...
مهاجرت به ساسکاچوان
آریانااپلای » بلاگ » مهاجرت » مهاجرت به ساسکاچوان

شرایط مهاجرت به ساسکاچوان چگونه است؟

مهاجرت به ساسکاچوان به معنی مهاجرت به کانادا به عنوان سرزمین بهشت مهاجران می باشد و داوطلبان مهاجرت به این استان کانادا پس از سپری شدن مهلت مقرر، امکان حضور و زندگی در همه استان های این کشور را خواهند داشت.یکی از روش های مهاجرت به کشور کانادا، استفاده از برنامه های مهاجرتی استانی این کشور می باشد، که هر یک از استان ها به طور جداگانه تعریف کرده اند. کانادا به عنوان مهاجر پذیر ترین کشور دنیا 2 گروه عمده برنامه های مهاجرتی داشته که شامل برنامه های مهاجرتی دولت فدرال و برنامه های مهاجرتی استانی کانادا می شوند.

مهاجرت به ساسکاچوان نیز یکی از همین برنامه های مهاجرت استانی کانادا است که در آن هر کدام از استان ها بر اساس شرایط پتانسیل ها و فرصت های شغلی مورد نیاز، راه های مختلفی را به منظور جذب متقاضیان حضور در این استان تعریف می کنند. به طور کلی اصلی ترین روش های مهاجرت شامل مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی می باشد. اما پیش از این که به شرایط مهاجرت به ساسکاچوان بپردازیم بهتر است کمی با این استان کشور کانادا آشنا شویم.

ساسکاچوان یکی از استان های کشور کاناداست که در منطقه سرسبز این کشور واقع شده است. در غرب این ایالت، ایالت آلبرتا و در شرق آن ایالت مانیتوبا قرار دارد. بیش ترین میزان تابش نور خورشید در کل کشور کانادا در این ایالت روی می دهد. جمعیت آن بر اساس گزارش منتشر شده در سال 2019 حدود 1200000 نفر اعلام شده است که نزدیک به 20 درصد از ساکنین آن در مرکز این ایالت یعنی شهر رجینا زندگی می کنند.

بزرگ ترین شهر ایالت ساسکاچوان شهر ساسکاتون می باشد که در زمینه بیوتکنولوژی کشاورزی، جزو اولین شهرهای جهان به شمار می رود. بر همین اساس یکی از زمینه های مهاجرت به ساسکاچوان فعالیت های شکل گرفته در این حوزه می باشد. در ابتدای شکل گیری استان ساسکاچوان، خاک بسیار مطلوب آن به منظور کشاورزی دلیل حرکت اشخاص برای حضور و اقامت در این ایالت بوده اما در حال حاضر، اقتصاد در حال رشد و به روز آن، موجب جذب مهاجرین زیادی از داخل و خارج از کانادا می شود.

از مهم ترین بنیان های اقتصادی استان ساسکاچوان بایستی در وهله اول به صنعت کشاورزی و پس از آن به صنایع معدنی و صنایع نفت و گاز اشاره نمود. با این وجود در سال های اخیر، حوزه هایی از قبیل خدمات مالی و فناوری نیز در این استان در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته است.

روش های مهاجرت به ساسکاچوان

روش های مهاجرت به ساسکاچوان

روش های مهاجرت به ساسکاچوان در راستای همان روش های اصلی مهاجرت که قبلا به آن اشاره شد، یعنی مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و مهاجرت سرمایه گذاری و کارآفرینی قرار می گیرند. بیش تر استان های کشور کانادا به جز استان کبک، تحت نظر برنامه های مهاجرتی استانی این کشور، امکان جذب نیروهای متخصص خارجی را بر اساس نیازها، پتانسیل ها و شرایط اقتصادی و فرصت های شغلی مورد نیاز خود دارند.

عموما افراد مختلف مهاجر در هر یک از استان های کانادا بعد از سپری شدن 1 سال از برنامه مهاجرتی و فعالیت در آن ایالت، امکان اخذ اقامت دائم کانادا در آن استان را به دست می آورند. مهاجرت به ساسکاچوان نیز مشابه دیگر استان های کانادا برنامه های خاص خود را داشته و هر یک از متقاضیان داوطلب حضور در این استان، با توجه به شرایط و ویژگی های خود امکان انتخاب یکی از این برنامه ها را دارند.

واضح است که هر کدام از داوطلبانی که شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به ساسکاچوان را از طریق برنامه های موجود در این استان داشته باشند، از شانس بالایی جهت دریافت اقامت کانادا نیز برخوردار خواهند بود. برنامه استانی ساسکاچوان (Saskatchewan  Immigrant Nominee Program)SINP  نامیده می شود.عموما این برنامه های استانی بیش تر روش های مهاجرت کاری و یا مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی را در بر گرفته و مهاجرت تحصیلی روشی است که به خودی خود برای همه استان های کانادا از جمله ساسکاچوان برقرار است.

هر کدام از این روش ها شرایط، قوانین و مقررات مربوط به خود را داشته و به دلیل به روز رسانی آن ها متقاضیان مهاجرت به ساسکاچوان بایستی نسبت به آخرین تغییرات صورت گرفته آگاهی کامل داشته باشند. در این صورت هر متقاضی می تواند مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب کند. در ادامه به معرفی روش های مهاجرت به استان ساسکاچوان کانادا می پردازیم.

مهاجرت تحصیلی به ساسکاچوان

مهاجرت تحصیلی به ساسکاچوان

یکی از راحت ترین و شدنی ترین روش های مهاجرت به ساسکاچوان مهاجرت تحصیلی می باشد. نظام آموزشی کانادا یکی از برترین نظام های آموزشی دنیا بوده و به واسطه چگالی جمعیتی بسیار کم این کشور در مقایسه با وسعت آن، بر اساس جذب دانشجویان بین المللی بنا نهاده شده است. استان ساسکاچوان نیز تحت سیاست های کلی دولت فدرال فعالیت نموده و دانشگاه های معتبری در این استان وجود دارند.

از سوی دیگر افرادی که در هر یک از استان ها و دانشگاه های کشور کانادا تحصیل کنند، تقریبا با 1 سال کار تمام وقت و پرداخت بیمه و مالیات، امکان اخذ اقامت دائم این کشور را خواهند داشت. در نتیجه آن دسته از متقاضیان مهاجرت به ساسکاچوان که شرایط لازم را داشته باشند می توانند به منظور ادامه تحصیل در کانادا، یکی از دانشگاه های این استان را انتخاب کنند. نکته مثبت دیگر این که فارغ
التحصیلان دانشگاه های کانادا مانند هر کشور دیگری، توسط کارفرما ها در اولویت انتخاب قرار خواهند  داشت.

حتی در برنامه های مهاجرتی استان های مختلف کانادا از جمله ساسکاچوان یک امتیاز اضافه برای فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور در نظر گرفته شده است. در مقایسه با روش هایی از همچون مهاجرت کاری و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی، فرآیند روش مهاجرت تحصیلی بسیار ساده تر و هزینه های آن نیز بسیار مقرون به صرفه تر می باشد.

 

گروه نیرو های متخصص بین المللی

گروه نیرو های متخصص بین المللی (International Skilled Worker Category)

این برنامه همان طور که از نام آن پیداست، برای آن دسته از متقاضیان مهاجرت به ساسکاچوان در نظر گرفته شده است که جزو نیروهای متخصص و با تجربه در زمینه رشته تحصیلی خود هستند و به دنبال حضور و کار در این استان می باشند. این برنامه بر یک سیستم امتیاز دهی استوار است که متقاضیان را بر اساس مولفه های مختلفی مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد. از مهم ترین این مولفه ها می توان به سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان، سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی و شرایط خانوادگی متقاضیان اشاره نمود.

بر این اساس آن دسته از متقاضیانی که بالا ترین امتیاز ها را کسب نمایند، در اولویت دریافت دعوت نامه و حضور در این استان قرار خواهند گرفت. برنامه گروه نیروهای متخصص بین المللی برای مهاجرت به ساسکاچوان خود دارای زیر گروه هایی است که شرایط و ویژگی های هر یک در جدول زیر قابل مشاهده می باشد.

ردیف زیر گروه برنامه نیروهای متخصص بین المللی شرایط و ویژگی ها
1 نیرو های متخصص بین المللی دارای پیشنهاد
کار
International Skilled Worker –
Employment Offer
مناسب برای متقاضیانی که از یک
کارفرمای رسمی و قانونی در این استان
پیشنهاد شغلی یا Job Offer دریافت کرده
اند.
2 نیروهای متخصص بین المللی مشاغل مورد نیاز
International Skilled Worker –
Occupations in Demand
مناسب برای آن دسته از نیروهای
متخصصی است که دارای رشته تحصیلی و
سوابق کاری مرتبط با فرصت های شغلی
مورد نظر این استان هستند.
3 نیروهای متخصص بین المللی اکسپرس اینتری
International Skilled Worker Express
Entry
در این برنامه دولت استانی ساسکاچوان
اجازه دارد افراد مورد نظر خود را از ثبت
نام کنندگان در برنامه اکسپرس اینتری
کانادا که در استخر نامزد ها قرار دارند،
انتخاب کند.

 

گروه تجربه ساسکاچوان

گروه تجربه ساسکاچوان (Saskatchewan Experience Category)

این برنامه مهاجرت به ساسکاچوان برای آن دسته از متقاضیانی مناسب است که از سوابق تخصصی مورد نیاز این ایالت برخوردار بوده و هم اکنون در ساسکاچوان در حال زندگی و فعالیت هستند. در این برنامه مهاجرتی این دسته از افراد می توانند برای دریافت اقامت دائم کانادا در استان ساسکاچوان درخواست دهند.

در این برنامه نیز زیر گروه های مختلفی وجود داشته که هر کدام شرایط و ویژگی های مخصوص به خود را دارند. برای آشنایی بیشتر این زیر گروه ها و مشخصات هر یک در جدول زیر آورده شده است.

 

ردیف زیر گروه برنامه تجربه
ساسکاچوان
شرایط و ویژگی ها
1  افراد دارای مجوز کار (Existing Work
Permit)
مناسب برای آن دسته از متقاضیانی که دست کم به مدت 6 ماه با مجوز کار معتبر در استان ساسکاچوان مشغول به فعالیت بوده اند و در هیچ یک از زیر گروه های بعدی گفته شده قرار نمی گیرند.
2 افراد متخصص حوزه سلامت، بهداشت و درمان (Professionals Health) مناسب برای آن دسته از افرادی که دست کم به مدت 6 ماه تحت عنوان مشاغلی از قبیل پزشک، پرستار و یا هر تخصص دیگر در حوزه های سلامت و مراقبت های بهداشتی در استان ساسکاچوان مشغول به فعالیت بوده اند.
3 پروژه های حوزه هتل داری (Hospitality Sector Project) مناسب برای آن دسته از افرادی که هم اکنون در مشاغلی از قبیل سرور غذا و نوشیدنی، خدمه غذا خوری، خدمت کار یا کمک آشپز دست کم به مدت 6 ماه فعالیت نموده اند. کارفرمای این افراد بایستی دارای تاییدیه از مراجع مربوطه در این استان باشد.
4 پروژه های رانندگان کامیون برای مسیر های
طولانی (Long Haul Truck Driver Project)
مناسب برای آن دسته از افرادی که هم اکنون در یکی از شرکت های معتبر حمل و نقل استان ساسکاچوان مشغول به کار می باشند. این افراد نیز بایستی دست کم 6 ماه پیش از ارائه درخواست برای کارفرمای فعلی خود مشغول به فعالیت باشند.
5 دانشجویان و فارغ التحصیلان (Students) مناسب برای دانشجویان و فارغ التحصیلان یکی از دانشگاه ها و موسسات آموزشی کانادا که در 24 ماه قبل از ارسال درخواست حداقل به مدت 6 ماه در استان ساسکاچوان سابقه کار داشته باشند.

 

گروه کارآفرینان و مزرعه داران

گروه کارآفرینان و مزرعه داران (Entrepreneurs and Farm Category)

این برنامه مهاجرت به ساسکاچوان در راستای مهاجرت از طریق کارآفرینی و سرمایه گذاری بوده و برای آن دسته از افرادی مناسب است که از سرمایه مورد نیاز برخوردارند. همچنین این افراد بایستی دارای سوابق کارآفرینی، مدیریت اقتصادی یا سرمایه گذاری در زمینه مورد نظر باشند. اگر متقاضی جزو این دسته از افراد و به دنبال خرید و یا ایجاد یک کسب و کار فعال در زمینه های مورد تایید استان ساسکاچوان و یا حوزه کشاورزی در این استان باشد، امکان اخذ اقامت دائم این استان را خواهد داشت.

این برنامه مهاجرت به ساسکاچوان نیز شامل 2 زیر گروه اصلی شده که به همراه ویژگی ها و شرایط هرکدام در جدول زیر آورده شده است.

ردیف  زیر گروه های کار
آفرینان و مزرعه داران
شرایط و ویژگی ها
1 زیر گروه کار آفرینان (Entrepreneur Sub-
Category)
این زیر گروه طبق یک فرآیند خود اظهاری (EOI) و ابراز علاقه
مندی جهت سرمایه گذاری یا ایجاد و خرید بزینس  در این استان و یا همکاری با یکی از کسب و کارهای استان عمل می کند.
متقاضیان بایستی یک وظیفه مدیریتی فعال به همراه سرمایه مورد نیاز را داشته باشند.
2 زیر گروه مالکان و مدیران مزارع (Farm Owners and Operators Sub- Category) این زیر گروه همان گونه که از نام آن پیداست، مخصوص آن دسته از متقاضیانی است که از یک طرف دارای سوابق و تجربه فراوان در حوزه مزرعه داری و کشاورزی هستند. از طرف دیگر نیز از سرمایه لازم و کافی جهت سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی و
سکونت در استان ساسکاچوان برخوردارند.

 

گروه کار آفرینان فارغ التحصیل بین المللی (International Graduate Entrepreneur
Category)

همان گونه که از نام این برنامه مهاجرت به ساسکاچوان پیداست، مانند برخی از کشور ها دانش آموختگانی که در یکی از دانشگاه های این استان تحصیل کرده اند، امکان بهره مندی از این روش را دارند. متقاضی بایستی حتما از یکی از موسسات معتبر دانشگاهی (پس از مقطع متوسطه) در استان ساسکاچوان فارغ التحصیل شده و به دنبال ایجاد و راه اندازی کسب و کار مناسب این استان باشند.

این دسته از متقاضیان نیز بایستی در صورت پذیرفته شدن دست کم به مدت 1 سال کسب و کار مورد نظر را راه اندازی و مدیریت کرده و آن را به سمت سود آوری سوق دهند، تا امکان دریافت اقامت دائم این استان را داشته باشند. معمولا مانند سایر کشور ها شرایط و مقررات ساده تری چه از نظر میزان سرمایه مورد نیاز و چه از نظر مراحل انجام کار، برای فارغ التحصیلان این استان در نظر گرفته می شود.

در نتیجه این موضوع نیز موید این نکته است که مهاجرت به ساسکاچوان از روش مهاجرت تحصیلی، علاوه بر کسب یک مدرک معتبر بین المللی و تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا، مزایای دیگری نیز برای افراد به همراه خواهد داشت.

مهاجرت به ساسکاچوان از طریق خویشاوندان و بستگان

مهاجرت به ساسکاچوان از طریق خویشاوندان و بستگان

آن دسته از متقاضیان مهاجرت به ساسکاچوان که دارای خویشاوندان و بستگان درجه یک شهروند یا مقیم دائم کانادا هستند، امکان مهاجرت به این استان از طریق آن ها را دارند. در این روش شهروندان کانادا یا اشخاص دارای اقامت دائم این کشور می توانند خود را به عنوان حامی و اسپانسر اقوام درجه یک خود معرفی نموده و از این طریق برای مهاجرت آن ها به استان ساسکاچوان اقدام کنند.

در واقع حامی یا اسپانسر بایستی تعهد دهد که متقاضی مهاجرت به این کشور را تحت حمایت خود قرار می دهد و به هر دلیلی در صورت نیاز به وی در تامین شرایط و هزینه های زندگی کمک خواهد کرد. یکی دیگر از شروط مهم مهاجرت به ساسکاچوان در این روش این است که شخصی که متقاضی مهاجرت است در 6 ماه گذشته هیچ گونه کمک مالی و بیمه بیکاری از دولت ساسکاچوان اخذ نکرده باشد.

این فرد بایستی دارای شرایط و ویژگی هایی نیز باشد که مهم ترین آن ها عبارت اند از:

  •  دارای سن بین 18 تا 49 سال
  •  دارای مدرک تحصیلی حداقل دیپلم
  •  دارای سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی حداقل به مدت 1 سال
  •   برخورداری از تمکن مالی لازم به منظور تامین هزینه های زندگی برای مهاجرت به ساسکاچوان
    برای دست کم مدت 1 سال (به طور متوسط بین 10 تا 12 هزار دلار کانادا)
  •   اخذ یک پیشنهاد شغلی یا Job Offer از یک کارفرمای رسمی و قانونی در استان ساسکاچوان

قوانین مهاجرتی ساسکاچوان در سال 2020

قوانین مهاجرتی ساسکاچوان در سال 2020

با وجود این که تقاضا های پر تعداد و بیشماری برای مهاجرت به کانادا از جمله مهاجرت به ساسکاچوان وجود دارد، اما هنوز و با توجه به قوانین مهاجرتی ساسکاچوان در سال 2020، متقاضیان شانس حضور در این استان را دارند. در نتیجه آن دسته از متقاضیانی که شرایط لازم را داشته و مدارک مورد نیاز را فراهم کنند و پروسه برنامه های مهاجرتی این استان را به صورت صحیح انجام دهند، از شانس بالایی برای کسب اقامت ساسکاچوان برخوردار خواهند بود.

در سال 2020 برنامه های مهاجرت به ساسکاچوان دستخوش تغییراتی شد. از اصلی ترین تغییرات صورت گرفته در برنامه های مهاجرتی این استان بایستی به لیست مشاغل مورد نیاز آن اشاره نمود. معمولا در سال های گذشته، استان ساسکاچوان نیز لیست مشاغل مورد نیاز خود را منتشر می کرد و متقاضیانی که رشته تحصیلی آن ها در آن لیست قرار داشت، امکان اقدام برای برنامه های مهاجرتی استان ساسکاچوان را داشتند.

اما در سال 2020 این رویه دگرگون شد و این استان لیست مشاغلی که به آن ها نیاز ندارد را اعلام کرد. در نتیجه متقاضیان خارج از این لیست می توانند برای مهاجرت به این استان اقدام کنند. سایر تغییرات و قوانین مهاجرتی ساسکاچوان را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم:

حداقل امتیازات لازم برای ورود به روش نیروی متخصص

از سایر تغییرات انجام شده در برنامه مهاجرت به ساسکاچوان می توان به حداقل امتیازات لازم برای ورود به روش نیروی متخصص اشاره کرد. معمولا افرادی که بر اساس فاکتور های گفته شده (سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان، سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی و سازگاری) دست کم 60 امتیاز کسب می کنند، امکان ثبت نام در این برنامه را خواهند داشت. اما معمولا آن دسته از متقاضیانی توسط استان ساسکاچوان انتخاب می شوند که دارای امتیازاتی بین 67 تا 69 امتیاز هستند.

نکته دیگر الزام برخورداری از تمکن مالی مورد نظر به منظور مهاجرت به ساسکاچوان می باشد. بر اساس قوانین اعلام شده در سال 2020 حداقل تمکن مالی مورد نیاز برای حضور در استان ساسکاچوان برای متقاضی اصلی حدود 12 هزار دلار کانادا اعلام شده است.

قوانین مربوط به نیروهای متخصص بین المللی دارای پیشنهاد شغلی

قوانین مربوط به نیروهای متخصص بین المللی دارای پیشنهاد شغلی

همان گونه که اشاره شد این برنامه مهاجرت به ساسکاچوان مناسب برای آن دسته از افرادی است که از یک کارفرمای رسمی کانادایی در این ایالت پیشنهاد شغلی دریافت کرده اند. شرایط این برنامه همواره در حال تغییر بوده و اما شرایط پرونده هر متقاضی با توجه به قوانین زمان اقدام وی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. سایر شرایط لازم برای اقدام از طریق این برنامه مهاجرتی استان ساسکاچوان در ادامه آورده شده است.

  •  اخذ حداقل 60 امتیاز از 100 امتیاز کل
  •  داشتن حداقل 1 سال سابقه کار در 10 سال اخیر در شغل مورد نظر
  •  برخورداری از سطح دانش زبان خارجی معادل CLB 4 و یا بالاتر مطابق با نظر کارفرما
  •  داشتن پیشنهاد شغلی تمام وقت از یک کارفرمای رسمی که در گروه مشاغل مورد نیاز استان و یا
    Designated trade in Saskatchewan قرار داشته باشد. (چنان چه شغل مورد نظر
    Regulated باشد فرد بایستی مجوز مربوطه را دریافت کند.)

قوانین مربوط به نیروهای متخصص بین المللی مشاغل مورد نیاز

این برنامه مهاجرت به ساسکاچوان مخصوص آن دسته از متقاضیانی است که در یکی از مشاغل مورد نیاز این استان دارای سابقه کاری هستند اما پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای رسمی و قانونی ندارند. این افراد می توانند در صورت داشتن شرایط از برنامه نیروهای متخصص بین المللی مشاغل مورد نیاز برای حضور در این استان استفاده کنند. البته شرایط این برنامه مهاجرت به ساسکاچوان نیز در حال تغییر بوده اما پرونده هر متقاضی بر مبنای قوانین هنگام اقدام مورد ارزیابی قرار می گیرد. از شرایط مورد نیاز برای این برنامه مهاجرتی بایستی به موارد زیر اشاره نمود:

  •  اخذ حداقل 60 امتیاز از مجموع 100 امتیاز
  •  داشتن مهارت زبان خارجی در سطح CLB 4 و یا بالاتر با توجه به نظر کارفرمای متقاضی
  •  دارا بودن تحصیلات پس از مقطع متوسطه، آموزش و یا کارآموزی قابل مقایسه با نظام آموزشی کانادا حداقل به مدت 1 سال
  •  برخورداری از سابقه کار مرتبط با تحصیلات حداقل به میزان 1 سال در 10 سال اخیر و گذراندن دوره های آموزشی در مهارت های شغلی
  •  زمینه تحصیلی و سابقه کاری متقاضی در گروه های شغلی 0، B، A کانادا بوده و در مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان (in demand in Saskatchewan Occupation List) نیز وجود داشته باشد.

قوانین مربوط به نیروهای متخصص بین المللی اکسپرس اینتری

قوانین مربوط به نیروهای متخصص بین المللی اکسپرس اینتری

این برنامه مهاجرت به ساسکاچوان همان طور که پیش تر گفته شد، یکی از زیر مجموعه های برنامه استانی ساسکاچوان به شمار می رود. این برنامه از سال 2015 در وزارت مهاجرت کانادا بنا نهاده شد. این برنامه مناسب آن دسته از متقاضیانی است که از طرفی قصد حضور و زندگی در استان ساسکاچوان را دارند. هم چنین از طرف دیگر در سیستم اکسپرس اینتری کانادا (Express Entry Pool) پرونده فعال داشته و شرایط مورد نیاز جهت این برنامه مهاجرتی را نیز داشته باشند.

شرایط این برنامه مهاجرتی نیز امکان تغییر دارد اما ارزیابی پرونده هر متقاضی مانند سایر روش ها بر اساس زمان اقدام صورت
می پذیرد. این برنامه مهاجرت به ساسکاچوان نیز شرایط خاص خود را داشته که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  •  اخذ دست کم 60 امتیاز از مجموع 100 امتیاز ممکن
  •  کسب بیش ترین امتیازات از روش اکسپرس اینتری به وسیله ارزیابی در سیستم سنجش جامع CRS (Comprehensive Ranking System) که مجموع بالاترین امتیازات آن 1200 بوده به گونه ای که 600 امتیاز مربوط به فاکتور های گفته شده (سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان، سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی و سازگاری) و 600 امتیاز نیز مربوط به داشتن پیشنهاد شغلی و یا دعوت نامه استانی می باشد.

مدت زمان پروسه مهاجرت به ساسکاچوان

مدت زمان پروسه مهاجرت به ساسکاچوان یکی دیگر از مولفه های مهمی است که متقاضیان بایستی نسبت به آن آگاهی لازم را داشته باشند. در واقع این بازه زمانی بر اساس هر کدام از روش های گفته شده متفاوت خواهد بود. در نتیجه ابتدا متقاضی بایستی با آگاهی کامل و واقع بینانه از شرایط خویش بهترین برنامه مهاجرتی این استان را انتخاب نماید. علاوه بر آن نمی توان مدت زمان دقیقی برای همه برنامه های مهاجرت به ساسکاچوان اعلام نمود. چرا که با توجه به شرایط هر دوره و تعداد پرونده های موجود ممکن است این زمان دچار تغییر شود.

اما به طور کلی حدود بازه های زمانی که این فرآیند ها به طول می انجامند در جدول زیر قابل مشاهده هستند.

ردیف  برنامه مهاجرت به ساسکاچوان بازه زمانی مورد نیاز
1 نیروی متخصص یا ویزای کاری حدود 6 تا 18 ماه
2 مهاجرت تحصیلی حدود 4 تا 6 ماه
3 برنامه خویشاوندان و بستگان درجه یک حدودا کم تر از 1 سال
4 برنامه کارآفرینی و سرمایه گذاری حدود 1 سال
5 برنامه مشاغل خاص حدود 6 تا 9 ماه

مزایای مهاجرت به ساسکاچوان

مزایای مهاجرت به ساسکاچوان

مهاجرت به ساسکاچوان به عنوان یکی از استان های منطقه سرسبز کانادا مزایای گوناگونی برای متقاضیان به همراه خواهد داشت. یکی از اولین مزایای مهاجرت به این استان کانادا همین که هر ساله برنامه های متعدد و متنوعی به منظور مهاجرت افراد از سایر کشور ها در نظر می گیرد. در نتیجه این موضوع موجب می شود افراد مختلف با هر شرایطی بتوانند مهاجرت به ساسکاچوان را جزو برنامه های
مهاجرتی خود قرار دهند.

مزیت دیگر مهاجرت به استان ساسکاچوان، نرخ بسیار پایین بیکاری در این استان می باشد که کم ترین نرخ بیکاری در بین همه ایالت های کانادا به شمار می رود. نرخ بیکاری ساسکاچوان هم اکنون زیر 4 درصد گزارش شده که این موضوع سبب می شود افراد در مقایسه با دیگر ایالت های کانادا راحت تر شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.

دیگر موضوعی که می توان از آن به عنوان مزیت مهاجرت به استان ساسکاچوان نام برد، زمینه های متنوع و متعدد فعالیت های اقتصادی و کسب و کار موجود در این استان است. در حالی که در برخی از استان های کانادا به واسطه موقعیت جغرافیایی یا پتانسیل های موجود تنها در برخی زمینه ها امکان فعالیت وجود دارد. در ادامه به برخی از مهم ترین مزایای مهاجرت به ساسکاچوان اشاره می شود.

شرایط ورود آسان

با وجود برنامه های متعدد و متنوع مهاجرت به ساسکاچوان، افراد متقاضی با هر شرایطی با احتمال زیاد می توانند یک برنامه مناسب خود را پیدا کنند. این موضوع با این تنوع و گستردگی در همه ایالت های کانادا موجود نبوده و در نتیجه این موضوع یکی از مزیت های مهم مهاجرت به استان ساسکاچوان محسوب می شود.

هم چنین بر همین اساس و با توجه به گزارش های منتشر شده، استان ساسکاچوان یکی از برترین استان های کانادا از نظر جذب مهاجرین شناخته شده است.در واقع متقاضیان در صورت داشتن شرایط یکی از برنامه های مهاجرتی متعدد این استان، در کم ترین زمان ممکن امکان دریافت اقامت کشور کانادا را خواهند داشت.

سطح بالای کیفیت زندگی در ساسکاچوان

سطح بالای کیفیت زندگی

همان طور که گفته شد استان ساسکاچوان یکی از استان های منطقه سرسبز کشور کانادا می باشد. در این استان 4 فصل وجود داشته و از نظر آّب و هوایی یکی از بهترین ایالت های کانادا محسوب می شود. در نتیجه این موضوع با توجه به آّب و هوای خاص کشور کانادا، یکی از مزیت های مهاجرت به ساسکاچوان به شمار می رود. در فصل تابستان دمای هوای این استان تا 30 درجه سانتی گراد می رسد و درجه حرارت در طول روز حدودا در گستره 20 تا 25 درجه سانتی گراد قرار دارد.

البته در زمستان هوا بسیار سرد بوده و متقاضیان بایستی این نکته را در نظر داشته باشند. نکته دیگر در کیفیت بالای زندگی به عنوان یک مزیت مهاجرت به ساسکاچوان وفور مواد غذایی مناسب و داشتن شرایط تغذیه ای بسیار خوب در این استان می باشد. چرا که ساسکاچوان به عنوان یک الگوی جهانی در حوزه کشاورزی شناخته می شود. علاوه بر آن استان ساسکاچوان فضای فعال و پر جنب و جوشی در زمینه های فرهنگی هنری، پارک های منحصر به فرد و برنامه های ورزشی در اختیار دارد.

هزینه های مناسب زندگی

یکی دیگر از مهم ترین مزایای مهاجرت به ساسکاچوان، هزینه های مناسب زندگی در این استان می باشد. همان طور که اشاره شد تمکن مالی جهت تامین هزینه های زندگی یکی از فاکتور های مورد نیاز در برخی از برنامه های مهاجرتی این استان به شمار می رود. از طرف دیگر استان ساسکاچوان دارای سطح زندگی نسبتا بالایی بوده و در نتیجه این موضوع کار مهاجران برای سکونت در این استان را آسان می سازد. چرا که میانگین درآمد خانوار ها در استان ساسکاچوان حدود 80 هزار دلار کانادا در سال گزارش شده که این میزان بالاتر از متوسط کشور کانادا محسوب می شود.

همچنین میزان حداقل دستمزد به ازای هر ساعت کار 2/10 دلار کانادا می باشد. در نتیجه در مقایسه با استاندارد های زندگی موجود،
هزینه های زندگی در ساسکاچوان بسیار مقرون به صرفه می باشد. مزیت دیگر مهاجرت به ساسکاچوان در این موضوع هزینه های نسبتا پایین مسکن در این استان می باشد. همچنین هزینه های اجاره مسکن در ساسکاچوان از میانگین هزینه های اجاره مسکن در کشور کانادا کمتر است.

علاوه بر این موارد بر خلاف بسیاری از ایالت های کانادا متقاضیان مهاجرت به این استان درصورت دریافت اقامت نیازی به پرداخت حق بیمه و یا هزینه به منظور خدمات مراقبت های بهداشتی و خدمات پزشکی در نظر گرفته شده نداشته و افراد به محض ورود کارت ویزیت بهداشتی دریافت می کنند که هزینه های جاری زندگی در این استان را کاهش می دهد.

بهترین روش مهاجرت به ساسکاچوان

انتخاب بهترین روش مهاجرت به ساسکاچوان نیز بایستی بر اساس شرایط و ویژگی های هر شخصی تعریف شود. به عنوان نمونه ممکن است فردی از نظر سنی شرایط ادامه تحصیل در کانادا و این ایالت را نداشته باشد، اما از سرمایه و سوابق مدیریت اقتصادی لازم برای استفاده از روش کارآفرینی و سرمایه گذاری برخوردار باشد. بنابراین نمی توان برای همه افراد نسخه واحدی در نظر گرفت و هر متقاضی بایستی نسبت به شرایط، ویژگی ها و داشته های خود سنجیده شود.

اما به طور کلی با توجه فرآیند هر کدام از برنامه های مهاجرت به ساسکاچوان و همچنین مدارک و شرایط مورد نیاز، می توان روش مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی را بهترین روش های مهاجرت به این استان دانست. در ادامه به ذکر دلایل هر یک می پردازیم.

مهاجرت کاری

مهاجرت کاری

بر اساس پژوهش های صورت گرفته، مهاجرت کاری به عنوان بهترین روش مهاجرت به ساسکاچوان به شمار می رود. دلیل این امر را بایستی در مزیت های زیر جستجو کرد:

  •  هزینه های بسیار پایین: در برنامه مهاجرت کاری متقاضیان می توانند با کم ترین هزینه های مورد نیاز به منظور مهاجرت به این استان اقدام کنند. چرا که نه مانند روش مهاجرت تحصیلی نیاز به پرداخت شهریه دانشگاه است و نه مانند روش کارآفرینی و سرمایه گذاری نیاز به سرمایه زیاد.
  • دریافت حقوق: در این روش مهاجرتی نه تنها متقاضی هزینه های زیادی را متحمل نمی شود، بلکه با توجه به این که مشغول به کار خواهد شد، با دریافت حقوق توانایی تامین هزینه های زندگی خود را نیز خواهد داشت.
  •  دریافت اقامت: مهاجرت به ساسکاچوان از طریق روش کاری یکی از معدود مسیر هایی است که متقاضیان از ابتدا موفق به اخذ اقامت دائم کانادا می شوند.
  •  شرایط بسیار مناسب برای همراهان متقاضی: یکی از مهم ترین مزایای روش مهاجرت کاری به ساسکاچوان که به ویژه برای افراد متاهل و دارای خانواده بسیار حائز اهمیت است، امکان حضور همراهان متقاضی (همسر و فرزندان زیر 18 سال) از همان ابتدای ورود به این کشور می باشد. نکته مثبت این که فرزندان متقاضی امکان تحصیل در مدارس کانادا را با کم ترین هزینه ها خواهند داشت.

مهاجرت تحصیلی

پس از روش مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی را می توان بهترین روش مهاجرت به ساسکاچوان دانست. این انتخاب نیز دلایل مختص خود را دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  •  راحت بودن پروسه: مهاجرت تحصیلی تنها برنامه ای است که سخت گیری های زیادی در مورد آن وجود نداشته و متقاضیان در صورت داشتن حداقل شرایط امکان اقدام از این طریق را دارند. برای تامین هزینه ها امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی وجود دارد. برای مدرک زبان خارجی نیز می توان از پذیرش مشروط تحصیلی استفاده نمود.
  •  مدت زمان کم تر پروسه در مقایسه با سایر روش ها: همان طور که پیش تر اشاره گردید و در جدول بخش مدت زمان روش های مختلف مهاجرت به ساسکاچوان نیز مشاهده می شود، روش مهاجرت تحصیلی کم ترین زمان را به خود اختصاص داده است. در نتیجه متقاضیان در صورت کامل بودن مدارک در سریع ترین زمان ممکن امکان اخذ ویزای تحصیلی کانادا را خواهند داشت.
  •  امکان داشتن همراه: در این روش نیز به جز در مقطع کارشناسی، متقاضیان در مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) امکان داشتن همراه (همسر و فرزندان زیر 18 سال) از ابتدای ورود به کانادا را دارند. نکته مثبت این که همسر متقاضی امکان انجام کار تمام وقت و تامین بخشی از هزینه های زندگی را دارد. فرزندان متقاضی نیز با کم ترین هزینه می توانند در مدارس کانادا تحصیل مشغول به تحصیل شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت می توانید با موسسه آریاناپارس در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا