آخرین شرایط اخذ ویزای توریستی استرالیا

خانه » ویزای توریستی » آخرین شرایط اخذ ویزای توریستی استرالیا
ویزای توریستی استرالیا

شرایط ویزای توریستی استرالیا

Australian tourist visa requirements

استرالیا بدون شک قاره ی رویایی و زیبا ست که در نیمکره جنوبی زمین واقع شده است. این کشور با جاذبه های گردشگری و تنوع زیست محیطی منحصر به فردی که دارد همواره میزبان بسیاری از گردشگران خارجی از تمام دنیا بوده است.

ویزای توریستی استرالیا از میان ویزاهای صادره از این کشور جزو پر درخواست ترین بوده و برای مدت ۶ ماه، ۹ماه یا ۱۲ ماه صادر می شود. متقاضیان ویزای توریستی استرالیا بایستی سابقه سفر خارجی داشته باشند و البته الزامی به ویزای شینگن نیست و هر مسافرت خارجی مورد تأیید است.

انواع ویزای توریستی استرالیا

افرادی که قصد مسافرت به استرالیا برای تفریح یا ملاقات اقوام درجه اول خود را دارند ویزای توریستی استرالیا بهترین گزینه پیش روی آنهاست. متقاضیان ویزای توریستی استرالیا می توانند با توجه به هدف سفر خود به این کشور مدارک مورد نیاز را جهت صدور ویزای توریستی استرالیا ارئه نمایند.

دریافت ویزای توریستی استرالیا دارای دو نوع سینگل یا یک بار ورود و مولتی یا چندبار ورود است ولی برای متقاضیان ایرانی به دلیل سخت گیریهای سالهای اخیر معمولا فقط به صورت سینگل یا یک بار ورود صادر می شود.

درخواست های ویزای توریستی استرالیا عموما به صورت آنلاین بوده و نیازی به مراجعه مستقیم نیست. هزینه درخواست ویزای توریستی استرالیا از خارج از خاک استرالیا ۲۵۰ دلار و مدت زمان رسیدگی به درخواست حدود یک ماه خواهد بود.

انواع ویزای توریستی استرالیا عبارتند از:

  • بازدید از افراد خانواده
  • شرکت در همایش یا سمینار
  • گردشگری
  • کاری و تجاری
  • اخذ ویزای توریستی

در صورتیکه خانواده، اقوام و یا دوستان شما در استرالیا اقامت دارند و شما قصد دیدار آنها را دارید می توانید با دریافت دعوتنامه از فامیل یا دوستان و ارائه آن به سفارت بصورت آنلاین برای دریافت ویزای توریستی استرالیا اقدام نمایید.

ویزای توریستی استرالیا

در صورت داشتن دعوتنامه شانس پذیرش ویزای توریستی استرالیا بسیار بالا می رود. در دعوتنامه مذکور فرد دعوت کننده محل اقامت شما در مدت زمان اقامت در استرالیا را مشخص می نماید و بایستی قید نماید که در صورت لزوم از شما حمایت مالی خواهد نمود همچنین لازم است فرد دعوت کننده مبلغ ۵ تا ۱۵ هزار دلار به عنوان امانت نزد دولت استرالیا بگذارد و بعد از بازگشت میهمان به کشورش مبلغ را از دولت پس خواهد گرفت.

ویزاهای توریستی استرالیا معمولا بصورت ۳ ماهه، ۶ ماهه و ۱۲ ماهه صادر می شوند. از طریق این ویزا به هیچ وجه اجازه کار ندارید و فقط به مدت سه ماه می توانید در صورت علاقه مندی تحصیل نمائید.

اخذ ویزای توریستی، شرکت در همایش یا سمینار

کشور استرالیا بواسطه پیشرفت های که در حوزه علمی و اقتصادی داشته هر ساله سمینارها و کنفرانس های متنوعی با موضوع تکنولوژی، الکترونیک و… برگزار می نمایند و افراد زیادی متقاضی شرکت در این سمینارها هستند تا سطح علمی و تخصصی خود را ارتقاء دهند.

متقاضیان شرکت در این همایش ها بایستی از طریق دعوت نامه سازمان یا موسسه برگزار کننده برای اخذ ویزای توریستی استرالیا اقدام نمایند. مدت اعتباراین ویزاها بصورت ۳ماه، ۶ ماه یا۱۲ ماه می باشد.

اخذ ویزای توریستی استرالیا، گردشگری

استرالیا با طبیعت زیبا و تنوع زیست محیطی که دارد همواره مقصد گردشگران زیادی بوده و طی سالهای اخیر صنعت گردشگری در این کشور پیشرفت و رشد قابل توجه ای داشته و هرساله گردشگران خارجی زیادی از طریق ویزای توریستی استرالیا از این کشور زیبا دیدن می کنند. اعتبار این ویزا برای ۳ الی ۱۲ ماه می باشد.

اخذ ویزای توریستی، کار و تجاری

کشور استرالیا بدلیل برخورداری از وضعیت اقتصادی قوی همواره مقصد بسیاری از مهاجرین خارجی بوده است. سیاست گذاری درست اقتصادی و مالی زمینه های پیشرفت اقتصادی و صنعتی استرالیا را بخوبی فراهم آورده است و حتی بحران های سخت اقتصادی که دامن گیر کشورهای زیادی شد، در استرالیا نتوانست خللی ایجاد نماید.

از این رو افراد زیادی برای بررسی وضعیت کسب و کار در استرالیا یا انعقاد قرارادادهای تجاری و موارد مشابه از طریق ویزای توریستی استرالیا مسافرت می نمایند.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای استرالیا

متقاضیان دریافت ویزای توریستی استرالیا جهت اخذ ویزا بایستی مدارک معتبری را ارائه نمایند. در صورت داشتن دعوت نامه، بایستی ضمیمه مدارک کرده و در این صورت از شانس بالاتری برای اخذ ویزای توریستی استرالیا برخوردار خواهید بود دعوت نامه اگر از سمت بستگان درجه اول باشد از اعتبار بیشتری برخوردار است همچنین باید توجه داشته باشید که مدارک و شواهدی ارائه نمائید که نشان دهنده نیت شما برای بازگشت به کشور است و در واقع سفارت را قانع نمائید که شما به هیچ وجه قصد ماندن در استرالیا را ندارید و بعد از مدت زمان قانونی به کشور باز می گردید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی استرالیا به شرح زیر می باشد و لازم به ذکر است که کلیه مدارک بایستی ترجمه شده و مهر دادگستری و امور خارجه را داشته باشند.

  • مدارک شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و کارت پایان خدمت)
  • پاسپورت فعلی با ۶ ماه اعتبار و پاسپورت قبلی برای بررسی سوابق سفر
  • وضعیت تاهل
  • ارائه گواهی اشتغال به کار یا اشتغال به تحصیل
  • سند مالکیت (یه نام فرد متقاضی)
  • ۲ قطعه عکس ۴٫۳
  • گردش حساب بانکی ۳ ماهه و تمکن مالی
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • ارائه مدارک اقامتی (واچر هتل)

مراحل درخواست ویزای توریستی استرالیا

تمام مراحل درخواست ویزای توریستی استرالیا به صورت آنلاین بوده و هیچ نیازی به مراجعه حضوری شما به سفارت استرالیا نیست. با مراجعه به سایت رسمی سفارت استرالیا یک حساب کاربری ایجاد نموده و بعد از تکمیل فرم مربوطه و پرداخت هزینه صدور ویزا، سایر مدارک را که بصورت ترجمه و اسکن شده آماده نموده اید را آپلود می نمائید. در ضمن برای دریافت ویزای توریستی استرالیا مصاحبه و انگشت نگاری هم ندارد.

هزینه های ویزای توریستی استرالیا

هزینه ویزای توریستی استرالیا به مبلغ ۱۴۵ دلار استرالیا برای هر نفر بوده و در صورت ریجکت شدن پرونده توسط سفارت، این مبلغ به هیچ وجه برگشت داده نخواهد شد.

هزینه های ویزای توریستی استرالیا

البته علاوه بر هزینه صدور ویزای توریستی استرالیا هزینه های دیگری دارید که برای هر سفری اجتناب ناپذیر هستند هزینه های همچون هزینه سفر هوایی، هزینه اقامت و هزینه غذا. سعی نمائید با برنامه ریزی دقیق مالی، هزینه های اضافه را کاهش دهید و همه این هزینه ها ارتباط مستقیم با زمان سفر، شیوه حمل و نقل، محل اقامت و … دارد.

هزینه سفر هوایی و خرید بلیط

برای خیلی از افراد قیمت بلیط هواپیما در زمان خرید مهم است. قیمت های بلیط ایرلاین ها با توجه به کلاس پروازی و زمان سفر متفاوتند. ایرلاین ها سه کلاس پروازی، فرست کلاس، بیزنس کلاس، اکونومیک ارائه می نمایند که فرست کلاس گرانترین و اکونومیک ارزانترین کلاس پروازی هستند. هم اکنون ارزانترین بلیط رفت و برگشت به استرالیا حدود ۱۰۰۰ دلار و گرانترین بلیط ۳۷۰۰ دلار می باشد.

هزینه اقامت در استرالیا

هر ساله توریست های زیادی برای بازدید از جاذبه های گردشگری استرالیا راهی این کشور می شوند و در هاستل ها یا هتل های متعددی که با رقابت بسیار در استرالیا فعالند، ساکن می گردند. به طور میانگین هزینه اقامت یک شب در هتل های استرالیا به شرح ذیل می باشد:

  • هتل های ۳ ستاره از ۶۰ دلار به بالا
  • هتل های ۴ ستاره از ۹۰ دلار به بالا
  • هتل های ۵ ستاره از ۱۳۰ دلار به بالا

هزینه غذا

هزینه هر وعده غذایی با توجه به نوع و محل سرویس دهی متفاوت است مطمئنا هزینه صرف غذا در کافه ها پائین تر از رستورانهای مجلل کشور استرالیا خواهد بود به عنوان نمونه هزینه صرف یک وعده غذایی در یک کافه حداقل ۸ دلار و در رستوران حداقل ۱۸ دلار و حداکثر حدود ۱۵۰ دلار خواهد بود.

مدت زمان بررسی درخواست

از آنجائیکه سفارت استرالیا در تهران کلیه درخواستهای ویزای توریستی استرالیا را بصورت الکترونیکی می پذیرد لذا مدت زمان انتظار را کاهش داده و نهایتا تا یک ماه بعد از درخواست، پرونده رسیدگی شده و جواب درخواست به اطلاع متقاضی ویزا خواهد رسید.

بهترین شهرهای توریستی استرالیا

کشور استرالیا از شش ایالت و دو قلمرو تشکیل شده است که هر کدام جاذبه های گردشگری مختص به خود را دارند و در دهه های اخیر بطور فزاینده ای مورد توجه گردشگران خارجی قرار گرفته اند.

شهرهای استرالیا از لحاظ صنعت، اقتصاد و گردشگری با هم متفاوتند و جمعیت هر شهر هم تحت تأثیر همین عوامل بوده و در شهرهای که قطب کاری یا تحصیلی هستند جمعیت بیشتری متمرکز می باشند. مشهورترین شهرهای استرالیا، کانبرا، سیدنی و آدلاید هستند.

کانبرا

کانبرا پایتخت کشور استرالیاست و از لحاظ جمعیتی با داشتن جمعیت بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر، هشتمین شهر پرجمعیت استرالیا می باشد نرخ بیکاری در این شهر نسبت به شهرهای دیگر استرالیا پائین تر بوده و بیشتر ساکنین این شهر در کارهای دولتی و اداری مشغول به کار هستند. کانبرا دارای جاذبه های فرهنگی، تفریحی بسیاری همچون موزه جنگ استرالیا، سالن های تئاتر، نگارخانه ملی، ضرابخانه سلطنتی استرالیا، پارکهای حیات وحش، آکواریوم ملی و … می باشد که سالانه گردشگران داخلی و خارجی فراوانی را برای بازدید از این شهر زیبا جذب می نماید.

سیدنی

سیدنی بزرگترین و کهن ترین شهر استرالیا و نماد کشور استرالیا محسوب می گردد. سیدنی بخاطر زیبایی وصف ناپذیر، امکانات فوق العاده موجود و جاذبه های دیدنی متنوع همواره جزو برترین شهرهای جهان شناخته می شود. جمعیت این شهر بالغ بر ۵ میلیون نفر بوده و از این رو پرجمعیت ترین شهر استرالیا است.

ویزای توریستی استرالیا

از جمله دیدنی های معروف این شهر خانه اپرای سیدنی است که سنبل استرالیا محسوب می گردد و با فعالیت بیش از نیم قرن، سالانه میلیون ها نفر بازدیدکننده را جذب می نماید. سواحل زیبای سیدنی برای افراد علاقه مند به قدم زدن در ساحل زیبا و آرام وعدگاه بهشتی به حساب می آید که درکنار آن از امکانات تفریحی ورزشی آبی هم می توانند استفاده نمایند.

شهرت سیدنی علاوه بر داشتن دیدنی های تاریخی و طبیعی بخاطر رستوران های بین المللی است که سالم ترین غذاهای جهان را با روش تهیه ارگانیک و تنوع بسیار در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.

ملبورن

ملبورن پایتخت ایالت ویکتوریا در کشور استرالیاست و با جمعیتی حدود ۴ میلیون نفر دومین شهر پرجمعیت کشور استرالیا است. ملبورن نه تنها در بین شهر های پر جمعیت دنیا دارای بهترین وضعیت اقتصادی بوده و سطح کیفی زندگی مردم بسیار بالاست بلکه در زمینه های تحقیقات علمی، هنر، ورزش، مد، تجارت، گردشگری هم سرآمد است و به عنوان مهمترین شهر فرهنگی استرالیا شناخته می شود.

همچنین در ملبورن به عنوان پایتخت ورزشی دنیا، هر ساله مسابقات ورزشی مهمی همچون مسابقات فرمول یک استرالیا ، تنیس آزاد و ای اف ال گرند فینال و مسابقات بین المللی ورزشی دیگر برگزار می شود. از دیگر جاذبه های گردشگری شهر ملبورن می توان به باغ گیاه شناسی سلطنتی، معبد یادبود ملبورن، باغ وحش ملبورن و مکان های دیدنی دیگر اشاره کرد که سالانه میلیونها توریست را برای بازدید از این مناطق راهی استرالیا می نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های مهاجرتی و تحصیلی با مشاوران ارشد موسسه آریانا پارس در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا