Search
Close this search box.

مهاجرت و اخذ اقامت کانادا

خانه » مهاجرت » مهاجرت و اخذ اقامت کانادا
مهاجرت و اخذ اقامت کانادا

مهاجرت و اخذ اقامت کانادا با توجه به امنیت و همچنین وضعیت اقتصادی عالی این کشور، دارای متقاضیان زیادی است و سالانه افراد بسیاری سعی دارند به طرق گوناگون زندگی جدیدی در این کشور شروع کنند. درواقع آنچه افراد را از سراسر دنیا به ویژه کشورمان برای مهاجرت به این کشور ترغیب می کند، رفاه اجتماعی و فرهنگی، اقتصاد قوی و پایین بودن نرخ بیکاری است. به همین دلیل همواره پرسش های زیادی در رابطه با مهاجرت و اخذ اقامت کانادا وجود دارد که در این مطلب به آنها پاسخ خواهیم داد.

شرایط مهاجرت به کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا

به طورکلی راه های متفاوتی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که از آن جمله می توان به مهاجرت از طریق کار، سرمایه گذاری، تحصیل، تولد، ازدواج و پناهندگی اشاره کرد. هریک از این روشها دارای شرایط و قوانین خاصی هستند که با اطلاع از آنها می توانید بهترین لاین را برگزینید. معمولا آنچه به عنوان شروط اصلی اخذ اقامت کانادا در نظر گرفته می شود، داشتن مدرک تحصیلی، مدرک زبان، سابقه کار، سرمایه و سن فرد است. مثلا شرط سن برای افرادی که از طریق ادامه تحصیل قصد اقامت در کانادا را دارند، مهم است و در این صورت شانس دریافت ویزای تحصیلی نیز افزایش خواهد یافت. این در حالی است که شرط سن برای مهاجرت و اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری، چندان اهمیتی نداشته و مقدار سرمایه تعیین کننده است.

شما عزیزان می توانید جهت پذیرش تحصیلی کانادا با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

راه های مهاجرت و اخذ اقامت کانادا

همانطورکه اشاره شد، مسیرهای متنوعی برای اخذ اقامت در کانادا وجود دارد که هریک دربردارنده شرایط و ملزوماتی است که در ادامه به بررسی کلی آنها خواهیم پرداخت:

اخذ اقامت کانادا از طریق کار

اخذ اقامت کانادا از طریق کار

با توجه به اینکه کانادا در زمره کشورهای توسعه یافته دنیا به شمار می رود، فرصت های شغلی متنوع و فراوانی دارد که موجب افزایش تقاضا برای اخذ اقامت کاری در این کشور شده است. البته مهاجرت به این روش خود به دو صورت زیر قابل انجام می باشد.

 

۱- مهاجرت به کانادا از طریق جاب آفر (Job offer)

یکی از شرایط مهاجرت و اخذ اقامت کانادا از طریق دریافت جاب آفر یا دعوت نامه از یک کارفرمای کانادایی است. به این صورت با اخذ ویزای کاری این کشور و ۳ سال کار مداوم، دریافت اقامت دائم کانادا امکانپذیر خواهد شد. البته از شروط مهم برای دریافت جاب آفر، داشتن مدرک زبان و همچنین سابقه کاری لازم در مشاغل مورد نیاز این کشور است.

 

۲- مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

روش اکسپرس اینتری مناسب افرادی است که قصد مهاجرت خانوادگی و دائمی به کانادا دارند. این سیستم شامل دو مرحله است که مرحله اول دارای ۱۰۰ امتیاز است و این امتیازات براساس فاکتورهایی مانند مدرک تحصیلی، سن، مدرک زبان و یا داشتن یک آشنای درجه یک به متقاضی داده می شود. باکسب امتیازات لازم، شما به مرحله دوم یا pool راه پیدا می کنید. این مرحله نیز دارای ۱۲۰۰ امتیاز است که با بررسی شرایط و دریافت امتیازات لازم، دعوت نامه رسمی دولت برای مهاجرت و اخذ اقامت کانادا برای متقاضی صادر می شود.

 اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

 اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های مهاجرت به کانادا، سرمایه گذاری است. این لاین نیز به دو صورت قابل انجام می باشد که شامل سرمایه گذاری در ایالت کبک و سرمایه گذاری در استان بریتیش کلمبیا است و هریک دارای شرایط خاص خود می باشند.

اقامت کانادا از طریق تحصیل

اقامت کانادا از طریق تحصیل

ادامه تحصیل نیز از راه های معمول جهت مهاجرت و اخذ اقامت کانادا می باشد. البته لازم به ذکر است که شرایط لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی در مقاطع گوناگون متفاوت می باشد. شما در هر مقطعی که متقاضی تحصیل در این کشور هستید، بایستی از شرایط مربوط به مقطع تحصیلی خود اطلاع حاصل نمائید.

شرایط مهاجرت از طریق تولد

شرایط مهاجرت از طریق تولد

اخد اقامت کانادا از طریق تولد به صورت سیستم خاک می باشد. به این معنی که تنها کافی است که فرزند متقاضی، در خاک کانادا به دنیا آمده باشد. در این صورت علاوه بر آنکه تابعیت این کشور به فرزند اعطا می شود، والدین نیز اقامت دائم کانادا را دریافت خواهند کرد.

اقامت کانادا از طریق ازدواج

اقامت کانادا از طریق ازدواج

برای مهاجرت و اخذ اقامت کانادا به این روش تنها کافی است، حداقل ۲ سال سابقه آشنایی یا زندگی با همسر کانادایی خود داشته باشید و یکسال هم به طور مداوم با او زندگی کنید. در این صورت با ارائه درخواست به اداره مهاجرت این کشور و اثبات کمک به همسر در امور خانه می توانید اقامت دائم این کشور را اخذ نمائید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا