Search
Close this search box.

معرفی کشور استرالیا

خانه » اقامت » معرفی کشور استرالیا
معرفی کشور استرالیا

کشور استرالیا

Country Australia

کشور استرالیا ششمین کشور پهناور جهان است و از شش ایالت تشکیل شده است.از جمله شهرهای بزرگ استرالیا می توان به ملبورن و سیدنی اشاره کرد. نام استرالیا از کلمه لاتین به معنای” سرزمین ناشناخته جنوب” گرفته شده است. سواحل زیبا، نزدیکی به اقیانوس و دیگر جاذبه های طبیعی، کشور استرالیا را در زمره بهترین و زیباترین کشورهای جهان قرار داده است.

بالاترین مقام حکومت استرالیا، ملکه انگلستان است و فرماندار کل استرالیا، جانشین ملکه بوده و فرماندار سایر قلمروهای استرالیا، توسط فرماندار کل تعیین می گردد. استرالیا با داشتن وضعیت اقتصادی مناسب و متعاقباً بازار کار پر رونق، سطح رفاه بالا و جاذبه های تفریحی و توریستی فراوان، یکی از مقاصد مهم مهاجرتی است.

کشور استرالیا کجاست؟

استرالیا یکی از قلمروهای هم سود است و استقلال خود را در سال ۱۹۰۱ از بریتانیای کبیر بدست آورده است و در نیمکره جنوبی قرار دارد. پایتخت کشور استرالیا شهر کانبرا می باشد. کانبرا جمعیتی بالغ بر ۳۲۵ هزار نفر دارد. پایتخت در ۳۰۰ کیلومتری جنوب غربی سیدنی و ۶۵۰ کیلومتری شمال شرقی ملبورن است. بدلیل موقعیت جغرافیایی استرالیا، مرز خاکی با هیچ کشوری ندارد و جزیره ای است که از شرق توسط اقیانوس آرام، از جنوب اقیانوس منجمد جنوبی، از غرب اقیانوس هند و از شمال با چندین دریا و خلیج احاطه شده است.

کشور استرالیا کجاست؟

بیشتر نقاط کشور استرالیا چهار فصل را دارند. آب و هوای استرالیا به دلیل وسعت زیاد این قاره در هر نقطه متفاوت و تحت تأثیر جریانات اقیانوسی است، قسمت‌های شمالی قاره دارای آب و هوا کاملا گرمسیری، در جنوب شرق آب و هوا اقیانوسی و نیمه گرمسیری در جنوب غرب آب و هوا مدیترانه ای است.

فرهنگ مردم استرالیا

وجود تنوع فرهنگی در استرالیا بدلیل مهاجرت های گذشته بوده است و این تنوع فرهنگی بر جذابیت این کشور زیبا افزوده است و به متقاضیان مهاجرت استرالیا کمک میکند تا راحت تر به شرایط این کشور عادت کنند. هم زیستی فرهنگ های گوناگون در کشور استرالیا، باعث جذب آداب و رسوم متفاوت از خیلی از کشورها و به خصوص کشورهای آسیایی شده است. نرخ جرم و جنایت در استرالیا بسیار پایین است.

زبان رسمی این کشور انگلیسی است. زبان های دیگری همچون ماندارین، ایتالیایی، عربی و یونانی در این کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

دولت استرالیا اهمیت زیادی به مسائل فرهنگی می دهد از این رو مراکز فرهنگی متعددی در این کشور به چشم می خورد.ساختمان های هنری، سالن های تئاتر و گالری ها ی متعدد نشان از جذابیت فرهنگی این کشور است.
ورزش برای مردم استرالیا دارای اهمیت است و استرالیا همواره در المپیک از کشورهای مدال آور بوده است. در المپیک ۱۹۵۶ ملبورن و ۲۰۰۰ سیدنی ، میزبان بوده است.

اقتصاد استرالیا

استرالیا کشوری ثروتمند با اقتصادی مبتنی بر توان بخش خصوصی است. از لحاظ متوسط ثروت، استرالیا پس از سوئیس ثروتمندترین مردم دنیا را دارد.
واحد پول در استرالیا دلار استرالیا می باشد. استرالیا یکی از اعضای سازمان تجارت جهانی (WTO) است. ضمنا استرالیا عضو سازمان همکاری های اقتصادی آسیا – اقیانوسیه و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است.

اقتصاد استرالیا استرالیا کشوری توسعه یاقته و در زمینه منابع طبیعی بسیار غنی است. صادرات استرالیا در زمینه طلا، محصولات کشاورزی، زغال، پشم، گندم، شکر، گوشت، لبنیات، آلومینیوم، سنگ آهن و گازهای طبیعی و تجهیزات و باربری و حمل و نقل است.

برترین شهرهای استرالیا

برترین شهر استرالیا برای زندگی با توجه به علایق افراد و روش زندگی شان متفاوت است و از لحاظ ایجاد شغل هر شهر به نسبت وسعت و توسعه ،تعداد فرصت های شغلی را ارائه می نماید.

برترین شهرهای استرالیا برای زندگی

برترین شهر ها برای زندگی در استرالیا، آدلاید، بریزبن، کانبرا، هوبارت، ملبورن، پرت و سیدنی می باشند.دلایل برتر بودن این شهرها متفاوت است مثلاً شهر آدلاید از لحاظ کیفیت زندگی در سطح بالایی است و حتی به عنوان پنجاهمین شهر برتر در چند سال متوالی برگزیده شد.شهر بریزبن در استرالیا، شهری ایمن و زیباست که از کیفیت زندگی بالای برخوردار است وآموزش و فرصت های شغلی و تجاری خوبی دارد.

برترین شهرهای استرالیا

شهر هوبارت ارزانتر از دیگر شهرهای بزرگ استرالیاست. شهرهای چون سیدنی و ملبورن بدلیل حضور جمعیت زیادی از دانشجویان بین المللی، پیدا کردن محل زندگی بسیار مشکل است ولی در هوبارت چون از دانشجویان بین المللی کمتری برخوردار است، پیدا کردن محل زندگی و شغل آسانتر است.

شهر ملبورن شهری پویا وپر جنب و جوش است و در آن فعالیت های زیادی صورت می پذیرد . و از لحاظ کیفیت زندگی در لیست بهترین شهرهای جهان قرار دارد.اگر نخواهید در مرکز شهر زندگی کنید، هزینه های مسکن ارزانتری پرداخت خواهید نمود.

برترین شهرهای استرالیا برای زندگی

شهر پرت یا شهر همیشه آفتابی استرالیا ، شهری کوچک وباصفاست که شرایط مطلوبی برای زندگی دارد.
سیدنی از نظر وسعت و اندازه دومین شهر استرالیا است.جذابیت خاصی برای گردشگران دارد. در این شهر به خوبی می توان شرایط عالی زندگی در استرالیا را دید.

برترین شهرهای استرالیا برای کار

رای یافتن شغل مناسب با شرایط و تخصص هرفرد، لازم است که بررسی کنید در کدام شهر درصد موفقیت کاریابی بیشتر است. از جمله شهرهای برتر استرالیا برای کار میتوان به سیدنی، ملبورن، بریزبن، هوبارت، آدلاید اشاره کرد.
بریزبن از لحاظ اشتغال یکی از بهترین شهرهای استرالیا است و فرصت های زیادی در بخش های عمومی و خصوصی دارد.

برترین شهرهای استرالیا برای کار

شهر آدلاید موقعیت های شغلی خوبی در زمینه گردشگری برای دانشجویان دارد و متخصصین حوزه معدن و مخابرات در این شهر به شغل مدنظر خود راحتتر خواهند رسید.
سیدنی اقتصادی ترین و پرجمعیت ترین شهر استرالیا است.

در صورتی که قصد مهاجرت کاری به استرالیا را دارید برای دانستن جزئیات این نوع مهاجرت این مقاله را مطالعه نمایید: کار در استرالیا

روش های مهاجرت به استرالیا

استرالیا با برخورداری از نرخ بیکاری پایین و تلاش در جهت در توسعه بیشتر و رقابت با کشورهای پیشرفته جهان ، سعی دارد فرصت های شغلی زیادی که بوجود آمده است را با حضور متقاضیان مهاجرت به استرالیا تامین نماید.
مهاجرت به استرالیا روشهای مختلفی دارد . یکی از روش های مهاجرت به استرالیا، مهاجرت از طریق بستگان درجه اول است که از حق اقامت دائم استرالیا برخوردار باشندو زمینه های مهاجرت شما به استرالیا را فراهم نمایند.

روش های مهاجرت به استرالیا

روش دیگر مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کاری است که به دو صورت دعوتنامه شغلی و کسب امتیاز لازم براساس شاخصهای همچون سن، تحصیلات، سابقه کاری و… انجام می پذیرد.
روش سوم مهاجرت براساس سرمایه گذاری و کارآفرینی است و دولت استرالیا همواره از افرادی که علاقمند به سرمایه گذاری و کارآفرینی در این کشور هستند، استقبال می نماید.

اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید و درباره انواع روش های مهاجرت به کشور پهناور استرالیا می خواهید اطلاعات کسب کنید این مقاله را از دست ندهید: روش های مهاجرت به استرالیا

تجربه زندگی در استرالیا

برای هر فردی زندگی در کشور زیبای استرالیا می تواند یک تجربه عالی باشد. از آنجائیکه استرالیا طبیعتی بی نظیر با گونه های جانوری و گیاهی متنوع دارد چشم هر بیننده ای را خیره می کند. مهاجرت به استرالیا، استانداردهای عالی زندگی را برای شما فراهم می نماید. مردم استرالیا در مقایسه با کشورهای دیگر، دارای امید به زندگی بالاتر و استرس کمتری هستندکه خود مهمترین وجه مثبت این کشور است و زندگی توآم با آرامش و رفاه ضمنی برایتان فراهم می نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه زندگی در استرالیا مطالعه این مقاله را برای شما ضروری می دانیم: زندگی در استرالیا

تجربه زندگی در استرالیا

افرادی که در این کشور زندگی کرده اند علاوه بر آب و هوا از سطح بالای رفاه در زندگی، آرامش و شرایط عالی اقتصادی اعلام رضایت می نمایند و چون استرالیا کشوری چند ملیتی است از لحاظ نژاد و مذهب محدودیتی ندارد. مطلبی که اکثر مهاجرین به استرالیا از آن به عنوان نقطه مثبت یاد می کنند، حضور افراد از ملیت های گوناگون بدلیل مهاجرت گسترده است که با این شرایط کسی احساس مهاجر و بیگانه بودن ندارد چون اکثر ساکنین استرالیا، یا دارای پیشینه ای از کشوری غیر استرالیایی هستند یا محل تولدشان خارج از استرالیا است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا