Search
Close this search box.

روش های مهاجرت به چک

خانه » مهاجرت » روش های مهاجرت به چک
مهاجرت به چک

شرایط مهاجرت به چک

Immigration conditions to the Czech Republic

کشور جمهوری چک که در همسایگی لهستان، اسلوواکی، اتریش و آلمان واقع شده ، طی سالهای اخیر شاهد پیشرفت روز افزونی بوده و می توان گفت که اکنون به اوج پیشرفت خود رسیده است. اگرچه مهاجرت به چک در میان سایر کشور های اروپایی برای مهاجران از شهرت کمتری برخوردار است.

وجود دانشگاه های معتبر در مقاطع و رشته های مختلف نیز امکان تحصیل را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. هزینه تحصیل مناسب و شرایط زندگی منحصر به فرد در جمهوری چک نیز از جمله نکاتی است که مهاجران بین المللی را همه ساله به این کشور می کشاند.

طی سالهای اخیر تمایل افراد برای مهاجرت به جمهوری چک نرخ مهاجرت به چک نیز از سال ۲۰۰۰ رو به افزایش بوده است. عده زیادی از این مهاجران را نیز دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی چک در رشته های متنوع تشکیل داده اند.

شرایط مهاجرت به چک

عضویت در اتحادیه اروپا و حوزه شینگن نیز باعث شده تا مهاجران با توجه به شرایط قوانین کاری و اقامتی به کشور چک علاقه ای بیش از پیش نشان دهند. چک کشوری پیشرفته و دارای سرانه درآمدی خوب در مدل های تحلیل اقتصادی می باشد. همچنین سطح رفاه اجتماعی جمهوری چک نیز در میان کشور های اروپایی جالب توجه است.

کشور چک رتبه ۱۳ را در شاخص بین المللی IHDI کسب کرده که در این ارزیابی نام جمهوری چک بالاتر از کشور هایی مانند ایالات متحده، انگلستان و فرانسه می باشد.

روش های مختلف مهاجرتی مانند مهاجرت توریستی، سرمایه گذاری، کاری و تحصیلی درچک وجود دارند که در ادامه به تشریح برخی از آنها می پردازیم.

روش های مهاجرت به چک

در میان روش های متعددی مهاجرت به کشور چک ، متقاضیان با توجه به شرایط خود و هدف از سفر می توانند نسبت به انتخاب روش مناسب اقدام نمایند. مهاجرت تحصیلی ، کاری، سرمایه گذاری و سایر روش ها را نیز برای کشور کشور چک متصور شده و در ادامه به تشریح آنها می پردازیم.

مهاجرت تحصیلی به چک

پشرفت های علمی و رتبه های دانشگاه های جمهوری چک سبب شده تا مهاجرت تحصیلی چک در صدر سایر روش ها قرار بگیرد. هزینه های مناسب زندگی و تحصیل نیز سبب شده تا همه ساله پرونده های مهاجرت تحصیلی زیادی توسط اداره مهاجرت چک مورد بررسی قرار بگیرند.

مهاجرت تحصیلی به چک

می توان گفت که بیش از ۶۰ درصد مهاجران کشور چک را دانشجویان تشکیل می دهند. طیف وسیعی از رشته ها در مقاطع مختلف از جمله رشته پزشکی در چک وجود دارند. به عبارت دیگر متقاضیان بین المللی تحصیل در چک حتما رشته و دانشگاهی را که مطابق با شرایط شان باشد پیدا خواهند کرد. پس از فارغ التحصیلی نیز امکان اخذ اقامت دائم چک برای فارغ التحصیلان وجود دارد.

برای آگاهی جامع تر درباره مهاجرت تحصیلی به چک این مقاله را مطالعه نمایید: مهاجرت تحصیلی به چک

مهاجرت کاری به چک

مهاجرت کاری در درجه بعدی انواع مهاجرت به چک وجود دارد. در میان شرایط اصلی مهاجرت کاری کشور چک، الزام وجود نامه کاری یا جاب آفر از یک کارفرمای معتبر به چشم می خورد. در رابطه با قوانین کاری و جذب نیروی کار ، کشور چک تابع قوانین اتحادیه اروپا می باشد. به همین علت دریافت پیشنهاد شغلی یا جاب آفر برای افرادی که در حال حاضر خارج از اتحادیه اروپا باشند قدری دشوار به نظر می رسد.

مهاجرت کاری به چک

برای آگاهی جامع تر درباره مهاجرت کاری به چک این مقاله را مطالعه نمایید: مهاجرت کاری به چک

مهاجرت به چک از طریق سرمایه گذاری

کشور چک عضو سازمان تجارت جهانی، صندوق بین المللی پول و سازمان همکاری اقتصادی می باشد. با توجه به پتانسیل بالای اقتصادی در این کشور، روش مهاجرت سرمایه گذاری نیز برای متقاضیانی که شرایط تحصیل و یا اخذ ویزای کاری را نداشته باشند، گزینه ای مناسب به شمار می رود.

مهاجرت به چک از طریق سرمایه گذاری

هنگامی که صحبت از اقامت از طریق سرمایه گذاری در چک به میان می آید، روش های مختلفی خود نمایی می کنند. از برترین این روش ها می توان به ثبت شرکت ، کار آفرینی، خرید ملک و از این دست اشاره نمود.

سایر روش های مهاجرت به چک

لازم به ذکر است که روش های دیگری مانند پناهندگی در چک نیز وجود دارند. اما، موسسه آریاناپارس به هیچ عنوان پیشنهاد مهاجرت به چک از روش های غیر قانونی را نداشته هیچ گونه خدماتی در این راستا ارائه نمی کند.

مزایای مهاجرت به کشور چک

مهاجرت به کشور چک به مانند سایر کشور های اروپایی دارای مزایای متعددی است. از جمله برترین مزایای مهاجرت به کشور چک می توان به هزینه های زندگی در قالب هزینه اجاره یا خرید ملک اشاره نمود. از آنجایی که کشور چک به عضویت اتحادیه اروپا درآمده است، بازار ملک برای خرید و اجاره به لطف وجود مهاجرین شاهد رشد زیادی بوده است.

نگران هزینه اجاره در چک نباش

با وجود تقاضای زیاد برای اجاره ملک، قیمت آپارتمان ها در شهر هایی مانند پراگ به عنوان یک شهر اصلی جمهوری چک هنوز هم از بسیاری از شهر های برجسته اروپا مانند پاریس یا لندن ارزانتر است.

مزایای مهاجرت به کشور چک

با توجه به اینکه زندگی در شهری مانند پراگ به منزله مواجه شدن با فرهنگی غنی و برخورد با افراد مختلف از فرهنگ های گوناگون می باشد، زندگی در چک از لحاظ مالی مقرون به صرفه است و هزینه بیش از ارزش واقعی ملک پرداخت نخواهید نمود.

چک جامعه ای عالی و کلی تفریح داره

نکته بعدی در مزایای مهاجرت به کشور چک وجود عرصه اجتماعی پر رونق و فعالیت های بسیار زیادی است که می توان خارج از منزل به آنها پرداخت. با توجه به نرخ عظیم توریست ها و مهاجرینی که به جمهوری چک سرازیر شده اند، جامعه چک را می توان از جمله جوامع فرا فرهنگی دانست.

طیف وسیعی از رستوران ها، بار ها و کلوپ های مختلف در این کشور وجود دارند. علاوه بر این، مواردی نظیر کوه ها، جنگل ها و مناظر طبیعی بی نظیری نیز در کشور چک وجود داشته که توریست های زیادی را به این کشور جذب می کند. کوه نوردی و مشاهده مشاهده مناظر طبیعی در تابستان و اسکی در فصل زمستان از فعالیت های پر طرفدار در کشور چک به شمار می روند.

امنیت و موقعیت های کاری و تحصیلی کشور چک

نکته جالب توجه بعدی در مزایای مهاجرت به چک نرخ پایین جرم و جنایت و امنیت بالا در این کشور است. حتی شماره تلفن اضطراری ۱۱۲ برای مهاجرین و توریست هایی تعبیه شده که به زبان رسمی کشور چک صحبت نمی کنند.

موقعیت های شغلی مناسب برای مهاجرین به چک از دیگر مزایای این کشور به شمار می رود. یافتن شغل مناسب و رسیدن به درآمد مناسب برای مهاجران به کشور چک بسیار آسان است.

امنیت و موقعیت های کاری و تحصیلی کشور چک

نکته برجسته بعدی مزایای تحصیل در چک می باشد. طیف وسیعی از رشته ها در مقاطع مختلف با هزینه های مختلف و گاها تحصیل رایگان در چک وجود دارند که باعت شده دانشجویان بین المللی زیادی همه ساله این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب نمایند.

معایب مهاجرت به چک

مهاجرت به چک به عنوان یکی از مهم ترین گام های زندگی می تواند با مخاطراتی نیز همراه باشد. طبیعتا در کنار هر مزیتی، معایبی نیز وجود دارند. مثلا ، در کنار وجود هزینه مناسب برای اجاره ملک، بایستی خاطر نشان کنیم که هزینه ملک در چک برای مهاجرین در مقایسه با افراد بومی چک بیشتر است.

نامه نگاری های چک طاقت فرساست

شرایط بوروکراسی ونامه نگاری اداری در چک نیز به نظر بسیاری از مهاجرین خسته کننده است. به عنوان مثال مهاجرین بایستی موارد مختلف اداری شان از وزارت داخلی چک پیگیری کنند ولی بایستی پس از تمام کاغذ بازی های مربوطه مدارک مشابهی را مبنی بر ورودشان به پلیس بین المللی چک نیز ارائه دهند.

معایب مهاجرت به چک

مواردی مانند دشواری ها و مراحل سخت کسب جواز کار و یا گواهینامه رانندگی نیز از جمله نکاتی اند که به نظر عده زیادی از مهاجرین جزو معایب مهاجرت به چک به شمار می روند. قیمت بالای سوخت در چک نیز به مانند بسیاری از کشور های اروپایی از جمله نکاتی است که بایستی هنگام مهاجرت به کشور چک مد نظر قرار داده شوند.

بهترین روش های مهاجرت به چک

هنگامی که صحبت از بهترین روش های مهاجرتی به چک به میان می آید، روش تحصیلی با فاصله زیادی از سایر روش ها خود نمایی می کند. بیشتر از ۶۰ درصد مهاجران چک را دانشجویان تشکیل داده اند. وجود چنین آماری حاکی از آن است که تحصیل در چک به عنوان بهترین روش مهاجرتی تلقی می شود.

بهترین روش های مهاجرت به چک

کیفیت بالای آموزش و رتبه های دانشگاه های چک در میان سایر دانشگاههای دنیا نیز به عنوان نکات برجسته این کشور مطرح می شوند. مواردی نظیر حق کار دانشجویی و نرخ جذب بالای فارغ التحصیلان در کنار هزینه های مناسب تحصیل و زندگی در چک در زمره مزایای مهاجرت تحصیلی این کشور به حساب می آیند.

نتیجه گیری

کشور چک در قلب اروپا واقع شده و از نظر شرایط اقتصادی و اجتماعی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد. طی سالهای اخیر روش های مختلفی برای مهاجرت به چک اعلام شده و متقاضیان زیادی نیز این کشور را به عنوان مقصد نهایی مهاجرت خود برگزیده اند. وجود شهرهایی با زیر ساخت های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی مناسب مانند پراگ که به عروس شهر های اروپا معروف بوده نیز بر جذابیت های این کشور افزوده است.

روش های مختلف مهاجرتی نظیر مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و سرمایه گذاری، ازدواج، مهاجرت توریستی و از این دست در میان انواع روش های پرطرفدار مهاجرت به چک به چشم می خورند. وجود هزینه های زندگی مناسب و شهریه های مقرون به صرفه برای دانشجویان نیز جمهوری چک را در کانون توجه افراد مختلف قرار داده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا