معرفی رشته ساخت و تولید و شرایط تحصیلی آن در آمریکا

خانه » مهاجرت تحصیلی » معرفی رشته ساخت و تولید و شرایط تحصیلی آن در آمریکا
رشته ساخت و تولید در آمریکا

رشته ساخت و تولید در آمریکا

US Manufacturing

رشته ساخت و تولید یکی از زیر شاخه های رشته مهندسی مکانیک است و قابل ذکر می باشد که رشته ساخت و تولید نیز به گرایش های قالب سازی، ماشین ابزار سیستم های تولید صنعتی و شکل دهی فلزات تقسیم می گردد.

تعریف رشته ساخت و تولید

بنابراین به تعریف انجمن مهندسان ساخت و تولید، رشته ساخت و تولید، رشته ای از مهندسی است که به تحصیلات و تجربیات متعددی نیازمند است، تا بتواند به رویه های مهندسی در پروسه های تولید و شنیده های تولید شکل بدهد.

هدف رشته ساخت و تولید

هدف از تحصیل در رشته ساخت و تولید، یادگیری و به کار بردن تکنولوژی مربوط به ابزارسازی، ریخته گری، جوشکاری، فرم دادن فلزات و… می باشد و در پایان دوره ی فارغ التحصیلی متقاضیان و دانشجویان قادر خواهند بود در صنایع و کارخانه هایی مانند ماشین سازی، ابزار سازی، خودروسازی، صنایع کشاورزی، صنایع هوایی و … به ساخت و تولید ماشین آلات و قطعات، طراحی کارگاه و یا کارخانه تولیدی بپردازند و وظیفه نظارت و بهره برداری و اجرای صحیح طرح ها را بر عهده بگیرند.

هدف رشته ساخت و تولید

افرادی که در رشته ی ساخت و تولید فعالیت دارند و مشغول هستند، علاوه بر ساخت قطعه با کیفیت باید از لحاظ سیستمی طوری رفتار کنند که مقرون به صرفه باشد.

دوره های لازم برای گذران در رشته ساخت و تولید

مهندسین ساخت و تولید مسمولیت تجزیه و تقویت درجه محصولات را بر عهده دارند و هنگامی که اتفاقی برای یک قطعه رخ داد، باید فرد تحصیل کرده در این رشته بداند که چگونه قطعه معیوب را درست و بازسازی کند از دروس اصلی در این رشته مهندسی صنایع، طراحی مکانیکی و مدارهای الکتریکی می باشد و در طول دوره افراد باید آموزش هایی در زمینه های نام برده شده در زیر داشته باشند.

  •  نظارت برفرآیند تولید
  •  تجزیه و تحلیل قدرت فلزکاری و مواد
  •  اصول تضمین کیفیت
  •  تکنولوژی پلاستیک
  •  طراحی ماشین
  •  سیستم های تولید پیشرفته
  •  مهندسی طراحی محصولات
  •  اتوماسیون و رباتیک

اهمیت رشته ساخت و تولید

رشته ساخت و تولید، رشته ایی می باشد که دارای اهمیت و بازار شغلی بالایی می باشد و تمامی وسایل که امروزه از انها استفاده می کنیم از قبیل: هواپیما ها، خودرو ها، رایانه و حتی اسباب بازی و …. وابسته به رشته ی ساخت و تولید، طراحی و ساخته شده اند.

رشته ساخت و تولید در آمریکا

رشته ی ساخت و تولید شامل اجزایی از مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی مواد و مهندسی صنایع است.

قابلیت های یک مهندس ساخت و تولید

فردی که به عنوان مهندس ساخت و تولید فارغ التحصیل شده توانسته است تا قابلیت های زیر را بدست آورد:

 

  • یک مهندس ساخت و تولید قادر است از دانش و دانسته های خود در ریاضیات، علوم پایه و علوم مهندسی برای حل مسائل مهندسی ساخت و تولید به خوبی استفاده کند.
  • یک مهندس ساخت و تولید قادر است آزمایشات مورد نظر خود را اجرا کند و نتایج مربوط به آن را تشریح کند.
  • یک مهندس ساخت و تولید قادر است سیستمی را طراحی کند که مشخصه های مد نظر را دارا باشد.
  • یک مهندس ساخت و تولید قادر است با استفاده از کامپیوتر و نرم افزارهای مربوطه تحلیل و جمع آوری اطلاعات را به خوبی انجام دهد.
  • و همچنین یک فرد به عنوان مهندس ساخت و تولید می داند که همواره باید اطلاعات خود را به روز کند.

تا به اینجا اطلاعات پایه ای درباره ی رشته ی ساخت و تولید به شما داده شد، درباره کشور آمریکا نیز باید گفته شود که این کشور دارای دانشگاه های بسیاری در رشته ی ساخت و تولید می باشد که این امر باعث شده است کشور آمریکا به قطبی از رشته ی ساخت و تولید در بین دیگر رشته ها شود و هر ساله پذیرای تعداد بیشماری دانشجوی بین المللی و غیر بومی است.

دانشگاه های آمریکا در رشته ساخت و تولید

دانشگاه های آمریکا امکاناتی از قبیل: خوابگاه، کتاب خانه، باشگاه ورزشی، سالن نمایش و … را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهند. البته نکته ای که قابل ذکر است، میزان هزینه های تحصیل می باشد. هزینه های تحصیل برای دانشجویان بومی و دانشجویان غیر بومی متفاوت است و افراد غیر بومی باید هزینه ی بیشتری را بپردازند.

دانشگاه های آمریکا در رشته ساخت و تولید چند نمونه از دانشگاه های برتر در کشور آمریکا به عبارت زیر می باشد.

University of Kentucky

از دانشگاه هایی می باشد که تمام گرایش های رشته ی ساخت و تولید را دارد و همین موضوع باعث شده است تا طرفداران این رشته بتوانند جذب این دانشگاه شود. البته قابل ذکر است دانشگاه Kentucky دارای رتبه ی ۳۵۱ جهانی می باشد و امکانات عالی را به دانشجویان خود ارائه می دهد.

تدریس دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی بوده و افراد غیر بومی نیازمند به ارائه مدرک های آیلتس و یا تافل هستند حداقل نمره ی آیلتس ۵٫۶ و حداقل نمره ی تافل ۱۰۵ برای دانشگاه Kentucky مورد نیاز است.

University of California  losAngles

از دیگر دانشگاه های برتر در کشور آمریکا که توانسته است طرفداران رشته ساخت و تولید را جذب خود کند از بزرگترین دانشگاه های جهان محسوب می شود و دارای رتبه ی ۱۴ جانی است، این موضوع باعث شده است تا افراد بیشتری برای شرکت در این دانشگاه در تلاش باشند.

زبان تدریس دروس به زبان انگلیسی می باشد و مدرک های زبان مورد نیاز آیلتس و تافل است که دانشجویان هنگام ارائه مدارک خود حتماً باید مدارک زبان خود را نیز ارائه دهند.

University of Texas Austin

دانشگاه دیگری می باشد که توانسته است رتبه ی ۵۰ جهانی را به خود اختصاص دهد. دارای شرایط پذیرش یکسانی با دیگر دانشگاه ها است و پذیرای دانشجویان غیر بومی بسیاری از سرتاسر دنیاست مدارک زبان مورد نیاز برای پذیرش در این دانشگاه آیلتس و تافل است.

University of Michigan

چهارمین دانشگاه مطرح در کشور آمریکا می باشد و توانسته است رتبه ی جهانی ۲۱ را به خود اختصاص دهد. متقاضیان زیادی برای تحصیل در این دانشگاه اقدام می کنند و مدارک زبان مورد نیاز برای این دانشگاه آیلتس و تافل است. زبان تدریس دروس در این دانشگاه، انگلیسی است و سالانه پذیرای دانشجویان بسیار زیادی از سرتاسر دنیاست.

Boston University

از دیگر دانشگاه های پر طرفدار در کشور آمریکا می باشد و پذیرای دانشجویان غیر بومی است زبان تدریس دروس در این دانشگاه، زبان انگلیسی است و دانشگاه Boston دارای رتبه ی جهانی ۶۴ می باشد مدارک زبان مورد نیاز برای پذیرش در این دانشگاه، آیلتس و تافل می باشد.

البته تمام دانشگاه های کشور آمریکا به اینجا ختم نمی شود. دانشگاه های بسیاری هستند که در رشته ساخت و تولید فعالیت می کنند. افرادی که نیازمند به کسب اطلاعات بیشتری هستند می توانند از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در سایت با مشاورین ارشد موسسه آریانااپلای در ارتباط باشند و با مطرح کردن سوالات خود راهنمایی هایی از جانب مشاورین دریافت کنند تا انتخابی بهتر و دقیق تر داشته باشند. موسسه آریانااپلای همواره در تلاش است تا بهترین ها را ارائه دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا