جزئیات آزمون های پزشکی ترکیه

خانه » مهاجرت تحصیلی » جزئیات آزمون های پزشکی ترکیه

آزمون های پزشکی ترکیه

Turkey medical exams

بسیاری از دانش آموزان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی را دارند و با مانعی به اسم کنکور مواجه هستند، بنابراین به دنبال ادامه تحصیل در سایر کشورهای دنیا با هزینه های مناسب می باشند.

بواسطه نزدیکی کشور ترکیه، افراد زیادی برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی قصد مهاجرت به این کشور را در سر می پرورانند.دانش آموزان برای ورود به رشته پزشکی در ترکیه باید در آزمون های پزشکی ترکیه که YOS ,SAT نام دارند، شرکت کرده و در صورت قبولی جواز حضور در کلاس ها را کسب می کنند.

در حال حاضر چندین دانشگاه کشور و آزمون های پزشکی ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران است. نکته حائز اهمیت در انتخاب دانشگاه و کشور مورد نظر، توجه به مقبولیت دانشگاه های مورد بررسی و نظر توسط وزارت بهداشت ایران می باشد. بدیهی است که اگر دانشگاه های مذکور مورد تایید وزارت بهداشت ایران نباشد، مدارک فارغ التحصیلان مورد ارزیابی قرار نمی گیرد.

 آزمونYOS از ازمون های پزشکی ترکیه

آزمون yos، مهم ترین آزمون ورودی رشته های پزشکی کشور ترکیه است که علاقه مندان به ادامه تحصیل در این کشور ملزم به قبولی و سپری کردن این آزمون را دارند.

آزمون yos
آزمون yos در دو مرحله برگزار می شود، در مرحله ی اول ۸۰ سوال تستی که مباحث ریاضی، هوش و هندسه در آن مطرح می شود. بصورت معمول مرحله اول آزمون yos در فروردین ماه و در کشور ترکیه برگزار خواهد شد.

مرحله دوم آزمون yos را دانشگاه ها بصورت مجزا برگزار می کنند که در بازه ماه های اردیبهشت تا تیرماه، دانش آموزان می توانند شانس خود را برای قبولی امتحان کنند. لازم به ذکر است که سوالات امتحان yos به زبان ترکی مطرح شده است فلذا دانش آموزان باید سطح زبان مورد قبولی را داشته باشند. اگر در مرحله دوم نمره ی مورد نظر دانشگاه که در فاصله زمانی ۲ هفته تا ۲ ماه پس از آزمون مشخص می شود به حد نصاب رسیده باشد که مستقیماً به واسطه آزمون های پزشکی ترکیه وارد دوره های پزشکی یا دندانپزشکی می شوند.

در صورتی که در این مرحله از لحاظ سطح زبان ترکی نمره ی کسب شده به حداقل های دانشگاه و آزمون های پزشکی ترکیه نرسد، یک دوره یکساله به نام Tomer برای این دسته از دانش آموزان برگزار می شود و پس از آن اجازه امتحان مجدد را برای دانش آموزان قبول نشده در بخش قبل قائل می شوند.

لازم بذکر است که دانش آموزان برای شرکت در آزمون yos و دیگر آزمون های پزشکی ترکیه باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را در اختیار داشته باشند که متناسب با سیستم آموزشی ایران ۱۲ سال تحصیل را پشت سرگذاشته باشند.

آزمون SAT

برخی از دانشگاه های کشور ترکیه برای ورود از علاقمندان به تحصیل آزمون SAT را گرفته و در صورت به حدنصاب رسیدن اجازه شرکت در کلاس های مورد نظر صادر می شود. آزمون SAT در کشور ترکیه برگزار می شود و کشورهای مثل آمریکا، استرالیا و کانادا برای برخی از دوره های لیسانس خود این آزمون را طلب می کنند.

در آزمون SAT که مستقیماً توسط دانشگاه برگزار می شود مباحثی از جمله ریاضی، درک مطلب و نگارش مطرح شده که حداکثر نمره ممکن ۸۰۰ است. لازم به ذکر که هر دانشگاه نمره مورد نظر خود را اعلام کرده که علاقه مندان در صورت کسب آن می توانند در دانشگاه تحصیل کنند.

دانش زبان لازم برای آزمون های پزشکی ترکیه

لازم به ذکر است که برای شرکت در آزمون SAT از آزمون های پزشکی ترکیه، سطح زبان بسیار حائز اهمیت بوده و دانش آموزان باید مدرک زبان مورد نظر را به دانشگاه ارائه دهند که در خصوص امتحان آیلتس نمره ۶ که معادل نمره ۸۰ در آزمون تافل می باشد. این آزمون چهار بار در سال توسط دانشگاه های برتر کشور ترکیه برگزار می شود.

آزمون های پزشکی ترکیه

بصورت معمول دوره های پزشکی شش سال و دوره های دندان پزشکی پنج سال بطول می انجامد بنابراین داوطلبان باید تمام شرایط را برای این مدت زمان در نظر بگیرند. نکته دیگر، شروع کلاس دانشگاه های کشور ترکیه در دو بازه زمانی مهر تا دی و اواخر بهمن تا تیرماه بوده و دانش آموزان با زمان بندی مناسب برای انتخاب ورودی اقدام نمایند.

اخذ نمایندگی از بسیاری دانشگاه ها و مراکز معتبر جهان، ارائه صدها پرونده موفق به چندین سفارت کشورهای مختلف دنیا و ایجاد رابطه مبتنی بر رضایت قلبی و اطمینان خاطر موکلین عزیز همواره بزرگترین افتخار موسسه آریانااپلای بوده و سرلوحه عملکرد آتی آن نیز خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا