعه کرده باشید، می‌دانید که برای گرفتن ویزا، راه‌های زیادی وجود دارد. با توجه به این موضوع کاملا عادی است که شما کمی دچار سردرگمی شده باشید. چرا که انتخاب بهترین روش ممکن است دشوار به نظر برسد. برای این که مسیر را در ذهن شما شفاف کنیم، در ادامه به بررسی و معرفی بهترین روش‌های دریافت ویزا و اقامت با مدرک فوق لیسانس می‌پردازیم. فراموش نکنید که ما تنها می‌توانیم اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم و این شما هستید که در نهایت باید بهترین روش را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید.

به دلیل اینکه تا اینجای مقاله به بررسی انواع روش‌های مهاجرت با مدرک فوق لیسانس پرداختیم، این احتمال را می‌دهیم که دچار سردرگمی شده باشید. به همین دلیل است که در ادامه مقاله به معرفی بهترین نوع مهاجرت، بسته به شرایط شما می‌پردازیم. احتمالا تمام چیزی که نیاز داشته باشید جدولی است که در پایین برایتان قرار داده‌ایم.

در جدول زیر روش پیشنهادی تیم ما، بر اساس شرایط شما آمده است. مطمئنا بهترین و آسان‌ترین روش برای شما همین است!

آیا شماروش پیشنهادی درخواست ویزا
سابقه کار ندارید؟ویزای تحصیلی
سرمایه زیادی دارید؟ویزای استارت‌آپ
زبان‌تان خوب است؟ویزای نیروی متخصص
متاهل هستید؟ویزای تحصیلی

مدرک تحصیلی در کدام نوع از گرفتن ویزا مهم است؟

می‌دانیم که از راه‌های مختلفی می‌توانیم برای گرفتن اقامت اقدام کنیم. در بعضی از این راه‌ها مانند اقامت از طریق سرمایه‌گذاری چیزی که شانس شما را افزایش می‌دهد، داشتن سرمایه بیشتر است نه مدرک تحصیلی درخشان‌تر. اما در بعضی دیگر، مثل ویزای تحصیلی، مدرک تحصیلی شما خیلی مهم است. با توجه به این موضوع، در ادامه مقاله فرض می‌کنیم که شما فوق لیسانس دارید و می‌خواهید برای مقطع دکتری ویزای تحصیلی بگیرید. بنابراین به معرفی بهترین کشورها برای این شرایط می‌پردازیم.                                                    

برای گرفتن ویزای تحصیلی با مدرک فوق لیسانس کدام کشور بهتر است؟

کشورهایی را که به مدرک تحصیلی اهمیت می‌دهند لیست کنید تا بتوانید با بررسی هر کدام شانس گرفتن ویزا با مدرک فوق لیسانس را بیشتر کنید. از بین کشورها، مقصدی را انتخاب کنید که علاوه بر اهمیت دادن به مدرک فوق لیسانس، شرایط ساده‌تری را برای ارائه ویزا فراهم کرده باشد.

در ادامه، به معرفی و بررسی کشورهایی می‌پردازیم که به مدرک تحصیلی توجه زیادی دارند. سپس بهترین و راحت‌ترین کشورها را برای گرفتن ویزا با مدرک فوق لیسانس به شما معرفی می‌کنیم. این‌طور می‌توانید بفهمید کدام نوع مهاجرت برای شرایط شما آسان‌تر است. از بین کشورهایی که هر سال درخواست‌های زیادی برای ویزای تحصیلی دارند، کانادا و ایتالیا بیشتر از بقیه دیده می‌شوند. در ادامه، شرایط این کشورها را بررسی می‌کنیم تا بهترین کشور برای گرفتن ویزا با مدرک فوق لیسانس و اقامت با مدرک فوق لیسانس را پیدا کنیم.

دریافت ویزا از کانادا با مدرک فوق لیسانس

برای گرفتن ویزا از کانادا تنها کافی است تا مدارکی مانند پذیرش از یک مرکز آموزشی در کانادا، آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات، انگیزه‌نامه‌ای که توضیح می‌دهد چرا کانادا را انتخاب کرده‌اید، مدارک زبان مانند آیلتس، و اثبات تمکن مالی را ارائه دهید.

دریافت ویزا از ایتالیا با مدرک فوق لیسانس

اگر فوق لیسانس دارید، ایتالیا نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های شما برای مهاجرت باشد. برای مهاجرت به این کشور باید مدارکی مانند نامه پذیرش، مدارک تحصیلی، اثبات تمکن مالی و موارد دیگر را ارائه دهید.

همان‌طور که مشاهده کردیم، کشورها به‌طور کلی شرایط مشابهی برای ارائه ویزای تحصیلی دارند. بنابراین، نمی‌توان به طور قطعی گفت که کدام کشور بهترین است؛ زیرا بهترین انتخاب بستگی به شرایط شخصی شما دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با مشاورین ما در ارتباط باشید:

پیمایش به بالا