پناهندگی کانادا

خانه » مهاجرت » پناهندگی کانادا

پناهندگی کانادا چگونه است ؟

Canadian Asylum Conditions

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی یکی از مواردی است که سوالات زیادی همانند، آیا روند انجام پناهندگی کانادا به سادگی صورت می پذیرد؟ آیا دولت کانادا نسبت به پناهجویان با رأفت رفتار می نماید؟ استفاده از روش پناهندگی کانادا برای چه کسانی امکان پذیر است؟ را در ذهن افراد به وجود می آورد. در جواب این سئوالات مربوط به پناهندگی کانادا می توان گفت که کشور کانادا به تمامی تعهدات بین المللی مبنی بر حمایت از پناهجویان پایبند بوده و در صورتی که از صحت ادعای فرد پناهجو اطمینان یابد به درخواست کمک آنها احترام می گذارد.

در این مقاله سعی می کنیم کلیه موارد مربوط به شرایط پناهندگی کانادا، مزایا و معایب و دانستنی های این روش را بررسی نمائیم ولی پیش از آن باید یادآور شویم که روش پناهندگی به دلیل غیرقانونی بودن و ایجاد خطرات حتی جانی برای افراد، به هیچ عنوان توصیه نمی شود و خدماتی در این رابطه از طرف موسسه آریانا اپلای ارائه نمی گردد. برای مهاجرت به کانادا می توان از روشهای قانونی و امنی همچون تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و غیره استفاده کرد که به اقامت دائم کانادا هم منتهی می شوند.

پناهندگی کانادا-پناهندگی کانادا چگونه است ؟

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره اقامت کانادا، لطفا این مقاله را مطالعه فرمائید: اقامت کانادا

شرایط پناهندگی در کانادا

طبق کنوانسیون ژنو، افرادی که در کشور خود امنیت جانی نداشته تا جائیکه فرد را مجبور به فرار از کشور و پناه بردن به کشور دیگری نموده، پناهنده عنوان می کنند. این افراد در کشور خود به دلایلی همچون مذهب، نژاد، عقاید سیاسی یا عضویت در یک گروه اجتماعی مورد اذیت و آزار و شکنجه قرار گرفته اند و در صورت مراجعه دوباره به کشور امکان دستگیری و یا حتی مرگ وجود دارد. جنگ نیز می تواند از دلایل پناهندگی باشد که علاوه بر آوارگی، لطمات روحی فراوانی را برای افراد به دنبال دارد چون چیزهای را در طی جنگ و از نزدیک شاهد بوده اند که اصلا قابل تصور نیست.

برطبق کنوانسیون ژنو بایستی به درخواست کمک و پناهندگی این افراد احترام گذاشته و از آنان حمایت گردد. مأموران کانادایی این مسئولیت بین المللی خود را به خوبی انجام داده و تمامی درخواستهای پناهندگی کانادا را با دقت بالا بررسی می نمایند. در صورتی که متقاعد شوند ادعای فرد حقیقت دارد پرونده را به مجمع مهاجرت و پناهندگی کانادا( IRB) ارسال می نمایند. پذیرش یا عدم پذیرش درخواست پناهندگی فرد به تصمیم این مرکز بستگی دارد.

قوانین پناهندگی در کانادا

قوانین پناهندگی در کانادا، با اینکه به تعهدات بین المللی در قبال پناهجویان پایبند بوده ولی بسیار سخت گیرانه است. دولت کانادا در ضمن اینکه باید از صحت ادعای افراد جهت پناهندگی اطمینان یابد بایستی متقاعد شود که امنیت و سلامت مردم کانادا به خطر نمی افتد.

پناهندگی کانادا-قوانین پناهندگی در کانادا

کانادا هر ساله درخواست های پناهندگی زیادی دریافت می نماید که تعداد زیادی از این درخواست ها رد می شود. افرادی که درخواست پناهندگی آنها توسط شورای مهاجرت و پناهندگی کانادا رد شده، حق اعتراض داشته و تا زمان پاسخگویی به اعتراضشان می توانند در کشور بمانند. متقاضیان پناهندگی در کانادا به هیچ وجه اجازه کار ندارند و تنها در صورتی که شش ماه از تاریخ درخواستشان گذشته و هنوز پاسخی نیامده باشد می توانند اجازه کار بگیرند.

کسانی که در کشور کانادا در کمپ ها مستقر هستند، کمک های محدودی از طرف دولت یا سازمانهای حمایتی خصوصی دریافت می کنند و نهایتا به مدت یک سال این حمایتها به پناهجو داده خواهد شد. زمانی که پناهجو بتواند از عهده هزینه های زندگی خود برآید، حمایتها قطع می گردد البته برای برخی از پناهجویان در صورت داشتن شرایط خاص تا سه سال، ارسال این حمایتها ادامه دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره کشور کانادا، لطفا این مقاله را مطالعه فرمائید : کشور کانادا

مراحل درخواست پناهندگی در کانادا

مراحل درخواست پناهندگی کانادا به این صورت است که افراد متقاضی که به کشور کانادا مراجعه کرده اند، درخواست پناهندگی خود به همراه تمامی مدارک شناسایی و مدارک مبتنی بر اثبات ادعا را به اداره مهاجرت کانادا ارائه می نمایند. افسر اداره مهاجرت کانادا بعد از بررسی پرونده و مدارک فرد متقاضی در مورد قابل ارجاع بودن مدارک به نتیجه خواهد رسید در صورتی که صلاحیت مدارک تأیید شود پرونده به مجمع مهاجرت و پناهندگی کانادا فرستاده می شود. در جلسه رسیدگی که برای پرونده فرد و با حضور متقاضی تشکیل می گردد در مورد پناهندگی و واجد شرایط بودن فرد تصمیم گیری می شود.

پناهندگی کانادا - مراحل درخواست پناهندگی در کانادا

درخواست های افرادی که بر طبق نظر افسر اداره مهاجرت، شرایط پناهندگی در کانادا را ندارد به شورای مهاجرت و پناهندگی فرستاده نمی شود. همچنین مدارک کسانی که در گذشته درخواست پناهندگی کانادا داشته اند و رد شده یا افرادی که از طریق ایالات متحده آمریکا و کانادا وارد شده اند یا افرادی که در مسیر رفتن به کانادا در کشوری که امکان پناهندگی داشته توقف داشته اند، صلاحیت ارجاع ندارد. درخواست متقاضیانی هم که قبلا اقدامات مجرمانه داشته و حضورشان در کشور برای امنیت مردم خطرناک باشد بدون شک ارجاع نخواهد شد.

روش های اخذ پناهندگی در کانادا

هر ساله درخواستهای پناهندگی بسیاری در جهان ارائه می گردد و تنها تعداد اندکی از این درخواستها مورد قبول واقع می شود. در کل جهان تعداد نوزده میلیون و پانصد هزار نفر پناهجو وجود دارند که یک دهم از این درخواستهای پناهندگی کانادا توسط دولت کانادا پذیرفته می شود. به طور کلی روشهای اخذ پناهندگی کانادا، از طریق اسپانسر و از طریق کمکهای دولتی است. بر این اساس، پناهجویانی که اسپانسر حمایتی داشته حتی خارج از خاک کانادا می توانند برای پناهندگی درخواست دهند. از این رو تمامی هزینه های مربوط به یک سال زندگی پناهجو در کانادا باید توسط اسپانسر حمایت کننده پرداخت گردد.

افرادی هم که از روش کمکهای دولتی برای پناهندگی کانادا استفاده می نمایند باید بعد از حضور در خاک کانادا درخواست پناهندگی دهند و این روش در دو حالت امکان پذیر است در حالت اول با ورود به خاک کانادا بلافاصله درخواست پناهندگی داده و ظرف پانزده روز مدارک مربوط به ادعای درخواست خود را تحویل نمایند. معمولا این روش برای کسانی که به روش غیر قانونی وارد خاک کانادا شده اند، کاربرد داشته که خود را به مأموران مرزبانی کانادا به عنوان پناهجو معرفی می نمایند. درحالت دوم، افرادی که از طریق قانونی وارد کانادا شده اند پس از استقرار در این کشور، با همراه داشتن تمامی مدارک به اداره مهاجرت کانادا مراجعه و درخواست پناهندگی می دهند و البته در این روش مهلتی برای جمع آوری مدارک در نظر گرفته نشده است.

پناهندگی کانادا-روش های اخذ پناهندگی در کانادا

معایب پناهندگی در کانادا 

خیلی از افرادی که به زندگی در کشورهای دیگر تمایل دارند ولی شرایط لازم برای اقدام از راههای قانونی را در خود نمی بینند، پناهندگی را روش مناسبی می دانند و تصور می کنند از این طریق به راحتی می توانند به اقامت دائم کشور مدنظرشان برسند در حالیکه این باور درستی نیست و همه افرادی که با استفاده از روش پناهندگی مهاجرت می نمایند، جایگاه مناسبی در کشور مقصد نخواهند داشت. در ضمن اخذ اقامت از روش پناهندگی برای افرادی است که طبق قوانین بین المللی واجد شرایط پناهندگی شناخته شوند و تمامی ادعای فرد درخواست دهنده بایستی اثبات گردد و به همین راحتی درخواست همه متقاضیان پذیرفته نمی شود.

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی کانادا خصوصا با ورود غیرقانونی به خاک این کشور، روشی بسیار خطرناک است و فرد را در معرض خطراتی همچون غرق شدن در دریا، سرقت، تجاوز و حتی مرگ قرار می دهد. افرادی که از طریق پناهندگی کانادا اقدام می نمایند ناچارند که مدتهای طولانی در کمپ ها و حتی در صورت همراه داشتن خانواده، جدا از دیگر اعضاء خانواده سپری نمایند. زندگی در این کمپها عوارض روحی و روانی بسیاری را برای افراد به دنبال دارد و همه ی ما بارها اخبار ناراحت کننده مربوط به وضعیت پناهجویان و داستان تأسف بار زندگی خیلی از این افراد و علی الخصوص زنها و کودکان را شنیده ایم.

پناهندگی کانادا - معایب پناهندگی در کانادا 

با اطمینان می توان گفت که روش پناهندگی کانادا روشی نا امن و غیر عقلانی است. این روش برای افرادی هم که از طریق قانونی وارد کانادا می شوند و بعد درخواست پناهندگی می دهند، مشکلات متعددی دارد. از آنجائیکه معمولا بررسی پرونده های پناهندگی کانادا بین ۶ ماه تا ۱ سال طول می کشد، پناهجو در این مدت بدون داشتن اجازه کار، بایستی اجاره مسکن و سایر هزینه های گران زندگی در کانادا را با توجه به حقوق بسیار کمی که دولت کانادا برای پناهجو در نظر می گیرد، پرداخت نماید.

جایگزین نمودن روش های قانونی نسبت به پناهندگی

همانطور که قبلا هم گفته شد مهاجرت از طریق پناهندگی روش مناسبی نیست و عموما توسط افراد شیاد به منظور کلاهبرداری و فریب به مردم پیشنهاد می گردد. افرادی که فقط به منظور کسب درآمد بیشتر، انسانها را درگیر مشکلات و خطرات احتمالی این روش کرده و حتی شانس برگشتن و دیدن دوباره وطن را از آنها سلب می نمایند.

در حال حاضر برخی آژانسها و موسسات غیرقانونی سراب امکان پناهندگی کانادا با اخذ ویزای توریستی را برای افراد زود باور ایجاد می کنند و با اخذ مقادیر گزاف و جعل اسناد و مدارک به افراد این وعده را داده که با گرفتن ویزای توریستی کانادا و حضور در این کشور به راحتی می توانند درخواست پناهندگی کانادا دهند. در حالی که این روش به هیچ وجه امکان پذیر نبوده و در صورتی که کسی از این روش اقدام نماید از طرف پلیس کانادا بازداشت و دادگاهی می گردد. فرد در دادگاه باید برای فریب دادن آفیسر اداره مهاجرت و ادعای برخورداری از شرایط زندگی خوب در وطن پاسخگو باشد و به طور قطع حکم دادگاه دیپورت خواهد بود. برای مهاجرت به کانادا راههای قانونی و امن زیادی وجود دارد که بایستی این روشها را جایگزین پناهندگی نمود. در ادامه مهمترین این روش ها را معرفی می نمائیم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به کانادا، لطفا این مقاله را مطالعه فرمائید : مهاجرت به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا

روش مهاجرت کاری به کانادا روشی مناسب برای جایگزینی با روش پناهندگی کانادا می باشد. افرادی که تمایل به مهاجرت کاری به کانادا دارند می توانند از طریق سیستم اکسپرس انتری کانادا (برنامه ورود سریع )اقدام نمایند. صدور این ویزا براساس سیستم امتیازبندی است که محاسبه امتیاز بر اساس معیارهای همچون سن، مدرک تحصیلی، سابقه کار، مدرک زبان، سابقه کار یا تحصیل در کانادا انجام می شود. مهاجرت از این روش مراحلی داشته که باید به درستی انجام پذیرد.

پناهندگی کانادا-مهاجرت کاری به کانادا

در ابتدا متقاضی درخواست خود را در سیستم اکسپرس انتری ثبت نموده و بعد از بررسی امتیازات توسط سیستم رتبه بندی جامع (CRS)، در صورتیکه امتیاز لازم کسب شده باشد وارد مرحله ای به نام استخر(Pool )می شود. بعد از آن اداره مهاجرت کانادا، از بین متقاضیان اقدام به جذب نیروی کار با امتیازات بالاتر کرده و برای افراد منتخب دعوت نامه ارسال می نماید. افرادی که موفق به دریافت ویزای کار گردند برای اقامت دائم کانادا نیز می توانند اقدام نمایند.

همچنین اعضای خانواده این افراد از ابتدا اجازه دارند که به همراه نفر اصلی وارد کانادا شده و به کار یا تحصیل بپردازند. اطلاعات افرادی که به مرحله استخر رسیده و هنوز دعوتنامه دریافت نکرده اند تا یک سال در سیستم اکسپرس انتری می ماند و بعد از یکسال بایستی دوباره در این سیستم ثبت نام نمایند. کسانی که از روش مهاجرت کاری کانادا استفاده می نمایند هیچکدام از مخاطرات روش پناهندگی کانادا را نخواهند داشت.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره اکسپرس انتری کانادا، لطفا این مقاله را مطالعه فرمائید : اکسپرس انتری کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا جزو آسانترین روشهای مهاجرت به این کشور و روشی ایده ال برای جایگزینی با روش پناهندگی کانادا می باشد. نظام آموزشی کانادا از معتبرترین سیستم های آموزشی جهان است که امکان تحصیل همراه با کیفیت آموزشی عالی را برای دانش آموزان مدارس و دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف فراهم می نماید.

پناهندگی کانادا-مهاجرت تحصیلی به کانادا

البته تحصیل در مقاطع دانشگاهی نیاز به گذراندن پیش نیازهای تحصیلی هر رشته و داشتن مدرک زبان انگلیسی دارد به طوریکه برای مقطع ۴ ساله لیسانس، مدرک آیلتس با نمره ۶ همچنین برای مقطع دوساله فوق لیسانس، مدرک آیلتس با نمره ۶٫۵ و برای مقطع ۳ تا ۵ ساله دکترا مدرک زبان با نمره آیلتس ۷ بایستی ارائه گردد.

متقاضیان تحصیل دانشگاهی در کانادا نباید گپ تحصیلی زیادی داشته باشند و علاوه بر همه این شرایط باید تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های تحصیلی و زندگی را نشان دهند. دارندگان ویزای تحصیلی کانادا می توانند اعضاء خانواده اعم از همسر و فرزندان را به عنوان همراه ببرند و به کار یا تحصیل در این کشور بپردازند. همچنین دارنده ویزای تحصیلی امکان کار به صورت نیمه وقت را داشته و دانشجویان در مقاطع لیسانس ۱۰ ساعت، فوق لیسانس ۲۰ ساعت و دکترا ۳۰ تا ۴۰ ساعت در هفته اجازه کار دارند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شرایط تحصیل در کانادا، لطفا این مقاله را مطالعه فرمائید : تحصیل در کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

همانند اکثر کشورهای دنیا، مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری امکان پذیر است و شرایط امنی برای سرمایه گذاری خارجی در این کشور وجود دارد. این روش جایگزین بسیار مناسبی برای پناهندگی کانادا می باشد. از جمله روشهای سرمایه گذاری در کانادا، سرمایه گذاری در ایالت کبک کانادا، سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی و همچنین سرمایه گذاری از طریق استارت آپ است. دولت های فدرال و استانی کانادا با برنامه های سرمایه گذاری و کارآفرینی، افرادی را که تجربه مدیریتی و کسب وکار موفقی داشته باشند برای کمک به توسعه بیشتراقتصاد کانادا جذب می نمایند.

متقاضی روش سرمایه گذاری در ایالت کبک کانادا، باید سابقه مدیریتی به مدت حداقل دو سال از پنج سال اخیر در زمینه های مختلف داشته باشد به عنوان مثال پزشکان دارای مطب، وکلای دادگستری دارای دفتر وکالت ، صاحبان کسب و کاری که از اتحادیه و اصناف مربوطه پروانه دارند، می توانند از این روش استفاده نمایند. میزان سرمایه مورد نیاز برای این طرح ، مبلغ ۲میلیون دلار کانادا می باشد که این سرمایه علاوه بر پول نقد می تواند دارائی های همچون اسناد ملکی ، اتومبیل و حتی دارایی های همسر فرد متقاضی باشد.

پناهندگی کانادا - مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

نحوه سرمایه گذاری در این روش در دو حالت امکان پذیر است در حالت اول فرد متقاضی مبلغ یک میلیون و دویست هزار دلار کانادا به حساب دولت کانادا واریز نموده و سرمایه خود را بعد از ۵ سال بدون سود دریافت می نماید. در حالت دوم ، پرداخت سود سرمایه به صورت یکجا و به مبلغ ۳۵۰ هزار دلار کانادا است که متقاضی این مبلغ را با دانستن اینکه برگشت داده نمی شود، در اختیار دولت کانادا قرار می دهد و در ازای آن اقامت دائم می گیرد. حالت دوم سرمایه گذاری در ایالت کبک بیشتر مورد توجه افرادی است که به حفظ دارایی های خود برای استفاده در کارهای تجاری تمایل دارند.

استارت آپ روش دیگر سرمایه گذاری درکانادا ویژه افراد خلاق و نوآوری است که ایده و برنامه ی جدیدی داشته باشند و این ایده جدید منجر به متقاعد کردن سرمایه گذار برای سرمایه گذاری روی طرحشان شده باشد. و درآخر در روش سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی، فرد می تواند با ایجاد یک کسب و کار و مدیریت آن در یکی از استان های کانادا به مدت دو سال اقامت دائم کانادا را دریافت کند. در حال حاضر برنامه های کارآفرینی استان های بریتیش کلمبیا، منیتوبا، نواسکوشیا و ساسکاچوان کانادا فعال است.

حداقل مقدار برای کارآفرینی در کانادا ۱۰۰ هزار دلار کانادا است. در تمامی روشهای سرمایه گذاری، فرد سرمایه گذار و اعضای خانواده می توانند اقامت دائم کانادا را کسب نمایند و به تحصیل یا کار در این کشور بپردازند و در آینده هم از مزایای فراوان شهروندی در این کشور بهرمند گردند. روش سرمایه گذاری در کانادا برای جایگزین نمودن با روش پناهندگی کانادا توصیه می گردد و به طور قطع ریسک خیلی کمتری نسبت به روش پر خطر پناهندگی کانادا خواهد داشت.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره روش های سرمایه گذاری در کانادا، لطفا این مقاله را مطالعه فرمائید : سرمایه گذاری در کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج یا همان اسپانسر کردن همسر یکی از روشهای قانونی برای مهاجرت به این کشور و جایگزین مناسبی برای روش پناهندگی کانادا است که در سالهای اخیر متقاضیان زیادی دارد. از آنجایی که دولت کانادا برای خانواده و در کنار هم بودن اعضای خانواده اهمیت زیادی قائل است، رسیدگی به این نوع درخواستها را در اولویت قرار داده و برای این نوع ویزاها سخت گیری کمتری نسبت به روشهای دیگر اعمال می شود.

همسر در قوانین کانادا در دو دسته ی همسر عقدی و قانونی یا شریک زندگی قابل تعریف است و افرادی که در این دو دسته قرار دارند، می توانند برای این نوع ویزا درخواست دهند. از جمله شرایط برای همسر کانادایی که در واقع اسپانسر متقاضی مهاجرت می گردد، داشتن سن بالای هیجده سال، اقامت دائم یا شهروندی کانادا،حضور در کانادا، عدم استفاده از این روش در طی ۵ سال گذشته، داشتن تمکن مالی برای پرداخت هزینه های زندگی همسر به مدت سه سال، عدم سوء پیشینه و نداشتن همسر دیگر می باشد.

پناهندگی کانادا-مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

البته بایستی مدارکی مبنی بر واقعی بودن ازدواج ارائه نموده و اثبات نمایند که به هم علاقمند بوده و با هم زندگی مشترک داشته اند. مدت زمان لازم برای صدور ویزای ازدواج کانادا ۱۲ ماه است و کسانی که موفق به اخذ ویزای ازدواج می شوند بعد دو سال زندگی مشترک و در صورتی که هنوز حاضر به ادامه زندگی باشند می توانند برای اقامت دائم اقدام نمایند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج، لطفا این مقاله را مطالعه فرمائید : مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج 

نتیجه گیری

طبق کنوانسیون ژنو، افرادی که در کشور خود امنیت جانی ندارند و ادامه زندگی عادی برایشان امکان پذیر نیست تا جائیکه فرد را مجبور به فرار از کشور و پناه بردن به کشور دیگری نماید، پناهنده شناخته می شوند. مذهب، نژاد، عقاید سیاسی و عضویت در برخی گروههای اجتماعی می تواند از دلایل اذیت و آزار فرد در کشورش باشد و در صورت مراجعه دوباره به کشور امکان دستگیری و یا حتی مرگ برای فرد وجود دارد.

برطبق کنوانسیون ژنو بایستی باید از این افراد حمایت گردد حتی کسانی که از کشورهای در حال جنگ فرار کرده باشند. دولت کانادا بر طبق تعهدات بین المللی، تمامی درخواستهای پناهندگی کانادا را با دقت بالا بررسی می نمایند. در صورتی که متقاعد شوند ادعای فرد حقیقت دارد پرونده را به مجمع مهاجرت و پناهندگی کانادا( IRB) ارسال می نمایند. پذیرش یا عدم پذیرش درخواست پناهندگی فرد به تصمیم این مرکز بستگی دارد. در صورت رد درخواست ، فرد متقاضی حق اعتراض داشته و تا زمان پاسخگویی می تواند در کانادا بماند.

دولت و موسسات خصوصی حمایتهای را برای پناهجویان در نظر می گیرند که تا یک سال ادامه دارد و در زمانی که خود بتوانند هزینه های زندگی را پرداخت نمایند این حمایتها قطع خواهد شد. در این مقاله به شرایط و خطرات پناهندگی کانادا پرداخته شد و به یقین برکسی پوشیده نیست که روش پناهنگی کانادا خطرات بسیاری داشته و برای مهاجرت به کانادا می توان روشهای قانونی و آسان تری همچون تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و غیره را جایگزین نمود.

موسسه “آریانا اپلای” با داشتن سوابق درخشان در امور مهاجرتی، دارا بودن مجوز کاریابی بین المللی از وزارت کار و مجوز اعزام دانشجو از وزارت علوم، مفتخر است همواره با مشاورین مجرب خویش و بهره مندی از وکلای پایه یک دادگستری در امور مهاجرتی، در کنار عزیزان متقاضی مهاجرت باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا