Search
Close this search box.

مهاجرت به دانمارک و بررسی شرایط آن

خانه » مهاجرت » مهاجرت به دانمارک و بررسی شرایط آن
مهاجرت به دانمارک

مهاجرت به دانمارک و گرفتن تابعیت این کشور به روش های مختلفی قابل انجام است. در صورتی که تمایل به مهاجرت به دانمارک را دشته باشید با سوالاتی از قبیل شرایط مهاجرت، نحوه اخذ ویزا و بهترین روش مهاجرتی مواجه خواهید بود. در ادامه سعی خواهیم کرد تا شما را با چند و چون مهاجرت به دانمارک آشنا نماییم. اما ابتدا لازم است در مورد کشور دانمارک اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

برای شناخت روش های انواع مهاجرت با ما همراه باشید.

دانمارکی ها شادترین مردم جهان

موقعیت جغرافیایی دانمارک در قسمت شمالی قاره اروپا و در محدوده اسکاندیناوی است. دانمارک به وسیله پل اورسوند با آلمان در ارتباط است که تنها همسایه این کشور محسوب می گردد. دور تا دور این کشور را آب فرا گرفته است. آلمانی، دانمارکی و گرینلندی زبان های محلی کشور دانمارک است. واحد پول رایج این کشور کرون است و مردم آن شادترین مردم جهان شناخته شده اند.

اخذ اقامت دائم و پاسپورت دانمارک

اخذ اقامت دائم و پاسپورت دانمارک

برای مهاجرت به دانمارک روش های مختلفی وجود دارد که بهترین آنها کار و تحصیل است. با مهاجرت تحصیلی، شما می توانید پس از اتمام تحصیلات به صورت تمام وقت اجازه کار را از دولت این کشور کسب نمایید. فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور می توانند به شرط داشتن شغل موردنظر نسبت به تغییر ویزای تحصیلی به کاری اقدام نمایند. در نهایت با داشتن سابقه کاری به مدت ۵ سال و پرداخت مالیات و بیمه، اقامت دائم دانمارک را می توان اخذ نمود. شما می توانید بعد از سپری شدن ۲ سال از اقامت دائم، از دولت دانمارک درخواست پاسپورت این کشور را بنمایید.

روش های دیگر اخذ اقامت دانمارک

علاوه بر روش هایی که در بالا اشاره کردیم ازدواج و تولد از راه های دیگر گرفتن تابعیت و اقامت کشور دانمارک می باشد. در ضمن ثبت شرکت روش دیگری است که می توان به وسیله آن اقامت کارآفرینی دریافت نمود. البته این روش مشکلاتی دارد و به راحتی انجام نخواهد گرفت به همین دلیل توصیه نمی گردد.

پاسخ به برخی از سوال ها درباره اقامت دانمارک

در زمینه مهاجرت به دانمارک ممکن است با سوال هایی روبرو شوید که در زیر به برخی از رایج ترین آنها پاسخ می دهیم.

مهاجرت به دانمارک را از کجا آغاز کنیم؟

مهاجرت به دانمارک را از کجا آغاز کنیم؟

گام اول

لازم است ابتدا در مورد کشور دانمارک، مردم آن، شرایط اقتصادی و تحصیلی و … بررسی های لازم را انجام دهیم تا به اصطلاح با چشم و گوشی باز اقدام به مهاجرت کنیم. در این راه می توانیم از سایت های مختلف ایرانی و خارجی کمک بگیریم.

گام بعدی

بررسی تمام روش های مهاجرت به دانمارک و در نهایت انتخاب گزینه مناسب با شرایط شما گام بعدی است. زمانی که تصمیم خود را نهایی نمودید بایستی به دنبال فراهم نمودن شرایط و تکمیل مدارک خود باشید.

بهترین راه مهاجرت به دانمارک کدام راه است؟

بهترین راه مهاجرت به دانمارک کدام راه است؟

بدیهی است در انتخاب بهترین راه برای مهاجرت، این شرایط شما است که تعیین کننده است. ولی در حالت کلی اخذ ویزای تحصیلی در دانشگاه های دانمارک، کار و سرمایه گذاری در این کشور می توانند جزء بهترین گزینه ها محسوب گردند.

کدام روش مهاجرتی به دانمارک هزینه کمتری دارد؟

دریافت پیشنهاد کاری در بین روش های مهاجرت به دانمارک کمترین هزینه را برای فرد خواهد داشت. تحصیل  در دانمارک در رتبه دوم از این نظر قرار دارد.

آیا برای انجام کارهای مهاجرت به دانمارک نیاز به وکیل دارد؟

آیا برای انجام کارهای مهاجرت به دانمارک نیاز به وکیل دارد؟

در جواب این سوال باید گفت خیر. وجود وکیل ضرورتی ندارد ولی بدیهی است که وکیل می تواند به امور سامان داده و به کارها شتاب بیشتری بدهد. در ضمن می توانید از تجربیات وی استفاده نمایید. البته در صورتی که خودتان مایل به انجام کارها باشید لازم است ابتدا قوانین مهاجرت به دانمارک را بیاموزید.

جمع بندی

در حالت کلی برای مهاجرت به دانمارک می توان به ۶ روش کاری، ازدواج، تحصیلی، سرمایه گذاری، پناهندگی و تولد اقدام نمود. هر کدام از این روش ها از قوانین و شرایط خاصی پیروی می کنند. توان پرداخت هزینه های زندگی در این کشور از شرایط اولیه و ضروری مها‌جرت به دا‌نمارک است.

البته به هر روشی که اقدام به مهاجرت کنید لزوما موفق به اخذ اقامت کشور دانمارک نخواهید شد زیرا داشتن شرایط لازم به منظور اخذ تابعیت و شهروندی در اولویت اول قرار دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا