...
ویزای آلمان
آریانااپلای » بلاگ » ویزا » ویزای آلمان

آلمان یکی از کشورهایی است که محبوبیت بسیار بالایی در نزد اکثر افراد دارد. دریافت ویزای آلمان می‌تواند رویای بسیاری از افراد برای شروع یک زندگی تازه باشد. فرقی ندارد که شما به دنبال ویزای کار آلمان هستید و یا می‌خواهید ویزای تحصیلی آلمان را دریافت کنید و حتی ممکن است به دنبال دریافت ویزای توریستی کشور آلمان باشید. به هر حال ما در این مقاله سعی کرده ایم تا اطلاعاتی را درباره هر یک از این انواع ویزا در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا مواردی که برای دریافت هر نوع از ویزای آلمان را با توجه به شرایط‌تان نیاز دارید، به خوبی متوجه شوید.

مهم‌ترین سوالات مربوط به حوزه ویزای آلمان در این مقاله پاسخ داده شده است. اگر بخواهیم یک دید کلی درباره مقاله ویزای آلمان به شما بدهیم به این صورت است که ابتدا درباره انواع ویزای این کشور صحبت می‌کنیم و در نهایت شرایط عمومی و اختصاصی هر یک از این ویزاها را به شما می‌گوییم.

انواع ویزای کشور آلمان

بر اساس اطلاعاتی که وب سایت اداره مهاجرت و سفارت این کشور در تهران در اختیار عموم قرار داده است، تقسیم بندی ویزای کشور آلمان بر اساس مدتی که شخص متقاضی این ویزا قصد اقامت در این کشور را دارد به صورت زیر است:

۱. ویزاهای کوتاه مدت کمتر از ۹۰ روز

۲. ویزاهای بلند مدت بیشتر از ۹۰ روز 

ویزاهای کوتاه مدت کشور آلمان

عمده افرادی که علاقه مند به دریافت ویزای کوتاه مدت کشور آلمان هستند، قصد دریافت ویزای توریستی کشور آلمان را دارند. هدف این افراد می‌تواند گردشگری در کشور آلمان، بازدید از اقوامی که دارند و همچنین شرکت در یک سفر تجاری باشد. البته افراد دیگری هستند که می‌خواهند یک سری از دوره‌های تحقیقاتی کوتاه مدت را در این کشور بگذرانند و برای این کار نیاز به دریافت ویزای کوتاه مدت آلمان را دارند. ویزاهای ترانزیتی نیز نوع دیگری از ویزاهای کوتاه مدت هستند که افراد می‌توانند از آن‌ها با توجه به شرایطی که برای‌شان به وجود آمده است استفاده کنند.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری را درباره ویزاهای کوتاه مدت آلمان کسب کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که مقاله ویزای توریستی کشور آلمان را مطالعه کنید که به صورت کاملا تخصصی تمامی شرایط را برای شما توضیح می‌دهد و می‌توانید با مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی آلمان به خوبی آشنا شوید.

ویزاهای بلند مدت کشور آلمان

ویزاهای بلند مدت کشور آلمان مخصوص افرادی است که قصد مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و یا ثبت شرکت و سرمایه ‌گذاری در آلمان را دارند. هر چند کاملا واضح است که برای این موارد نیاز به ویزای بلند مدت داریم، با این حال کشور آلمان در ابتدا یک ویزای کوتاه مدت سه ماهه را برای شما صادر می‌کند و سپس شما با ورود به کشور آلمان درخواست اقامت بلند مدت خود را به اداره مهاجرت کشور آلمان ارسال می‌کنید و در نهایت موفق به اخذ ویزای بلند مدت آلمان می‌شوید.

در ادامه انواعی از ویزاهای بلند مدت را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا به طور صحیح با آن‌ها آشنا شوید.

ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی آلمان

احتمالا شما هم شنیده اید که تحصیل در کشور آلمان برای متقاضیان خارجی رایگان است. این موضوع در کنار کیفیت زندگی بسیار خوبی که آلمان برای افراد فراهم می‌کند، این کشور را به یکی از بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده است. تصور کنید با دریافت ویزای تحصیلی آلمان می‌توانید بدون پرداخت هزینه برای تحصیل‌تان از امکانات فوق العاده و سطح بالای اطلاعات و دانشی که اساتید دانشگاه‌های آلمان در اختیار شما قرار می‌دهند بهره ببرید. در صورتی که علاقه مند هستید تا درباره ویزای تحصیلی آلمان اطلاعات بیشتری را کسب کنید، مقاله ویزای تحصیلی کشور آلمان را از دست ندهید. در این مقاله تمامی مواردی که باید درباره کسب ویزای تحصیلی آلمان بدانید، به بهترین شکل ممکن توضیح داده شده است.

ویزای کار کشور آلمان

علت این که کشور آلمان همواره به جذب نیروهای متخصص از سراسر دنیا می‌پردازد این است که میانگین سن جمعیت کشور آلمان به سمت پیر شدن می‌رود. به همین دلیل کشور آلمان برای این که از رکود اقتصادی و مشکلاتی که ممکن است در بهره وری صنایع این کشور به وجود بیاید پیشگیری کند، تلاش می‌کند تا بهترین افراد متخصص را از روش‌های گوناگون به کشور خود راهی کند. آلمان نیازمند جذب نیروهای جوان است تا بتوانند به پیشرفت این کشور کمک کنند. به همین دلیل تلاش کرده است تا قوانین راحت‌تری را به نسبت به کشورهای دیگر برای ویزای کار در نظر بگیرد. واضح است که گاهی این قوانین دچار تغییراتی می‌شوند که جزئی و یا کلی هستند. اما در نهایت اقدام جهت ویزای کار کشور آلمان در چند روش خلاصه می‌شود که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

ویزای کار آلمان با جاب آفر

یکی از بهترین روش‌هایی که افراد متقاضی می‌توانند از آن برای دریافت ویزای کار آلمان بهره ببرند، برقراری ارتباط با یک کارفرمای آلمانی است که به تخصص فرد متقاضی نیاز دارد. هر چند این روش هم سختی‌ها و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که افراد باید با کمک مشاورهای مهاجرتی به خوبی از پس آن‌ها بربیایند. مهم‌ترین موضوعی که می‌تواند در گرفتن ویزای کار آلمان تاثیرگذار باشد، بعد از داشتن تخصص مورد نیاز مد نظر کارفرمای آلمانی، این است که فرد متقاضی به زبان آلمانی مسلط باشد تا مشکلی از بابت داشتن ارتباط با دیگر اعضای شرکت نداشته باشد.

معمولا افرادی که به طور جدی به دنبال یک فرصت شغلی مناسب در آلمان هستند با عباراتی نظیر بلوکارت آلمان و یا کارت آبی آلمان مواجه شده اند. پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله بلوکارت آلمان را مطالعه کنید تا تمامی سوالات شما در این رابطه برطرف شود.

روش‌های جستجوی کار

یک نوعی از ویزا تحت عنوان ویزای موقت 6 ماهه در آلمان وجود دارد که افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. این روش به افراد متقاضی اجازه می‌دهد تا با دریافت ویزای موقت بتوانند به جست و جوی یک فرصت شغلی بپردازند و در نهایت در مدت زمان مشخص تعیین شده توانایی خود را در انجام کار ثابت کنند. بعد از این اتفاق فرد متقاضی موفق می‌شود تا ویزای موقت خود را به ویزای کار آلمان تبدیل کند.

البته ویزای جستجوی کار یا همان جاب سیکر کشور آلمان، هر ساله دچار تغییراتی می‌شود که باید آگاهی خود را نسبت به آن‌ها بالا ببرید تا بتوانید با نتیجه خوبی رو به رو شوید.

روش مهاجرت کاری از طریق آسبیلدونگ

یکی از روش‌های فوق العاده ای که کشور آلمان برای افراد جوان‌تر که تخصص کافی را ندارند در نظر گرفته است، روش مهاجرت از طریق شرکت در دوره‌های آسبیلدونگ کشور آلمان است. این دوره‌ها به فرد کمک می‌کنند تا بتوانند تخصص کافی و مورد نیاز آلمان در صنایع مختلف را کسب کنند و در نهایت مشغول به کار شوند. البته افراد متقاضی می‌توانند در کنار شرکت در دوره‌های آسبیلدونگ، به کارهای پاره وقت نیز مشغول شوند تا مشکلی از بابت پرداخت هزینه‌های زندگی خود در آلمان نداشته باشند.  

احتمالا شما هم علاقه مند به دریافت ویزای کاری آلمان از این طریق شده اید. اما مشکلی که ممکن است افراد در این روش با آن مواجه شوند این است که باید زبان آلمانی را در سطح قابل قبولی بلد باشند تا بتوانند از پس زندگی در این کشور بر بیایند. قطعا برای افرادی که علاقه مند به کشور آلمان هستند این روش نسبت به روش‌های دیگر یکی از بهترین‌ها به شمار می‌رود. پس با وقت گذاشتن برای یادگیری زبان آلمانی و شرکت در دوره‌های آسبیلدونگ می‌توانید به رویای خود دست پیدا کنید.

شرایط ویزای آلمان

شرایط ویزای آلمان

گفتیم که کشور آلمان دو نوع ویزای کوتاه مدت و بلند مدت را برای متقاضیان در نظر می‌گیرد. مشخص است که شرایط اقدام برای هر یک از این ویزاها با یکدیگر متفاوت است. اما در نهایت متقاضی باید تلاش کند تا دلیلی برای بازگشت خود به کشورش، به افسر اداره مهاجرت کشور آلمان ارائه دهد. در بحث دریافت ویزای کاری آلمان این مشکل وجود ندارد. چرا که فرد برای کار وارد این کشور می‌شود و به پیشرفت صنعت آلمان کمک می‌کند. اما به طور کلی هر یک از ویزاهای این کشور یعنی ویزای توریستی، ویزای تحصیلی و ویزای کار کشور آلمان شرایط خاص خود را دارند که در ادامه آن‌ها را به تفکیک توضیح می‌دهیم. 

شرایط ویزای کاری کشور آلمان

روش‌های مختلفی که فرد متقاضی می‌تواند از طریق آن‌ها ویزای کار آلمان را دریافت کند توضیح دادیم. اما مواردی که در ادامه عنوان شده جزو شرایطی است که در هر یک از این روش‌ها باید رعایت شود.

مدرک زبان آلمانی

اهمیت داشتن مدرک زبان آلمانی بسیار زیاد است. آن قدری که تفاوتی نمی‌کند شما قصد دارید از چه طریقی برای ویزای کار آلمان اقدام کنید. در نهایت باید بتوانید یک مدرک زبان آلمانی قابل قبول را به سفارت تحویل دهید. البته نکته ای که وجود دارد این است که هر روش به سطح متفاوتی از دانش زبان آلمانی نیازمند است. حداقل مدرک مطلوب برای دریافت ویزاهای کاری کشور آلمان حداقل B1   می‌باشد. در این جا با یک استثنا نیز رو به رو هستیم. در صورتی که بتوانید جاب آفری را دریافت کنید که کارفرما اظهار داشته باشد نیاز به دانش آلمانی در این کار وجود ندارد، می‌توانید از این مرحله به سادگی عبور کنید. البته کارفرما باید نامه عدم نیاز به دانش زبان آلمانی را در اختیار متقاضی ویزای این کشور قرار دهد تا در مراحل درخواست ویزای کار آلمان به سفارت کشور آلمان تحویل داده شود.

سوابق کار برای ویزای کار آلمان

متقاضی باید سوابق کاری خود را به افسر مهاجرتی ارائه دهد. این سوابق نشان می‌دهند که فرد به مدت چند سال در شغل مورد نظر تجربه کسب کرده است و شرایط کافی را برای انجام آن کار، دارا است. البته این مرحله برای افرادی که از طریق شرکت در دوره‌های آسبیلدونگ اقدام می‌کنند، سخت گیری خاصی نخواهد داشت. اگر می‌خواهید که شانس خود را در دریافت ویزای کار آلمان افزایش دهید، بهتر است تا سوابق کار بیمه‌ای خود را از تامین اجتماعی جهت ارائه به سفارت آلمان دریافت نمایید. در صورتی که سابقه کار شما بیمه‌ای نیست، تنها با ارائه نامه کار و فیش‌های حقوقی خود، سوابق کاری‌تان را در اختیار افسر مهاجرتی قرار دهید.

گواهی تمکن مالی

فرد متقاضی ویزای کار آلمان باید توانایی این که می‌تواند مخارج زندگی در آلمان را به خوبی برطرف کند به سفارت اثبات کند تا دولت آلمان نگرانی از بابت کمک هزینه به فرد متقاضی نداشته باشد. گواهی تمکن مالی توسط بانک فرد در ایران در ازای مبلغی که برای وی مشخص شده است ارائه می‌شود. البته نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مبلغ حقوق شما که در نامه جاب آفر ذکر شده است از مبلغی که باید به عنوان نامه تمکن مالی به سفارت ارائه دهید، کسر می‌شود. با یک مثال این موضوع را بیشتر به شما توصیح می‌دهیم. فرض کنید که یک خانواده سه نفره برای ویزای کار خود نیاز به ارائه تمکن مالی در حدود ۲۰ هزار یورو دارند، در صورتی که در نامه جاب آفر متقاضی اصلی مبلغ حقوق ۴۰۰۰ یورو در ماه نوشته شده باشد، دیگر نیازی به ارائه نامه تمکن مالی به سفارت جهت درخواست ویزای کار وجود ندارد.

شرایط ویزای تحصیلی المان

شرایط ویزای تحصیلی آلمان

مدارکی که برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان مورد نیاز است در هر مقطع به صورت متفاوتی در نظر گرفته می‌شود. به صورت کلی این مدارک بر اساس مقطع پذیرش، نوع دانشگاه یا مرکز آموزشی در کشور آلمان، شرایط تاهل و عوامل دیگر، متغیر می‌باشند. اما در نهایت یک سری از مدارک وجود دارند که فارغ از هر یک از این موارد مورد نیاز سفارت می‌باشند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

نامه پذیرش از یک مرکز آموزشی در آلمان

واضح است که ابتدا باید نامه پذیرش تحصیلی خود را داشته باشیم تا بتوانیم با ارائه آن به سفارت کشور آلمان، ثابت کنیم که از یک مرکز آموزشی در کشور آلمان موفق به اخذ پذیرش تحصیلی شده‌ایم. دریافت نامه پذیرش سختی‌های خود را دارد که اگر اطلاعات کافی درباره آن نداشته باشید کاملا سردرگم می‌شوید. پس پیشنهاد می‌کنیم تا حتما مقاله پذیرش تحصیلی در کشور آلمان را مطالعه فرمایید.

مدرک زبان

شما با ارائه مدرک زبان شانس خود را به طور کاملا چشمگیری در دریافت ویزای تحصیلی آلمان افزایش می‌دهید. البته متقاضیانی نیز هستند که می‌خواهند بدون دانش زبان آلمانی وارد این کشور شوند و در دوره‌های زبان آلمانی برگزار شده شرکت کنند که طبیعتا شانس کمتری در دریافت ویزای تحصیلی دارند و باید یک رزومه قوی را به سفارت ارائه دهند. سطح زبان مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور در سطوح مختلف تحصیلی متفاوت است. اما وجه اشتراکی که در این جا وجود دارد این است که همه متقاضیان دوره‌های تحصیلی دانشگاهی باید مدرک زبان آلمانی و یا انگلیسی حداقل در سطح B1  را ارائه دهند.

گواهی تمکن مالی

متقاضیان ویزای تحصیلی آلمان باید بتوانند هزینه‌های زندگی خود را در طی مدت زمانی که مشغول تحصیل هستند بپردازند. به همین دلیل ارائه گواهی تمکن مالی با مبلغی که سفارت هر ساله مشخص می‌کند، ضروری است. (مبلغی که در سال ۲۰۲۴ یعنی در زمان نگارش این مطلب مشخص شده است، کمی بیشتر از ۱۰ هزار یورو است).

البته دانشجویان مشغول به تحصیل در آلمان باید مبلغ فوق را به کشور آلمان انتقال دهند و تنها می‌توانند مبلغ محدودی از این حساب برداشت کنند. به این صوت به کشور آلمان ثابت می‌شود که پول کاملا در اختیار فرد متقاضی است.

شرایط ویزای توریستی آلمان

شرایط ویزای توریستی کشور آلمان

معمولا کم پیش می‌آید که افراد علاقه مند به گردشگری، کشور آلمان را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند. بقه هر حال دلایلی مثل بازدید از اقوام نیز وجود دارند که فرد متقاضی باید شرایط زیر را برای دریافت ویزای توریستی این کشور داشته باشد.

شرایط ویزای توریستی آلمان با دعوتنامه

اگر هدف شما از دریافت ویزای توریستی این کشور بازدید از اقوام‌تان باشد، باید یک دعوت نامه رسمی را از شخص دعوت کننده به سفارت ارائه دهید. همچنین به عنوان ضمیمه، باید مدارکی که نسبت شما با شخص دعوت کننده را ثابت می‌کند نیز قرار دهید.

البته در صورتی که به قصد گردشگری، می‌خواهید وارد این کشور شوید باید نامه برنامه سفر خود را شامل رزرو بلیط و هتل به سفارت ارائه دهید تا مشکلی از بابت صدور ویزای توریستی آلمان به وجود نیاید.

تمکن مورد نیاز برای ویزای توریستی کشور آلمان

مانند هر یک از انواع ویزای دیگر، برای دریافت ویزای توریستی نیز باید نشان دهید که کاملا از پس پرداخت هزینه‌های سفر خود در کشور مقصد برمی‌آیید. پس هر چقدر که مقدار بیشتری پول در حساب خود داشته باشید، شانس دریافت ویزای توریستی شما بالاتر می‌رود. واضح است که این مبلغ با توجه به تعداد نفرات درخواست دهنده و شرایط و مدت زمان سفر متفاوت است. پس افراد متقاضی باید یه صورت رسمی حداقل مبلغ مخارج مربوط به سفر را به عنوان تمکن مالی به سفارت ارائه نمایند. گفتیم که هر چقدر مانده حساب شما بالاتر باشد امکان دریافت ویزای توریستی شما نیز بالاتر می‌رود. پس توجه داشته یاشید که به طور مثال اگر فردی به صورت ماهانه 10 میلیون حقوق دریافت می‌کند نمی‌تواند تمکن مالی حدود 4 میلیارد تومانی را برای دریافت ویزای توریستی کشور آلمان به سفارت ارائه کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با مشاورین ما در ارتباط باشید:

پیمایش به بالا