Search
Close this search box.

مزایا و شرایط تحصیل رشته داروسازی در کشور فرانسه

خانه » مهاجرت تحصیلی » مزایا و شرایط تحصیل رشته داروسازی در کشور فرانسه
تحصیل در رشته داروسازی فرانسه

تحصیل رشته داروسازی در فرانسه

Pharmacy in France

رشته داروسازی از زیر شاخه های رشته پزشکی و در رنکینگ های بالای تحصیلی قرار دارند، معمولاً این رشته ۵ ساله ارائه می گردد و برای تحصیل رشته داروسازی در فرانسه هر دانشگاه قواعد و شرایط خاص خود را دارا می باشد.

کشور فرانسه در حوزۀ پزشکی و زیر شاخه های آن سالیان درازی تجربه دارد و از سالهای دور دانشمندان متعددی در این کشور به تحصیل علم داروسازی روی آورده بودند.

معرفی شرکت هایی در زمینه رشته داروسازی

در قرن اخیر که موضوع دارو و تنوع آن بسیار گسترده شده است شرکت های بسیار بزرگی نیز با تکیه به دانشمندان وارد این عرصه شده اند از جملۀ شرکت های بزرگ دارویی می توان به شرکت سانوفی اشاره کرد که سالیانه حدود ۴۰ میلیارد دلار درآمد حاصل از فروش محصولات خود دارد. این شرکت سی و هفتمین شرکت بزرگ کشورهای اروپایی محسوب می گردد.

دیگر شرکتی که در حوزۀ بهداشت و لوازم آرایشی که شاخه ای از مبحث دارو می باشد در کشور فرانسه، شرکت لورئال می باشد که درامد سالیانه آن حدود ۲۶ میلیارد می باشد.

علوم مرتبط با رشته داروسازی

علومی که مرتبط با رشته داروسازی می باشند را می توان به علوم آناتومی، شیمی حیات، سلول شناسی، جنین شناسی، اپیدمولوژی، ژنتیک، هیستولوژی، ایمنی شناسی و … نام برد. تعریف یک دارو در بازار تجارت به معنای محصولی است که از اتمام آزمایشات بالینی موفق خارج شده و وارد بازار می شود.

رشته داروسازی در فرانسه

یک داروساز پس از مطالعه بر روی چگونگی مبارزه با ویروس و یا میکروب و یا در کل یک بیماری شروع به تهیه دارویی برای رفع آن می کند و در نهایت پس از بررسی کم و کیف عوارض آن و تایید به بازار معرفی می کند.

 مدت تحصیل در رشته داروسازی و بازار کار

داروسازان پس از گذراندن یک دوره ۵ ساله دکتری رشته داروسازی و گذراندن آزمون های مربوطه وارد بازار کار می شوند. کشور فرانسه دارای ۲۴ دانشگاه می باشد که رشته داروسازی را ارائه می دهند. هیئت بین المللی رشته داروسازی در سالهای اخیر تلاش بر این داشتند که داروسازی را در سطح بین الملل گسترش دهند و در این زمینه نیز بسیار موفق بودند. اما هر دانشگاه براساس قواعد خود معیارهایی را برای برنامه های آموزشی و عملی خود دارا می باشد.

برای ورود به بازار کار یک دانشجوی داروسازی مانند سیستم آموزشی علمی ایران می بایست ساعاتی را به صورت عملی در محیط کار داروسازی بگذراند تا جواز شروع به کار جدی خود را دریافت نماید. در فرانسه دانشجویان برای کاریابی مستلزم گذراندن ۶۲ هفته کار عملی می باشند.

فعالیت های عملی آنها منحصر خواهد شد به مشاوره با بیمار، مراقبت های دارویی، کار در داروخانه و … می باشد. برای ورود به رشته پزشکی در فرانسه می بایست ۲ محدودیت را رفع نمایید اول اینکه ارائه دروس به زبان فرانسوی می باشد و دوم موفقیت در آزمون ورودی در دورۀ آن را بگذرانند و افرادی که از پس آزمون برنیایند امکان ورود به ادامه دانشگاه را نخواهند داشت.

رشته داروسازی در فرانسه

برای مثال دانشگاه Paris Deseartes هر ساله تعداد ۱۰۰۰ دانشجو را پذیرش می دهد ولی در پایان ترم اول و در آزمون پری مدیکال فقط ۴۰ درصد آنها اجازۀ ورود به ترم دوم را خواهند یافت. این نوع پذیرش در اکثر دانشگاه های فرانسه هست و حداکثر ۳۰ تا ۴۰ درصد دانشجویان اجازه ادامه تحصیل را خواهند داشت.

محدودیت دوم که داشتن مدرک زبان B1 یا B2(بسته به دانشگاه متفاوت است) نیز حائز اهمیت است. دانشجویان می بایست، قبل از ورود به دانشگاه مدرک زبان خود را ارائه دهند تا اجازه ورود به دانشگاه را داشته باشند.

موسسه آریانااپلای با توجه به سابقه چندین ساله خود و ارتباطات گسترده با دانشگاه های اروپا خصوصا فرانسه امکان پذیرش از دانشگاه را مشروط به گذراندن دوره کالج زبان در دانشگاه را برای دانشجویان اخذ می نماید. دانشجویان پس از اخذ مدرک زبان خود وارد دورۀ پری مدیکال می شوند و روند آموزشی خود را طی می نمایند. برای اطلاعات بیشتر از روند أخذ پذیرش و ویزا با مشاوران موسسه تماس حاصل نمایید و اطلاعات کافی را از آنها دریافت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا