بهترین روش های مهاجرت به استرالیا

خانه » مهاجرت » بهترین روش های مهاجرت به استرالیا
مهاجرت به استرالیا

شرایط مهاجرت به استرالیا

Australian Immigration Conditions  

از مهاجرت به استرالیا می توان به عنوان یکی از بهترین فرصت ها برای زندگی و تحصیل افراد نام برد. به جرات می توان بیان داشت که همه افراد حتی به شکل گذرا به مهاجرت به این کشور فکر کرده اند.

استرالیا طی سالیان زیادی به عنوان کشوری مهاجر پذیر و دارای امکانات عالی در میان سایر کشور ها مطرح بوده است. تعداد فزاینده مهاجران از کشور های مختلف یه استرالیا خود بیانگر همین موضوع می باشد.

در ادامه، گروه تحریریه آریانا اپلای به بیان اطلاعاتی جذاب و کاربردی در زمینه شرایط مهاجرت به استرالیا می پردازد. بدیهی است که با در اختیار داشتن اطلاعات هر چه بیشتر، افق پیش روی شما روشن تر ترسیم شده و تصمیم منطقی تری اتخاذ خواهید نمود.

تاریخچه و فلسفه مهاجرت به استرالیا

پیش از قرن هفدهم ساکنان استرالیا را تنها بومی های این سرزمین تشکیل می دادند. کشف طلا در این قاره که پس از تبعید مجرمان و متهمان از بریتانیای کبیر به این کشور صورت پذیرفت منجر به ورود مهاجران زیادی به این کشور شد.
اما، سیاست های کنونی این کشور، که تا حد زیادی متاثر از اتفاقات پس جنگ جهانی دوم می باشد، نیز نقش بسزایی در جذب مهاجرین از اقصی نقاط دنیا ایفا کرده است.

تاریخچه و فلسفه مهاجرت به استرالیا

در راس این سیاست ها، افزایش جمعیت مطرح شده، به طوری که جمعیت مهاجرین این کشور از ۶۸ هزار نفر در سال ۱۹۹۹ به حدود ۱۹۰ هزار مهاجر در سال ۲۰۱۲ رسیده است. این آمار در سال ۲۰۱۶ به حدود ۲۳ میلیون مهاجر رسیده که بیش از ۲۵ درصد جمعیت این کشور را پوشش می دهد.

روش های مهاجرت به استرالیا

هنگامی که صحبت از مهاجرت به استرالیا به میان بیاید، در نگاه نخست چهار روش اصلی به چشم می خورد. در ادامه به معرفی شرایط مهاجرت به استرالیا خواهیم پرداخت.

مهاجرت فامیلی

در صورت برخورداری یکی از اقوام درجه یک شما از اقامت دائم یا شهروندی استرالیا، این روش نوید بخش است. منظور از اقوام درجه یک همسر، فرزند و والدین می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این روش مهاجرتی می توانید به مطلب مرتبط با عنوان مهاجرت فامیلی به استرالیا مراجعه نمایید.

مهاجرت کاری و نیروی متخصص

شمار زیاد متقاضیان کار در استرالیا باعث شده تا اداره مهاجرت این کشور روش های گوناگونی را برای اقامت دائم و موقت افراد واجد شرایط ارائه نماید. این روش ها به دو شاخه کلی نیروی متخصص و دعوت نامه شغلی تقسیم بندی می شوند.

مهاجرت نیروی متخصص

شاخه نخست سیستم امتیاز بندی نیروی متخصص می باشد. فاکتور هایی مانند سن، شغل کنونی و سابقه کاری، مدرک تحصیلی، دانش و مدرک زبان انگلیسی و از این دست متقاضیان را در نگاه اداره مهاجرت استرالیا واجد شرایط اخذ اقامت این کشور می نمایند.

هر کدام از این فاکتور ها دارای وزنی مشخص بوده که ممکن است با توجه به شرایط این کشور در برهه های مختلف، تغییر نماید. یکی از مزایای این روش اخذ اقامت دائم یا PR استرالیا بوده که در ادامه بیشتر بدان خواهیم پرداخت.

اقدام جهت مهاجرت به استرالیا از طریق دعوت نامه شغلی به عنوان شاخه دوم این روش مهاجرتی به شمار می رود. طی سالهای اخیر، مهاجرت به کشور استرالیا از این دو طریق بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به این دو روش طلایی مهاجرت به استرالیا می توانید مقاله تخصصی در این حوزه را از همین وب سایت مطالعه نمایید.

مهاجرت تجاری و سرمایه گذاری

افزایش میزان کارآفرینی، که به مثابه کاهش تعداد بیکاران تلقی شده ، همیشه در کانون توجه دولت های بزرگی مانند دولت استرالیا بوده است. این کشور با توجه به شرایط و مدارک مورد نیاز، آغوش خود را به روی مهاجرین مختلف با سرمایه کافی گشوده است.

با مطالعه مقاله تخصصی مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری در وب سایت آریانا اپلای اطلاعات دقیق تری دراین حوزه کسب خواهید کرد: مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

از ازدواج در استرالیا می توان به عنوان یکی سریع ترین روش های مهاجرتی نام برد. به منظور احراز شرایط این نوع مهاجرت، متقاضیان بایستی قوانین استرالیا در خصوص ازدواج را رعایت نمایند.

مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

به عنوان مثال، سن بالای ۱۸ سال و انجام پروسه ازدواج همراه با رضایت طرفین از جمله مهمترین فاکتورها به شمار می روند. طی سالهای اخیر، افرادی از این طریق به استرالیا مهاجرت کرده ولی پس از رسیدن به آن کشور و دستیابی به شرایط مناسب ازدواج خود را باطل نموده اند.

به همین روی و به منظور اطمینان از واقعی بودن این ازدواج، اداره مهاجرت استرالیا پس از انجام بررسی های لازم به فرد متقاضی اقامت موقت ۲ ساله اعطا می کند. با اتمام زمان این اقامت، فرد متقاضی قادر به درخواست اقامت دائم استرالیا خواهد بود.

مهاجرت تحصیلی استرالیا

در میان کشور های دنیا، استرالیا به عنوان یک کشور انگلیسی زبان ارائه دهنده خدمات آموزشی با کیفیت عالی می درخشد. این امر منجر به اقدام سالیانه عده چشم گیری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور شده است.

مهجرت تحصیلی استرالیا

لازم به ذکر است که نام تعداد کثیری از دانشگاه های استرالیا در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا به چشم می خورد. برترین دانشگاه های استرالیا برای مهاجرت تحصیلی از دیدگاه وب سایت معتبر رتبه بندی QS به شرح زیر هستند.

  1. Australian National University
  2. The University of Melbourne
  3. The University of Sydney
  4. University of New South Wales
  5. The University of Queensland
  6. Monash University
  7. University of Western Australia

مقاطع تحصیلی مختلفی نیز از آمادگی تا دکتری وجود داشته که هر یک الزامات و شرایط خود را از مهاجران تحصیلی طلب می نمایند. شرایط سنی، سوابق تحصیلی، دانش یا مدرک زبان انگلیسی با توجه به مقطع مورد نظر و یا میزان بودجه در زمره فاکتورهای اصلی مهاجرت تحصیلی قرار می گیرند.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله تخصصی گروه تحریریه آریانا اپلای با عنوان تحصیل در استرالیا رجوع کرده و اطلاعات مفصلی کسب نمایید: تحصیل در استرالیا

مهاجرت پزشکان به استرالیا

به منظور اخذ ویزای کاری پزشکان استرالیا، این دسته از متقاضیان بایستی با توجه به شرایطی مانند امتیاز و دانش مطلوب در زبان انگلیسی برای فرآیند ارزشیابی و سپری کردن مراحل مربوط به آن اقدام نمایند.

مهاجرت پزشکان به استرالیا

در راستای مهاجرت تحصیلی پزشکان به استرالیا نیز لازم به ذکر است که این دسته از متقاضیان بایستی حد نصاب امتیاز قبولی را در آزمون هایی که توسط کشور استرالیا برگزار می شود، کسب نمایند.

مهاجرت به استرالیا از طریق بازنشستگی

کشور استرالیا برای سپری کردن دوران بازنشستگی افراد بیش از ۵۵ سال و دارای تمکن مالی مناسب، مقصدی بسیار ایده آل می باشد. مواردی مانند سرمایه گذاری در استرالیا و وابستگی به همسر نیز در این نوع ویزا و تمدید اقامت آن دخیل می باشند.

بهترین روش مهاجرت به استرالیا

هنگامی که صحبت از بهترین روشی مهاجرتی کشور استرالیا به میان می آید، یقینا نمیتوان از مهاجرت کاری به شکل نیروی کار متخصص یا Skilled Worker چشم پوشی نمود. این ویزا بر اساس تخصص ها، مهارت ها و توانایی های افراد متقاضی به ایشان اعطا می گردد.

با مراجعه به قسمت محاسبه امتیاز در وب سایت آریانا پارس می توانید در قالب نیروهای متخصص استرالیا امتیاز خود را برای احراز شرایط مهاجرت به استرالیا به شکل آنلاین و رایگان محاسبه نمایید. یقینا اصلی ترین مزیت این کلاس ویزای استرالیا دریافت اقامت دائم یا PR استرالیا است.

سایر روش های مهاجرتی استرالیا

علاوه بر موارد فوق الذکر، روش هایی نظیر استعداد های ویژه و نخبگان و یا پناهندگی نیز برای مهاجرت به استرالیا مطرح می شوند.  جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استعداد یابی و بستر مهاجرتی آن در استرالیا می توانید با مشاورین مجرب گروه آریانا اپلای تماس حاصل نمایید.

روش های مهاجرت به استرالیا

قوانین مهاجرتی استرالیا

یکی از قوانینی که کشور استرالیا را از سایر مقاصد مهاجرتی متمایز می سازد، شانس یک باره اقدام برای اخذ ویزا می باشد. این بدان معنی است که در صورت عدم موفقیت در پروسه مهاجرتی به استرالیا ، دیگر حق اقدام مجدد برای همان کیس یا پرونده ای از این دست را نخواهید داشت.

مواردی از قبیل عدم اعلام شغلی بخصوص و یا افزایش سن فرد متقاضی در این قسمت بسیار برجسته می نمایند. به عنوان مثال، با توجه به افزایش سن شهروندان استرالیایی ، دولت این کشور هنگام بررسی پرونده های گوناگون فاکتور سن تاثیر گذار است.

کشور استرالیا سالانه بیش از ۱۹۰ هزار نفر را از انواع پرونده های مهاجرتی جذب می نماید. البته این میزان بدون احتساب روش های بشر دوستانه مانند پناهدگی بیان شده است.

مزایای مهاجرت به استرالیا

فرهنگ و اقتصاد

استرالیا سرزمینی با تنوع اجتماعی تحسین برانگیزی است. مواردی نظیر توسعه پولی خوب به شکل سالیانه استرالیا را به کشوری ایده آل برای متقاضیان بین المللی بدل کرده است. از آنجایی که اکثریت مردم استرالیا خود از طرق مختلف مهاجرتی به این کشور ورود پیدا کرده اند، میزان پذیرش مهاجرین نیز در میان مردم بسیار بالاست.

فرهنگ و اقتصاد استرالیا

اگر چه فرآیند وفق فرهنگی ممکن است اندکی زمان بر به نظر برسد، ولی به علت فوق، این کشور از جامعه ای فرا فرهنگی منتفع گشته که بستری عالی برای مهاجرینی با سوابق فرهنگی و رسومات گوناگون به شمار می رود.  برای بسیاری از افراد مهاجرت به استرالیا مساوی با به حقیقت پیوستن آرزوهای شان می باشد.

شرایط مناسب اقتصادی استرالیا یکی دیگر از فاکتور های جذاب برای مهاجرین به حساب می آید. می توان ادعا نمود که حداقل درآمد در شهر های بزرگ استرالیا نیز مبلغ قابل توجهی است. مبلغ درآمد متوسط شما در استرالیا به جرات بیشتر از میزانی است که در کشور خود کسب می نمودید.

استاندارد و طبیعت

استاندارهای زندگی در استرالیا به طرزی باور نکردنی بالا می باشند.این کشور توسعه یافته تحصیلات عالی، امکانات درمانی بسیار مناسب و قوانین دولتی خوب را در صدر مزایای مهاجرتی اش قرار می دهد. آب و هوا و طبیعت مطلوب نیز یکی دیگر فاکتورهای موثر در جذابیت این کشور می باشد.

 معایب مهاجرت به استرالیا

هنگام بررسی مزایای کشور استرالیا، به منظور ایجاد توانایی در اتخاذ تصمیمی مناسب، بایستی نکاتی که ممکن است در نظر برخی افراد منفی به نظر برسند را نیز مد نظر قرار دهیم .

هزینه ملک در استرالیا

یکی از این نکات، افزایش هزینه های مسکن در این کشور می باشد. اگر قصد خرید ملک در این کشور را دارید، به احتمال زیادی بایستی با بخش عظیمی از پس اندازتان خداحافظی نمایید. مسکن در استرالیا یکی از قابل توجه ترین موارد اقتصادی در دنیا به حساب می آید. پس از دوران بحران اقتصادی در سال ۲۰۰۸ ، قیمت ملک در شهرهایی مانند سیدنی و ملبورن سر به فلک گذاشته اند.

هزینه ملک در استرالیا

تامین هزینه با استاندارد بالا

هنگامی که صحبت از استاندارد های بالای زندگی در استرالیا صحبت می کنیم، بایستی از روی دوم این سکه نیز آگاه باشیم. به عبارت دیگر تامین هزینه های زندگی در استرالیا امری نسبتا دشوار تلقی می شود.

به عنوان مثال ممکن است هزینه غذا در استرالیا بسیار بیشتر از کشورتان باشد. موضوع درمان در بخش خصوصی نیز یکی از نکاتی است که بایستی در کانون توجه مهاجران قرار گیرد. البته، شایان ذکر است که افرادی که قصد مهاجرت به اسرالیا را دارند با برنامه ریزی مالی وارد این کشور شده و بایستی در رابطه با این نکات اندیشیده باشند.

زبان انگلیسی

اگرچه کشور استرالیا بستری فرا ملیتی را برای مهاجرین فراهم کرده، ولی مهاجرین بایستی برای موفیت در این کشور به زبان انگلیسی مسلط باشند. مانع زبان انگلیسی نه تنها در مهاجرت به استرالیا بلکه برای بسیاری از دیگر کشور ها نیز کاملا قابل لمس می باشد.

حمل و نقل در استرالیا

حمل و نقل عمومی استرالیا نیز یکی از مواردی است که اگرجه در نگاه اول ناچیز به نظر می رسد ولی مهاجران از بدو ورود به این کشور با این سیستم سر و کار دارند. سفرهای بین ایالتی در استرالیا منجر به صرف هزینه و یا زمان نسبتا زیادی می باشند.

حمل و نقل در استرالیا

مثلا سفر زمینی بین ملبورن و سیدنی طی روش کم هزینه زمینی حدود ۱۰ ساعت به طول می انجامد. این در حالی است که در صورت سفر با هواپیما این زمان به ۱ ساعت تقلیل یافته ولی در قبال آن متحمل هزینه بسیار بیشتری خواهید شد.

شانس دریافت اقامت استرالیا در سال ۲۰۲۰

شایان ذکر است که مواردی مانند لیست  مشاغل مورد نیاز برای دریافت ویزاهایی مانند ساب کلاس ۱۸۹ در بازه های مختلفی دستخوش تغییر می شوند. اما با توجه به سیاست های این کشور مبنی بر جذب مهاجران با طیف سنی کمی پایین تر از گذشته، پیش بینی می شود که نرخ ورود به این کشور همچنان در بین ۵ کشور برتر دنیا باقی بماند.

علاقه مندان مهاجرت به استرالیا از طرق مختلف مهاجرتی برای بررسی شرایط موجود و اتخاذ تصمیمی واقع بینانه به عنوان یکی از مهمترین گام های زندگی، می توانند با مشاورین موسسه مهاجرتی آریانا اپلای در ارتباط بوده و از تجارب این عزیزان بهره مند شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا