مهاجرت به انگلستان

خانه » مهاجرت » مهاجرت به انگلستان
مهاجرت به انگلستان

بهترین روش ها و شرایط مهاجرت به انگلستان

The best ways to immigrate to the UK

راه های مختلفی برای مهاجرت به انگلستان وجود دارد که هر یک از افراد با توجه به ضوابط و مدارک لازم برای آن راه مهاجرتی و ویژگی های شخصی و خانوادگی خود، می توانند یکی از آن ها را برای مهاجرت به انگلستان انتخاب نمایند. از جمله این روش ها می توان به مهاجرت تحصیلی به انگلیس، مهاجرت کاری به انگلیس، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به انگلیس، مهاجرت از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت به انگلیس، مهاجرت با ویزای توریستی به انگلیس و مهاجرت از طریق پناهندگی به انگلیس اشاره کرد.

نکته قابل ذکر اینکه دریافت هر کدام از این نوع ویزاهای انگلستان، در کشورهای تحت حکومت پادشاهی انگلیس که عبارت اند از اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی، دارای اعتبار است. در این مطلب قصد داریم با بررسی انواع روش های مهاجرت به انگلستان، جنبه های مختلف هر روش را نیز مورد بررسی قرار داده تا متقاضیان عزیز بتوانند بهترین راه مناسب خود را جهت اقدام تعیین کنند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

مهاجرت به انگلستان

از آنجایی که کشور انگلستان جزو گران ترین کشورهای جهان محسوب می شود، عموما بهترین روش های مهاجرت به انگلستان، کم هزینه ترین آن ها در نظر گرفته می شود. به دلیل اقتصاد پویا و موفق این کشور، بیشتر مهاجران متقاضی ورود به این کشور با عنوان نیروی کار هستند. چرا که نه تنها هزینه ای در بر نداشته بلکه منجر به درآمد هم می گردد اما یافتن پیشنهاد شغلی (Job Offer) و دریافت دعوت نامه کاری در این کشور مشکل است. پس از آن می توان روش مهاجرت به وسیله ازدواج را به عنوان یکی از راحت ترین راه های مهاجرت به انگلستان نام برد.

مهاجرت تحصیلی روش دیگری است که شدنی تر، راحت تر و سریع تر منجر به دریافت ویزای انگلیس می شود. در نهایت اگر فردی از تمکن مالی خوب و سوابق مدیریتی و اقتصادی ارزشمندی برخوردار باشد، می تواند از روش مهاجرت سرمایه گذاری در انگلستان استفاده کند. در نهایت همان طور که مشاهده می شود، روش های مهاجرت به انگلستان متنوع بوده و افراد مختلف بر اساس ویژگی های شخصی و خانوادگی و شرایط خود می توانند یکی از آن ها را انتخاب نمایند. شرایط مهاجرت به انگلستان نیز بر اساس روش انتخابی متفاوت بوده و افراد می بایست مدارک و ویژگی های مورد نظر آن روش را ارائه نمایند. در ادامه به صورت دقیق تر شرایط انواع روش های مهاجرت به انگلستان را مورد بررسی قرار می دهیم.

چرا مهاجرت به انگلستان

مهاجرت به انگلستان و سایر کشورهای انگلیسی زبان داوطلبان زیادی در سراسر دنیا دارد. به خاطر وجود دانشگاه های معتبر و نظام آموزشی با کیفیت، شرایط اقتصادی خوب و فرصت های شغلی فراوان، بسیاری افراد به دنبال راهی برای حضور در انگلیس و مهاجرت به انگلستان هستند. در سال ۱۹۴۵ موضوع مهاجرت به انگلستان به صورت ویژه شروع شده، به طوری که در دهه اول قرن بیست و یکم نزدیک به ۷۰% از نرخ رشد جمعیت انگلیس به واسطه ازدواج شهروندان این کشور با مهاجرین روی داده است.

مهاجرت به انگلستان

بنابراین می توان نتیجه گرفت کشور انگلیس جزو کشورهای مهاجرپذیر دنیا محسوب شده، هر چند در سال های اخیر روش های مهاجرت به انگلستان به صورت جزئی تر زیر نظر قرار گرفته و متقاضیان باید از شرایط ویژه ای برای مهاجرت به این کشور برخوردار باشند. اعتبار کشور انگلیس از نظر سیاسی، اقتصادی و میزان رفاه اجتماعی در دنیا بسیار بالا بوده و اغلب افراد به خصوص از کشورهای در حال توسعه به دنبال یافتن راهی برای مهاجرت به انگلستان هستند.

آشنایی با انگلستان

کشور انگلستان (به انگلیسی: England) یکی از چهار کشور پادشاهی بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی محسوب شده و در واقع مهمترین بخش آن است. این کشور از سمت غرب با ولز و از شمال با اسکاتلند همسایه بوده و مرز مشترک داشته و نیمه جنوبی جزیره بریتانیای کیبر را در بر می گیرد. انگلستان از شمال غربی توسط دریای ایرلند، از جنوب غربی به وسیله دریای سلتی و از شرق نیز با دریای شمال احاطه شده است. از قسمت جنوبی نیز کانال مانش این کشور را از قاره اروپا و کشور فرانسه مجزا می کند.

مهاجرت به انگلستان

انگلستان از بیش از صد جزیره بزرگ و کوچک برخوردار است که از مهمترین آن ها جزیره وایت و جزیره من هستند. شهر لندن مرکز پادشاهی بریتانیا و پایتخت کشور انگلیس بوده که رود تایمز، مهمترین و پرآب ترین رود انگلستان از میان این شهر گذشته و وارد دریای شمال می شود. این کشور دارای مساحت تقریبی ۱۳۰ هزار کیلومتر مربع بوده و جمعیت آن حدود ۵۵ میلیون نفر برآورد می گردد.

در حالی که از نظر وسعت انگلیس در رده هشتادم بزرگترین کشورهای دنیا قرار گرفته، از منظر اقتصادی رتبه پنجمین اقتصادهای بزرگ جهان را به خود اختصاص داده است. با اینکه انگلستان اولین عضو از کشورهای اتحادیه اروپا بوده، در سال ۲۰۱۹ از این اتحادیه جدا شد. میزان تولید ناخالص داخلی این کشور نزدیک به ۸/۲ تریلیون دلار در سال گزارش شده و به خاطر منابع نفتی دریای شمال، با ۱۸ میلیارد دلار صادرات نفتی، در میان تولدیکنندگان مهم نفت دنیا در رتبه بیست و یکم قرار گرفته است.

در میان مهمترین صنایع در اقتصاد انگلستان می توان صنعت آهن آلات و فولاد، وسایل مهندسی، منسوجات و کشاورزی را نام برد. اما مهمترین بخش اقتصادی انگلستان با میزان ۷۸% مشارکت در اقتصاد، بخش خدمات می باشد. پس ازآن بخش خدمات مالی سهم مهمی در اقتصاد این کشور داشته به گونه ای که برخی از شهرهای اصلی انگلستان، پس از شهر نیویورک آمریکا بزرگترین شهرهای دنیا در حوزه انجام خدمات مالی و داشتن فرصت های شغلی در بانک ها هستند. همچنین به خصوص در سال های اخیر صنعت توریسم و گردشگری نیز از بخش های اصلی اقتصاد انگلستان شده و در حال پیشرفت می باشد.

مهاجرت به انگلستان از طریق کار

مهاجرت به انگلستان از طریق کار، به دلیل اینکه مد نظر بسیاری از افراد در دنیا قرار گرفته، قوانین و پیچیدگی های مخصوص به خود را داشته و راه سهل الوصولی قلمداد نمی شود. معمولا نیروهای کاری در انگلستان بر اساس تخصص آن ها جذب می شوند. در صورت دریافت ویزای کار و حضور در این کشور، اگر فرد بتواند به مدت ۳ تا ۵ سال مشغول به کار شده و مالیات پرداخت نماید، امکان دریافت اقامت دائم انگلستان را دارد.

مهاجرت به انگلستان

در کشور انگلستان برنامه خاصی برای جذب نیروهای کار خارجی وجود نداشته، و متقاضیان مهاجرت به انگلستان از طریق کار، می بایست از طریق ارتباط با کارفرمایان و یا آگهی استخدامی بتوانند دعوتنامه کاری دریافت نمایند. البته دریافت کردن دعوت نامه کاری در انگلستان بسیار دشوار بوده چرا که کارفرمایان موظف اند حتی الامکان نیروهای کاری مورد نظر خود را از شهروندان این کشور و افرادی که اقامت دائم انگلیس را اخذ کرده اند، تامین نمایند.

شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت به انگلستان از طریق کار

البته اخیرا و با خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، به واسطه خروج نیروهای کاری عضو اتحادیه اروپا برای دریافت ویزای کار، این کشور با کمبود نیروی کار مواجه شده است. به همین دلیل ویزای افرادی که یک دوره تحصیلی را از سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ در این کشور بگذرانند، از ۲ ماه تا ۲ سال برای یافتن کار تمدید خواهد شد. در نتیجه یکی از راهکارهایی که شانس داشتن دعوت نامه کاری از انگلیس را افزایش می دهد، گذراندن یک دوره تحصیلی در این کشور می باشد چرا که فرد در دوران تحصیل با داشتن کار پاره وقت دانشجویی با فضای کسب و کار انگلیس آشنا شده و در آینده می تواند راحت تر از کارفرمایان انگلیسی دعوت نامه دریافت کند.

مهاجرت به انگلستان

برای مهاجرت به انگلستان از طریق کار و دریافت ویزای کار این کشور مدارکی باید توسط فرد ارائه گردد که مهمترین آن ها عبارت اند از:

• داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای معتبر در انگلیس
• داشتن شماره گواهینامه معتبر (CoS)
• داشتن پاسپورت معتبر
• ارائه گواهی سلامت با گذراندن تست های پزشکی
• ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
• گذراندن آزمون آزمایشی بازار کار
• داشتن پیشنهاد حقوق بیشتر از حداقل دستمزد (۲۰۸۰۰ پوند در سال)
• دارا بودن مهارت زبان انگلیسی در هر ۴ مهارت دست کم در سطح B1
• ارائه تمکن مالی لازم به سفارت در ابتدا به میزان حدود ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ پوند در ماه

مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج (نامزدی)

مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج یکی از بهترین روش های مهاجرت به انگلستان در نظر گرفته می شود. کشور انگلیس برای این موضوع قوانین و ضوابط مخصوصی را تعیین نموده و افراد در صورت داشتن شرایط مورد نظر می توانند به این کشور مهاجرت نمایند. در این روش ۲ حالت وجود دارد:

اول اینکه ۲ نفر به دنبال دریافت ویزای ۶ ماهه نامزدی هستند. در این حالت هر باید دارای ۱۸ سال تمام و بیشتر بوده، شرایط ثبت ازدواج رسمی طبق قوانین انگلیس را داشته و مدرکی مبنی بر تمکن مالی ۶ ماهه برای حضور در این کشور ارائه نمایند. به عنوان مثال چند همسری در انگلیس امری غیر قانونی قلمداد می شود. همچنین افراد باید در مدت زمان ۶ ماه ویزای نامزدی، تمامی هزینه های خود را بدون کمک گرفتن از سایر منابع تامین نمایند. برای دریافت ویزای نامزدی انگلیس لازم است افراد مدارکی ارائه نمایند که مهمترینشان شامل موارد زیر می شوند:

• مدارکی که بیانگر و ثابت کننده ارتباط حقیقی و ازدواج ۲ نفر در کشور انگلستان هستند مانند پرینت تلفن، عکس، فیلم، شبکه های مجازی و …
• گذرنامه های قدیمی و جدید ۲ نفر
• عکس رنگی جدید
• مدرک نشان دهنده تمکن مالی لازم
• مدارک توجیه کننده شرایط آینده زوج بعد از ازدواج مانند محل سکونت

مهاجرت به انگلستان

حالت دوم این است که متقاضی بعد از یافتن گزینه مناسب خود برای ازدواج از شهروندان انگلستان و یا افرادی که اقامت دائم این کشور را داشته، با ازدواج رسمی با وی بتواند امکان مهاجرت به انگلستان را دریافت کند. در این روش مهمترین موضوعی که وجود دارد شرایط مالی فردی است که در انگلستان حضور دارد و می خواهد درخواست الحاق همسر خود را به اداره مهاجرت انگلیس ارائه نماید. تبعه یا مقیم انگلستان باید شغل مناسبی داشته که بتواند درآمد حداقلی برای زندگی ۲ نفر در این کشور یعنی حدود ۱۹۰۰۰ پوند را تامین کند. علاوه بر آن افراد باید ازدواج رسمی نموده به طوری که به تایید ۲ کشور به خصوص کشور انگلستان برسد.

در این صورت ابتدا برای این افراد ویزا با مجوز اقامت ۳۳ ماهه صادر شده و پس از مدت شرایط ازدواج آن ها مورد ارزیابی قرار می گیرد. در صورتی که ازدواج مورد نظر تداوم داشته باشد به مدت ۳۳ ماه دیگر مجوز اقامت آن ها تمدید می شود. اگر پس از این مدت ازدواج پابرجا مانده باشد متقاضی می تواند اقامت دائم خود را دریافت نماید. بهره مندی از تحصیل و یا فعالیت در بازار کار کشور انگلیس از مزایای مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج هستند. مزیت دیگر این روش کوتاه بودن زمان دریافت پاسخ از سفارت است که در صورت تکمیل بودن مدارک حدود ۳ هفته پس ارائه درخواست پاسخ داده می شود. برای مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج و نامزدی داشتن مدرک زبان آیلتس Life Skill ضروری است.

مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل

مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل به خاطر نظام آموزشی این کشور که در کنار آمریکا برترین نظام های آموزشی دنیا محسوب می شوند، یکی از بهترین راه های مهاجرت به انگلیس محسوب می شود. در رتبه بندی های ارئه شده دانشگاه های برتر دنیا که توسط موسسات مختلفی انجام می شود همواره انگلیس در کنار آمریکا بیشترین تعداد دانشگاه های با رتبه زیر ۱۰۰ را به خود اختصاص می دهند. همچنین طبق گزارش منتشر شده توسط سازمان یونسکو پس از کشور آمریکا، انگلیس بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی را پذیرفته است.

یکی از مهمترین پارامترهای مهاجرت تحصیلی به انگلیس زبان رسمی این کشور بوده چرا که در اغلب کشورهای دنیا زبان انگلیسی به عنوان دومین زبان شناخته شده و آموزش داده می شود. نکته جالب توجه دیگر در حوزه مهاجرت به انگلستان برای تحصیل، طول دوره های تحصیلی این کشور است که به طور کلی گفته می شود دوره های تحصیلی در انگلستان نصف سایر کشورهاست (کارشناسی ۳ سال، کارشناسی ارشد ۱ سال و دکتری ۳ سال). از آنجایی که هزینه های تحصیلی در انگلستان نسبتا بالاست این موضوع می تواند به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد، تا حد زیادی در هزینه های متقاضیان صرفه جویی کند.

مهاجرت به انگلستان

شرایط تحصیل در انگلستان بر اساس مقطع مورد نظر، رشته تحصیلی متقاضی و دانشگاه یا مدارس انگلستان متفاوت است. به صورت کلی نظام آموزشی انگلیس در بر گیرنده مقاطع مختلف آموزشی از پیش دبستانی تا دکترا بوده و بهترین امکانات و محیط آموزشی را برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم می نماید. حتی در خوابگاه های دانش آموزی و دانشجویی این کشور شرایط بی نظیری به منظورتامین کیفیت و سطح زندگی و برطرف نمودن دغدغه والدین در نظر گرفته شده که از آن جمله می توان فراهم نمودن غذای اسلامی و حلال را نام برد.

از دیگر نکات مثبت مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل وجود بورسیه های متفاوت در این کشور به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بوده که متقاضیان تحصیل در انگلستان می تاونند از آن ها بهره مند شوند. به طور حتم داشتن شرایط مناسب علمی، داشتن مقالات بین المللی و سطح دانش زبانی خوب از ویژگی های فرد دریافت کننده بورسیه خواهد بود. در نهایت مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل به این خاطر بسیار حائز اهمیت است که با داشتن مدارک تحصیلی این کشور، ورود به بازار کار کشور انگلیس و در نتیجه دریافت اقامت دائم آن، راحت تر می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شرایط تحصیل در انگلستان، لطفا این مقاله را مطالعه فرمائید : تحصیل در انگلستان 

هزینه های تحصیل در انگلستان

هزینه های تحصیل در انگلستان شاید مهمترین فاکتور تعیین کننده برای متقاضیان تحصیل در این کشور باشد. هزینه های تحصیل در انگلستان ارتباط مستقیمی با مقطع تحصیلی مورد نظر، رشته تحصیلی افراد و نوع مدرسه یا دانشگاه دارد. همچنین در صورت دریافت بورسیه تحصیلی و یا انجام کار دانشجویی و پاره وقت، می توان بخشی از این هزینه ها را تامین نمود.

هرچند مدت زمان دوره های تحصیلی در انگلستان به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد جبران هزینه های ۲ ساله این مقطع در سایر کشورها را نموده و در مقایسه با اعتبار مدارک تحصیلی دانشگاه های انگلیس در مجامع بین المللی متناسب می باشد. از آنجایی که دارندگان مدارک تحصیلی دانشگاه های انگلیس از شانس بالایی برای ورود به بازار کار این کشور و حتی سایر کشورهای دنیا برخوردارند، می توان به سرعت پس از فارغ التحصیل شدن این هزینه را جبران نموده و از طریق کار اقامت دائم کشور انگلیس را دریافت نمود.

به طور خلاصه هزینه های تحصیل در انگلستان در مقاطع مختلف مطابق جدول ذیل می باشد.

مقطع تحصیلی  طول دوره تحصیلی  هزینه های سالیانه دوره تحصیلی
مدارس ۱۲ سال مدارس دولتی (۱۸۰۰۰-۱۱۰۰۰ پوند)

مدارس خصوصی (۳۰۰۰۰-۱۶۰۰۰ پوند)

کارشناسی  ۳ سال  از ۸۰۰۰ پوند به بالا
کارشناسی ارشد  ۱ سال  از ۷۰۰۰ پوند به بالا
دکتری ۳ سال  از ۸۵۰۰ پوند به بالا

مهاجرت به انگلستان با ویزای توریستی

مهاجرت به انگلستان با ویزای توریستی معمولا به دنبال داشتن هدفی خاص مانند دیدار خانواده و اقوام، بازدید از این کشور (گردشگری)، شرکت در همایش علمی یا دوره آموزشی، طی کردن روند درمانی یا بررسی بازار و ملاقات با شریک تجاری صورت می پذیرد. همه ویزاهای توریستی انگلستان با مجوز چند بار ورود و تا سقف ۱۰ سال ارائه شده، اما از آنجا که اعتبار گذرنامه در کشور ما نهایتا ۵ ساله است، بیشترین مدت زمان بهره مندی از ویزای توریستی و اقامت در این کشور برای ایرانیان ۵ سال می باشد.

مهاجرت به انگلستان

نکات قابل توجهی که در مورد ویزای توریستی انگلستان وجود دارد مانند اغلب کشورهای دنیا، داشتن هدف منطقی و معقول برای ورود به این کشور و مهم تر از آن دلایل بازگشت به منظور ترک این کشور است. از آنجایی که یکی از مهمترین مدارک برای اخذ ویزای توریستی داشتن دعوتنامه رسمی از کشور انگلستان است از این روش با عنوان مهاجرت به انگلستان از طریق دعوت نامه نیز یاد می شود. پس می توان مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی انگلیس به منظور مهاجرت به انگلستان را اینگونه بر شمرد:

• گذرنامه فعلی متقاضی با اعتبار ۶ ماهه (گذرنامه پیشین متقاضی در صورت وجود جهت بررسی سابقه سفر)
• مدارک شناسایی شخصی (شناسنامه، کارت ملی)
• دعوت نامه رسمی یا مدارک لازم بسته به هدف فرد متقاضی (پذیرش بیمارستان، ثبت نام دوره آموزشی و…)
• ۲ قطعه عکس رنگی با زمینه روشن
• گواهی اشتغال به کار یا تحصیل
• تمکن مالی مورد نیاز برای مدت سفر با ارئه گردش حساب ۶ ماهه
• سند مالکیت
• مدارک خانوادگی شامل سند ازدواج، فرزندان و…
• رزرو بلیط رفت و برگشت
• رزرو محل اقامت
• گواهی سلامت
• گواهی عدم سوء پیشینه

مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری همان طور که اشاره شد به واسطه حضور این کشور در جمع ۵ اقتصاد بزرگ دنیا یک روش جذاب برای افراد مختلف به حساب می آید. اقتصاد پویا و پایدار، شرایط ارائه خدمات مالی و بانکی بی نظیر، بهره مندی از خدمات درمانی فوق العاده و وجود سومین بورس بزرگ دنیا در این کشور مسائلی است که زمینه سرمایه گذاری در انگلیس و مهاجرت به این کشور از این روش را بیشتر توجیه پذیر می نماید.

از آنجایی که این کشور یکی از اعضای مهم گروه اقتصادی G8 بوده و به عنوان یک کشور پیشرو در اروپا، تعاملات سازنده بسیار خوبی با سایر کشورهای دنیا دارد؛ می توان انتظار فرصت های تجاری بیشتری را در این کشور داشت. روش های متفاوتی برای سرمایه گذاری در انگلیس وجود داشته که افراد باید برای این کار شرایط دریافت ویزای سرمایه گذاری انگلیس را دارا باشند.

مهاجرت به انگلستان

مهمترین این شرایط عبارت اند از:

• داشتن حداقل سن ۱۸ سال تمام و بیشتر
• مشخص بودن منشا و منبع پول و سرمایه فرد و روش حصول آن
• داشتن حساب بانکی در کشور انگلیس
• تنظیم بودجه متقاضی در یک یا چند نهاد مالی
• آزاد بودن حساب شخص برای استفاده از سرمایه خود

سرمایه گذاری مستقیم یا Investment

روش سرمایه گذاری مستقیم به این صورت است که دولت ها برای اجرای پروژه های خود هر ساله به تعداد مشخصی از افراد که بتوانند سرمایه مورد نظر آن ها را تامین نموده، اقامت دائم اعطا می کنند. معمولا برای مهاجرت به انگلستان از این طریق علاوه بر داشتن شرایط ذکر شده در بالا، سرمایه بسیار زیادی مورد نیاز است. مثلا در کشور انگلیس متقاضی این روش باید ۲ میلیون پوند سرمایه داشته که می بایست ۱۷۵۰۰۰۰ پوند را در اختیار دولت انگلستان قرار دهد.

معمولا به این پول سودی تعلق نگرفته و در مدت زمان اقامت دائم اعطا شده (۵ سال) حق پس گرفتن آن توسط فرد سلب می شود. متقاضی می تواند سایر ۲۵۰۰۰۰ پوند باقیمانده را در هر بیزنسی که تمایل داشته سرمایه گذاری نماید. در نتیجه مهاجرت به انگلستان از این روش برای افرادی مناسب است که دارای سرمایه بالایی هستند.

مهاجرت به انگلستان

این روش مهاجرت به انگلیس مزایایی دارد که عبارت اند از:

• عدم نیاز به تحصیلات دانشگاهی و مدارک خاص
• عدم نیاز به ارائه مدرک زبان
• عدم نیاز به ارائه تمکن مالی برای تامین هزینه های همراهان متقاضی
• امکان همراهی متقاضی توسط همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال

سرمایه گذاری کارآفرینی یا ثبت شرکت (Entrepreneur Visa)

روش سرمایه گذاری کارآفرینی یا ثبت شرکت به خاطر شرایط اقتصادی مطلوب و فضای تجارتی انگلیس یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری می باشد. این روش بر پایه یک سیستم امتیاز بندی بنا نهاده شده که متقاضیان باید بر اساس سه فاکتور امتیاز ۹۵ را کسب نموده و از این طریق موفق به کسب ویزا و اقامت موقت در انگلیس شوند. اولین و مهمترین فاکتور که بیشترین امتیاز را به همراه دارد، داشتن سرمایه ۲۰۰ هزار پوندی در یکی از بانک های معتبر داخل یا خارج انگلستان است که می تواند ۷۵ امتیاز به متقاضی اختصاص دهد. این سرمایه می تواند در تملک خود فرد و یا همسر وی باشد که در هر صورت می بایست مدارک لازم برای اثبات آن ارائه گردد.

فاکتور دوم در مقوله مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری، آشنایی نسبی با زبان انگلیسی است. بنابراین اگر فرد شهروند انگلیس نبوده باید مدرک زبان مورد نظریا معادل آن (آیلتس ۵ با حداقل نمره ۴ در هر مهارت) را داشته باشد تا بتواند ۱۰ امتیاز مربوط به این بخش را نیز کسب نماید. در نهایت نکته سوم داشتن تمکن مالی لازم برای تامین هزینه های متقاضی و همراهان وی در طول مدت اقامت در انگلیس بوده که ۱۰ امتیاز پایانی را به ارمغان می آورد.

مهاجرت به انگلستان

پس از داشتن این شرایط و اخذ امتیازات لازم، متقاضی مهاجرت به انگلستان از این روش، باید یک طرح توجیهی اقتصادی مناسب با شرایط کسب و کار و بازار انگلستان (Business Plan) ارائه نموده، دست کم ۲ نفر از شهروندان انگلیس را به مدت ۱ سال به کار گرفته به آن ها حقوق و بیمه پرداخت نماید. اگر طرح توجیهی اقتصادی متقاضی مورد تایید قرار گیرد، ابتدا یک اقامت ۳ ساله به وی و همراهانش اعطا می گردد.

پس از مهاجرت به انگلستان و در طول این مدت و پس از آن ارزیابی های لازم از طریق سازمان های مربوطه صورت گرفته، در صورتی که فعالیت طرح ادامه داشته و به سودآوری برسد به مدت ۲ سال دیگر مجوز اقامت افراد صادر می گردد که بعد از گذشت این مدت آن ها می توانند اقامت دائم خود را دریافت نمایند. در این روش داشتن سابقه کارهای مدیریتی و اقتصادی در حوزه کارآفرینی از سوی متقاضی، می تواند تاثیر بسیار خوبی در دریافت این نوع ویزا برای مهاجرت به انگلستان داشته باشد.

سرمایه گذاری در انگلستان برای فارغ التحصیلان (Post Study Work)

این نوع روش سرمایه گذاری که به روش سرمایه گذاری ۵۰ هزار پوندی نیز شناخته می شود، همان گونه که از نام آن پیداست مخصوص آن دسته از متقاضیان مهاجرت به انگلستان است که در یکی از دانشگاه های انگلیس در حال تحصیل بوده و یا از آن ها فارغ التحصیل شده باشند. دانشجویان و فارغ التحصیلان انگلیس می توانند با ارئه یک طرح توجیهی اقتصادی مناسب کسب و کار خود را در انگلستان راه اندازی نموده و با تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای سرمایه گذاری، اقامت این کشور را اخذ نمایند. حتی آن دسته از متقاضیان مهاجرت به انگلستان که خارج از کشور انگلیس سکونت دارند، در صورت داشتن شرایط مورد نظر و سرمایه لازم ۵۰ هزار پوندی در حساب خود، امکان بهره مندی از این روش را دارند.

مهاجرت به انگلستان

در این روش علاوه بر داشتن سابقه تجاری و اقتصادی خوب، متقاضیان بایستی اثبات نمایند از تمکن مالی لازم برای تامین مخارج خود و همراهانشان برخوردارند. میزان تمکن مالی لازم در صورتی که متقاضی و همراهانش خارج از کشور انگلیس باشند برای فرد اصلی ۳۳۱۰ پوند و برای هر نفر از همراهان ۱۸۹۰ پوند بوده و در صورتی که در داخل انگلستان حضور دارند، برای شخص اصلی ۹۴۵ پوند و برای هر نفر از همراهان ۶۳۰ پوند خواهد بود.

در این روش سرمایه گذاری برای مهاجرت به انگلستان پس از تایید شرایط و طرح توجیهی متقاضی، ابتدا ویزای اقامت موقت ۲ ساله برای وی و همراهانش صادر می گردد. پس از اینکه کسب و کار راه اندازی شده رونق گرفته، منجر به سودآوری برای کشور انگلیس شده و توسط سازمانی های مربوطه تایید گشت، امکان دریافت اقامت دائم برای متقاضی و همراهانش فراهم می شود. البته در آخرین تغییر و تحولات صورت گرفته در حوزه قوانین مهاجرتی انگلیس، این نوع روش سرمایه گذاری از جولای ۲۰۱۹ بسته شده و افرادی که متقاضی مهاجرت به انگلستان هستند می توانند از روش طرح استارت آپ که مشابه این روش است برای اقامت خود و همراهانشان استفاده نمایند.

روش سرمایه گذاری در انگلیس از طریق خرید ملک

مهاجرت به انگلستان از طریق خرید ملک یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در کشور انگلیس معرفی شده است. در سال های اخیر قیمت املاک در انگلیس و به خصوص شهر لندن از رشد بالایی برخوردار بوده (۷ درصد) و باعث شده بسیاری از افراد سرمایه دار برای دریافت اقامت انگلستان از این روش ابراز تمایل نمایند. قیمت ملک در انگلستان برای یک آپارتمان کامل مبله ۷۰ الی ۸۰ متری بر اساس شهر مورد نظر از ۷۰۰ هزار پوند به بالا برآورد شده است.

مهاجرت به انگلستان

البته نکته ای که باید در نظر داشت خرید ملک در انگلیس در صورتی می تواند منجر به اخذ اقامت دائم این کشور گردد که ارزش ملک مورد نظر از ۲ میلیون پوند به بالا باشد. در این روش نیز متقاضی می تواند با سرمایه ذکر شده اقامت دائم خود، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را اخذ نماید. به صورت کلی مراحل خرید ملک در انگلیس شامل جستجو و انتخاب ملک مورد نظر، انجام قرارداد و واگذاری و در نهایت مراحل ثبت نهایی در اداره اسناد و املاک انگلیس می باشد. توصیه می شود افراد در صورت داشتن سرمایه نقدی برای این روش اقدام نمایند چرا که گرفتن وام با ضمانت های طولانی مدت و بهره های بالا در انگلیس همراه خواهد بود.

مهاجرت به انگلستان برای پزشکان

مهاجرت به انگلستان برای پزشکان می تواند از روش های گوناگونی مانند سرمایه گذاری، کاری و تحصیلی صورت پذیرد. بنابراین در این روش نیز هر متقاضی بر اساس ویژگی های شخصی و سلایق و علایق خود می تواند برای مهاجرت به انگلیس اقدام نماید. مانند اکثر کشورهای دنیا در انگلیس نیز رشته پزشکی یکی از بهترین رشته ها محسوب شده و می تواند درآمد بالایی برای فرد به همراه داشته باشد.

با توجه به تراکم جمعیتی بالای انگلستان نسبت به مساحت این کشور و همچنین سبک زندگی شهروندان انگلیسی، شرایط کاری رشته های پزشکی در انگلیس رونق بسیار خوبی دارد. در صورت داشتن سرمایه مورد نیاز پزشکان متقاضی می توانند به وسیله یکی از روش های سرمایه گذاری در انگلیس که در قسمت قبل به طور کامل توضیح داده شد، برای دریافت ویزای این کشور و مهاجرت به انگلستان استفاده نمایند. اما راه های کم هزینه تری نیز برای مهاجرت به انگلستان برای پزشکان وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

مهاجرت تحصیلی و کاری پزشکان به انگلستان

در صورتی که پزشکان محترم بخواهند در کشور انگلیس مشغول به کار شده و یا تحصیل نمایند، ابتدا باید شرایط آن ها بررسی شده و بتوانند توانایی ها، دانش و مهارت خود را ثابت کنند. به منظور انجام این کار آزمون های تخصصی با عنوان PLAB(Professional and Linguistic Assessments Board) در نظر گرفته شده است.

مهاجرت به انگلستان

این آزمون در دو مرحله PLAB1 و PLAB2 برگزار شده و شرط حضور در آزمون دوم، موفقیت در آزمون اول خواهد بود. شرط لازم برای شرکت در این آزمون داشتن مدرک آیلتس با نمره ۷ و بالاتر یا معادل آن می باشد. کسانی که آزمون PLAB را با موفقیت پشت سر بگذارند می توانند از روش مهاجرت تحصیلی به انگلیس برای پزشکان استفاده نمایند.

این افراد می توانند برای دوره تخصص بعد از قبولی در آزمون اقدام نموده و در حین تحصیل امور مربوط به دریافت مجوز کار در انگلیس را پیگیری کنند. چرا حتی پس از موفقیت در آزمون PLAB پزشکان مجوز فعالیت پزشکی در کشور انگلیس را نخواهند داشت. به این دلیل که هر پزشکی که بخواهد در این کشور فعالیت داشته باشد باید برای اموری مانند طبابت، نوشتن نسخ دارویی، معاینه بیمار، صدور گواهی پزشکی و سایر امور مرتبط در این حوزه مجوز قانونی کسب نماید. بدین منظور باید فرد درخواست خود را به همراه مدرک تحصیلی، گواهی پذیرش در آزمون PLAB و مدرک زبان ذکر شده را به شورای عمومی پزشکی (GMC) انگلیس تحویل دهد.

مهاجرت به انگلستان با مدرک فنی حرفه ای

از آنجایی که مدارک فنی حرفه ای در ایران به عنوان یک مدرک بین المللی مطرح بوده و سیستم این روش از کشور آلمان الگو برداری شده، همواره این سوال در ذهن دارندگان مدارک فنی حرفه ای ایجاد شده که آیا می توان صرفا با داشتن این مدارک به کشورهای مختلف از جمله انگلستان مهاجرت نمود؟

مهاجرت به انگلستان

در پاسخ این سوال می توان گفت مهاجرت به انگلستان با مدارک فنی حرفه ای راهی مشخص و تعریف شده برای اقامت در این کشور به شمار نمی رود اما در برخی موارد داشتن مدرک فنی حرفه ای می تواند برای تحصیل و یا اخذ موقعیت شغلی و دعوت نامه کاری اثرگذار واقع شود. اما اینکه متقاضیان مهاجرت به انگلستان بتوانند صرفا با تکیه بر این مدارک ویزای این کشور را دریافت نمایند، امری بعید خواهد بود.

بنابراین بودن مدارک فنی حرفه ای و به ویژه سابقه کار مرتبط با آن در رزومه متقاضی می تواند در فرصت ها و مصاحبه های شغلی بسیار موثر باشد. البته ذکر این نکته ضروری است که برای این منظور حتما باید مدارک مورد نظر قابل ترجمه بوده و ترجمه رسمی شوند.

مهاجرت به انگلستان از طریق پناهندگی

مهاجرت به انگلستان از طریق پناهندگی یکی از انواع روش های غیرقانونی مهاجرت به انگلستان است که برخی از افراد از این طریق اقدام می کنند. موسسه “آریانا اپلای” نیز این نوشتار را صرفا جهات آگاهی خوانندگان گرامی و آشنایی افراد با سختی ها و ریسک های بسیار این روش منتشر نموده و هیچگونه مشاوره و خدماتی در این زمینه ارائه نمی دهد.

یکی از کشورهایی که به عنوان گزینه ای محبوب برای پناهندگان قلمداد می شود، انگلیس بوده چرا که قوانین خاصی را برای حمایت از حقوق پناهندگان در نظر گرفته است. تعیین مکان اسکان مناسب برای پناهجویان، دادن حقوق هفتگی به پناهجویان پیش از تعیین شرایط پناهندگی آن ها، مجوز تردد در محیط های شهری و…از جمله مواردی است که در این کشور برای پناهندگان لحاظ شده است.

مهاجرت به انگلستان

پناهنده معمولا به کسانی اطلاق می شود که به واسطه دلایلی مختلف مانند بلایای طبیعی، جنگ و آوارگی، آزار و اذیت های مختلف سیاسی، مذهبی، نژادی و جنسی و…شرایط امنی برای ادامه زندگی در کشور خود ندارند. کسانی که تقاضای پناهندگی می دهند، باید مدارکی دال بر اثبات عدم مهیا بودن شرایط ادامه زندگی به واسطه هرکدام از دلایل ذکر شده در کشور خود ارائه نموده و این امر را اثبات کنند.

مهاجرت به انگلستان با کمترین هزینه

مهاجرت به انگلستان با کمترین هزینه و یا ارزان ترین راه برای مهاجرت به انگلستان معمولا از اصلی ترین پرسش هایی است که ذهن مخاطبان مهاجرت به انگلستان را به خود مشغول می سازد. می توان روش کاری را به عنوان بهترین و ارزانترین راه برای مهاجرت به انگلستان معرفی نمود چرا که نه تنها نیاز به پرداخت هزینه نداشته بلکه منجر به درآمد نیز خواهد شد. اما یافتن پیشنهاد شغلی در این کشور کاری بسیار سخت و دشوار بوده چرا که هنوز روش های دیگری برای جذب نیروی کاری و مهاجرت به انگلیس توسط این کشور ارائه نشده است. در نتیجه بهتر است افراد شرایط و شانس خود را برای یافتن پیشنهاد شغلی در انگلیس افزایش دهند.

مهاجرت به انگلستان

یکی از راه های بهبود شرایط و بالا بردن شانس داشتن دعوت نامه کاری از کشور انگلیس، گذراندن یک دوره تحصیلی در این کشور می باشد. اتفاقا دومین روش کم هزینه مهاجرت به انگلستان، روش مهاجرت تحصیلی در نظر گرفته می شود. همان طور که گفته شد نظام آموزشی انگلیس در کنار آمریکا به عنوان برترین نظام های آموزشی دنیا شناخته شده، بنابراین هزینه کردن برای دریافت یک مدرک معتبر بین المللی یک نوع سرمایه گذاری محسوب می شود.

علاوه بر آن به واسطه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، نیروهای کاری اتحادیه اروپا می بایست از این کشور خارج شده و با دریافت ویزای کار وارد شوند. در نتیجه کشور انگلیس با یک خلا نیروی کار مواجه شده و می بایست نیروهای کاری مورد نیاز خود را از شهروندان این کشور و یا سایر کشورها تامین نماید. بدون شک افرادی که یک دوره تحصیلی را در انگلستان گذرانده باشند از شانس بسیار خوبی برای یافتن کار در این کشور برخوردار خواهند بود. به همین منظور در این کشور طرحی مصوب شده مبنی بر اینکه افرادی که از سال ۲۰۲۱-۲۰۲۰ یک دوره تحصیلی را در این کشور بگذرانند از ۲ ماه تا ۲ سال ویزای آن ها برای جستجوی کار تمدید خواهد شد.

 نتیجه گیری

مهاجرت به انگلستان یکی از مواردی است که همواره مد نظر بسیاری از افراد بوده است. کشور انگلیس یکی از برترین و پیشروترین کشورهای اروپایی در کنار آلمان به عنوان قدرتمندترین و بزرگترین اقتصادهای قاره اروپا شناخته می شود. بنا براین و از آنجایی که زبان رسمی این کشور انگلیسی است، متقاضیان زیادی برای مهاجرت به انگلیس از راه های مختلف وجود دارد.

هر فرد می تواند بر اساس هدف، شرایط و ویژگی های شخصی و خانوادگی خود یکی از راه های مهاجرت به انگلستان را انتخاب نموده و از حضور در این کشور بی نظیر بهره مند گردد. مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل، مهاجرت به انگلیس از طریق کار، مهاجرت به انگلیس از طریق سرمایه گذاری ، مهاجرت به انگلیس  از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت ، مهاجرت به انگلیس از طریق ازدواج، مهاجرت به انگلیس با ویزای توریستی و مهاجرت به انگلیس  از طریق پناهندگی راه های مختلفی هستند که می توان به وسیله هر کدام از آن ها به این کشور مهاجرت نمود.

مهاجرت به انگلستان

از ارزان ترین، بهترین و راحت ترین راه های مهاجرت به انگلیس می توان مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق ازدواج و مهاجرت تحصیلی را نام برد. با توجه به بازبینی مداوم قوانین مهاجرتی و تغییر آن ها توصیه می شود متقاضیان مهاجرت به انگلیس پیش از هر گونه اقدامی با در نظر گرفتن همه شرایط، با افراد با تجربه و مشاورین متخصص مشورت نمایند.

موسسه “آریانا اپلای” دارای مجوزهای کاریابی بین المللی برای اعزام نیروی کار به خارج از کشور از وزارت کار و مجوز اعزام دانشجو از وزارت علوم، با بهره مندی از وکلای پایه یک دادگستری در امور مهاجرتی و مشاورین مجرب و حرفه ای، با چندین سال سابقه درخشان در زمینه مهاجرت مفتخر است همواره خدمتگزار متقاضیان عزیز مهاجرت به انگلستان و سایر کشورها باشد.

پیمایش به بالا